Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Claybarin käyttö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Claybarin käyttö

    Pika kyssärit. Miten tota käytetään? Tuli ohjeet mukana mutta noin suppeita ohjeita ei ole missään ollut ennen. Eli hommasin paketin jossa savi+se spray mitä ruiskitaan jynssätessä. Auto on nyt pestynä tallissa.

    1. Pitääkö auton olla kuiva kun sitä alkaa tolla hieromaan?
    2. Entä kuuluuko se savi kostuttaa pehmeäksi ja millä?
    3. Entä sitten kun on hinkattu auto läpi niin pestäänkö sen jälkeen vai veetäänkö puuvilla kankaalla auto kiitäväksi?
    4. Vai pitääkö pieni alue kerrallaan edetä niin että kuivaa/kiilloittaa kankaalla jämät samalla?
    5. Jos edetään pieni alue kerrallaan niin onko konepelti pieni alue?
    6. Entä kun kaikki on tehty oikein niin pitääkö heti heittää vahat pintaan?

    #2
    1. Ei tarvitse olla kuiva, märälle onnistuu ihan hyvin.
    2. Ei tarvitse kostuttaa, vain se maalipinta pitää suihkia liukkaaksi.
    3. Vähän likainen siitä maalipinnasta jää, joten on se hyvä ainakin pestä, yleensähän tuon toimenpiteen jälkeen auto vahataan.
    4. Aivan sama miten suuren alueen tekee, ei tuota kiilloteta käsittelyn jälkeen.
    5. -
    6: Kyllä itse vahaisin.

    Comment


      #3
      Claybarhan vie mennessään myös kaiken vanhan vahan mitä autossa on ollut, sen takia pitää pinta suojata jollain vahalla heti.

      Comment


      • #4
        Itse jätän kalliit claybarille tarkoitetut liukkarisprayt ostamatta ja laitan suihkepulloon laimeeta fairyvettä, rokkaa sillä loistavasti. Näin ihan vain vinkkinä.

        Comment


        • #5
          Noni kävin testaamassa jo konepellin. Netistä jonku jenkin ohjeen mukaan tein. Eli ämpäriin lämmintä vettä, savi sinne. Annoin olla hetken ja siitä tuli huomattavasti pehmeämpi ja oli helppo muotoilla. Lubrikantti tosiaan tuli mukana ja on sellastai tavaraa jolla voi myös kiilloittaa vahapintaa. No tein konepellin 4 osassa ja joka kerran jälkeen sellaisella huokoisella paperilla pyyhkisin suurimmat paska vedet pois ja toisella kiilloitin. Sit heitin 2 osasaisen vahan pintaan. Oli sillasia aika nopeasti kuivavia. Eka vaha oli joku Meguiarsin beige purkki joka sopi hyvin pohjavahaksi. Pintaan oli laittaa Turtlen platinium vahaa, sitä carnabeuta sisältävää. Tuli ihan kiiltävä mutta voisin sanoa että vähintään myllytystä kaipaa konepelti :D ei ole meinaan mun aikana tota TT vahattu, ja voisin väittää ettei aikasempi omistaja ole ikinä. Nooh huomenna loppu auto käsittelemään savella ja vahaan niin paljon kun jaksan...

          Edit: ja niin auto seisoo siis tallissa, kunnes on vahattu loppuun.

          Comment


          • #6
            Siihen claybarin kaveriksi riittää myös pelkkä vesi. ihan vinkkinä

            Comment


            • #7
              Muuten mitä kandee laittaa pintaan kun on vanha omistaja rapsuttanut jotain tahraa varmaan jollain pois. Jäänyt sillanen jälki että valoa vasten huomaa hankausjäljen. Jos jollain hiovalla vahalla vetäsee niin jääkö sitten ilkeet pyörteet?

              Edit, auto tuli muuten erittäin hienoksi clabarin + vahojen jälkeen. Meni sen 8h koko hommaan. Kuvat laitoin tonne "foorumilaisten autot" osioon.

              Comment

              Working...
              X