Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autoissa on eroja - vai onko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Autoissa on eroja - vai onko?

    Autoissa on eroja - vai onko?

    Pähkäilen tässä auton ostoa. Minustakin kuulostaa pahalta! Kyselisin mielipiteitänne laatu- ym. eroista VAG -konsernin tuotteiden kohdalla. Hintalapuissa ainakin on eroja mutta onko oikeasti muuta? Käsittääkseni valmistetaan samoille pohjalevyille pitkälti samoista osista. Missä juju piilee vai piileekö missään? Lähinnä vertailisin noita "rinkeleitä" ja "kolmoisveetä". "Pirkka-audiakin" saa toki kommentoida. Vastaukseksi ei riitä että mene kauppaan ja kysy myyjältä.

  • #2
    Skoda ostetaan järjellä, Audi tunteella ja Volkkari, koska isäkin ajoi sellaisella!;)

    Comment


      #3
      Jos haluaa perusluotettavan ratsun, eikä tarvitse herkkuja tai muuten vaan ei ole niin ronkeli esm. melun suhteen, taitaa olla Skoda se oikea. Ihan asiallinen vehje, mutta hieman 'karu'.

      Kolme edellistä on olleet Volkkareita, joista 2 Passatteja (35i ja 3B). Onhan nekin jo autoja, mutta kyllä tuosta Rinkelikeulasta löytyy vielä jotain, minkä takia siitä on valmis maksamaan vähän enemmän.

      Äidillä muuten on 8P-korin A3 ja isällä G4 Variant, joten VAGit alkaa olla tuttuja. Kollegalla parin vuoden ikäinen Roomster. Noista tuo A3 on selvästi laadukkaimman oloinen. Siinä on selvästi uhrattu ajatus jos toinenkin enemmän vähän kaikelle, vaikkei muitakaan voi moittia monestakaan asiasta.

      En sano, että kysy kauppiaalta. Ne kaikki kehuu omiaan. Sanon ennemmin, että mene ja kokeile. Kyllä sieltä löytyy se omin laite.

      Comment


        #4
        Sitten on vielä Seat lopuille.

        Insinöörilogiikka ja sitä kautta suunnittelu on kaikissa konsernin autoissa yhtäläistä. Pohjalevyt ovat samoja ja kaikki hilavitkuttimet toimivat yhtäläisillä ideoilla. Mutta se hinta saadaan alas tekemällä ne osat vähän erilaisista materiaaleista ja vähän erilaisillä viimeistelyillä.

        Kyllähän se hintaero jostain muustakin syntyy kuin vain logosta. Ja huomaa sitten, että Audin valikoimista ei löydy yhtä halpaa mallia kuin VW:n mallistosta. Saman hintaluokan mallit ovat kyllä VW:tä ja Audia verratessa aika yhtälaisen laadukkaista tai laaduttomista osista rakennettu.

        Minusta suurin ja merkittävin ero on kuitenkin nykyään enemmänkin tunnelmassa, laatuvaikutelmassa ja laitteiden ominaisuuksissa kuin oikesti niissä käytettyjen osien laadussa. Halvemmassa on sisustan osat viimeistelyltään vähän muovisia ja helposti rämiseviä kun taas kalliimmassa merkissä näyttävät huomattavasti tyylikkäämmiltä ja kuulostavatkin yhtä tyylikkäiltä. Ja ihan vain siksi, että toisessa on pinnan viimeistelyyn panostettu enemmän ja laitettu paremmat eristeet.
        Viimeksi muokannut jasso; 16.1.2009, 18:50.

        Comment


          #5
          + että Audiin tuntuu tulevan ensin kaikki tekniset hienoudet, joita sitten myöhemmin sovelletaan muihin konsernin laitteisiin. Räikeimmät esimerkit tuosta soveltamisesta taitavat olla Seat Aveo ja edellisen korimallin Skoda Superb.

