Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Sportback:ia ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kävin tänään veivaamassa 80 tuhatta ajettua A3 e-tronia. Yllätti positiivisesti. Hyvä ajaa ja äänimaailmakin oli kohtuullisen hiljainen. 80km ehdin polkea, keskikulutus oli 2,7l/100km. Mielestäni ei paha, vaikka akku tyhjenikin loppuvaiheessa ja mentiin polttiksella välillä rivakastikin. Pirteä ja sivistynyt verrattuna Ionic, Toyota C-HR ja kia Niroon, jotka olen käynyt koeajamassa. Sporttipenkit iha kivat.
    Muuta kokemusta ei ole vielä tästä mallista. Kiinnostaa edelleen, ehkä jopa aiempaa enemmän.

    Comment


      #62
      käy lueskelemassa Golf GTE:stä kokemuksia, sama voimalinja. Auto toki hieman tilavampi ja todennäköisesti paremmilla varusteilla
      Viimeksi muokannut samza; 26.9.2018, 11:35.

      Comment


        #63
        Jos hyvin varusteltu E-tron kiinnostaa niin ota yhteyttä privalla, luonnollisesti huollettu yli tarpeen ja muutoinkin kunnossa.

        Comment


        • #64
          Olisi kiikarissa tuollainen, vähän ajettu 4D A3 SPORTBACK QUATTRO 3.2 AUTOMATIC-8P-4X4/258

          Koetin etsiskellä keskustelua ko. mallista, mutta vähänlaisesti löytyi tai ainakin kovin hajallaan oli tieto. Osaisiko joku, joka tunnistaa jo ulkonäön perusteella, kertoa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
          https://www.nettiauto.com/audi/a3/11877581

          Onko noi halogeenivalot?
          Mikä soitin tuossa on, onko siinä bluetoothia (hf)?
          Ilmastointi, onko toi autom vai manu?
          Mikä laatikko tuossa on (autom.)

          Yleisesti, noin vähän ajettu, mitä kannattaa ottaa huomioon?

          Comment


            #65
            Näkyis olevan xenonit, tunnistaa linssistä.
            Soitin näyttäis olevan audi consert vai mikä onkaan ei löydy bluetoothia soittimesta vaan eipä tuon ikäiseen paha oo vaihtaa.
            Ainakin ilmoituksessa lukee automaatti ilmastointi ja netin mukaan s-tronic aski

            Comment


              #66
              Ilmastointi on automaatti ja vaihteisto 6-vaihteinen märkäkytkin s-tronic/dsg. Vaihteistoa en pelkäisi, se kestää kyllä kunhan huollot on tehty ajallaan.

              Comment


              • #67
                Eikä tuossa taida olla enää nokkaketjuongelmaakaan, kun konekin on uudempi kuin BDB.

                Comment


                  #68
                  Eipä tuossa kai kummempia. Vähän ajetut ovat monesti olleet enemmän pätkäajossa. Muutenkin auton kuntoon vaikuttavat mielestäni enemmän aika ja yleinen huolenpito (tai sen puute), kuin ajetut kilometrit. Enemmän ajettuun on monesti tehty jo niitä asioita, jotka vöhemmän mentyyn on vielä tekemättä. Ehkä..

                  Bluetoothin lisääminen Convert II:n on helppo. Ebaystä löytyy muutamalla kympillä cd-vaihtajan liittimeen kytkettäviä kalikoita, joita ohjataan soittimen napeista, tai ruorista, jos monitoimiratti. Bonuksena saa myös mikrofonin, jolloin käytössä on myös handsfree.

                  Comment


                  • #69
                    Soitin itse myös tuosta autosta jo aiemmin ja sain pari kuvaakin. Peltien kanssa alkoi olemaan ongelmia pahasti. Kyllä noissa taitaa ketjut olla ihan yleisesti ongelmakohta...

                    Comment


                      #70
                      Olisiko jollain 8V sportbackin omistajalla mahdollisuus esitellä auton tiloja? Ja korvausta vastaan jos ahdistaa esim. lastenistuimien sovitus takapenkille. Penkit kasvot eteenpäin, joten ei isot istuimet kyseessä. Alueena Savo, tarkemmin Kuopio. E-tron kiikarissa,

                      Comment


                      • #71
                        Onko kokemusta tämän 1.4TFSI CAXC - koneen vikapaikoista (vm. 2007/2008). Öljynkulutushan on paljon puhuteltu aihe, ja miten hammashihna ja nokkaketju? Jakopää vissiin hihnalla ja nokka ketjulla.

