Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autoverovalituksista/palautuksista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein.
    Eli nyt kun valitan tästä Tullin kertaalleen oikaisemasta autoverosta niin kuuluko valittaa paikalliseen hallinto-oikeuteen? Joka minun tapauksessa lienee Turun hallinto-oikeus.
    Valitus olisi valmiina kunhan tietäisi minne se kuuluu toimittaa.

    Comment


    • Toimitat valituksen tulliin mutta osoitat sen paikalliselle hallinto-oikeudelle.

      Comment


      • Rupeaa paikalliset HO:t olemaan kusessa kun autoverovalitukset ohjattiin 2010 alusta pois Hgin HO:sta paikallisiin HO:iin ja kuviteltiin että ongelma on sillä ratkaistu... Voevoe kun ei saada tätä sekoilua verotusarvoista loppumaan...

        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/s...ttuihin/563445

        Comment


        • KHO on aloittanut Helsingin HO:n vahvistamien ELV:ien palauttamisen ->

          http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/a...kumoamiset#new

          Comment


            Toivottavasti kaikki joidenka verotus meni kuukausiprosentin mukaan tekevät valituksen ettei mennyt vuoden alimman mukaan. Tästähän on jo päätös joten pitäisi olla selvää kuraa.

            Comment


            • Mulla tilauksessa Kuopion HO:sta tuo 31.3. tehty veroprosenttipäätös jossa tulli laitettiin käyttämään vuoden alinta veroprosenttia = 14% keskimääräisen 29% sijaan. Päätös on julistettu salaiseksi. Saapa nähdä saanko päätöstä ikinä ulos Kuopion HO:sta. Jos en saa niin soitan tuolle asianosaiselle jota juttu koski... Pistän tänne palstalle sitten tietoa asiasta kun tiedän enemmän.

              Comment


              • Millä aikavälillä noita kannattaa vielä lähetellä? Itsellä on kolme päätöstä viime heinäkuusta marraskuuhun väliltä. Ei kai noissa mitään ihmeellistä, itse ainakin laskin että ihan oikein kaikki meni, mutta periaatteestahan toki. Kai.

                Comment


                • Eiliset KHO ennakkopäätökset siitä tuleeko ELV:t palauttaa ELV:stä valittamatta jättäneille ->

                  http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=65

                  Suomen oikeuslaitos jatkaa aikalailla käsittämättömillä linjoilla asian suhteen. Itselle tuolla ei ole merkitystä kun olen ajoissa valittanut omista tuonneista ja saanut rahani takaisin. Jollekin muulle päätös saattaa merkitä useiden tuhansien "tappiota"...

                  Comment


                    Joo, "takkiin" sitten taisi tulla tännepäin :( Onneksi en sentään etukäteen jo pistänyt haisemaan.

                    Comment


                    • Kovin yllättävää. Eipä siis tarvitse itse laittaa enää vetämään anomusta 2005 tuodusta ässästä.. :(

                      Comment


                        Älytön päätös, nyt sitten haetaan varmaan taas EU-tuomioistuimesta voimaa, että EU-tuomioistuimen päätöksiä noudatettaisiin tasapuolisesti. Ja lakimiehet ja tuomioistuimet pysyvät työllistettyinä, aika turhanpäiväisillä asioilla.

                        ALV:sta aikanaan valittaneet tietysti ovat jo pääosin saaneet palautuksensa, eli tällä kertaa ahkeruus palkittiin. Silti tuo koko show on huutava vääryys, kun koko EU-jäsenyyden ajan on tietoisesti valtion puolelta peritty veroja väärin. Päitä pitäisi tippua, mutta homma painetaan villaisella.

                        Comment


                          Tuli hallinto-oikeudesta tieto, että korvaavat myös asianajokulut (tuttavalle, joka tuon hoiti), jotka syntyivät mun valituksesta. Asiamiehen käyttö oli perusteltua ja blaablaa. Takkiin valtiolle tuntuu tulevan vähän joka rintamalla.

                          Comment


                          • Näin siinä kävi oman valituksen kohdalla, että mitään ei tullut takaisin.
                            Sen sijaan tuli maksettavaa 111,50e.