          Comment


          • #6
            Jos haluaa perusluotettavan ratsun, eikä tarvitse herkkuja tai muuten vaan ei ole niin ronkeli esm. melun suhteen, taitaa olla Skoda se oikea.
            itse asiassa erään tuulilasin testin sekä omien kokemusten perustella se on juurikin toisin. skoda on hiljaisempi kuin vw, edullisempi ja siitä syystä elegance taso, jossa on oikeastaan kaikki, taitaa olla erittäin yleinen. toisin kuin vw jossa kaikesta pitää maksaa erikseen lisää.

            tarkoitan siis lähinnä octavia-jetta ja superb-passat pareja

            Comment


              #7
              Paljon mahdollista. Suurin osa meikäläisen kokemuksista Skodan suhteen on tosiaan useamman vuoden vanhoista malleista, joten tuoreimmilla asia voi hyvinkin olla juuri noin. Mielestäni G5:n suurin 'vika' on juuri meluisuus.

              Skoda on kuitenkin meluisa verrattuna Audiin ja juurikin tuon varusteluasian ja hinnan takia jopa enemmän 'järkivaihtoehto', kuin VW..

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                Räikeimmät esimerkit tuosta soveltamisesta taitavat olla Seat Aveo ja edellisen korimallin Skoda Superb.
                Tarkoittanet Seat Exeo:ta (A4 B7)?

                Comment


                • #9
                  Auto Bild Suomi: Vw Phaeton on oikeastaan riisuttu Bentley. Mutta sen vain harvat tietävät. Suurin osa komponenteista, moottori ym. on suoraan Vw:ltä, koska se omistaa Bentleyn brändin. Mutta koska keulalla on Bentleyn merkki + nahkapenkit+ jalopuuta, niin voi laittaa hinnaksi vaikka 300 000?. Ja jengi luulee ostaneensa jotain ainutlaatuista. Vaikka saman tekniikan, samoilla palikoilla saisi puoleen hintaan, jos keulalla ei olisi Bentleyn:n merkkiä. Toimii myös usein muillakin merkeillä. Jengi maksaa "imagosta" ei autosta. Audin nimeä en viitsi näin julkisesti mainita.

                  Comment


                  • #10
                    Minusta suurin ja merkittävin ero on kuitenkin nykyään enemmänkin tunnelmassa, laatuvaikutelmassa ja laitteiden ominaisuuksissa kuin oikesti niissä käytettyjen osien laadussa. Halvemmassa on sisustan osat viimeistelyltään vähän muovisia ja helposti rämiseviä kun taas kalliimmassa merkissä näyttävät huomattavasti tyylikkäämmiltä ja kuulostavatkin yhtä tyylikkäiltä. Ja ihan vain siksi, että toisessa on pinnan viimeistelyyn panostettu enemmän ja laitettu paremmat eristeet.
                    Tästäpä se juuri taitaa tulla. Eikä pelkästään nykyään, vaan ennenkin.

                    Itsellä on ollut mm. -99 A6 ja nyt -99 Passat. Kyllä niissä vaan se laatuero on, joka tulee lähinnä noista sisustan osista.
                    Ja kun sen tietää olevan Audi...

                    Myös IV Golfin TDI:n omistaneena tuli heti jotenkin sellainen fiilis, että se on laadukkaampi kuin vastaavan ikäinen Passat tai A4.
                    Vai tuliko se vaikutus siitä kun Golfilla oli ajettu alle 200tkm ja varustetaso Highline. Kun sitten taas näillä muilla dieseleillä (2xPassat ja A4) oli kaikilla ajettu yli 300tkm ja lisäksi ihan perusvarustelu. No, pl. nykyinen.

                    Meinaan vaan, että sitä ei äkkiä tajua mikä varustetaso vertailtavissa autoissa on.
                    Lisäksi yleiskunto vaikuttaa huomattavasti asiaan.
                    Jos siis ajatellaan käytettyjä autoja. Itsellä ei ole kokemusta kuin yhdestä uudesta autosta ja en juuri uusien autojen laatua vertaile, kun tiedän että vielä ensi viikollakaan mun ei tartte sellaista ostaa.

                    Samat ominaisuudet näissä kaikissa melkein on, joita jotkut vioiksikin kutsuu.

                    Comment


                      #11
                      Skodahan on ainakin minun näkökulmastani varmasti varsin hyvä ja huoleton valinta. Skodan imagon nostamisessa on ollut kova työ ja se on yhä vielä osittain kesken. Tämän näkisin tarkoittavan sitä, että sillä on vähiten varaa päästää ulos viallinen ja huonosti suunniteltu peli.