                        Comment


                        • #72
                          Kyllä tossa koneessa on jakopäässä ihan pelkkää ketjua ja paljon puhuttua ketjua onkin. Kuuluu siis siihen moottoriperheeseen jonka jakopää on aivan susi. Tossa esimerkiksi lyhyt ja ytimekäs viestiketju aiheesta: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

                          Comment


                          • #73
                            Onko kokemuksia vastaavasta mallista (A3 2.0TDI quattro, vm, 2014) ? En ole Audia ikinä omistanut saati dieseliä. Nyt on montaa merkkiä ja mallia käyty kokeileen ja tämä nyt olisi tällä hetkellä ykkös valinta.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 28.7.2021, 07:45. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                            Comment


                              #74
                              2014 pitäisi olla jo 8V ja se oli ainakin varsinbpätevä peli. Edellinen meillä oli 135 kW malli S-Tronicilla ja siitä jäi kyllä positiivinen kuva. Liikkuu varsinkin kylällä ripeästi ja toimi luotettavasti sen 2 vuotta ja noin 40 tkm, mitä sillä ajettua tuli (90..130 tkm).

                              Comment


                              • #75
                                8V-malleja toinen nyt menossa eikä ole mitään kyllä isommin jäänyt hampaankoloon. Pari juttua löytyy muistilokeroista näihin liittyen:

                                2.0TDI:ssä jakopään kiristimen laakerit alkoivat muistaakseni joissain yksilöissä ääntämään ennen kuin niillä oli tunnit täynnä. Vuoden 2014 mallissa pitäisi kyllä olla jo jakopää kertaalleen tehtynä paremmilla osilla, mutta kannattaa varmistaa.

                                Nelivetomalleissa on haldexin vitosversio, joka ei ole ollut se kaikkein luotettavin, eli nelivedon toimivuus kannattaa tarkastaa huolella ja pitää huolto-ohjelmaa tiheämmässä huollossa. Nelivetojärjestelmä ei anna mitään näkyvää ilmoitusta, eikä usein vikakoodiakaan kun lakkaa toimimasta ja sen toimimattomuutta voi olla kesällä kuivalla hankala huomata. Korjaus maksaa aiheuttajasta riippuen jotain 300-4000€ välillä, joten kannattaa olla tarkkana, että on ja pysyy kunnossa.

                                Comment


                                  #76
                                  2.0TDI:ssä se jakopään vaihtoväli on myös vähän pitkä, 6 vuotta tai 210 000 km, itse vaihdatin omaani jo 120 000 km kohdalla oman mielenrauhan vuoksi.
                                  8V sinällään on varsin mukava auto ajaa eikä tekniikassa muutenkaan ole mitään ihmeempiä jos tuota nelivedon omituisuutta ei oteta lukuun.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Millaisia kokemuksia on vanhemmasta(2003) 1.6 jakoketjullisesta A3: sta? Onko näissä samoja venymisongelmia kuin vähän tuoreemmissa(-08)? Entäs tuo 6- vaihteinen laatikko? Onko yhtä varma kuin 1.9: ssä?

                                    Comment


                                      #78
                                      Onko kyseessä FSI? Tuon ikäiset imusarjaruiskutteiset 1.6:t pitäisi olla vielä hihnallisia. Uudemmissa (08 tulleissa) FSI/tfsi-koneissa ketju? Moottorikoodista ja konehuoneeseen kurkistamallahan se selviää, jos on muovinen jakopäänkoppa.
                                      Harvemmin on Audin manuaalilaatikot ja varsinkaan 6vaihteiset käytössä hajonneet, muutenkuin vähäisen öljyn (vuotava vetarin stefa tms) takia tai jos on ns sorvattu ilman suojalaseja, eli paskottu synkrot. Mutta eri laatikothan niissä poikittaiskoneellisissa on, ei voi verrata pitkittäin asennettuun.
                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 17.4.2022, 20:26.

