eli joo oon selaillu nettiä,mobilea,scouttia ja autohussia mutta sopivaa 2.0tdi quattroa ei tule eteen,minusta ovat liian kalliita kun katsoo veropäätöksiä niin osa tulee kalliimmaksi kuin suomi auto. mistä esim.jonkun ison ketjun sivuilta vois kattoa vinkkejä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi a4 TDIQ -05 saksasta. Mistä löytyy?
Collapse
X
-
Ihan varmasti voikin olla. Olen itse viime aikoina katsellut uusi koristen passat dieselien hinta eroa ja on se aika naurettavaa tuo auto verotus. Suomesta saa yksilön todennäköisesti halvemmalla. Vielä kun nuo pikku dieselit pitäisi jotenkin kuulua ns. halvempaan verotukseen, mutta suhde on pahasti pielessä.
-
Tuonti on tällä verotuksella aika turhauttavaa.
Samalla rahalla toki saa varmaan paremmat varusteet ja hieman vähemmän kilsoja, mutta jos oikeasti haluaa "säästää" niin pitää ostaa iso koneinen tdi jossa reilusti lisävarusteita.
On tässä kaikkea tullut nimittäin väänneltyä, mutta loppupeleissä taitaa joutua Suomesta auton perhana ostaan. Ja täällä on tosi vähän valikoimaa oikeasti jos kaipaa tiettyjä varusteita. Xenonit taitaa olla myrkkyä suomalaisten kukkarolle, kun niin harvassa "premiumissa" niitä näkyy. Skeidat sun mut Kiiat nyt sisältää ne melkeen vakiona jo.
Comment
-
Kannattaa katsella vertailun vuoksi myös Ruotsin tarjontaa.
Noin uuden auton tuomisesta ulkomailta ei ole hirveästi hyötyä ellei tee todellista löytöä ja saa sen jo ostohinnaltaan edukkaasti, jolloin isommat verot ei haittaa niin paljon.
Itse huomasin viime keväänä saman, kun tarkoitus oli hommata vähän ajettu 2004 1.8TQ Avant 140kW. Kaikkien kulujen jälkeen olisi tullut suhteettoman kalliiksi. Loppujen lopuksi löytyi Suomesta yksilö ja ei kannattanut alkaa edes tuomaan autoa ulkomailta. Hieman laskeskelin, että tuollaisen 2002-2003 ~100-150tkm ajetun 1.8T tuominen olisi ollut jo kannattavempaa.
Niin kuin Petri tuossa yllä sanoi, että isokoneinen diisseli kaikilla herkuilla on paljon kannattavempaa tuoda. Tuon olen ihan itse todistanut, kun kaveri haki kesällä Virosta 2004 A8 4.0Tdi Langin melkein kaikilla mahdollisilla varusteilla 140tkm ajettuna. Tuollaisen kun myisi Suomessa samantien, niin nettoaisi melko hyvin. Toki tuo vaatii hieman pääomaa ja ostajakunta voi olla melko tiukassa.
Comment
-
Tuo "kannattavuus" riippuu paljon myös valmistajasta ja siitä kuinka paljon antaa paremmalle tarjonnalle arvoa. Varsinkin vähän käytetyn dieselin löytäminen hyvillä varusteilla ja sopivan värisenä voi olla Suomesta tuskan takana ja lopulta jos sopiva yksilö löytyy voi olla ettei hintapyyntö juuri miellytä, ollen usein jopa enemmän kuin vastaavan uuden hintalappu. "Varusteiden" ja lyhyen toimitusajan ansiosta, katsokaas ...
VAG-ryhmällä uudemman käytetyn tuominen ei pääsääntöisesti tule edullisemmaksi, mutta esim. MB:llä suoraan valmistajalta hankittu "Jahreswagen" on pääsääntöisesti aina todella houkuttelevan hintainen Suomesta ostettuun uuteen tai esittelyautoon verrattuna.
Comment
Comment