Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5 kokemuksia, ostovinkkejä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS4 B5 kokemuksia, ostovinkkejä

    Tänne voisi RS4-tietäjät kertoa kokemuksiaan ja vinkkejä RiSan hankintaan. Modet siirtäköön parempaan osioon mikäli parhaaksi näkevät.

  • #2
    Jos haluat vakion osta vakio. Jos meinaat tehdä ja laittaa sitä niin osta laitettu.

    Ei yks 10 000? riitä kun alkaa osaa vaihtaan.

    Comment


    • #3
      Kaima on varmasti täysin oikeassa vakio/laitettu-asian suhteen. Itse olen jälkikäteen hankkkinut vain "alkuperäisen" vakionopeudensäätimen, lohkolämppärin ja sitten läjän tietty vanteita ja renkaita.

      Itse tuotatin auton Auto Monte Carlon kautta Saksasta noin 2,5 vuotta sitten. Kerroin heille vain mitä haluan ja he etsivät vastaavan pelin ja hoitivat kaikki paperihommat rekisteröinteineen Suomeen. Kaikki meni hyvin ja en voi kuin suositella ko. firmaa.

      Kaikin puolin mukava laite, joten hankintaan vaan ;)

      Comment


      • #4
        Itsellä ollut jonkin aikaa hieman laitettu versio ja ainakaan hauskuudella ei ole mitään rajaa.
        Omani on ollut tutulla 40tkm jälkeen ja oli entuudestaan minulle tuttu laite.
        Ehkä positiivisin yllätys verrattuna esim Bemarin M-sarjalaisiin on ollut soveltuvuus myös ihan tavalliseen käyttöön alustaltaan ja ominaisuuksiltaan.

        Tervetuloa vaan hullujen kerhoon, hauskaahan tää on.

        Comment


        • #5
          Niin mitään järkeähän tuossa vehkeessä ei ole. Kaikkia tehoja ei voi oikein kun radalla käyttää :) Ja ohittaessa :D

          Jarrut on vakiona surkeat kovempaa ajoon.
          Tässä hiuka listaa mitä osia on pakko vaihtaa jos lomapkko antaa myöten :D

          -jarrut ainakin eteen, edukkain RS4 B7 sarja
          -vaihdekeppi JHM
          -moottorin etutukikumi
          -lastu
          -putkisto
          -kytkin ja vauhtipyörä
          -alusta, säädettävä
          -H&R kallistuksenvakaajat
          -Powerflexin puslat eteen ja taakse
          -alcantara ratti ja nuppi
          -recaron pole position istuimet

          yms mitä nyt en muistakkaan

          Ilman noita vaihtoja autohan on hiukan keskeneräinen :D

          Hienointa ehken muihin verrattuna on että tuohon voi pakata lastenrattaat ja perheen kyytiin ja heittää suksiboksin katolle ja mennä Lappiin lasketteleen. Tai sitten vetää autolla tyhjää baanaa melkein kolmea sataa :)
          Ja anoppikin voi tuolla ajaa kunha pitää ESP:n päällä. Ei karkaa lapasesta edes talvellakaan.

          Comment


          • #6
            Jani, kyllä sen pitäis sullakin 300 mennä.
            Lisätäänpäs tohon hauskuusosioon vielä se, miten hauska risalla on kiivetä laskettelurinteitä =)

            Comment


            • #7
              Autohan on hieno, vähän hengetön tosin vakiona.

              Pienillä muutoksilla siitä saa erittäin kivan, kunhan malttaa olla tuunaamatta pilalle. Yllä on jo listaa tullutkin, omasta mielestä se tarvitsee vain:
              -lastu (vaikkapa mtm, antaa kivasti vääntöä)
              -etujarrut (b7 RS4)
              -takavakaaja (quattro GmbH)
              -short shifter (tanoga)

              Kaikki muu on vakiona riittävän hyvää. Itse aikanaan vaihdoin downpipejä ynnä muutakin, jälkikäteen en viitsisi vaivautua.

              Pakolämpöanturit noissa ovat kulutustavaraa, ja samoin lambdoja menee. Mitään katastrofaalisia ansoja ei ole, normaalia tehokkaan erikoisauton ylläpitoa tietystikin, eli kannattaa ostaa paras johon on varaa, ja sitten vielä pitää tilillä vähän ekstraa, odottamassa seuraavaa perusparannusta.

              Comment


              • #8
                Menee hieman aiheen ulkopuolelle, mutta onko missään tietoa montako B5 ärrässää Suomen maassa majailee?

                Comment


                • #9
                  Ihan nopeasti foorumilta haettuna käyttäjäkunnasta ajokin kohdalta ehdolla RS4 tulee 87 hittiä. Pikkasen kuulostaa isolta luvulta. En katsonut onko kaikilla tosiaan B5 RS4, mutta äkkiäkös kiinnostunut nuo läpi selaa. Suomessa sitten varmaan jokunen enemmän mutta ei kai montaa.

