Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Samanlainen itselläkin kiikarissa ja 3.0 V6 manuaalilla. Mitähän tommonen mahtaa oikeasti kuluttaa? Kait se jotenkin liikahtaa kun tehdas lupaa 7.7 0-100km/h. Ei viittis nykyistä paljon suuriruokaisempaa hommata. Bemarilla en oo vielä kymppiä saanu puhki kuin ratapäivillä.
No ei tässä sentään työkoneen moottoreilla aleta ajamaan ;) Musta on kivaa että käyttökelpoista tehoa tulee vähintään 2500-6000r/min. Lisäks en halua automaattia ja diesel ilman semmoista on aika ikävä ajaa. Autotalli ilmoitti tämmöset kulutukset: 8.5L maantie 11.2L yhdistetty ja 15.8L kaupunki. Ton nyt vois vielä kärsiä jos noi pitää kutinsa... Valitettavasti ei oo hilloa 3.0tdi mosaan. Se olis jo asiallinen kiisseli tomaatilla. Onks toi 3.0 pata hihna vai ketjukone?
A6 bensa 3.0 sedan imee 100 vauhdissa 7-7.5l ja 120 vauhdissa 9-9.5 näin ainakin omalla kokemuksella. Kaupunkiajossa 13-15l ja tosi hiljainen ajaa, kun kone käy pienillä kierroksilla.
E: tämä siis etuvetoinen auto automaattilaatikolla. Renkaat taisivat olla 215 leveät, ettei nekään mitkään hirveän isot.
3.0 V6:ssa on joissakin ollut nokkaketjun tai kiristäjän hajoamisongelmaa.
Kannattaa kysyä huoltohistoriasta onko kiristäjä vaihdettu tai tehty jo jotain muuta. Tutullani oli juurikin tuollainen Bensa 3.0V6 ja rahaa taisi mennä jonniin verran.
Kyllä polttoaine politiikka on saanut ihmiset ostamaan dieseleitä eka kerran yli puolet uudesta vuosittain ostetuista autoista.Ette ole oppineet valtion autopolitiikkaa.Nyt on ollut nähtävissä di-polttoaineiden hinnan nousu,maksaa melkein saman kuin bensa.On siinä siten tulevaisuudessa hammasten kiristys kun verot pysyy ennallaan ja jopa nousee.
Hitto sentään. Joko musta kohta tulis aadikuski. Nyt oli kiikarissa 2002 3.0 V6 quattro. Nyt vaan mietityttää tuo hintapuoli. Alkaako tuo olemaan jo semmoinen bensarosvo, ettei se kelpaa enää vaihdossa mihinkään, vai pitäisko kuitenkin laittaa? Mitä mieltä ootte hinnasta?
Jos tommosta tarjois nyt vaihdossa niin tuskin sais enempää kuin 14te... Sanottais vaan, että voidaan ottaa vaihdossa jos on pakko... Heti vedottais isoon bensakoneeseen jne... Pääsis nyt kuitenkin GTI golffista eroon ;) ja 1.8T ei oikein kiinnosta. Mielummin otan sen +200hv vapaasti hengittävänä kuin ahdistettuna. Pysyy homma edes jotenkin lapasessa, kun ei voi lastuttaa, vaihtaa turpoja ja kuulereita.
Mites noi ebayn muoviset s-line puskurin alaosat? Ei olis pahan hintaisia ja pappalookin sais mukavasti pois maalauttamalla ne korin väriin. Istuuko ne kunnolla paikoilleen? Meneekö vakio puskurin sumarit s-line puskuriin? Vissiin ne sumarin ympärille tulevat muovit tarttee ainakin vaihtaa.
