Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Quattroa ostamassa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Quattroa ostamassa...

    Olen arvellu ostavani Audi A4 Q:n joko 1.8 vapari tai 1.9 tdi... -95 eteenpäin. Lähinnä nelivedosta ois kysymys...mihin kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa / onko tyyppivikoja jne?? Miten löytää alkavat harmit??

  • #2
    Eipä noissa nelivedon tuomaa murhetta taida muuten olla kuin mahdollisesti vuotavat stefat. Parin kympin korjaus sekin jos ite tekee. Kato et perä on kuiva, eikä ajaessa pidä mitään ylimääräistä ääntä. Useimmiten ne ylimääräiset äänetkin ovat pyöränlaakereita yms. alustan osia, eikä johdu varsinaisesti nelivedosta.

    Ei taida vapari 1.8:ia olla quattrona, vai muistanko väärin. Aika mopo tuo vapari muutenkin, ota ihmeessä turbolla, niin ei kaduta jälkeenpäin.

    Comment


    • #3
      On quattrona ilman turboa. Voisin veikata TODELLA hengettömäksi peliksi. Erään foorumilaisen sukulaisella tuollainen taitaa olla.

      Comment


      • #4
        B5 löytyy myös vaparina, mutta tuskin kukaan voi suositella. TDI:tkin on melko harvinaisia nelikkona. 1.8tq varmaan kaikkein paras valikoima ja potkua vähintään kohtuullisesti jo vakiona...

        Comment


        • #5
          Erään foorumilaisen sukulaisella tuollainen taitaa olla
          Tai kummin kaimalla, perimätiedon mukaan. Taruolento jokatapauksessa näin quuhullujen ja puhallinuskovaisten foorumissa. :)

          Comment


          • #6
            gedu ei kuseta. kyseinen peli on miun veljellä tampereella.
            vähän ajettukin, mielestäni se ois sitä myymässäkin.. ehkä?

            mutta on tämmöinen satuolento olemassa, samat tyyppipaikat tuossa on kun noissa muissakin b5:ssa, eli tukivarret/puslat jne.

            moottori kyllä tuntuu oman pirssin jälkeen hengettömältä, (senkin voisin myydä :) ) mutta ihan hyvin toi veikka sillä on pärjännyt. mahtaa olla kyse siitä mitä kukakin arvostaa ?

            koneen tyyppi : ADR, 92kW/125hp

            Comment


            • #7
              Lainaus : On quattrona ilman turboa. Voisin veikata TODELLA hengettömäksi peliksi. Erään foorumilaisen sukulaisella tuollainen taitaa olla.

              Kyllä minunkin pikkuveljelläni on tuollainen Audi A4 Q 1.8 vapari muistaakseni vuosimallia 1997. Eka Audi hänellä, minusta hyvä alku Audistin suuntaan erilaisten jenkkiautojen (Corvette, Chevrolet Nova, yms.), Mersujen ja italiaanojen (Alfa) jälkeen.

              Väännön puutteen kyllä huomaa omaan paljon nähneeseen takavedon puutteesta kärsivään A6 1,8t verrattunakin, joten suosittelen ehdottomasti t-lisäkirjainta.

              Comment


              • #8
                Joo ihan ehdottomasti HENGETÖN tuo vapari-quattro!Kaverilla oli tollanen,mieleenpainuvimpia kokemuksia oli kun hän yritti sudittaa hiekalla.Pyörät löivät pari kierrosta tyhjää ja sitten kone jo hyytyikin! :D

                Tietysti jos haluaa mukavan kulkupelin,niin miksei tollakin ajele?

                Comment


                • #9
                  oma kulkine löytyi 2kk hakusella ja ongelmat ovat lähinnä noissa puslissa, laakereissa ja mittaristossa.. omalla työllä siis hintaa tuli korjauksille 400€ ja on uuden oloinen. öljypohja on nyt kertaalleen vaihdettu kun se tuli tempastua kiveen matalan maavaran takia. se ei ole halpaa huvia, mutta tulipahan vaihdettua kaikki moottorin kumit ja paljon muutakin samalla.

                  Mittaristossa on TTn vikaa, eli öljy ja polttoainemittari näyttää 2 pykälää liikaa ja näytön kanssa on pientä hiipumista kun pitkää matkaa ajaa.. ja tietenkin perinteinen ABS yksikkö ongelma on aina olemassa.. näistä kaikista löytyy lisäätietoa foorumilta.

                  Comment


                  • #10
                    perinteinen ABS yksikkö ongelma on aina olemassa
                    Se on vain loppuään -97 malleista alkupään -99 malleihin. Mä niitä olen korjaillut jonkinmoisen kasan.

