Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tilisiirto meni muukalaiselle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tilisiirto meni muukalaiselle

    Noniin eli tämmöistä kävi, ostin netistä tavaraa yksityiseltä myyjältä, ja sain tilinumeron johon maksun suoritan. Noh minäpoika maksan ja odottelen kamoja viikon, ja kun niitä ei kuulu niin kysäisen myyjältä että oiskos aika laittaa kamat postiin? Myyjä sanoo etten ole maksanut niitä vielä, ja kun asiaa setvittiin niin maksu oli mennyt kahdessa kohtaa pieleen

    1. Myyjä laittoi minulle toimittamaansa tilinumeroon yhden väärän numeron.

    2. Itsekkin onnistuin tyrimään siten että yksi numero jäi kokonaan pois maksuvaiheessa.

    Ok, tässä tilanteessa olen nyt. Maksupalvelu hyväksyi tapahtuman ja herra tietää kenelle rahat ovat menneet.

    Olen työreissulla ensi keskiviikkoon asti joten en luonnollisesti pääse sitä tähän saumaan selvittämään henk.koht. paikanpäälle pankkiin.

    Kuittihan minulla tietenkin tästä kyseisestä kovan onnen maksusuorituksesta on, eli pääsenkö pälkähästä näin että marssin kuitti kourassa konttoriin ja kerron tapahtuneen ja penään rahojani takaisin?

    PS: varmistakaa nyt ainakin se 4 kertaa ennen kuin painat "hyväksy"

    #2
    Nimi ja tilinumero jos ovat oikein, maksu onnistuu. Muuten ei käsittääkseni..?

    Jos ei ,niin tilinumeron perusteella luulisin, että voisit saada pankista tiedon tapauksessasi kenen tilinumero on kyseessä ja siten saada rahat takaisin.

    Näkeehän sen verkkopankista, kelle rahat meni tai tiliotteesta. Vai tuleeko nimi esiin tilinumeron perusteella?

    Comment


    • #3
      Eikös se nimitieto ole vain omaa tiliotetta varten? Joidenkin yritysten tilinumero tulee esiin maksuvaiheessa muttei yksityisten.

      Comment


      • #4
        Mutua:

        Jos rahansiirto tosiaan onnistui ja rahat meni jollekin, pankki voi tehdä pyynnön tälle henkilölle rahojen palautuksesta.
        Mikäli kieltäytyy, niin rikosasia.

        Toivotaan että onnistuisi ilman virkavaltaa, muuten kestää kauan.

        Comment


          #5
          Minäkin olen ollut siinä uskossa, että numero ja nimi pitää täsmätä ennen kuin siirto onnistuu.

          Comment


          • #6
            Kuten myös minä olen luullut että tuo maksutoimitus olisi ns. idiootti varma, mutta näköjään kun liikaa luotetaan näihin systeemehin niin näin siinä sitten käy :)

            Comment


              #7
              Lehdessä oli viime syksynä juttu, jossa rahaa oli tullut väärän henkilön tilille ja hän ei ollut palauttanut niitä. Lievän petoksen tunnusmerkit taisi se homma silloin täyttää.

              Pankkijärjestelmässä oli jokin toimintahäiriö tullut.

              Comment


                #8
                Nimeä ei käytetä mihinkään, tilinumerolla pelataan. Tosiaan pankin kautta yhteys saajaan.
                Suomessa tuota ei olisi oikein voinut tapahtua koska tilissä on tarkistusnumero, ja minusta se on niin vahva tarkistus että kahdenkaan numeron virhe ei sitä läpäise, yhden numeron virhe ainakaan. Sanoisin että jos ulkomaanmaksuissa on samanlainen tarkistusnumero ja onnistuit valkkaamaan ne numerot että läpesee ko. seulan - älä lottoa.
                Viimeksi muokannut peiponen; 19.7.2008, 21:18. Perustelu: test

                Comment


                • #9
                  Suomessa tämä tapahtui, jos sitä tarkoitit? ja tilinumerokin on nordean, tai ainakin pitäisi olla. Mistäpä sitä nyt tietää ennen kuin pääsen pankkiin asiaa selvittelemään.

                  Comment


                  • #10
                    Entiselle työkaverille kävi tämän tyyppinen häsä. Teki okt remonttia ja makseli sitten parin perjantai oluen jälkeen laskuja kissan hyppiessä vielä työpöydällä. Meni yksi kohtuullisen suuri, muistaakseni +2ke luokkaa, lasku vika tilille.

                    Kyllä sen sieltä pois sai. Pankin kanssa vain selvitteli. Sinne tuli paikallinen teinityttö uhmakkaana äitinsä kanssa varmana siitä ettei tarvitse maksaa takaisin. Oli pistänyt 2ke tietysti haisemaan ties mihin. Itkuahan tuo oli sitten alkanut vääntää kun pankista ilmoittivat että maksa vain takaisin.

                    Comment

                    Working...
                    X