Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko huonosti tehdystä korjauksesta vaatia korvauksia ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Voiko huonosti tehdystä korjauksesta vaatia korvauksia ?

    Eli tapaus on tämä:

    Autostani rikottu takalasi heittämällä kivellä siihen, samainen kivi teki takaluukun yläreunaan kunnon kolon maalipintaan.
    Poliisi kävi paikalla, piti tehä rikosilmoitus.

    Onneksi on ilkivaltavakuutus ja korvaus seisontapäiviltä.

    Auto vietiin merkkihuoltoon, kerrottiin tapauksesta ja näytettiin korjattavat paikat. Oli siis tiistai iltapäivä. Auto jäi merkkiliikkeen halliin.
    Sopivasti löytyi uusi takalasi läheltä, joten saivat sen torstai aamuksi.
    Perjantaina käytiin 15sta maissa noutamassa autoa kun sanoivat saaneen sen kuntoon.

    Kävin tarkastamassa työnjälkiä, huomasin heti että maalin lohkeamalle ei oltu tehty yhtään mitään. Takalasin kalvootus tehty tökerösti. Pieniä naarmuja takaluukun reunat täynnät, jotka onneksi lähtivät vahalla pois.

    Ilmoitettiin asiasta kolarikorjaamon työnvastaanottoon että ei kelpaa.
    Mies tuli 20min odottelun jälkeen lähti mukaan katsomaan vikoja.
    Ensimmäisenä näytin jälkeä takaluukussa: "jaa, ei me tota olla huomattu. Toihan on vanha jälki, ei se meille kuulu". Pienen hermorohmahduksen jälkeen valaisin asiaa. Jälki oli tullut heitetystä kivestä, jonka totesi myös poliisi ja raportoi asian.
    Uusi aika saatiin maalaukselle 2vkon päähän. Eli tälle viikolle.
    Auto vietiin tänä aamuna 7.30 korjattavaksi. Käytiin katsomassa asiaa tänään 16sta maissa, ja huomattiin että auto seisoi pihalla ja ei oltu tehty mitään. Ja maalari sanoi että kestää vähintään 2-3päivään, ruuhkan takia.

    Soittelin sitten vakuutusyhtiöön ja kyselin kuinka on kun auto on samasta vahingonteosta korjauksessa uudelleen kun oli tehty korjauksen huonosti ja osa jätetty tekemättä, että saako näiltä seisontapäiviltä korvausta kun on sellaanen vakuutuskin.
    Sanoivat että asia ei kuulu heille enään jos korjaamoliike on tehnyt työt huonosti ja menee uudelleen korjaukseen. Neuvoivat tappelemaan asiasta liikkeen kanssa ja ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

    Voi olla hyvin pitkässä että maksan omavastuun osuuden auto noudettaessa liikkeestä loppuviikosta.

    Mitä vaatia korvaukseksi kun joutuu ainutta autoon seisottaa korjaamossa heidän mokista ?

    Kalvootuksen saan uudestaan takalasiin. Työn tekee sama joka on muutkin lasit kalvoottanut 5kk sitten.

    Kaiken huippu oli se että olivat onnistuneet laittamaan takalasin pyyhkiän väärin paikalle, ja kun käynnistimme sen sulka pyyhki hienosti alas päin luukkua eikä takalasia.

    #2
    Itse lähtisin siitä periaatteesta että vahinkoja sattuu, mutta ei asiakkaan kuulu niitä maksaa. Eli vaatisin vähintään auton siksi aikaa käyttöön veloituksetta. Tuskin on heille kovin iso rasti jos antavat jonkin esittely/käytetyn auton lainaan.

    Comment


    • #3
      No mulle kävi samantapainen juttu vuosia sitten Nissanin kanssa.
      Silloin kyse oli kolarikorjauksesta, kun auto tuli monikaistaisessa liikenneympyrässä kylkeen (sattui Englannissa).

      Maalaus oli täysin epäonnistunut ja yhtä kohtaa ei oltu maalattu ollenkaan, vaikka piti.
      Auto meni takaisin liikkeeseen jonkun ajan päästä, eikä maksanut mitään mulle. Sain lisäksi ajella ilmaiseksi CVT-vaihteisella Micralla.

      Mulla oli tosin mustaa valkoisella mitä oli sovittu tehtävän, ehkä se auttoi.

      Comment


      • #4
        Liike korjaa ja antaa veloituksetta sulle käyttöön auton. Näin minä sain vakuutusyhtiön laskuun tehdyn korjauksen uusintakorjauksen hoidettua Audi Center Helsingissä.

        Comment


        • #5
          Kyllä täytyy ihmetellä näiden valitettavan suuren määrän liikkeiden asiakaspalvelukykyä. Oikeasti, asiakkaat maksaa niiden palkan ja johtajien bonukset, mutta siltikin kusevat asiakkaiden kintuille. Missä on työmoraali/ammattietiikka? Mikä ihme syö työntekijöiden oman hyvän työn arvostamisen? Pitääkö odottaa lamaan saakka, että saadaan "löysät pois" ja katsotaan kuka osaa asiakaspalvelun ja taidon luoda asiakkaaseen pitkäiaikainen asiakassuhde..

          Comment


          • #6
            paju -> tuo on totta. Vaasasta löytyy vielä eräs pahempikin firma... mutta ei siitä enempää.

