Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (B5) peräkärrymassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 (B5) peräkärrymassa

    Minkä painoista kärryä S4:lla saa vetää?

    Tarvetta olisi veturille jolla saa vetää 800kg kärryä + n. 900kg autoa.

  • #2
    1700kg jarrullinen.
    750kg ilman jarruja.

    (arvot avantille, en tiedä onko sedanissa samat)

    Tarviiko veturin olla Audi, mulla olis 2.8 nelikko Passat 1800kg koukulla?.
    Viimeksi muokannut ramiv; 18.6.2008, 09:49. Perustelu: Tarkennus arvoista..

    Comment


    • #3
      Eihän sen välttämättä Audi tarvi olla, et saattaa nelikko Passattikin tulla kyseeseen. S4:ssa vaan hp/? suhde on ihan kohdallaan.

      Aika tiukille menee sitten toi 1700kg, kun toi Golffi kyllä melkeen painaa yli ton 900kg:n.

      Ootko Rami vetäny Passatin perässä tota 1800kg:a, et miten tollanen tulee henkilöauton perässä?

      Comment


      • #4
        B6 A4:n perässä ainakin tollaine 1800 kilon avonainen kärry tulee mukavasti.

        Onko toi sun kärry joku umpikaappi kun noin hirveesti painaa?

        Comment


        • #5
          Se on sellanen hydraulisella kipillä oleva, kantavuus 3500kg. Yleensä ihan muussa käytössä, mut jos sen sais viikonloppuisin varastettua omaan käyttöön.

          Saako B6:ssa olla ihan laillisesti noin iso kärry?

          Comment


          • #6
            Ei ole ollu täys poka päällä, mutta omamassa on +1700kg luokkaa että todennäköisesti kulkis melko nätisti. Mulla olis ollu mahdollisuus kokeilla mutta oli yli 2m sisäkorkeudella oleva 6m lavallinen pressukapellikärry niin vedin pakulla sitten kun näytti että ilmanvastus olis ollu aika julma.

            Toki laatu / € on ässässä kohdallaan, itseä ei vaan suorituskyky vakuuttanu sillon kun kokeilin ässää. Mä pistän sulle privaviestin.
            Viimeksi muokannut ramiv; 18.6.2008, 12:23.

            Comment


            • #7
              Pakettiauto ei tule kyseeseen?
              Esim. automaattilaatikollisella Vitolla saa kiskoa 2 tonnia.

              Comment


              • #8
                Auto on meidän perheen ainoana autona, niin pakettiautoa en taida saada mammaa suostuteltua ajamaan, enkä itekkään kovin innostunu siitä ole. Ennemmin vaikka maastoauto jos henkilöautolla ei pärjää.

                Noita auton vetoja ei kuitenkaan kesässä varmaan paljon yli kymmentä tule, että ei sitten viitsi "kärsiä" sen takia loppuaikaa pakettiauton ratissa.

                Comment


                • #9
                  Urssin perässä ainakin 1900kg kulkee ihan mallikkaasti.

                  3tn kuorma generoikin sitten hieman enemmän hikeä kytkimelle ja ahtimelle.

                  Comment


                  • #10
                    Ton kokoista autoa varten voisi harkita hiukan kevyemmän kärryn hankintaa, niin vetoautojen valikoima kasvaisi moninkertaiseksi.

                    Niin ja B6 TDIq:lla saa vetää 1800kiloa. Bensakoneisten speksejä en muista.

                    Comment


                    • #11
                      Urssin perässä ainakin 1900kg kulkee ihan mallikkaasti.

                      3tn kuorma generoikin sitten hieman enemmän hikeä kytkimelle ja ahtimelle.
                      Nii joo, eihän kyse olekaan siitä mitä sillä "saa" vetää, vaan paljonko uskaltaa ;)

                      1700kg tais olla tomaattiurssille jarrullisen max. paino.

                      Comment


                      • #12
                        Se on sellanen hydraulisella kipillä oleva, kantavuus 3500kg.
                        Eellä alkavia kirjaimia tarttee sit löytyä ajolisenssistä vaikka tyhjää kärryä kiskoisit.

                        Comment


                        • #13
                          http://riemun.huuto.net/auctionimage...62f84-orig.jpg

                          Mites ois tommonen, jos ei tarvi kun golffia kiskoa? Periaatteessa sais tietty vetää vaan 60km/h, mutta monikos tommosia jännittää. Ei ainakaan tarvi kummosta vetoautoa.

                          Comment


                          • #14
                            Vanhalla Allroadilla saa vetää 2100kg.

