Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 automaattina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 automaattina

    Onkos kellään ollut ajossa S4 automaattilaatikolla? Kestääkö aski napakkaa konetta vai pitääkö varautua sepittämään laatikko 150 välein?

  • #2
    Ainakin omassa loota on toiminut/kestänyt moitteettomasti vaikka vääntöä on noin400Nm.

    Suurinosa näyttää tälläkin foorumilla karsastavan tomaattia ässässä, kun ei voi virittää kunnolla...
    ...oma auto on pääsääntöisesti "hallituksen" käytössä ja muutenkin ihan käyttö pelinä niin kyllä ne tehot riittää siihen tarkoitukseen.
    Joten jos olet ostamassa tomaatti ässää ja sinulle riittää vajaat 300hv(lastulla) niin kyllä suosittelen. Itse en enää voisi kuvitellakkaan ostavani keppivaihteista perheautoa, mutta onneksi RS6:ta löytyy TOMAATTI...

    Comment


      #3
      Toi meidän S on kanssa tomaatti, ja ihan hyvin tuo pelaa. Vähän laiska chipatun S2:n jälkeen, mutta vaimo tykkää

      Comment


      • #4
        Puolitoista vuotta olen automaatilla ajellu ja hyvin on toiminut lukuunottamatta paria sähköhäiriötä.Automaatti kestää lastuttamisen kunhan ei juuri enempää virittele.

        Comment


        • #5
          Rape, kerrotko vähän miten se laatikko oireili? Omassa jotain häikkää, eikä oikeen mestarit hahmota onko sähkö vai mekaaninen vai joku muu häikkä.

          Comment


          • #6
            Juha, oletko luetettanut autosi vikakoodit laatikon suhteen?

            Comment


            • #7
              Olen, ei ollut mitään...

              Comment


              • #8
                Minkäslaisia se sähkö/muut oireet olivat? Kolmoselle vaihtaessaan mulla arpoo välillä vetäen hyvin ja välillä pykii vastaan. Olikos se niin että juuri tuolla kolmosalueella osa voimasta menee turbiinin läpi ja osa jäykkää pitkin? Miten öljymäärä vaikuttaa toimintaan?

                Comment


                • #9
                  Joo kolmosella 60% voimasta välitetään mekaanisesti. Öljyn vähäisyys ainakin hidastaa- ja tekee vaihdoista "epämääräisiä" ja pahimmillaan rupeaa luistattelemaan.

                  Eikös siinä ole tikku, jolla tarkistat öljymäärän?

                  Comment


                  • #10
                    pitää ostaa kun eivät ole sitä raaskineet tehtaalla siihen laittaa.

                    Comment


                      #11
                      Se automaatin öljytikku on lyhyt stumppi. Öljyt tarkastetaan muistaakseni käydessä...

                      Comment


                      • #12
                        hyvin pelaa mullakin ,mittarissa 260tkm ja tuskin on ikinä rempattu lootaa.

                        jos jollain on tikku niin voisko joku antaa tarkat mitat siitä tikun juuresta siihen mitta-asteikkoon niin vois tehdä sen tikun ite ja tarkistaa oljymäärä siilloin tällöin.

                        mikähän on ton laatikon öljynvaihtoväli,ja mitä öljyä ootte käyttänyt.

                        kestääkös se kärryn vetoa kuinka hyvin esim traileri jossa auto kyydissä?

                        Comment


                        • #13
                          Juuso:Sorry en päässyt vastaamaan olin muutaman päivän lomailemassa.

                          Sähkövioista sen verran että yhden kerran oli päässyt öljyä vaihdelaatikossa olevaan moninapaiseen liittimeen josta seurasi laatikon sekoamista.Nyt on ollut pari kertaa yliahtoa josta seurasi reippaassa kiihdytykseesä nykimistä.Viat korjautuneet nollaamalla vikatiedot.Voisko toi yliahto johtua N75 venttilistä?

                          Comment


                            #14
                            Voisko toi yliahto johtua N75 venttilistä?
                            Varsin suurella todennäköisyydellä.

                            Comment


                            • #15
                              Rape, loma on ihmiselle ihan oikein! Pitikö vallan osia vaihtaa vai hoituiko puhdistelulla. kuinka muuten paikallistit pulman?

                              Comment


                              • #16
                                Viat on korjaantuneet puhdistelemalla ja LMS:ssä piti käydä ton ensimmäisen vian kanssa.

                                Comment


                                  #17
                                  Ei ole mitään vikaa ollut meikäläiselläkään. Lastuista kuulin, että ei kannattaisi tehdä kickdownia n80 nopeuksista, kun heittää kakkoselle. Tulee liikaa vääntöä laatikkoon, siis kuulemma. Tuon toki estää käyttämällä keppiä...

