Kuulisin mieluusti mielipiteitä kyseisestä kulkineesta mm. tehtaan urheilualustan 'ominaisuuksista'. Kaikki muutkin kommentit ovat tervetulleita, koska kuume käy kovana kyseiseen pirssiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 3.2 Quattro Tiptronic -06 hankinnassa
Collapse
X
-
Edellisen polven A6:ssa oli urheilualusta (20mm madallus), joka oli mielestäni ok, ei liian kova. RS6:ssa vakion lisäksi tehtaan 10mm lisämadallus eli 35mm madallus normi-A6:een verrattuna. Siinä oli lisäksi DRC, joka säätää iskareiden jäykkyyttä tilanteen mukaan. A3:ssa oli urheilualusta (-20mm), joka jäykkä, muttei liian kova. S-line alusta kuulemma melko kivireki; ei ole varsinaisesti kokemusta, ellei lasketa RS6:a (S-linessa ei DRC). R32:n alusta lienee aika lähellä S-linea; varsin kova.
Comment
-
Niin ja tuo 3.2 FSI kone yhdistettynä 4vetoon ja DSG:een (ja varmaan myös Tiptroniciin) toimii hienosti! Golf on tietty pienempi auto kuin A6 ja 4veto on Haldex, mutta kuitenkin.
Comment
-
Mutta onko A6:n 3.2 V6 mitään sukua Golfin, A3:n ja TT:n 3.2 VR6-tyyppiselle koneelle? Mun mielestä A6:ssa on ihan "oikea" V6.
Ilmeisesti tuo A6 3.2 tiptronic ei ole mikään erityisen taloudellinen mutta mikäs yli 3 litran bensavaparinelivetoautomaatti olisi. Herrasmiehen auto uskoakseni, ei urheilullinen eikä taloudellinen mutta varmasti miellyttävä koko ajan.
Comment
-
En tiedä, voi olla eri kone. Teho taitaa olla sama kuitenkin tai sitten A6:ssa 255hv (R32 250). Ja Tiptronic ei varmasti ole yhtä nopea kuin DSG ja A6 siis painavampi ja muutenkin mittasuhteiltaan suurempi, 4veto eri.
Comment
-
Taitaapa tulla aika harvakseen 3.2:sia myyntiin. Onko kukaan seuraillut tilannetta? Itselläni selviää hankintamahdollisuus vasta maaliskuun lopussa, joten noinkohan löydän sitten -06 tai tuoreemman, vähän ajetun.
Valta-autossa oli yksi sopiva, mutta meni jo viikossa uudelle omistajalle. Magneetissa Vantaalla olisi yksi jo kolme-neljä viikkoa myynnissä ollut (onko kukaan käynyt katsomassa?), mutta tuskin on enää loppukuusta. Molemmat leasing-vaunuja.Viimeksi muokannut projph; 7.3.2009, 17:20.
Comment
-
Entäpä jos hakisin Ruotsista. Kukapa osaisi arvioida millaiset verot joutuisi maksamaan tällaisesta http://www.bytbil.com/bilar/begagnad...MRcABOEwKAA__!
Ottoauto.de -sivuilta löysin lähinnä vastaavan veropäätöksen, joka oli noin 12 k€. Osuisiko tuo arvaus lähelle?
Comment
-
Eli hintaa tulisi noin 35500 eukkoa, ellei saisi tingittyä myyntihinnasta. Ei niinkään paha kun vertaa Suomen tarjontaan ja varusteisiin, tai no...
Tosin tuokin auto näyttää olevan 2005/11 käyttöön otettu, mut onko tuolla niin väliä..
Comment
-
Tsekkaa rekisterinumeron perusteella tuolta ruottalaisten autojen historiat/tiedot ilmatteeksi ->
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Ja jos olet ostamassa tuon hintaista autoa niin muista vaihtaa valuutat (SEK:t) ruotsissa Forexilla säästät varmaan 2000eur kurssissa. Tsekkaa siis www.forex.se ja www.forex.fi miten erilaisissa sfääreissä kurssi ruotsissa samalle rahalle...
Comment
-
Niin selvennyksenä, että kyllähän tuo linkin ajoneuvo on käyttöönotettu 2006/05
"I trafik första gången i Sverige: 2006-05-30". Tuo 2005/11 lienee mallin tyyppihyväksyntä tai jokin vastaava. Tuohan sitten antaa tietenkin virheellisen päivämäärän tuontiauton kohdalla (Privatimport), mutta silloinkin valmistuskuukausi on oikein ilmoitettu.
Comment
-
Joo eli niinkuin "ylikuhat" sanoi, on tuo auto ilmeisesti otettukin käyttöön 2006..
Laskin veron tullin sivuilla MAHTI hintajärjestelmästä, olettaen että tuon auton co2 on 262, niin vero prosentiksi tulee 30,2%+ alv 22%.
Oman auton verotus meni suoraan tuon mahtin mukaan syksyllä, niinkuin taitaa lähes kaikki 2001 ja uudemmat mennä jotka tuolta järjestelmästä löytyy.
