Kyllä ainakin IF ja POP vaikuttais hyvittävän vakuutusmaksusta heti kun auton liikenteestäpoisto on rekisteröitynyt.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autoverotus muuttuu
Collapse
X
-
Vakuutusmaksu hyöty (superkasko) -> pelkäksi liikennevakuutukseksi+ilkivalta + diiselivero nollaksi tekee seisonnasta hyvinkin lyhyellä ajalla kannattavaa. Lisäksi saa kiusattua Trafia lähettelemään postissa aina uudet rekisteotteet tuohon 4eur hintaan per suunta :=) Pelkät postikulut noista rekisteriote lähetyksistä taitaa tehdä aika ison summan Trafille.
Comment
-
Omassa parkkiruudussa saa varmasti pitää vaikka minlaista ruoskaa ilman, että pysäköintivalvojilla on siihen mitään sanomista. Kadun varressa autoa pidettäessä voi olla toinen tilanne. Tosin milläs ne identifioi auton, jos ottaa siitä kilvet irti seisonnan ajaksi:)ja kun laitat auton seisontaan: Ei ole tieliikennekelpoinen= Pysäköinti sakko.!!
Comment
-
Itse laskeskelin joskus jos vaihtaisi tuon bitukan johonkin vaikka neljä litraa vähemmän satasella kuluttavaan ja vaikka vähän uudempaan kuitenkin samankokoiseen (kun siihen suuntaan tuntuivat kannustavan), niin karvan alle 50 vuotta taisin saada ajaksi, jossa uusi investointi maksaisi itsensä takaisin polttoaine kulujen osalta. En vaihtanut. Enkä edes katsonut vaihtoehtoja. Näillä mennään, maksoi mitä maksoi.
Mutta oliko tuosta "kaskon maksu keskeytyy jos auto on pois liikennekäytöstä vaikka vain kuukauden" tietoa koskeeko kaikkia yhtiöitä?
Comment
-
Tyypillisesti vähintään kaskon kolari- ja hirviosat tippuvat pois liikennekäytöstä poiston yhteydessä. Maksuhyvitystä noiden osien maksusta saa jokaiselta päivältä mitä auton on liikennekäytöstä poistettuna. Liikennevakuutuksestakaan ei tarvitse maksaa liikennekäytöstä poiston ajalta.
Comment
-
Minä jättäisin sakot maksamatta. En edes ymmärrä millä perusteella maksu voi tulla siitä, että pitää omaa autoa omalla paikalla.Kaverilla hajosi virtalukko, eli auto ei ollut siittettävissä (kotiparkkis) Ja auton tuulilasilla P-lupa. Sakot tuli. Sakottajajana parkcom..=))
No ei ne taida ihan heti hakea pois kilvettömiä, kun duunipaikan vieressä on seisonut yksi kilvetön auto kadun varressa jos ties kuinka pitkään. Mutta sijaintipaikka sekä kaupunki/kunta vaikuttanee katoamisnopeuteen.Ja jos kilvettömänä seisottaa, niin paalikone hakee aikas nopeeta..=)))
Comment
-
Ei tuossa sanota oliko auto omassa ruudussa. Eikai parkkifirmat tarkista onko auto rekisterissä vai ei.
Invalupa ei tarkoita, että auton saa parkkeerata mihin vain kuin pitkäksi aikaa tahansa.
Omalla parkkipaikalla saa varmasti pitää autoa vaikka kilvittä. Tosin voi olla mulkkutaloyhtiötä, missä tuo on kielletty, vaikka epätodennäköistä se on.
Comment
-
Tämä P-lupa auto omalla, yleisellä parkkarilla missä muutkin pitävät.
Siinä on muuten 4h parkkikiekko systeemi.
Eikös se ollut jotensakkin niin, että ei saa parkkeerata liikenne ympyrään ja pressanlinnan eteen, muihin kyllä.
Comment
-
Eilistä Suomen Tulli-jaksoa katsellessa tuli pohdittua tilannetta, että unohtuu tehdä ilmoitus liikennekäyttöön ottamisesta. Jaksossa oli joku eläkeläispariskunta, jolle napsahti aiheesta 3200 euron sakot. Siinä meni vuosikymmenen talviseisottamisen säästöt kertalaakista. Pihalla jos seisoo muutama auto ja perheessä on useampi kuski, niin siinä pian joku erehdyksessä ottaa väärän auton kauppareissulle.