                                  Comment


                                    #18
                                    Onpas lastusta iloa jos ei kickdownia voi käyttää 80 nopeudessa. Ei kai se pelkällä lastulla niin paljoa tuo lisää vääntöä, että laatikko alkaisi murehtimaan vai?

                                    Comment


                                      #19
                                      Laatikko ei, taas kuulemma, pidä 400 Nm väännöstä. Tämä on kaikki toisen käden tietoa, jokainen kokeilkoon jos haluaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Niin, käsittääkseni esim. MTM:n ohjelmissa automaatille tarkoitetun lastun vääntö on pienempi kuin manuaalivaihteiseen tarkoitettu.

                                        Comment


                                          #21
                                          Eikös se ole vakionakin pudotettu, tomaatissa on 310 nm ja manueelassa kait 350, muistaakseni.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mutu: Tomaatin "kuminauhamaisuuden" tautta tasoitettu vääntökäyrä 1850-3800rpm välillä. Tomaatin chipanneet voinevat kertoa tarkemmin, onko kuminauha hävinnyt virin myötä ja onko luistoja (laatikkossa) esiintynyt kickkareiden yhteydessä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              jos jollain on tikku niin voisko joku antaa tarkat mitat siitä tikun juuresta siihen mitta-asteikkoon niin vois tehdä sen tikun ite ja tarkistaa oljymäärä siilloin tällöin.

                                              mikähän on ton laatikon öljynvaihtoväli,ja mitä öljyä ootte käyttänyt.
                                              Niin miten on löytyiskö keneltäkään tommosta tikkua, että sais itse vaikka tehdä vastaavan??

                                              Comment


                                              • #24
                                                Markus,
                                                Mutu on, että ei kannata hommata tikkua. Öljynvaihto on n 60tkm välein-joten.Haulla löytyy tikusta asiaa lisää.
                                                Automaatti-immeisenä ahdistaa... ei kai meillä mene huonosti:)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sillä mää lähinnä tuon tikun haluasin, että vaihdon yhteydessä sais tietää koska on oikea määrä öljyä laatikossa, vai onko tommosessa CBF-laatikossa tarkistus-/täyttöproppu kyljessä?

                                                  Jorma:Ei meillä mene huonosti, vaan meillä menee vahvasti kun ei vain anneta liikaa tunteille valtaa. ;) Automaatit on ihan jees niin kauan kun toimii moitteetta.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Audi UrS4 Myynnissä

                                                    Hei,

                                                    Olen tässä nyt pähkäillyt pääni puhki kun olen menossa katsomaan yhtä UrS4 Audia. Saamien tietojen mukaan auto on alkuperäiskuntoinen ja tosi siisti. Vm -94 ja ajettu n.160000. Tarkoitus olisi laittaa se säilöön ja laittaa viimeisen päälle hienoksi. Mutta, se on automaattilaatikolla. Mitä mieltä olette tulevaisuuden hintakehityksen ja auton haluttavuuden kannalta kun se on automaatti?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kyllähän se vähän sellainen buzz-kill on. Vitosturbot varsinkin on paljon halutumpia juuri manuaalina. Kasikoneisen kohdalla ei taida olla ihan niin justiinsa. Itse etsisin mahdollisimman alkuperäiskuntoisen vitoskoneisen manuaalin, jos olisin hilloamassa sen. Toki osia on vielä varsin hyvin saatavilla, eli kunhan mitään peruuttamatonta ei ole tehty, vähän laitettukin, hyväkorinen yksilö kävisi.

                                                      Ei se silti tee autosta arvotonta. Hyväkuntoinen ja vähän ajettu yksilö on tarpeeksi vanhana aina keräilykamaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuskin hirveästi vaikuttaa. En oikein näe UrS4:sella muutenkaan kovin suurta arvonnousua tulevina vuosina, ettäkö semmoinen kannattaisi sijoitusmielessä säilöä. Toki hyvästä yksilöstä maksetaan, mutta autojen suuri määrä ja mallin haluttavuus verrattuna S2/RS2/Ur latistaa markkinoita.

                                                        Se että miksi UrS4:set on manuaalina halutumpia, liittynee viresitys hommiin.

                                                        Tämä toki minun mielipide.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Toki vähän noinkin, vaan etsippä jostain alkuperäiskuntoinen, tai edes räpeltämätön urssi tänä päivänä.. Jossain kohtaa nekin alkaa käydä harvinaiseksi, jos ei ole jo.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Eikä tuollaista olisi paha homma manualisoidakaan, sopivia 5v ja 6v laatikoita perineen löytyy vielä reilusti kun näitä urS4/urS6:sia näkyy aina silloin tällöin purettavana. Auton klassikkoarvo laskisi (ns. pelastettu museoinnilta), mutta haluttavuus kasvaisi. Eli huolella manualisoituna menisi varmasti helpommin kaupaksi ehkä jopa tuohon nykyiseen hintaansa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X