                            Ei tälle voi saatana kun nauraa. Tietty jos olis ajoissa ollu liikkeellä, niin rahat olis jo taskussa.

                            Ei löydy sanoja tälle pelleilylle...

                            Comment


                            • Sen sijaan tuli maksettavaa 111,50e.
                              Siis hallinto-oikeuden määräämä lasku? Prkl taitaa tulla itsellekin...

                              Comment


                              • Jep, oikeudenkäyntikuluja.

                                Comment


                                  Hmm, hetkinen. Mikä valitus? Ennen 2006 verotettujen ALVinpalautusvalitus? Onko tässä itsellekin odotettavissa vain lisää maksettavaa, prkl!?

                                  Comment


                                  • Joo, 2005 tuodusta hain "ELV" palautusta.

                                    Comment


                                      Hoh hoh, aika käsittämätöntä paskaa! Nyt vaan täytyy toivoa että tuo oma hakemus on hukkunut johonkin tai tuli lähetttyä väärään osoitteeseen. Onhan tuo jo vissiin tammikuussa tullut lähettettyä.

                                      Milloin Aki sinä laitoit sen? Mitä perusteluita siinä oli?
                                      Viimeksi muokannut okkim; 27.8.2010, 18:31. Perustelu: typon korjaus

                                      Comment


                                      • Laitoin ihan helmikuun alussa menemään.
                                        Sikäli sekin sinänsä hullua, että olen lähettänyt valituksen ennen kuin tuo ennakkopäätös on tehty...

                                        Nyt oon viikonlopun reissun päällä, laitan sunnuntaina perusteluista pienen otteen. Sekin oli nimittäin jotenkin sellainen, ettei ihan mennyt jakeluun.
                                        En ole muka hakenut juuri sitä palautusta mitä oikeasti hain, mutta siihenhän nämä porsaareikien etsiminen perustuukin.

                                        Comment


                                          Itse lähdin tuohon elv-joukkokanteeseen (www.arcticoutcomes.com) mukaan, eikä ole kuin 40e "pelissä" kahdesta oikaistavasta autosta. Toivottavasti liittyy mukaan lähtijöitä riittävästi, niin saa sitten valtio käräjillä perustella toimiaan.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja TJ Näytä viesti
                                            Itse lähdin tuohon elv-joukkokanteeseen (www.arcticoutcomes.com) mukaan, eikä ole kuin 40e "pelissä" kahdesta oikaistavasta autosta. Toivottavasti liittyy mukaan lähtijöitä riittävästi, niin saa sitten valtio käräjillä perustella toimiaan.
                                            Ihan hyvä idea sinänsä tuo joukkokanne!

                                            Itse tein tän tuoden puolella tuodusta autosta valituksen. Kauan saan odotella vastausta?

                                            Comment


                                              Soitin viimeviikolla tulliin saadakseni väliaikatietoja omaan rutinaan.
                                              Pistin siis oikaisuvaatimukseni sisään joulukuussa 2009 ja heillä on nyt kuulema sitten käsittelyssä jotain 2009 alkuvuoden -kevään tapauksia. Eli tuo joulukuinen ei varmaan kauheesti etene sitten tänä vuonna. Ehkäpä sitten ensi vuonna. Ihme pelleilyä. Yksityisellä sektorilla alkaisi päitä pudota noilla toimitusajoilla, luulen ma.

                                              Comment


                                                Eli tuo joulukuinen ei varmaan kauheesti etene sitten tänä vuonna. Ehkäpä sitten ensi vuonna. Ihme pelleilyä.
                                                Älä nyt, mieti jos ne hoitaisi hommat niin kuin kuuluu, eli nopeasti ja kerralla oikein, niin monta valtion suomaa suojatyö paikkaa olisi vaakalaudalla.
                                                Tuohon tulokseen olen itse tullut virastojen kanssa, kaikkialla vitkutellaan, valitetaan eettä on liikaa töitä yms. Todellisuudessa saisivat hyvällä tuurilla tehtyä kaikki asiat "sata kertaa" nopeammin, mutta siinä olisi riskinä se että virastoissakin saattaisi tulla lomautuksia ja henkilöstö vähennyksiä sun

                                                Comment


                                                • Mikä helvetin järki siinä on että valitusten toimitusaika on noin pitkä! Tai sehän siinä on, kun ei pahemmin näy rinnalla kilpailijoita niin miksi parantaa palvelua. Yksityinen kun ois, ei pahemmin asiakkaita näkyis.