                                      Comment


                                      • #79
                                        En tiedä mitä koneita tuon ikäiset on. Ostattelemassa olen ja kokemukset olisi kiinnostanut.
                                        Wikipedian mukaan ei ole FSI. Tietääköhän myyjäliike mitä myy...?
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 17.4.2022, 20:26. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                        Comment


                                          #80
                                          Yleensä ovat pikkusen tai vähän enemmänkin kujalla. Sanoisin että hihnakoneita kaikki tuon aikakauden 1.6:t ei-FSI:t. Laita linkkiä auton myynti-ilmoitukseen tai rek.numeroa,sillä saa koneen tyypin selville.
                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 17.4.2022, 21:00.

                                          Comment


                                          • #81
                                            https://www.nettiauto.com/audi/a3/12796948
                                            Ei varmaan ole remmiä vaihdettu niin myydään ketjukoneisena? Ja vielä Oulun seudulta...

                                            Comment


                                              #82
                                              Kyllä toi on ketjukone. BAG-moottorikoodiltaan ja FSI-moottori.

                                              E. Siitä lueskelemaan lontoonkielellä, Googlella löytyy lisää :
                                              https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...ngine-any-good

                                              Tuo on siis jatkojalostettu A2:n 110hv 1.6FSI BAD-moottorista, joka oli vielä jakohihnalla.

                                              Ja 6v manuaalivaihteiston kestävyyden puolesta en olisi ollenkaan huolissani, suorasuihkutuksen takia imusarjat ja imukanavat näissä karstoittuu ja jakoketju/sen kiristin ja ohjurit on ihan kuluvaa tavaraa. Hyvässä lykyssä tuohon siniseen on jo kertaalleen tehty ketjuremontti.
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 17.4.2022, 21:22.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ahaa! Tattis! Pitääpä kysellä lisätietoja.
                                                Viimeksi muokannut jannekni; 17.4.2022, 21:29.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Ruoste näissäkin ongelma (kuten audeissa valitettavan usein). Tuossa kuskin etulokari ja molemmat ovet näyttäisi mätivän. Tinkivaraa siis mahdollisesti.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    No, on se 20 vuotta vanha, eikä mikään Mersu kuitenkaan ruostumaan. Noissakin nuo laikut alkaa kasvaa helmalistoista, joiden väliin jää rapaa ja kosteutta hieromaan maalia. Niitä pitäisi osata putsata.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Onkos kuinka paljon kokemusta A3 e-troneista? Onko tuollainen 2015 tienoilta oleva mimmonen laite? Sähkörange ei nyt häävi ole mutta tuollaisen 20km työmatkan taittamiseen luulis kuitenkin ainakin toiseen suuntaan piisaavan. Koneet on vissiin remmillä (EA211) mutta onko s-tronicit jo parempia kuin noissa vanhemmissa 1.4tsi koneisissa? Alkaa tuon 2.0tfsi A6 tankkaaminen näkyä jo tilillä turhan paljon ja toki sitä vois jo melkeen 10v uudempaankin siirtyä... ja samalla 200tkm vähemmän ajettuun.

                                                      Vai onko tuollainen lataushybridi noin pienellä rangella enemmän mainosluontoinen juttu? Onko tuon ikäiset A3:set yleisesti ottaen kuinka huolettomia? Aika niukasti löytyy infoa varsinkin hybridiversioista.

                                                      Jotain mitä olen nettiautosta vilkuillut jopa puolitosissaan:
                                                      https://www.nettiauto.com/audi/a3/12946739
                                                      https://www.nettiauto.com/audi/a3/12929815

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Yleisesti 8V:t on melko huolettomia kamppeita kyllä olleet. Itsellä oli 1.4TFSI S-tronic vuoden verran eikä tuossa mitään ihmeellistä tullut. Vaihdelaatikko on kuivakytkimellä ja vähän kulmikas kuten aina, mutta sitäkin parannettiin 8V:hen verrattuna edeltäjään.