                    Comment


                    • #11
                      Tavallisia omassa yksilössä ja foorumissakin nähneenä:

                      *Maalit lohkeaa sinkityksen päältä, ulkonäköasia
                      *Etu- ylätukivarsissa ongelmia, ei kovin kallis remppa
                      *Kuskin penkin airbagin liitin huono, sytyttää airbag-valon. Sama koskee rattiakselin kelloa.
                      *Avant-mallissa takalasin pyyhkimen pesusuutin jämähtää akseliinsa, pesuri ei toimi.
                      *Kardaani kolahtelee/jyrisee tiukoissa mutkissa. Tämä ei ole vika vaan ominaisuus.
                      *Kaasuläppäkotelo likaantuu / ei sopeudu, voi korjaantua putsauksella
                      *Imu/ahtovuodot ovat yleisiä, vaikeita löytää
                      *Lastutetuissa ahtimen hukkaportin läpän akseli väljä pakopesässä -> ei ahda 100%:sesti
                      *Nokkien välinen ketju/kiristin voi olla huono/äänekäs
                      *öljypumppu voi olla kulahtanut/sihti tukossa
                      *vaihdevivusto voi olla väljähtänyt/epämääräinen vaihtaessa
                      *1.8Tq ei ole niin taloudellinen kuin jotkut olettavat, kts kulutusketjusta.
                      *Takapään pyöränlaakerit kuluvaa mallia/äänekkäät, vaihtoon n 200tkm kohdalla?
                      *Käsijarru jumittaa/jää päälle/takasatulat jumissa, ruosteessa, töhnässä
                      *Etujarrujen toimivuus kosteissa/märissä olosuhteissa huono, voi vaihtaa loiskesuojalevyt
                      *ABS-antureiden hammaskehät murtuvat, ABS ruksuttaa viimeisen metrin kohdalla
                      *ABS-ohjausyksiköstä katkeaa hiuspaksuisia kultajohtimia tjms

                      Täydennän listaa mikäli muistan. Listan päälle tulee tietenkin vielä noin 10v vanhan auton
                      ne "tavalliset" viat. Nämä edelliset ovat tietenkin sellaisia joita on kuullut/nähnyt, se ei tarkoita
                      sitä että jokaisessa yksilössä olisi nämä kaikki ongelmat.

                      *Jos autossa on ajovalojen pesurit, ja korkeudensäätö on xenon-valojen asennus tosi helppoa.
                      *Mielestäni tosi kiva auto ajaa, hiljainen ikäisekseen ja kunnossa ollessaan. Talvella vielä :)
                      *Vetoakselisto ja muu perustekniikka aika pomminvarmaa. "Neliveto ei vain voi mennä rikki".

                      1.8 vapareita oli silloinkin nettiautossa kun oman B5:en ostin. Ei missään nimessä sellaista, ennemmin
                      sitten 1.9TDI sillä kyllä nyt jokaisessa kunnon audissa pitää ahdin, neliveto ja pitkä katto olla :)

                      PS. Voisi tuota aloittavan viestin otsikkoa korjata muotoon "B5 harkinnassa" tjms. Nyt
                      otsikko on vähemmän kuvaava sillä hakusessa on B5 eikä "Quattroa".

                      Comment


                      • #12
                        Quattro

                        Laiskuus ei silleen haittaa.. oli aikanaan Toyota Hilux 4wd. 0-100km/h jotain 54 sek muistaakseni. Lähinnä harrastuksen ja osatyön puolesta pitäis päästä liikkeelle metsäautoteillä myös talvella. Etuveto A4 joskus on tiukassa paikassa jääny kiinni, myös maavara ei paras mahollinen...
                        Miull Audi 4WD on aina Quattro.

                        Comment


                        • #13
                          Opettele kiltisti nämä tyyppikoodit, muuten et ymmärrä mistä puhutaan =) Autowiki auttaa asiassa. "Audi Quattro" meinaa tämmöistä
                          1.8TQ:ta on ihan hyvin tarjolla, 1,9Tdi:tä on quattrona Saksassa jonkin verran AFN koneella, hyvä kone kuten myös nuo 1.8T:t (lähinnä AEB). Suomessa diesel quattroja ei kauheasti ole, ainakaan myynnissä.Täällä foorumilla on varmaan puolet suomen B5 4-syl TDI quattroista =)

                          1.8i:tä en suosittele, kuluttaa saman verran kuin turbollinen eikä kulje mihinkään. Dieselistä saa aika ripeän kun vähän laittaa.
                          Viimeksi muokannut kontio; 7.1.2009, 00:11. Perustelu: kompastuksen korjaus =)

                          Comment


                          • #14
                            suosittelen 1.9tdi versiota ;) ripeä ja kuluttaa vähän. Hiljainen tuo on, paitsi nastarenkaiden ääni tunkee läpi asfaltilla kovaa.

                            Sitten taas omia ongelmia:

                            Miten tuon takapyyhkijän saa toimimaan? ( Ei silti oikeaa tarvetta saada toimimaan!)
                            Löytyykö tarviketorilta nuo ABS-antureiden hammaskehät, ja voiko ne itse vaihtaa?

                            Comment


                            • #15
                              Miten tuon takapyyhkijän saa toimimaan?
                              Siitä en tiedä, mutta ongelma poistuu kun vaihdat sedaniin =)

                              Paras vaihtoehto tietysti on etsiä Saksasta ATJ koneinen 6v quattro, jossa vakionakin jo reilut 300Nm... Niitä tosin harvassa kuin kanalla hampaita, etenkin sedanina. Joku tais Suomessa sellaista joulun aikaan myydä.

                              Comment


                              • #16
                                Löytyykö tarviketorilta nuo ABS-antureiden hammaskehät, ja voiko ne itse vaihtaa?
                                Takaa ainakin joutuu koko vetonivelen vaihtaa. Se on siinä kiinni.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä se siitä irtoaa, ja sen voi hitsata. eBayssa oli noita hammaskehiä myynnissä, mutta B5 malliin ei osunut silmään. Kenties siihenkin niitä sieltä kuitenkin löytyy.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X