                  Edit: Äh, persiilleenhän tuo meni. Haku palauttaa tietenkin myös ne, joilla on profiilissa UrS4. RS4 B5 palauttaa 6 kpl. Ja sitten Jani, jolla on RISA. Mutta varmaan jollain on tuolla pelkästään RS4, joten eihän tästä hausta nyt ollut kovastikaan hyötyä. I'll get me coat ...
                  Viimeksi muokannut Ipsi; 18.11.2008, 12:04. Perustelu: Väärä haku

                  Comment


                  • #10
                    Ottoauton listoilta löytyy 18 veropäätöstä vuodesta 2004 alkaen B5 risoille, tiedä sitten onko noita miten paljon tuotu aiemmin.

                    Mennäänpä vielä hieman aiheesta ohi, onko täällä tietoa tai valistunutta arvausta mitä B7 RS4:n verot mahtaisivat nykyään olla (noin suunnilleen), viimeisin veropäätös on jo yli puolitoista vuotta vanha.

                    Comment


                    • #11
                      Sitten kannattaa muistaa pitää se huohotinputkihässäkkä kuivana ja kenties asentaa / asennuttaa lämmitin siihen, muutoin on talvella jäätymisvaara = Sinistä savua...

                      Kaiken kaikkiaan pikkusen kutittelemalla ja etujarrut vaihtamalla tuo on aika mukava perhesportti.

                      Comment


                      • #12
                        Voi helevetinperkele.

                        Työkaveri osti tuomosen MTM RS4 B5:n ja en vielä edes käyny koeajolla vaan kuhan istahdin kuskin penkille ja painoin kaasua tyhjäkäynnillä.

                        Tämä hetki: Kämmenet hikoaa, syke about 250 takoa minuutissa ja selailen B5 RS4 myynti-ilmotuksia ympäri eurooppaa. Vaimokkeen perkele sano viel että sittenhän me voijaan tuo passatti myyä ku ei me kahta farkkua tarvita, eli suoraan kieltävää vastausta ei tullut.

                        Toivottavasti järki tulee päähään taas. Lompakko ei varmaan anna periksi tuon hankintaan... ellei..

                        Comment


                        • #13
                          Sulla on aika inhoittava vaimoke, kun asettaa sut tollaiseen tilanteeseen. Pääset halvimmalla ku vaihdat emäntään, joka kieltää tollaisten hömpötysten oston.

                          Comment


                          • #14
                            Kun rupesin liikaa kuolaamaan RS6:n perään, emäntä sanoi maagiset sanat: Jos sinä saat niin monta hevosta, minä haluan sitten yhden. Keskustelu tyrehtyi siihen. Kaikkihan tietävät kuinka himputin kallista hevosen pito on.

                            sori, vähän OT:a
                            Viimeksi muokannut HannuH; 9.2.2009, 22:07. Perustelu: lisätty loppukaneetti

                            Comment


                            • #15
                              Olisit kommentoinut että ei ne nykyään ole hevosia, vaan kilowatteja! ;)

                              Comment


                              • #16
                                Löyty tuomonen valmiiksi säädetty RS4 ja varmaan tässä lähiaikoina tässä menen sitä tiirailemaan enemmänkin. Mitäköhän tuosta nyt pitää ensimmäiseksi noista pitää kuikuilla? 7000km sitten on vaihettu melkosen paljon osaa jo valmiiksi.

                                Comment


                                • #17
                                  Eipä ole muuten helppoa tänä päivänä haaveilla RS4:stä... Meni marraskuussa yksi kauppa sivu suun, kun olin viikon Saksassa. Sinä aikana ilmestyi jo aiemmin koeajamani ja viivyttelyni takia toiselle mennyt Risa kotimaiseen autoliikkeeseen kohtuuhintaan. Meni taas kaupaksi jo ennen kuin ehdin takaisin Suomeen. Sen jälkeen onkin ollut aika rauhallista, Oivanpojalla on tuo yksi harmaa, jonka myyjäliike haki itse Ruotsista joulun alla. Se ei oikein innosta, varsinkin kun "Vain minulle" -hinta oli kuukausi sitten yli 40.000. Nyt onkin hinta pudonnut urakalla, mutta en tiennytkään, että Risaa on saanutkaan noin köyhillä varusteilla. Ei oikeen viittis ostamisen ilosta ostaa sellaista, joka ei tyydytä edes alkuun. Ei kai auta kuin odotella...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oivanpojalla on tuo yksi harmaa, jonka myyjäliike haki itse Ruotsista joulun alla.
                                    Italiantuonti se on, ainakin jossain vaihessa ja kunto on sen mukainen yms....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ai, se Rytkönen ainakin soitti minulle jouluaaton aattona, että seisoo Tukholmassa RS4:n vieressä hakureissulla. Otti vaihdossa johonkin Viperiin. Ja mulla on muuten sähköpostissa kuvat siitä RiSasta Ruotsin kilvissä. Tainnut sitten joku hakea sen Italiasta Ruotsiin...