                            Comment


                              #15
                              Kasilla saa vetää jarrullista 1875kg. Tosin 900kg traileri ja 2000kg vene tulee vielä perässä aika kevyen oloisesti. Kulutus tosin kertoo että jotain on perässä, eli jos paljon joutuisi vetämään olisi 2.5/3.0tdi hyvä moottori vetoautoon...

                              Comment


                              • #16
                                Eellä alkavia kirjaimia tarttee sit löytyä ajolisenssistä vaikka tyhjää kärryä kiskoisit.
                                Joo pikku-E löytyy, kun sellaisen joskus sai ostaa ilman koulunkäyntiä.

                                Tollanen kasi oliskin aika räyhäkkä vetopeli. Ohan niitä vaihtoehtoja näköjään ihan henkilöautoistakin.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuntuvat autoa rekisteröidessä arpovan nuo vetopainot. Pistin sakemannirekisteriotteen taskuun piilon kun ilmoittivat että mun C4:sella saa suomessa vetää 2100 kiloa. Sakuotteessa 1600 kiloa , tai 1700 jos alle 10% nousua...
                                  Henkilöautoksi rekisteröidyllä ei ilmeisesti enää saa vetopainoa kuin korkeintaan kokonaismassan, oli sitten neliveto taikka ei.

                                  Comment


                                    #18
                                    Entäs sitten tila-auto, jos ei pakettiautoa vai onko ne sama asia tässä yhteydessä? -06 2.0T A Rellun Gr. Espacella 2000kg kärrylle, kokonaismassa autossa on kyllä 2555kg. Taitaa koukku rajoittaa tuohon kahteen tonniin?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuntuu olevan hiukkas sekavaa tosiaan tuo vedettävien massojen määrittäminen eri autoille.
                                      Oman "jokerinsa" tuo kehiin myös vetokoukkujen valmistajat. Niissäkin on eroja, kuitenkin suurimmat erot on noissa irroitettavissa versioissa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hurjia painoja teillä on matkassa. Täytyy laittaa nimet muistiin, ettei osta teidän vanhoja autoja ;)
                                        Yli tuhannen painoista kärryä/traileria en lähtisi vaparilla vetämään, on se vaan niin tuskaista.

                                        Mistäs koukkujen painorajat muuten näkee? erityisesti käytettynä ostetun
                                        pelin kilot voi olla aika kysymysmerkki.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Koukussa pitäisi olla tyyppikilpi josta suurin sallittu vetopaino selviää. Se ei siis välttämättä ole sama paino mitä lukee auton rekkaotteessa, harvemmin kait kuitenkin laitetaan koukku joka ei yhtenevä auton max. vetopainon kanssa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo saa kyllä unohtaa tuon kärryn mitä tässä oli aluksi ajatuksena käyttää. Kärry on niin korkea, että ajaminen tuonne ei ole mikään ihan helpoin temppu, kun lavetti pitää nostaa melko pystyyn ettei pohja ota mäessä kiinni. Lisäksi kärry on just tasan auton levyinen ja pinta liukas levypinta, joten oli tosi iso ihme ettei toi tippunu tuolta alas, kun renkaat alkoivat sutimaan mäkeä ylös ajettaessa. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytän tota kärryä tuohon tarkoitukseen.

                                            Tossa yks kuva miten auto ton kärryn kanssa tulee. Auto tulee tosi korkealle, että taitaa tuulikuormakin olla melko iso.

                                            Eli täytyy hommata nyt ihan oikea autotraileri ja sen vetämiseen sitte joku auto.

                                            Comment


                                            • #23
                                              harvemmin kait kuitenkin laitetaan koukku joka ei yhtenevä auton max. vetopainon kanssa
                                              UrS4:n rekisteriotteessa luki jotain 1600 kg ja kun ostin siihen Fixus -merkkisen koukun, sille oli massaksi rajoitettu 1500 kg. Huomasin tuon vasta asentaessani.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Teemu M Näytä viesti

                                                Tossa yks kuva miten auto ton kärryn kanssa tulee. Auto tulee tosi korkealle, että taitaa tuulikuormakin olla melko iso.

                                                Eli täytyy hommata nyt ihan oikea autotraileri ja sen vetämiseen sitte joku auto.
                                                Jep, näyttää kyllä siltä että ei hyvältä näytä. Painopiste korkealla ei myöskään helpota vetämistä yhtään.

                                                Yksi vaihtoehto on myös ostaa vanha autonkuljetusauto. Tämä ei varmaan olis kallis. Tosin maalia se kaipaa hyttiin eikä tuolla kuljeteta mitään limusiinia. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tosin maalia se kaipaa hyttiin eikä tuolla kuljeteta mitään limusiinia. :)
                                                  Mitäs sitä hyvää pintaa maalaamaan. Näyttävä sisääntulo on taattu, kun tuollaisella liekehtivällä veturilla saapuu paikalle ;-)

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X