                                                        Omaan korvaan ei ole tuosta e-tronista mitään isompaa harmin aihetta. Kesäkelillä pääsee varmasti 40 kilsaakin taajama-ajossa. On se nurkkapyörityksessä kuuleman mukaan oikeinkin riittävä.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tässä on toinen 8V menossa ja en ole kyllä valittamista keksinyt. Mitään normihuollosta poikkeavaa ei juuri ole tarttenut tehdä ja ainoa molemmissa ollut vika on ollut pari kymppiä maksava tankin luukun lukitusmoottori. 1.4 TFSI, kylläkin kaasuversio, on ollut tässä pari vuotta ajossa, eikä moottorissa ole myöskään mitään ihmeempää ollut.

                                                          Sen verran korjausta vaihteistoasiaan, että muissa etuveto-A3:ssa on kuivakytkinlaatikko, mutta tuossa A3 e-tronissa ja sisarmalli Golf GTE:ssä on 6-pykäläinen märkäkytkinvaihteisto, josta ei ole kai isommin murheita kuulunut. Näissä sähkömoottori on integroitu vaihteiston kanssa samaan pakettiin, siksi erilainen vaihteisto kuin ei-hybridimalleissa. A3 e-tronista löytyy SSP numerolla 627 ja Golf GTE:stä numerolla 537, jos kiinnostaa lukea tarkemmin tekniikasta. Molemmat löytyivät Googlella ainakin kirjoitushetkellä.

                                                          Muuten noista en ole pahemmin kuullut harmeja, mutta akun kapasiteetti on osalla laskenut jonkin verran. Tai siis oli silloin kun pari vuotta sitten itsellä oli ostohousut tuollaiseen jo polvenkorkeudella nousemassa. Akun tarjoamaan kantomatkaan kannattanee siis kiinnittää koeajolla vähän huomiota ja pyytää lataamaan valmiiksi, että voi testata miten pitkälle sillä pääsee. Noin yleisesti ikää alkaa jo vähän olla ja akkujen takuiden pää vähintäänkin häämöttää, eli itse ainakin henkisesti varautuisin siihen riskiin, että akku tarvii jossain kohti ehkä uusia. Ihan tolkuttomia määriä niitä ei kai ole vielä hajonnut, mutta jokunen kuitenkin.

                                                          Niin ja jos kokemuksia etsii, niin kannattaa kurkata myös Golf GTE:stä löytyvät jutut. Niistä oli muistaakseni pitkähköjä ketjuja tarjolla ainakin Vagarenalla ja tekniikka on kuitenkin sama.
                                                          Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 1.7.2022, 14:46.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kiitos kommenteista ja infosta. Yksi A3 E-tron jäi nyt käteen et katotaan kuin tässä oikeen käy. Tuosta akkuasiasta yritin aiemminkin googlella etsiä tietoa, mutta eipä juuri akkujen uusimisen hinnasta mitään löydy jos sellaiseen jossain vaiheessa joutuu. Ilmeisesti kuitenkin voi vaihtaa "kennoittain" eli ei tarvi koko akkua uusia jos yksi kenno vikaantuu.

                                                            Tuli ihan iloisena yllätyksenä kun huoltokuitteja pläräilin, niin korkeajännite akusto oli autoon uusittu takuuna vuonna 2020... Eli tuon suhteen voi olla melko turvallisin mielin. Ensimmäinen koeajo pääasiassa valtatietä 100kmh ja 80kmh nopeuksilla sekä pikkuisen kaupunkiajoa perään. Pelkällä sähköllä pääsi reilu 30km ennen kuin polttomoottori käyntiin hörähti. Pitää vielä testata paljonko on vaikutusta jos 10km moottoritietä tulee myös matkalle 120kmh; jos tuonne lähelle 30km pääsee sähköllä tuolla syklillä niin odotukset on sitten täyttyneet. Vaikuttaa kyllä ihan hauskalta laitteelta.
                                                            Viimeksi muokannut Ronde79; 5.7.2022, 08:29. Perustelu: ensimmäiset koeajot suoritettu ja huoltokuittinippua plärätty

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Audi A3 1.4 COD.
                                                              Oon kattellut tommosta peliä,vm2015 aj93tkm,s-tronic..Kestääkö vaihteisto? Noihin ei ilm.tehä laatikon öljynvaihtoja.. Onko auto muuten kestävä tai tyyppivikoja..Kiitos etukäteen
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 2.12.2022, 23:45. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X