            Tänään sain sitten auton pois sieltä, vihdoinkin. Pienen jutustelun jälkeen, meinas olla nihkeessä mikään hyvittäminen. Jatkoin listaa kaikkista asioista joissa olivat töpänneet ja valitin huonosta palvelusta ja korjauksesta.
            Meni sitten hiljaseksi, ja hyvitti sitten ihan sopivasti omavastuu osuudesta.
            Huono maku jäi koko firmasta. Jotenkin amatöörimäistä toimintaa. Ja autoa en sinne huollettavaksi vie.

            Comment


            • #7
              Terve, menee vähän offtopikiksi mutta kysytään tässä, kun ei ainakaan äkkiä haulla löytynyt osuvampaakaan paikkaa...

              Eli olisiko suosituksia suuremman huollon (hihnanvaihto) tekijöiksi pohojanmaalta, paikallinen merkkiliike ei oikein kiehdo edellisen auton kokemusten pohjalta...

              Comment


              • #8
                Itsellä ainakin henkilökohtaisesti jäänyt kakan maku suuhun merkkiliikkeen kolarikorjauksista.

                Vuonna -06 silloisen A4:n etukulmaan pamautti joku akka kolmion takaa. No eipä siinnä. Soitto pajalle ja auto sinne. Korjaussuunnitelman mukaan vaihtoon menisi vasen etulokari, puskuri, molemmat etu-umpiot, sekä pissapojan katkennut letku. 14 päivän päästä autoa hakiessani huomasin, että oikeaa umpiota ei ollut vaihdettu. Tästä reklamaatio ja auto uudestaan pajalle.
                Laina-autoa ei herunut. Selitys oli: Ei meillä oo. Seisontakorvausta sain kuitenkin vain tuolta 14 päivältä.

                Nyt keväällä 84 vuotias pappa pamautti stop-merkin takaa taas vasempaan kylkeen, ja lähti ajamaan vielä karkuun. Autosta oli kaupat jo tehty, ja luovutus piti olla seuraavana päivänä. No asia selvitettiin poliisin toimesta ja auton vauriot valokuvattiin. Eikun soittoa kolarikorjaamoon ja autoa sinne kärräämään.
                Auton vaurioita tutkiessaan tarkastajalla oli pokkaa arvuutella olenko itse jälkeenpäin raapinut myös etuoven naarmuille, kun ei kuulemma sopinut takaoven vaurioihin. No kyllä se suu meni suppuun kun ilmoitin poliisin valokuvanneen ja mitanneen vauriot.
                Takaovi vaihdettiin kokonaan ja etuovi meni maalaukseen. Auton sain 5 päivän kuluttua takasin, jolloin kotona tarkemmin tutkiessani huomasin maalatun etuoven olevan aivan päin ******. Kylkilistan yläpuolella koko matkalla oli noin sentin levyinen alue, johon ei sitten oltu maalia viitsitty laittaa ollenkaan. Myös takaoven alahelma oli jätetty maalaamatta vaikka siinä oli selviä merkkejä kolarista. No reklaamaatiota taas pajalle päin. Maalaus luvattiin tehdä 3 viikon päästä uudestaan. Laina-autoa kysyessäni sain taas vastaukseksi Ei oota.

                Kaiken huipuksi tässä tätä maalausaikaa odotellessa huomattiin että vuonna -06 maalattu vasen lokasuoja kukkii helmasta todella pahasti. Maalia rapisee pois naurettavan paljon. No tästä korjauksesta onneksi tulee 2 vuotta täyteen vasta 15. päivä tätä kuuta, joten menee Audin 2 vuoden takuuseen. Tosin myyjällä oli pokkaa vielä huomauttaa, että onneksi meillä on autolle jo varattu aika 12.päivälle. Muuten tuota maalin lohkeilua ei saisi takuuseen, koska heillä ei ole moneen viikkoon vapaita aikoja. Eiköhän toi takuu homma pitäis mennä niin, että aika lasketaan siitä kun virhe on huomattu, eikä siitä koska heillä on vapaita aikoja?
                Viimeksi muokannut Khudi; 13.5.2008, 10:16.

                Comment


                  #9
                  Mä sain metro-autosta aina sijaisauton, kun oma oli siellä niiden mokien takia uudelleenmaalattavana. Saakelin monta kertaa olikin, mutta aina ne mun auton vuokrat meni maalaamon piikkiin. Kyse oli maalivaurioista joita korjattiin tehtaan piikkiin.

                  Comment


                  • #10
                    eemeli: Sundomin autosähkö on ollut erittäin positiivinen kokemus omalla kohdalla. Niiltä tosin paloi paja ja uusi ei taida olla vielä ihan valmis.

                    Euromaster voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto myöskin. En osaa sanoa tarkemmin.

                    Comment


                    • #11
                      paju: jep, kiitokset vinkistä, rullaluistinlenkillä sundomissa kattoin että uusi halli alkais olla pian valmis :) Tosiaan edelliseen AHU -koneeseen merkkiliikkeessä tehty hihnanvaihto aiheutti komplikaatioita, oli kiristetty jotenkin väärin ja pääsi jako hyppimään, piti sitten tehdä itse uudestaan, mutta tuohon uudempaan ei oikein vielä itse viittis alkaa roplaamaan...

                      Comment


                      • #12
                        Mulla vaihdettiin Sundomissa hihna + muut tilpehöörit (kaikki tarvittava - ei vain hihna ja kiristin). Tyytyväinen olen ollut.

                        Comment

                        Working...
                        X