                      Esim. tuo uusi Suberbin menestys on varmasti äärimmäisen tärkeä imagolle. Tämän luulisi näkyvän laatuun ja varmuuteen panostamisessa jopa myyntitulojen kustannuksella.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja haraldh
                        Tarkoittanet Seat Exeo:ta (A4 B7)?
                        No just se. Aveo taisi olla jopa ihan muun merkin kulkine.. Hups.

                        Comment


                        • #13
                          Täytyy sanoa Skodasta, että alkaa hiipimään vähitellen VW:n rinnalle...

                          Jos ajaa Audilla, on vaikea vaihtaa muuhun VAG-autoon. Syynä juurikin tuo tunnelma auton sisällä. Se alkaa siitä, kun vetää oven kiinni niin ääni ei ole rämähdys vaan kumahdus ja ajettavuudessakin on eroja. Onhan tuo tunnelma toki kiinni auton kunnostakin ja täytyy aina muistaa mitä varustelutasoja vertaa toisiinsa eri merkkien välillä.

                          Totuus on kuitenkin se, että merkistä, mallista tai iästä riippumatta, kaikissa autoissa niitä vikoja aina on...hyvä puolihan tuossa on se, että ilman vikoja ei tätäkään foorumia muuten olisi, vaikka eihän tämä pelkkä vikojen selvittelypaikka ole, kohtalotoverit vain avautuvat toisilleen: "Hei olen Jari ja olen Audi-Addikti"!

                          Comment


                            #14
                            Kävin koeajamassa ennen joulua Bora 1.6 comfortline automaatin. Ei siis karvalakkimalli vaan automaatti-ilmastoinnilla ja paremmalla verhoilulla yms. varusteltu malli. En siitä saanut oikein mitään fiilistä vaikka sinänsä mitään vikaa siinä ei ollutkaan. Kun sitten hyppäsin viikkoa myöhemmin käytännössä samalla tekniikalla varustettuun ja saman verran ajettuun mutta 2ke kalliimpaan Attraction A3:een niin oli kuin olisi kotiinsa tullut. Kaikki tuntui olevan juuri niinkuin mun autossa kuuluukin olla. Jotain selittämätöntä siis täytyy olla, joko autossa tai sitten korvien välissä. Luultavasti kyllä korvien välissä. :)

                            Comment


                            • #15
                              Omasta mielestäni Skoda on laatuvaikutelmaltaan parempi kuin VW. Skodassa myös saa rahalleen enemmän vastinetta. Ainakin nuin niinkö Octavia vs. Jetta ja edelliskorimallin Superb vs. Passat. Uutta Superbia en ole testatannut.

                              Comment


                                #16
                                Skodalla vain on se ongelma, että se tekee pieniä autoja.
                                Farmari Octavia on vain Golffin kokoinen. Muita farkku vaihtoehtoja ei ole ja sedanistakin seuraava on Superb. Tila-autot tai monikäyttöautot erikseen.
                                Mulla on nyt joku mielikuva Audista ja Volkkarista.
                                Volkkari on yksinkertaisesti tylsä, kun puhutaan näistä normaalien ihmisten autoista. Vaikka sinne tuuppaa kaikki optiot, niin siitä ei tule silti samaa fiilistä kuin Audissa.
                                Pitkään kattelin, tai kattelen edelleen, käyttöfarkkua. Vaihtoehtoina oikeastaan vain VAG laitteet. Uusi passat on ihan tyylikäs ja markkinoiden suurin tavaratila Mondeon jälkeen. Mutta se kojelauta ja sisusta. Koeistuin Passatin, mutta kun tuolla reilulla 30-40te luokassa saa niin paljon muutakin, jos huolii käytettyä.
                                Mutta silti Volkkari on kuitenkin liikuttanu meikäläistä hyvin. Vikoja tosin on ollut, mutta ei mitää mikä tielle olis jättäny. Ei edes tuo löystyny kampuran ratas :)
                                Mutta silti Audi on se minkä haluan, mutta ei kuitenkaan sitä karvalakki A3/4:sta. Audilla on tarjolla jotain spesiaalia, mita Skoda,VW tai Seat:lla ei ole. RS Skoda, R32 Golffi tai Seatilta joku sportti malli. Ongelma on se, että muiden kuin Audin kohdalla pitää nimenomaan valita se erikoisin malli, jotta saa jotain spesiaalia. Silti se on vain Octavia tai Fabia tehokkaammalla koneella ja muovikromilla varustettuna.
                                Silti näin omalla kohdalla kuinka V8:sta A8:iin tapahtuin laadussa tipahdus. V8 oli rakennettu hyvin, kun taas A8:ssa alkoi olla jo muovia turhan paljon. V8 oli laadukkaampi. A8 oli aikaansa nähden aika moderni ja josta sitten siirtyi paljon tuleviin A4/A6:iinkin juttuja.