Välirahat jäi tälläkin kertaa Turkulaiselle tasolle. Täällä kukaan ei tunnu tekevän autokauppoja alle 9te välirahoilla... Pitäkööt tunkkinsa. Varmaan ihan jonossa on jengi tuotakin ostamassa ;)
Eipä tommosta edes kannata tämän hetken verotussysteemeillä tuoda. 1.8T (punaisella T:llä) menee aika paljon pienemmillä veroilla ja teho on suunnilleen sama, ainakin lastulla. Enpä mä semmosta turboo oikein edes himoitse, mutta jos tuontia ajattelis, niin kyllä toi tarttis päästöjen takia unohtaa. Tääkin tarttis ensin myydä:
Saan veroprosentiksi tuollisella 3.0 quattro avantille 259/269 man/auto: 36,47/37,69%.
MAHTI sanoo 165tkm/-03 hinnaksi 17444?. Eli veroa noin 6360?.
Tuolle autotallin vähänajetulle (73tkm/-02) mahti sanoo hinnaksi 20499, jolloin veroa olisi noin
7652?.
Ongelma noissa on suuret CO2-arvot. Nostaa veroja aika mukavasti, pitäisi ottaa melko paljon
ajetun tuollaisen, sillä ajokilometrit vaikuttavat eniten "arvoihin" ja sitä kautta veroihin, vuosimalli
ei niinkään paljon. Mahti näyttää nimittäin pitävän 200 tkm ajetun audin ja fiatin arvonalenemaan
jotakuinkin samana :)
Tuollainen 3.0 q alkaa olla sellainen auto jossa on Suomessakin ostajalla melko hyvä asema. Luulen että ostajia ei ole jonoksi asti ja jos myyjällä on tarve saada auto kaupaksi, rohkeakin tarjous voi mennä läpi. Tuonnissa ei välttämättä ole järkeä ellei halua olla auttamassa hintojen normaalia suurempaa putoamista.
Tuo Autopilotin A4 oli siellä myynnissä jo viime vuoden keväänä kun auton vaihtoa suunnittelin ja on näköjään vieläkin. Luulisi kunnon tinkaamisella hinnan tipahtavan. Huoltohistoriassa oli muistaakseni pitkä aukko. Liekö seissyt montakin vuotta myyntihallissa?
Nyt oli huollettu, kun bensapumppu oli hajonnut ja auto jouduttiin viemään pajalle. Periaatteessa huollot oli kai tehty, mutta ajat tulleet vastaan, kun auto oli seissyt liikkeessä. En tiedä, kun en käynyt edes kojareilla tuon tiukan tarjouksen jälkeen. En mä kyllä millään 9te välirahalla sitä golffiini vaihda. Jannu lupas vielä tehdä oikein todella hyvän tarjouksen. Hehkutti vielä erikseen, että nyt saat hyvän tarjouksen, kun tuo on seissyt täällä jo hetken aikaa. Hohhoijaa...
Edit: On muuten aika karvalakkimalli vielä. Siinä ei oo mitään muuta ekstraa kuin vakkari ja sporttipenkit.
Tuli tuota käytyä kokeilemassa/katsomassa syksyllä kun tälläistä olin hankkimassa.En ole eläissäni nähnyt yhtä huonokuntoista autoa, verraten vuosilukuun/kilometreihin!
Niin ja auto on joku jenkki tuonti malli, varusteita oli ihan sopivasti, mutta iso osa niistä ei toiminut:)
oli siellä myynnissä ainakin vuodesta 2005 asti, ellei jopa 2004 syksyltä. Sitkeästi sitä myivät. Näköjään on nyt sitten ilmeisesti vihdoin mennyt kaupaksi. Autopilotissa on järjestään kovat hintapyynnöt, mutta niinpä autot siellä sitten seisookin pitkään.
Oli kuulemma ostettu suoraan rahalla 19700e hintaan. Näin myyjä väitti. Vaikea kyllä uskoa, että joku käteisellä osti tohon hintaan. Varmaan myyjä vaan v*ttuili kun ei päästy kauppoihin...