                                                  Että juu, "muutama" suojatyöpaikka varmaan tullilla hallussa, eikä kiire paina.

                                                  Comment


                                                  • Lueskelin tuota päätöstä ja ilmeisesti oleellinen asia on se (ehkä en ole varma), että minun olisi pitänyt osata kirjoittaa "haen autoveropäätökseen muutosta", enkä "vaadin autoveropäätöksen purkamista".

                                                    Päätöksessä kuitenkin mainitaan, että "hakija ei hakenut muutosta Tullilaitoksen päätökseen, koska esimerkiksi eräs hallinto-oikeustuomari kommentoi julkisuudessa, ettei arvonlisäveron periminen ole väärin".

                                                    Ota tosta sitten selvää...

                                                    Kopioin tekstin tältä foorumilta (mersufoorumille linkki) ja hakemuksessani nimenomaan mainitaan ELV:n purkamisesta.

                                                    Comment


                                                    • Taisi ollakin KHO:n rahastusjuoni koko juttu. Laitoin viime vuoden joulukuussa menemään, saa nähdä koska "iloinen" yllätyslasku tipahtaa laatikkoon...

                                                      Comment


                                                        Purkamista hain itsekin, meneepä mielenkiintoiseksi tämä homma.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                          Älä nyt, mieti jos ne hoitaisi hommat niin kuin kuuluu, eli nopeasti ja kerralla oikein, niin monta valtion suomaa suojatyö paikkaa olisi vaakalaudalla.
                                                          Tuohon tulokseen olen itse tullut virastojen kanssa, kaikkialla vitkutellaan, valitetaan eettä on liikaa töitä yms. Todellisuudessa saisivat hyvällä tuurilla tehtyä kaikki asiat "sata kertaa" nopeammin, mutta siinä olisi riskinä se että virastoissakin saattaisi tulla lomautuksia ja henkilöstö vähennyksiä sun
                                                          http://pix.motivatedphotos.com/2009/...-officesex.jpg

                                                          Simmottis.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja TDIq
                                                            Tullissa on vireillä edelleen noin 3 000 palautusasiaa

                                                            Palautukset pyritään käsittelemään Tullissa vuoden 2010 alkupuolella.
                                                            Tänään tuli rahat viimeisistäkin valitetuista 2005-2008, tuli jopa korkolaskelma eilen kotiin. Muutama vanhempi elvi jäi nyt saamatta mutta luulisin että jätän asian tähän ellei joku ilmoita onnistuneesta valituksesta.

                                                            Comment


                                                            • Tuulilasin palstalta tänään kopsattua:

                                                              Aamun Hesarissa oli juttu , että Snell on viemässä KHO:n kielteisiä purkupäätöksiä EYT:n . Eli taistelu jatkuu !

                                                              Jos hieman tarkkennetaan, niin Snell oli kantelemassa komissiolle.
                                                              Omin voimin asiaa ei enää saada EUT:n ratkaistavaksi, mutta komissiolla siihen on täydet mahdollisuudet. Jos ja kun komissio tarttuu asiaan, niin se voi sitten antaa ukaasin Suomen tasavallalle tai viedä asian EUT:een.

                                                              Mahtaako komissiossa enää olla haluja ryhtyä asiasta neuvottelemaan eli lähettelemään turhanpäiväisiä lausuntopyyntöjä? Asia suoraan vaan EUT:een, jolla silläkin voi olla vaikeuksia käsitellä asia pokkana uudelleen. Edellisessä tuomiossa kun luki suoraan, ettei tuomion ajallisia vaikutuksia voida rajoittaa. Nyt sitten Suomen tasavalta meni niitä kuitenkin rajoittamaan sekä eduskunnan säätämällä lailla että KHO:n päätöksellä.

                                                              Toivotaan, että komissio ottaa asian ajaakseen, koska sen jälkeen voi olla kylmää kyytiä tiedossa KHO:n hallintoneuvoksille..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X