Comment
-
Kyllä eläkeläisillä rahaa on. Tuo nyt on vaan niitä juttuja jotka menee samaan kategoriaan kuin ilman valoja tai turvavyötä ajaminen saati "epähuomiossa" ylinopeuden tai STOP-merkin läpi ajaminen. Virheistä ehkä oppii mutta motivaattorin pitää olla riittävän suuri.
Kyllähän näin kävi taannoin ihan ministeritasolla että hupskeikkaa auto olikin naapurimaan kilvissä mutta vakikäytössä täällä asuvalla henkilöllä.
Comment
-
Kyllä ministerilläkin rahaa on.
Tuossa on vaan sellainen epäkohta että 5000€ on ehkä noin puolet Niinistön kuukausituloista. Eläkeläispariskunnan 3200€ mätkyt voivat olla molempien koko kuun eläke. Tavallaan rangaistus on suhteessa köyhälle nelinkertainen. Vaikka mistä sen tietää vaikka eläkeläispariskunta olisi tehnyt pitkänkin päivätyön aikanaan ja eläkettä kilahtaisi 20k€ tilille kummallekin joka kuukausi. Joka tapauksessa perus persaukisen ei oikein kannata riskeerata, jos taas on massii taskut pullollaan niin ihan vitun sama.
Tästäpä pääsemme jouhevan aasinsillan kautta ketjun varsinaiseen aiheeseen eli autoverotukseen. Eniten autoilun verotus koskee oikeasti sitä kansanosaa joka siihen asiaan kaiken vähiten pystyy vaikuttamaan. Jos on ollut sen verran onnea ja ahkeruutta että on saanut luettua itsensä vaikkapa lakimieheksi tai kirurgiksi niin hätäkös siinä jos vuotuinen autovero nousee satasen tai pari. Pitää ehkä jättää kerran käymättä lounaalla.
Eihän epäoikeudenmukaiseksi koetut tuloerot tietenkään poista valtion tarvetta verotuloille mutta voisi sitä ruuvia kiristää joskus jostain muualtakin kuin ensimmäisenä joka kerta liikenteestä. Kuinka monta sataa bussivuoroakin ilmoitettiin että tänä vuonna pelkästään on ympäri Suomea lopetettu kun valtion tukien loputtua liikennöinti ei ole enää mahdollista. Nekin ihmiset (jotka heistä pystyvät ja tahtovat) hankkivat ilmeisesti sen henkilöauton josta valtio saa taas kymmenyksensä, ajoi sillä tai ei. Mitään tekemistä tälläkään asialla ei edelleenkään ole päästöjen vähentämisen kanssa joka tuntuu olevan se trendikäs peruste jolla saadaan se paremmin toimeentuleva kansanosa olemaan hiljaa kun veroja taas ilmoitusluontoisesti korotetaan.
Comment
-
Ajoneuvoveron ja diiseliveron "kierto" onnistuu autoa tuodessa helposti jos autoveropäätös viipyy tai saa sitä viivytettyä. Ajoneuvovero ja diiselivero alkaa juosta vasta kun auto on rekisteröity suomeen. Vinkkinä että tullille voi toimittaa autoveropäätöksen liitepaperit (mm. COC) yksi kerrallaan 2vkon toimitusajalla ja puhelimitse mm. COC papereille saa jopa 1,5kk toimitusaikaa...
Comment
-
Niitä on todella paljon. Esim. mun vanhemmilla. Tiedän pariskunnan, joilla molemmilla vain kansaneläke tyyliin 600-650€/kk. Toi 3200€/kk on jo vit** hyvä eläke. Vaikka yhteensäkin.Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka LTutun eläkeläispariskunnan yhteenlaskettu eläkkeiden nettotulo kuussa on selvästi alle 3200€. Näitä on paljon. Harvalla eläkeläisellä itseasiassa on kovin suuret tulot, mutta näitäkin toki löytyy.
Comment
-
Tuokin muuton ja komennukselta palaamisen yhteydessä tuotavien autojen veroedun poisto johtuu vain ja ainoastaan päättäjien kateudesta. Heiltä soisi poistettavan samalla kaikki mahdolliset autoiluun liittyvät edut.Uli uli uli uli! Joutuupi alkaa katteleen konsonanttiaudia! linkki
Comment
-
Vieras
Kysymys kuuluu miksi edes tulet tänne takaisin?Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viestiUli uli uli uli! Joutuupi alkaa katteleen konsonanttiaudia! linkki
Comment

Comment