Jatkanpa vähän tätä, eli olisin vaihtamassa tuon oman kulkineen päittäin tälläseen 2002 a4 3.0 v6 quattro tippiin ja tänään selvisi että auto onkin Italiantuonti. Joten mietinkin tässä että pitäiskö jättää vaihtamatta? Oma fiilis italiasta on aika ovimaton luokkaa ja itse jos auton ulkomailta hakisin ni makaronimaa olis varmaan se viimeinen vaihtoehto.
Mutta auto nyt kuitenkin on täällä Suomessa ja rekisterissä ni jos kuitenkin kävisin kattomassa sitä vähän lähempää. Eikös tollasiin etelän vehkeisiin pitäisi olla termari ja vaihdelaatikonöljyt vaihdettuna jos meinaa talvella täällä ajaa?? Ja on varmaan jotain muutakin mistä en tiedä??
Sama tuotantolinja se on tehtaalla Italian/Suomen autoille. Saudeihin ja muualle oikeesti lämpimiin maihin saattavat laittaa erilaiset termarit. Tsekkaat vaan normaalit öljyt, pakkasnesteet jne tuosta Italian ihmeestä. Ja jos olet Rinta-Joupilta ostamassa ja maalipinta on hyvässä kunnossa italiantuonnissa niin kaveri oli kesällä maalauttamassa oman Bemarinsa puskuria eräässä pk-seudun automaalaamossa niin heillä oli just pihassa kaksi rekkaa Rinta-Juopolle italiasta tuotuja autoja jotka oli menossa kaikki ylimaalaukseen, että silleen...
Ai ei tarvisi termarista välittää? Itse oon ymmärtänyt että se on hyvä vaihtaa jo Saksantuonnista? Ei oo auto Rinta-Juopolta eikä edes Pääkaupunkiseudulta. Vielä vähän ne vaihteistoöljyt mietityttää, että pitäisikö ne vaihtaa tai olla vaihdetut? Vaikka olenkin lukenut juttua että sen vaihdon jälkeen ne automaattilaatikot vasta paukahtaakin =)
Italiasta saa sekä sutta että sekundaa ihan niinkuin Saksastakin. Saa myös priimaa. Oma A4 on tätä viimeistä laatua, ostettu Bresciasta. Italiasta löytyy paljon vähän pienempiä autokauppoja, jotka keskittyy vähän tasokkaampiin kulkineisiin, tai vähän ajettuihin ja suht uusiin autoihin. Yleensä huoltokirjat yms on aina mukana. Italiassa ei myöskään ole ihan samanlainen tää mittarinruuvauskulttuuri kuin Saksassa. Yksityiseltä ostettaessa on sitten aina omistajasta kiinni missä kunnossa bilikka on, kuten missä tahansa päin maailmaa. Osa Italialaisista pitää autoaan silmätikkunaan ja osaa ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ongelma on auton vienti pois, jos ei löydä kauppaa, joka on valmis ajamaan sen rajalle. Täällä kun autoa ei yleensä saa puodista ulos ennenkuin on tehnyt omistajan vaihdoksen rekisteritoimistossa - ja se maksaa satoja euroja... Audissa tais olla jotain 700e luokkaa. Heppoihin sidottu, eli mitä enempi kaakkeja sen kallimpaa vaihtaa omistajaa.
Itsellä oli aikanaan A6 2.7TQ-avantti Italiantuontina. Ei sitten mitään sanottavaa pl. etu- ja takapuskuri maalattu ja vakio-ongelma huohottimen kanssa. Mitä tuolla suunnalla on yhteensä pari kuukautta tullut pyörittyä, enpä ihmettele. Kadun sivussa on biilit kohtuullisen tiukassa ja varmasti pientä osumaa aina välillä tulee.
Todennäköisesti en sen enempää pelkäisi ottaa tuontina tuolta autoa kuin Ruotsista tai Sakstasta. Kuten aiemmin jo tulikin kommenttia - kaikista saa sutta ja sekundaa, jos sopivasti käy.
Comment