                                ps. ei meikän isällä ole ollut Volkkaria vaan Audi.

                                Comment


                                  #17
                                  Mie en mittään muuta tiiä, ku sen että Audit on parhaimman näköisiä. Eli ulkonäöltään ainakin viimeiset viilattu. Sekin jo brändissä näkyy selvimmin.

                                  Jos lompsassa pitoa piisaa, niin Audi on valinta ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Olen tehnyt lisäksi havainnon että jos bensamallit kelpaa, niin käytetyn Audin voi saa samaan hintaan volkkarin kanssa.
                                    Esim. Uusikorisia A6:sa saa automaatilla suht. hyvin varustein vähän yli 20t, kun passat vastaavilla varusteilla on ensinnäkin harvinainen, mutta ei yhtää kuitenkaan halvempi.

                                    Itselle Audi edustaa laadun tunnetta, tehokasta moottoria, hyvää ulkonäköä ja ajomukavuutta.

                                    Maksan mielellään siitä tunteesta..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täs on ehken aihetta sivuava näkökulma...Kun siirryin Bemu 500 -sarjasta (E39) ensimmäiseen Audiini (A6/C6), niin joteskin siinä on koko ajan häirinny jonkinlainen Volkkarimaisuus, vaikka ei ookaan kokemuksia konsernin muista merkeistä. Fiilistä on vaikea kuvailla, mut joteskin Bemussa oli enemmän premium -merkkiin kuuluvaa jämäkkyyttä. Jotten nyt sais tästä audistien vihoja niskoilleni, niin kyllähän Audiakin on mukava ajaa, mut joteskin siitä vain huokuu alempien hintaluokkien tavanomaisuus...

                                      Comment


                                        #20
                                        Audi, etenkin mallit B7:aan ja C5:een saakka, on myös mun mielestä hieman tavanomaisia. MUTTA, mun mielestä laadukkaan tavanomaisia. Mitään extrahienoa tai übererikoista ei ole mutta kaikki on hyvin tehty ja minkään ei tarvitse pelätä jäävän käteen. Muotokieli on samanlaista läpi kojelaudan ja malliston. Japanilaisissa minua ainakin häiritsee se että napit ja hanikat ovat erilaisia eri kohdissa autoa ja eri mallit ovat aivan erilaisia. Muihin VAG-konsernin autoihin on jossain määrin pesiytynyt tuota japanilaisten tyyliä.

                                        Audi on jotenkin huomaamattomalla tavalla laadukas mutta se näkyy sitten tiettynä tavanomaisuutena. Uudet B8 ja C6 etenkin muuna kuin karvalakkiversiona on taas vähän eri juttu. Niissä on näyttävämpää muotoilua ja näyttävämpiä varusteita unohtamatta laadun tunnetta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos ajaa Audilla, on vaikea vaihtaa muuhun VAG-autoon. Syynä juurikin tuo tunnelma auton sisällä.
                                          Täytyy tähän olla kyllä hieman eri mieltä, kun katsoo miten VW on tuonut mm. Sciroccon myyntiin, ja vastaavasti uudet GTI-golffit ovat aivan eri planeetalta kuin Audin vastineet. Täytyy mennä jo S3 tasolle, että saa mitään samanlaista (GTI:hin verrattuna), ja mitään Sciroccoon vertailtavaa ei taida löytyäkään.

                                          Eli eiköhän nuo merkit kuitenkin yritä tässä samalla etsiä hieman omaa imagoaan, VW:tä ilmeisesti yrittävät ainakin nuorentaa, edellä mainituilla malleilla, ja mm. Passat CC:n tyylillä - ja samalla erottaa 'pirkka-Audi' ideologiasta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Tero Pänttönen
                                            Japanilaisissa minua ainakin häiritsee se että napit ja hanikat ovat erilaisia eri kohdissa autoa
                                            Napit ovat mallista (yago-->lexus) riippuen samanlaisia.

