Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton valintaa jälleen kerran

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auton valintaa jälleen kerran

    Tämä on taas tätä auton valinnan vaikeutta =)

    8 on myyty ja uusi kulkine pitäis saada alle. Itselläni on 3 kriteeriä, neliveto, automaatti ja yli 160kw tehoa. Emännällä taas 2, farmari ja sopivan kokoinen (Audin 6 ja 8 on liian isoja) meillä on nuo molemmat jo olleet ja varsinkin 8:n parkkeeraaminen oli marmatuksen aihe melkein joka päivä. Vuosimalleja 03-06 etsin lähinnä.

    Perhe on siis 4 henkinen (lapset 4,5v poika ja 1,5v tyttö)

    Omissa suunnitelmissani olen miettinyt Audi A4 farkkua, mutta emäntä on mieltynyt tuohon A3 Sportpack malliin. Itse en ole oikein tuolle lämmennyt, sillä koko on melko pieni. No sattuipa niin, että työkaveri osti tuollaisen Sportback:n ja heillä ei kuulemma ole mitään pahaa sanottavaa. 4 henkinen perhe on pärjännyt sillä mainiosti. No pitihän tuota käydä sitten liikkeessä katsastamassa, versiona oli 3.2 quattro vuosimalli 05. Täytyy sanoa, että olin kyllä positiivisesti yllättynyt ja mielipiteet alkaa muuttua. Tein vain lyhyen (n.30min koeajon)

    A4 on selkeästi suurempi ja olisi järkevämpi sen suhteen. 2.0 turbo tuntuu kelpo moottorilta ja siinä aina olemassa se viri potentiaali. Tuo A3:n 3.2 taas on ihan uusi tuttavuus, voimaa on sopivasti ja 6:s koneen ääni ja tasainen käynti tuo oman lisänsä (no ei sitä 8:iin voi verrata =) Kummankaan moottorin sielunrakennetta en sen enempää tunne, mutta eipä täälläkään mitään kummoisempia vikoja/tauteja tunnu esiintyvän.

    No, ei kai se auta kuin miettiä noita molempia vielä ja ottaa kumpikin esim. viikonlopuksi ajoon. Jos joku on käynyt saman taiston läpi niin laitelkaa omia perustelujanne siitä mihin päädyitte.

    Tuo profiilin Chrysler on menossa vaihdossa tuohon mahdolliseen vaihdokkiin. Loistava auto muutoin, mutta järjettömän iso. Tuo Stow'nGo systeemi on kyllä hieno, tarvittaessa autosta saa lähes pakettiauton 10:ssä minuutissa. Jos jollakulla on tarvetta moiselle kulkupelille (07 vuosimalli, ajettu 170tkm, on DVD soitinta ym. härpäkettä) niin ottakaa yhteyttä. Auto on ollut perheessä koko sen historian, mutta otin sen siviililiikenteeseen nyt vuoden alusta (oli meillä taksina)
    Viimeksi muokannut Jari74; 20.1.2009, 10:14.

  • #2
    Blocketista vaan katselemaan A3/A4:ta. Hinnat ja valikoima kohdallaan verrattuna Suomeen...

    Noita A3 3.2 Sp saa jo ruotsista about 15-16keur. Verot tohon about 6-7keur. Ei paha ollenkaan...

    Ja jos katsoo A3 2.0TQ niin valikoima kasvaa todella isoksi ja hinnat ja varsinkin verot tippuu verrattuna 3.2:een...

    Comment


    • #3
      3.2:n puolta pitää q + DSG. Itse etsisin DSG-askilla olevan SB:n ellei ole ihan pakko keksiä vasemmalle jalalle tekemistä. Kulkee ja kuluttaa sen mitä väkisin vaihdettavakin. Tässä olisi esim. yksi ihan mielenkiintoinen vaihtoehto jos ei punainen väri ahdista: http://www.nettiauto.com/2330708

      Kolkki on meluisampi kuin A4 mutta voisin kuvitella että 3.2:ssa olisi äänieristyksellekin tehty jotain. Sinänsä sitä meluntorjuntaa voi tehdä itsekin jälkikäteen.

      Edit: Niin joo, tomaattiahan tässä oltiinkin etsimässä..

      A4:n (B7) 2.0Tq automaatti on perinteinen ja muistelen että tälläkin forumilla oli joskus jotain juttua siitä että se leikkaa aika paljon kulkua pois ja lisää kulutusta reippaasti.
      Viimeksi muokannut TeroPee; 20.1.2009, 15:48. Perustelu: höpinää tomaateista

      Comment


      • #4
        No en keksi muuta sanottavaa kuin että ei tulisi ainakaan meillä mitään A3 luokan kokoisella autolla. Meilläkin neljä henkeä pojat 6v. ja 2v. Urssissakin ahistaa välillä kun johonkin reissuun lähtee.