                                      Mutta kunnosta ollaan kyllä samaa mieltä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olisit Lauri ostanu mun risan vaan ;)

                                        Perustelin itselleni että disukka pitää hankkia kun tulee niin paljon kilometrejä joten myin Risan. Onneksi maltoin mieleni ja odottelin pari kuukautta josko joku kiva disukka olisi tullut myyntiin. Parin kuukauden aikana opin sen että perusauto on ihan hemmetin tylsä.

                                        Tulin järkiini ja ostin vähemmän ajetun ja vuoden uudemman risan josta kevään aikana kutittelen vähän lisätehoja.

                                        Tarinan opetus on see että risaan syntyy riippuvuus ja siirtyminen "perheautoon" ei ole helppoa

                                        Oivanpojan risa ei ole häävi. Kävin kurkkaamassa ja kysyin mitä maksaa, 40 teur oli vastaus. Nauroin ja kävelin pois.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kattos perhana! =) Siitäpä juuri olenkin itseäni ruoskinut, eli sun Risasi laittoi sellaiset lähtökohdat, että on hiukan vaikeaa hyväksyä muuta. Ainoa, mikä laittoi siinä hanttiin oli kilometrit, mutta sitten okkim sanoi viisaasti: "Älä osta kilometrejä, osta auto". Sitten olikin myöhäistä...

                                          Eikös Risa kuitenkin täytä perheauton kriteerit? Farmari ja kaikkea... T:Nimim. 45.000 vuodessa Ässällä
                                          Viimeksi muokannut Lape; 10.2.2009, 20:22. Perustelu: Lisäys

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuinkas kallista risan ylläpito on?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eipä se nyt niin kallista ole. Jos yksilö on hyvä, kytkin, turbot ym kunnossa niin eipä ne huollot vararikkoon vie. Perushuollot ollut 300-500 eur 10 tkm välein ja jakopään hihnan vaihto 60 tkm välein n. 1200 huollon kanssa. Halvemmallakin varmaan pääsee mutta ainakin itse vaihdatan mielummin liikaa kuin liian vähän.

                                              Jotkut osat järkihintaisia MAF 110 eur, takajarrupalat 90 eur ja jotkut sikahintaisia kuten bensapumppu 550 eur.

                                              Eniten rahaa menee, kuten aiemmin jo todettiin, jos lähtee parantamaan autoa jolloin 10 tonnilla ei pitkälle pääse. Sama pätee jos hankkii huonon yksilön jota joutuu korjailemaan.

                                              Törmätään Lauri kevään aikana jos tarvitset apua tai neuvoja risan hankinnassa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Duke, eikös se joka tapauksessa mene niin, että vannoutunut autoharrastaja työntää suunilleen kaikki liikenevän rahan autoonsa, oli se A4 tai RS4. Eli ei risan ylläpitoa voi edes laskea kustannukseksi, lähinnä harrastukseksi.
                                                Osia tullaan vaihtamaan joka tapauksessa, vaikka tarvetta ei välttättä ole.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Perushuollot ollut 300-500 eur 10 tkm
                                                  ja tuo pitää sisällä lähinnä öljynvaihdon ja valohoidon ei juuri muuta, siis kun puhutaan merkkiliikkeestä.

                                                  Jos ottaa asenteen että kaikki alle 500? on halpaa niin sitten ylläpito on halpaa. Hyvin paljon riippuu myös miten paljon osaa/haluaa itse huoltaa/korjata. Esim. EGT maksaa ~200? ja vaihtoon merkkihuolto varaa (ja velottaa jos ole itse kyttäämässä) 2h työt à 85?. Sama 2h "sääntö" pätee tulppien vaihtoon.

                                                  Eli perushuolloista selviää edullisesti jos näkee itse vähän vaivaa ja jos isompaa hajoaa esim. turbot niin aina löytyy Okkim, joka tekee homman nopeammin ja varmasti edullisemmin ja ehdottomasti paremmin kuin Marmori.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitos Mike :)

                                                    Ps tulin juuri palaverista jossa kerrottiin että kaikilta loppuu työt... :(

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mut sultahan ei lopu työt ku sulla on 75% suomen s/rs4 kannasta remontoitavana. ;)

                                                      Toki se varmanleivän loppuminen on pirun ikävä asia. :/
                                                      Viimeksi muokannut quattro; 11.2.2009, 13:46.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eipä ole vielä tarvinnut Audia kertaakaan merkkihuollossa käyttää. Jos ei itse niin lähipiiristä on löytynyt (vielä) tarpeeksi korjaus/huoltotaitoisia. Kaippa se joku todella kaunis päivä RS on pihassa ;)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Juh, kyllä se tulee pyörä ostettua sittenkin tuon RS:n tilalle. Jätetään TT talliin odottelemaan talvea.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Minkäs verran teille RS kuskeille tulee vuodessa kilometrejä auton mittariin?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X