                                            Comment


                                              #23
                                              Vanhempien autojen osalta sellainen huomio että ilmastointia on saatavilla lähinnä audeissa. Jostain syystä volkkareiden, skodan ja seatin varusteluetteloon ei ilmastointi tainnu kuulua 90-luvulla eikä kovin usein 2000-luvun alussakaan. Audeista löytyy hyvin usein.

                                              Comment


                                              • #24
                                                ja mitään Sciroccoon vertailtavaa ei taida löytyäkään.
                                                TT? Onhan se kalliimpi mutta ainahan vastaava audi on kalliimpi kuin volkkari...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Yak
                                                  Täytyy tähän olla kyllä hieman eri mieltä, kun katsoo miten VW on tuonut mm. Sciroccon myyntiin, ja vastaavasti uudet GTI-golffit ovat aivan eri planeetalta kuin Audin vastineet. Täytyy mennä jo S3 tasolle, että saa mitään samanlaista (GTI:hin verrattuna), ja mitään Sciroccoon vertailtavaa ei taida löytyäkään.
                                                  Miten VW:n vastineet on eri planeetalta Audin kanssa? Audin 'perusmallisto' sisältää samat moottorit ja varusteen, kuin VW:n malliston kärki.

                                                  S3 on jo eri kastissa GTI:hin verrattuna, sanoisin..

                                                  G5 GTI

                                                  2.0 T FSI, 1984 cm3, BPY, 147 kW (200 hv) @5100–6000 r/min, 280 Nm @1800–5000 r/min


                                                  A3 8P
                                                  2.0 T FSI, 1984 cm3, BPY, 147 kW (200 hv) @5100–6000 r/min, 280 Nm @1800–5000 r/min

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Arctos, käypä kokeilemassa itse autoja, äläkä katso paperilla. Pelkkä moottori kun ei valitettavasti tee autoa, muutenhan Ladakin kelpaisi (siihenkin saa saman moottorin). GTI ja A3 ovat täysin eri planeetalta, mitä tulee ajettavuuteen, ja sanoisin että S3 on vasta samassa kastissa, mitä tulee onnistuneeseen alustaan kun vertaa GTI:hin.

                                                    Audissa perusmallisto on niin, samaa moottoria. Siinä se sitten onkin. Lisäksi saa Audimaisen tylsän ohjauksen, pintakovan - mutta ei toimivan alustan, ja samanlaisen sisustuksen ja ulkonäön kuin jokaisessa mallissa. Hassua kyllä, GTI eroaa perus Golffista enemmän kuin S3 eroaa A3 1,6 koneella.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      TT? Onhan se kalliimpi mutta ainahan vastaava audi on kalliimpi kuin volkkari...
                                                      Montako ihmistä ajattelit sinne taakse laittaa TT:ssä? ;). Mutta joo, TT on lähimpänä, mutta se on silti 'coupe', kun Scirocco yrittää olla hothatch.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        No ainakin GTI golffi (IV) on kyllä aivan suolesta, jos sitä vertaa vaikka a3 1.8T tai S3 audiin. Se on ihan samanlainen tusina-auto kuin joku korolla. Ainoa mikä sen erottaa jostain 1.6 korollasta on suurempi moottoriteho. Tehoerokin jäisi aika marginaaliseksi ilman lastua. Vain fanaatiukko näkee siinä jotain erilaista. Audi on ihan jees. En ymmärrä miten se voidaan leimata samaksi autoksi volkkarin kanssa. Ei lexuskaan ole tojota vaikka siinä saman konsernin osia onkin. Esim A4/passat vertailu on aika turhaa. Ihan eri autoja ovat. Tietty silloin ymmärrä tän vw=audi jutun jos rahat ei oo riittäneet audiin ja täytyy saada sanoa saaneensa melkein jotain samaa kuin audi. Sitten muka jollain järkisyilla ja viisailla taloudellisilla ratkaisuilla perustellaan volkkarin puoleen kääntymistä.