        Pitäiskö jonkun malliset rattaat vielä mahtua takapaksiin muitten kamojen kanssa?

        Comment


        • #5
          Tilat oli yksi syy miksi meillä ei kauaa IV Golfia ollut.
          Muuten niin loistava auto, jonka ajettavuudestakin tykkäsin valtavasti.

          Meilläkin sentään on lapset 13v ja 6v, eli mitään rattaita ei enää tartte mukana kuljettaa, mutta silti se vaan oli pieni.

          Jarilla molemmat lapset istuu vielä istuimissa, niin siinä tulee väkisinkin eteen se, että vähintään toisella on ongelmia istua jalkojen puolesta väljästi takapenkillä.

          Comment


          • #6
            Mulla on A3 8L ja se on ahtaampi takatiloiltaan kuin A2 kun matkustajia on vain kaksi. 8P on kuitenkin ihan eri peli takatiloiltaan ja itseasiassa siinä on suurempi takakontti kuin Volvo V50:ssä ja moni pitää ja käyttää sitä ihan perheautona. Ennenvanhaan Kupla oli perheauto mihin mahtui nelihenkinen perhe tavaroineen..

            Comment


            • #7
              Itse asiassa juuri tuota punaista Länsiautolla kävinkin katsomassa =)

              Niin, nuo tilathan on juuri se mikä huoletuttaa. Matkarattaat tuonne menee ihan ok, mutta jos pidemmälle pitää lähteä niin pitää hommata katolle laatikko. Turvaistuimia en ole vielä kokeillut eli tuo jalkatilojen riittävyys mietityttää myös. Meillä ei tule kilometrejä vuodessa kuin alle 10t ja suurin osa niistä on kaupassakäyntiä ym. nurkka-ajoa, pitkiä reissuja ei tule autolla juuri tehtyä eli tilan tarve sen puoleen ei ole niin akuuttia.

              Tuo DSG vaihteisto oli juuri se syy miksi ylipäätään tuo auto kiinnostaa, tuo moottori ja vaihdelaatikko yhdistelmä tuntui sopivan hyvin yhteen.

              Täytyy pyytää auto viikonlopuksi koeajoon ja testailla rauhassa..

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                Itse asiassa juuri tuota punaista Länsiautolla kävinkin katsomassa =)

                Niin, nuo tilathan on juuri se mikä huoletuttaa. Matkarattaat tuonne menee ihan ok, mutta jos pidemmälle pitää lähteä niin pitää hommata katolle laatikko. Turvaistuimia en ole vielä kokeillut eli tuo jalkatilojen riittävyys mietityttää myös. Meillä ei tule kilometrejä vuodessa kuin alle 10t ja suurin osa niistä on kaupassakäyntiä ym. nurkka-ajoa, pitkiä reissuja ei tule autolla juuri tehtyä eli tilan tarve sen puoleen ei ole niin akuuttia.

                Tuo DSG vaihteisto oli juuri se syy miksi ylipäätään tuo auto kiinnostaa, tuo moottori ja vaihdelaatikko yhdistelmä tuntui sopivan hyvin yhteen.

                Täytyy pyytää auto viikonlopuksi koeajoon ja testailla rauhassa..
                Noilla spekseillä tuo punainen kolkki vaikuttaa mun mielestä just Ikosen perheen autolta. ;)

                3.2 + DSG (nyk. S-tronic) + quattro on yhdistelmä joka on houkutteleva myös mun mielestä. Vielä ei omat kynnet siihen riitä mutta jonakin päivänä ehkä sitten riittääkin. Reilun kokoisessa vaparikutosessa on kuitenkin erilaista voimaa kuin pienemmässä turbossa ja 250hv kyllä riittää 8P:n korissa aika pitkälle.

                Eikös Golfin R32 ole voimalinjaltaan ihan yks'yhteen tuon kanssa?

                Comment


                • #9
                  Eieiei...

                  Tsekkaat nyt vaan tuon Blocketin valikoiman ->

                  http://www.blocket.se/li?ca=11_s&q=A...rs=23&w=3&sp=1

                  niin saa pikkasen paremmilla varusteilla kun tuo peruspunainen suomessa. Muista että tuollainen 169.000 SEK on pyynti josta tippuu helposti 20.000 SEK. Jolloin hintaa jää euroissa 13.500eur johon päälle sitten verot 6-7keur! Saat siis 10.000eur halvemmalla paremmilla varusteilla auton kuin Vantaalta...
                  Viimeksi muokannut Monster; 21.1.2009, 13:25. Perustelu: muokattu tekstiä...