Comment
-
Kannattaa varmaan etsiä sitten ihan täyteen varusteltu yksilö samalla reissulla, koska se veron määrä ei juuri siitä heittele ja Ruotsissakin sitä tarjontaa varmaan on ihan riittävästi, Saksasta puhumattakaan.
On ittellä parempi mieli kun kaikki heebelit eikä tartte ajella karvalakkiversiolla :)
Comment
-
Jos ja kun nyt joskus lähden Ruotsiin ostoksille, niin eipä kyllä huvittaisi kuljeskella melkoinen kruununippu taskussa pitkin maita ja mantuja. Kuinkahan tuon maksun voisi hoitaa myyjän kanssa? Olisiko yksi vaihtoehto nettipankkimaksuna myyjän koneelta? Olisiko muita vaihtoehtoja? Kuinkas aiemmin ostaneet olette hoitaneet asian (muutoin kuin käteisellä)?
Comment
-
Minä pokkana pistin rahat myyjänliikeen tilille pari päivää ennen lentomatkaa. Olin tosin jo aika varma kaupasta. Kulut olisivat niin pienet että olisin hävinnyt vain kymppejä jos olisivat joutuneet ne palauttamaan minulle. En tosin suosittele tätä kellekkään.
Tai sitten maksaa ne rahat luottokunnan tilille etukäteen, ja sitten maksaa sen auton visalla ruotsissa. Soita luottokunnalle ja selvittele tätä mahdollisuutta. Tässä jää tosin pois tuo kurssikeplottelun mahdollisuus, luottokunta ottaa mitä ottaa.
Parempi olisi ehkä kuitenkin ottaa rahoja. Laita kalsareihin niin kukaan ei niitä lentomatkan jälkeen enää halua muutenkaan :)
Comment
-
Hyvin se rahojen kuljetus kalsareissa onnistuu. Kesällä käytiin hakemassa Hampurissa kaverille Golf Plussa ja kaveri maksoi 15.000eur merkkiliikkeen tiskillä kaivamalla rahat munistaan tiskillä. Oli siinä myyjällä pokassa pitämistä.
Itse pari autoa ruotsista ostaneena ja kaikki käteisellä maksaneena en näy asiassa mitään ongelmaa. Kyllä se isompikin tukku seteleitä säilyy takin taskussa (joku vetoketjullinen tasku mielellään pvotasku) 1-2 päivää... Tai sitten hommaat vaikka matkoilla käytettävän rahataskun jonka saa laitettu vaatteiden alle kainaloon/kalsareihin...
Comment
-
Vielä kysymys heikäläisten autoliikkeiden tinkimiskäytännöistä. Kaitpa toimii samoin kuin Suomessa, eli jotain saa aina hinnasta pois kun osaa neuvotella? Onkos tästä kokemuksia? Tuo esimerkin auto näyttää olevan Jönköpingläisen Audi-liikkeen myynnissä.
Taitaa muuten olla aika vähän kaksilla renkailla tai moottorilämmittimillä olevia vaunuja heikäläisillä. Renkaat/vanteet vallankin tekevät aikamoisen lisäkustannuksen Suomipoika-ostajalle.
Comment
-
Hyvin ne tinkii merkkiliikkeessäkin. 1,5kk sitten viimeksi hain merkkiliikkeestä A3:sen. Pyynti autolla oli ollut pitkään 129.000 SEK. Olivat tiputtaneet pyynnin just 119.000 SEK:iin. Tarjosin 99.000 SEK ja kaupat tuli...
Toi 129.000 SEK oli kyllä yläkanttiin mutta tarjoa vaan rohkeasti ja hyvissä ajoin ennenkuin olet autoa ostamassa. Liikkeet saattaa tehdä vastatarjouksia jotka tulee alaspäin ajan kanssa...
Eivät muuten useinkaan anna liikkeestäkään suomeen autoa ostettaessa takuuta joten muista pyytää alennusta jos ostat auton ilman takuuta...
Comment
-
Audin alkuperäiset 6-puolaiset vanteet marmoritiskiltä 16" 150,-/kpl, 17" parikymppiä enemmän. 16-puolaiset 17" muistaakseni 250,-/kpl. Talvirenkaat koosta riippuen 600-800€.
Defa asennettuna kaiketi luokkaa 250 - 300,-
Ei tuolla autonostobudjetilla pitäisi olla "aikamoinen lisäkustannus".
Comment
-
Ostat 16-17" orkkisvanteet käytettynä 250eur/setti ja uudet 17" talvirenkaat tuolta 260eur alle laitettuna -> www.rengaskeiju.fi
Comment
-
Nyt olisi toinen auto kiikarissa http://www.bytbil.com/bilar/begagnad...MRcABOEwKAA__!. Ensimmäisen tinkauksen jälkeen hinta olisi 260000 kr.
Nyt ne, joilla on A6:ssa urheilualusta ja 18" pyörät (245/40), voisivat sanoa mielipiteensä auton 'mukavuudesta'. Joko on kivireki noilla pyörillä? Mietin vaan kun autolla on ollut jo kaksi omistajaa noin vähillä kilometreillä, että olisiko syynä ollut auton 'kovuus'. En keksi oikein muutakaan selitystä.
Comment
Comment