                                                        Mitä skodaan tulee, niin tuttu smart repair korjaaja sanoi, ettei monessa autossa ole yhtä pehmeää ja onnetonta maalipintaa kuin skodassa. Jostain se säästö sitten vielä volkkariin verrattuna on tehtävä.
                                                        Viimeksi muokannut JM; 19.1.2009, 22:04.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Nelos-GTI olikin välimalli, jossa ei edes ole yritetty tehdä oikeaa GTI:tä. Sitä ei ole mitään järkeä vertailla minkään S3:sen kanssa. Se on vain vähän paremmin varusteltu Golf, ei muuta. Virheellisesti nimetty oikeastaan GTi:ksi. Olisivat jättäneet kokonaan pois GTI:n. Vasta vitos-GTI oli taas oikeasti gti-luokkaa.

                                                          Mutta ei se sentään perus Corolla ole. Varsin mainio auto kaikin puolin, kuten kaikki Golfit, ja kuitenkin selkeästi enemmän kuin Toyota, vaikkakin Toytatkin ovat varsin hyviä autoja. Oikein hyviähän nekin on ajaa ja pirun luotettavia, mutta omaan makuun vain "liian japanilaisia". Kaasu ja kytkinkin ovat sellaisia rimpuloita, joita pitäisi mieluummin käsillä ohjailla kuin joystickia konsanaan.

                                                          Skodalla oli muistaakseni maaliongelmia jossain eräässä tietyssä mallissa jokunen vuosi sitten. Tuskin on enää.

                                                          Kun noita audeja ja volkkareita ropailee, niin kyllä ne vaan aika identtisiä pelejä ovat. Jos tuntee jomman kumman tekniikkaa, tuntee molemmat.

                                                          Ja napeista puheen ollen, varsinkin sähköikkunoiden nappeja katselemalla ja sormeilemalla kyllä ainakin A6 C5:seen asti aika todella kotoiset on oltavat typ44-miehilläkin :)

                                                          Itseasiassa kaikissa saksalaisissa merkeissä on kyllä aika kotonaan heti, oli se sitten BMW, Audi tai MB. Vastaavasti myös ranskalaiset ovat keskenään selvästi hyvin samanlaisia kuten myös japanilaiset, jenkit jne..

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Yak
                                                            Audissa perusmallisto on niin, samaa moottoria. Siinä se sitten onkin. Lisäksi saa Audimaisen tylsän ohjauksen, pintakovan - mutta ei toimivan alustan, ja samanlaisen sisustuksen ja ulkonäön kuin jokaisessa mallissa. Hassua kyllä, GTI eroaa perus Golffista enemmän kuin S3 eroaa A3 1,6 koneella.
                                                            Ajattelinpa vaan, kun kaivoit tuon GTI:n esimerkiksi, että puhuit suorituskyvystä jne.

                                                            Olen käynyt ajamassa G5 Variantin TSI-koneella. Se yksilö taisi olla Sport-alustalla ja kyllä se oli pintakova ja minusta meluisa. Äidin A3 8P on Ambition paketilla ja 1.6-koneella ja kyllä Audi on selvästi parempi ajaa. Hallintalaiteet, jotka Volkkarissakin ovat kyllä hyvät ja kivasti käsillä, on Audissa vielä enemmän paikallaan. 1.6-kone on kyllä hengetön tuohon autoon.

                                                            Myönnettäköön, että farkku-Golffin ja pystyperäisen Audin vertailu ajettavuudessa on ehkä hivenen epäreilua, mutta itse haukuit A3:n alustan pintakovaksi ja GTI:n alusta toimivammaksi. En ole varma, onko Ambition paketissa Sport-jousitus, mutta 17"-rengastuksellakin A3 on minusta paitsi mukavampi, möys todella tarkka ajettava. Veikkaisin, ettei GTI:n alusta ole ainakaan sen vähemmän pintakova, kuin tuo Sport-paketin jousitus perus-Golffissa.

                                                            Lisättäköön vielä, että itse olen ajanut VAG-konsernin autoilla (oikeastaan Volkkareilla) viimeiset 5 vuotta ennen noita kahta Audia, mitkä nyt taloudesta löytyy. Perhepiirissä noita Kansanautoja on käynyt jo ennen omia. Isä on ollut ennen nykyistä Golffiaan lähes vannoutunut Toyota-kuski.
                                                            Viimeksi muokannut arto s; 20.1.2009, 09:33.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X