                  Comment


                  • #10
                    Vaikka muuten komppaan Monsteria tuossa ruotsin valikoiman katsastamisessa niin varoitan että
                    verot saattaa kyllä kuitenkin olla luokkaa 9000€.

                    Veroprosentti menee päästöjen CO2: 238g/km mukaan, eli prosentti on 27,8%, http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
                    kertoo 2100058212 tunnisteella että pyynti on 28989€ ja yleinen myyntihinta on 26789€ niillä
                    arvoilla mitä nettiauton auton ilmoituksessa on. Autovero on siis 26789*0.278*1.22 = 9085.757€.

                    Toki blocket.se sivuilta löytää kyllä "kokonaisedullisempia" yksilöitä. Esim sama auto, mutta 2004
                    ja 120tkm on tuo "yleinen myyntihinta" 21440, verot siis 7271€. Tai se musta sportback
                    kahden vuoden takuulla ja 148tkm ajettuna "yl myynt" 20053€ = 6800€ veroja.

                    Kruunun kurssi on toisaalta aika kiva.

                    Toinen asia on että pysyykö tuo autovero vai ei, siitäkin spekuloidaan nyt villisti. Jos nyt ostaisi auton
                    ja syksyllä sama auto maksaa enää 12t€ niin...

                    Comment


                    • #11
                      Nimenomaan... En ostaisi tässä verospekulaatiotilanteessa autoa jossa on autoveroa 9keur. Se voi hyvinkin hävitä yhdessä yössä noi verot auton hinnasta nyt kesällä tai 2010 alussa, jolloin tulee voimaan päästöperusteiset käyttömaksut... Jos olisin nyt vaihtamassa autoa katsoisin A3 2.0T Q DSG jossa reilusti pienemmät verot kuin tuo 9keur. Luokkaa 5-6keur... Olen noiden hintoja sattuneesta syystä jonkun verran neuvotellut ruotsalaisten autoliikkeiden kanssa syksyn aikana ja tuollaisen 2005 A3 2.0T Q DSG:n kaikilla nahkajakkaroilla jne saa helposti tingattua alta 15.000euroon ainakin näillä SEK kursseilla. Ja tohon tulee tosiaan reilusti pienemmät verot tohon 2.0T:hen. Mut kukin ostakoon mitä mieli tekee...

                      Comment


                      • #12
                        A4:nenkin on yllättävän halpa, Audi A4 2,0T Avant Quattro Prosport(Xenon, Bose so -05 jne:

                        http://www.blocket.se/vi/19254235.htm?ca=11_s

                        Laskin että noin 20t€ verotettuna, tinkimättä ja tuo on kuitenkin kaupasta ostettuna. Noita A3:ia ei hirveästi ruotsissa ole kuitenkaan.

                        Pannuun ottaa vain että tuo ko. A4:nen on n 13600€ ruotsissa, ja suomessa 20t€. Eli
                        noin 50% tulee veroja päälle, vaikka nimellisesti puhutaankin runsaasta 20% verosta.

                        Comment


                        • #13
                          A3 2.0T quattrossa ja tuossa Haraldin linkittämässä A4 2.0T quattrossa (B7) taitaa vaan olla ihan liikaa polkimia Jarin toiveisiin nähden..

                          Comment


                          • #14
                            Ai niin joo, automaatti oli hakusessa. Tuossa automaattien A4 lista blocketissa:

                            http://www.blocket.se/li?ca=11_s&f=c...&me=&gb=2&fu=1

                            Comment


                            • #15
                              Hmm...tulipa tuossa katseltua tuota ruotsin valikoimaa, löytyy kyllä hyvin tuota valinnan varaa ja mitkä hinnat. Pitääpä yrittää myydä tuo Chrysler pois ja ottaa yhteyttä sitten näihin maahantuonti firmoihin jotka hommaisivat omien speksien mukaisen auton (itsellä ei aika tai oikeastaan into riitä kaikkien noiden asioiden selvittelyyn) Täällä on kehuttu RFCimport puljua (taitaa jopa vaikuttaa täällä palstalla), mutta muistakin otetaan vinkkejä vastaan...

                              Comment


                              • #16
                                Tässä sitten A4 vertailukohta Suomesta, Kliks. Kuluttaa ihan saman verran mitä A3 3.2 SB DSG mutta tehoa on 50 hv vähemmän. Moottori on toki "oikeinpäin" ja nelivetona torsen. Tilaakin on takakontissa ja -penkillä hiukan enemmän mutta ei ihan mahdottomasti. Mun valinta olisi edelleen A3 mutta noiden Haraldin ja Jussin innoittamana katseet varmaan suuntautuisi Ruotsiin.

