Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 kiikarissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 kiikarissa

    Lauantaina tarkoitus mennä testaamaan C4 S6 Sedan. (95)
    4.2 koneella, manuaalilaatikolla.
    Lueskelin tuolta S-Cars sivustolta ostajan oppaan, jossa
    kerrottiin joitain tarkastamisen arvoisia juttuja.

    Jos tulee jotain mieleen, heittäkää viestiä.


    Lisäksi kiinnostaisi tietää muutamia seikkoja autosta yleisesti:

    Autosta on poistettu nopeusrajoitin; mikä on huippunopeus?
    Jossain arveltiin sen olevan 280 km/h?

    Onko varttimailista mitään tietoa?
    2.2t taisi mennä 15s paikkeille..?



    Kertokaa yleistä lätinää/mehustelua autosta, mikäli innostaa :)
    Viimeksi muokannut Chocoeye; 5.9.2008, 15:12. Perustelu: Tiedot löytyivät!

  • #2
    http://rsmodels.net/

    Tuolta löytyy jos jonkunnäköstä tietoa/alkuperäisiä myyntiesitteitä :D Ihan mielenkiintosia lueskella.

    Comment


    • #3
      Itsekkin hommasin 2 vko sitten ks pelin. Paljon apuja jos pääsisi koittaan paria autoa ennen osto päätöstä.
      Tuossa ei nyt muita vikoja ollut kun termostaatti ja lämpötila anturi,

      Comment


      • #4
        Miten tuon jakohihnan kanssa, onko 90tkm välein?
        Koivuselta löytyy kuulemma nokkaketjua tähän 4.2:seen.. Erikoista.

        Comment


          #5
          nokkien välissä on ketjut, eli 2 kpl ketjuja on jakopäässä, voima kampuralta tuodaan hihnalla.

          Comment


          • #6
            Eli siis mitä vaihdetaan ja kuinka usein?
            Olen huomenna menossa koe-ajamaan pirssiä, ja myyjä kertoi, että
            jakohihna on vaihdettu 118tkm (saksassa). Autolla on nyt ajettu 207tkm.

            Comment


            • #7
              Vaihtoväli saksassa 120th km, kun meillä täällä 90th km.
              Eli vaihto edessä ks autossa.

              Comment


                #8
                Varttimaili omalla 15.1 @ 153 sata kiloa roinaa kyydissä, varovasti lähtien ja jakokin mahdollisesti hieman sivussa, eli neljäntoista puolelle pitäisi helposti mennä, jos asiakseen ottaa.

                Keskikulutus seka-ajossa noin 13l/100 km, tosin vain taivas tuntuu olevan rajana reippaillessa. Kannattaa totutella ajamaan parikin numeroa suuremmalla vaihteella kuin pienempikoneisilla, näin saa kaupunkikulutuksenkin pysymään jossain tolkuissa. Koneen loivasti sanottuna reipas vääntö antaa tähän hyvän mahdollisuuden. Käyttökelpoinen kierroslukualue on laajahko, 650-6500 ei pakota vaihtamaan jatkuvasti.

                Nokkien välisille ketjuille ei ole speksattu vaihtoväliä, eli normi nokkahihnajumpassa niitä ei vielä tarvitse vaihtaa, mutta vaihdata hihna tosiaan pikapuoliin. Älä käytä ihan halvinta ranettajaa, homma vaatii ajoitukseen erikoistyökalut, joita tuskin on ihan kaikkialla, mallia kun ei tällä koneella montaa Suomessa ole.

                Comment


                  #9
                  Toisaalta S6:ssa on sama kone käytännössä kuin V8:ssa ja samat perusta taitaa olla A8:n 4.2:ssa kohdallakin.

                  Eli kyllä niitä jonkun verran on. Erikoistyökaluja nyt ei välttämättä ole edes merkkiliikkeessä.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Marko Näytä viesti
                    Vaihtoväli saksassa 120th km, kun meillä täällä 90th km.
                    Eli vaihto edessä ks autossa.
                    Audin huollon kaveri kertoi, että vaihtaisi itse vasta 120tkm..
                    Ko. autolla ajettu saksassa 201tkm asti. Ja suomessa 6tkm vain kesäisin.
                    Nyt siis 207tkm mittarissa.
                    Eli ei tuo ainakaan kovin paljon ole rasittunut suomen olosuhteista, joka
                    on syy tuohon lyhyempään vaihtoväliin..

                    BTW, kyselin osien hintoja: 1300 euroa VV-Autolla! Nice :)

                    Comment


                      #11
                      Se on melkeen sama mitä kaveri sanoo. Hihnan vaihtoon vaikuttaa myös ikä, ei pelkät kilometrit.
                      Itse vaihtaisin ne hilut sinne samantien, niin saisin yöni huomattavasti paremmin nukuttua.

                      Comment


                      • #12
                        Kaveri vaihdatti oman V8:n hihnan kun vanhalla oli ajettu 95tkm ja asentajan mukaan vanha hihna oli aivan finaalissa. Vaihtoon siis. Audeja laittaneilta pajoilta saa vaihdon varmasti halvemmalla kuin merkkarilta. Kalliimpi homma se on jos 8 mukisen männät osuu venttiileihin hihnan katkettua.

                        Comment


                        • #13
                          Ok. Täytyy yrittää tämän vuoden puolella vaihtaa tuo.
                          Se tietää vyöhön lisää reikiä :)

                          Tällainen sivu löytyi, varsin mukavan tuntuisia hintoja näissä osissa.
                          Ilmeisesti noita relay-rollereita pitää ottaa 3kpl. Ja jokin muukin
                          relay-roller pitäisi ilmeisesti vaihtaa + pultit ym.
                          Mitä vielä?

                          Comment


                          • #14
                            Tällainen sivu löytyi
                            Jaa, minkälainen?

                            Comment


                            • #15
                              Joo, tosiaan.


                              http://sites.internet.lu/folders/cus..._S6_S6PLUS.htm


                              Sitä unohtuu tärkein kun tutkii näitä internetin ulottuvuuksia :)

                              Comment

                              Working...
                              X