                                Comment


                                • #17
                                  Lopullisten hintojen laskemiseen tarvitset sitten vielä tuota http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
                                  sivustoa ja auton CO2 päästöt. Autoveron määrähän lasketaan niin, että mahti-järjestelmästä
                                  ongittu "yleinen myyntihinta" kerrataan kertoimella (CO2/10+4)*1.22 eli 200g = 24*1.22 = 29.3%.
                                  Yleinen myyntihinta esim. 20000 antaa silloin veroksi 20000 * 0.293 = 5860?.

                                  Noihin summiin pitää lisätä sellainen 150? katsastus, vakuutukset, lauttamatka jne jos hakee
                                  auton itse.

                                  Avaimet käteen periaatteella ostaessa jää sitten mahdolliset autoverovalitusten kautta saadut
                                  palautukset palvelun tuottajalle, eikä sinulle.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ja vastaava A3 automaatti lista blocketissa. A3:ia 6 kpl ja A4:ia 20 kpl.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuossa joku aiemmin kirjoitti, että ei ostaisi 9ke veroilla tulevaa autoa tässä vaiheessa..... no sama asiahan se on jos ostaa ns. suomiauton, onhan siinäkin veroja mukana!?

                                      Ja hyvät ihmiset, hakekaa itse se auto sieltä ruotsista jos vain on aikaa ja osaa vähänkään kieltä, ruotsi tai englanti.
                                      On todella helppo homma hakea se auto sieltä ja hoitaa tuo paperisota itse, jos nyt edes paperisodasta voidaan puhua.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jeps, eipä tuon auton hakeminen tuosta Tukholman kupeesta kauheasti vaadi. Löytyi heti muutama mielenkiintoinen yksilö Tuossa A4:n ilmoituksessa mainitaan tosin, että auto olis 2.0fsi, saako tuota quattrona ihan normi koneella ilman turboa? Itse ajattelin, että tuo olis kirjoitusvirhe.

                                        A3:

                                        http://www.blocket.se/vi/18702772.htm?ca=11_s

                                        A4:

                                        http://www.blocket.se/vi/19925848.htm?ca=11_s

                                        Kuhan saan tuon Chryslerin alta pois (saattaa olla nykyaikana melko hankalaa) niin pitää tosissaan suunnata katse ruotsiin. Nyt en uskalla ottaa tuohon pihaan 3:tta autoa...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos ja kun haette auton ruotsista itse ja jos maksatte SEK:nä niin vaihtakaa valuutat Forexilla ruotsissa. Saatte paljon edullisemman kurssin lahden toiselta puolelta. Katseli tuossa joku pv että 10.000eur summassa säästää 4-500eur.

                                          www.forex.se

                                          www.forex.fi

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuo forefx-vinkki oli hyvä, tarjoavat siis 11.00SEK/? tasan, kun bof.fi sanoo 10.768. Tuleeko tuohon
                                            vielä kuluja paljonko?

                                            Comment


                                            • #23
                                              OT: Pitäisi huomenna lentää Lontooseen. Kannattaako puntia vaihtaa jo lähtiessä Suomessa vai vasta perillä Heathrowilla?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Forexin kursseissa on kaikki kulut sisällä... Noita SEK kursseja voi muuten katsella kätevästi www.di.se ja sieltä alta indikatorer/valutor. Näkee kurssikehityksen eri aikadimensiolla.

                                                Ja eri svedu lentokenttien saiteilta löytyy sitten noi paikalliset valuutanvaihtopisteet/firmat ja puh.nrot joihin voi varailla ennen hakureissua valuutat valmiiksi odottelemaan niin ei tarvitse juoksennella turhaan rahojen perässä...

                                                Tero lähdössä Possun hakuun britteihin?

                                                KAttelin eilen illalla että briteistä saisi todella edukkaasti Boxtereita... Löytyy jopa muutama LHD...

                                                Tsekkaa kurssit tuolta ->

                                                http://www.heathrowairport.com/
                                                Viimeksi muokannut Monster; 22.1.2009, 10:02. Perustelu: ...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Voi kun olisikin Porschen hakureissu mutta kun ei ole. Ihan turistimatkalle viikonlopuksi ollaan menossa. Possuun kyllä tartteisi osia mutta täytyy katsoa ehtiikö sopivissa kaupoissa käymään. Kiitos tuosta linkkivinkistä, täytyy tutustua rahan hintaan Lontoon suunnalla.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X