Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q3 ja Q5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Q3 ja Q5

    Eipä sattunut silmään threadia kummastakaan, joten tässä tulee.

    Konseptimallien listassa Q5:n lanseerausta on ehdotettu quartaaliin III/08, Q3:n III/10 vaan liekö noilla mitään totuuspohjaa ?

    Vähän on kuvamateriaalia ollut esillä - onko joku löytänyt jotain äskettäin?

    Q3:a mainitaan Tiguanin rinnakkaismalliksi, Q5:ta taas verrataan BMW X3:een. Aika ei ole kovin suotuisa katumaastureille, joten jää nähtäväksi, tulevatko nuo aikanaan edes markkinoille. Toisaalta Audilla on ollut tällä kohtaa aukko, kun Q7:aa pienempää maasturia ei ole ollut tarjolla, ellei sellaiseksi sitten lasketa A6 Allroadia.
    Viimeksi muokannut Quality; 17.2.2008, 15:39. Perustelu: täsmennyksiä

  • #2
    Q5 lienee näytteillä Genevessä jo ensi kuussa (eli maaliskuussa) tai sitten viimeistään Frankfurtissa syyskuussa. Ensimmäiset yksilöt Suomessa vielä tämän vuoden puolella.
    Mersulta tulee myös tämän kokoluokan citymaasturi GLK, c-sarjan pohjalevylle rakennettu 2-3litraisilla bensa- ja dieselkoneilla varustettu 5-paikkainen eli täysin vastaavaa tavaraa mitä Audiltakin tulee ja täsmälleen samalla aikataululla. Eli mitä bmw edellä sitä muut premium Saksalaiset perässä.

    Audi tuntuu tällä hetkellä työntävän samaan luokkaan useampaa eri tuotetta samaan aikaan:
    cabriot: A3,TT,A4 (jonka A5 korvaa vielä tämän vuoden lopulla) Näinhän se on kyllä bemarillakin 1,3,Z4 ja 6-sarjalaisista on kaikista cabriot olemassa Suomenkin markkinoilla, samoin Mersulla 4-erilaista korityyppiä saatavana cabriona Suomessakin.
    Myös TT ja A5 tappelevat keskenään aikalailla samojen ostajien rahoista.

    Comment


    • #3
      En viittiny alottaa uutta topikkia joten laitoin tänne, modet siirtäkööt jos häiritsee :)
      Eli kuvia uudesta Q5:sta
      http://www.audiworld.com/news/08/audi-q5-debut/

      Comment


      • #4
        http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen/q5.html

        Tekniikasta on aika vähän vielä tietoa, mutta 7-vaihteinen stronic (dsg) kuuluu nyt olevan saatavilla ensi kertaa pitkittäiskoneeseen.

        Comment


        • #5
          Minusta tuo on hieno. Vaikka noilla autoilla ei varsinaista käyttötarkoitusta olekaan, mutta hieno se silti on.

          Comment


          • #6
            Pekingin julkistuksessa vilahti ainakin 2.0T ja 3.0TDI lätkät, luultavasti ainakin bensakutonen noiden lisäksi.

            Comment


              #7
              Juuri kun päätin että SUVit ovat turhakkeita.. Menivätkin tekemään noin hienon auton. Mitähän tuolle tullee hintaa Suomessa? Täytyy kyllä sanoa taas että on Bemarin ja Audin muotoilu aikas lähellä toisiaan.

              Comment


              • #8
                Mites nämä huhut, että ovat Kiinan tehtaan tuotteita. Huuhaata vai totta?

                Hinnasta joskus kyselin, kehottivat katsomaan X3:n hinnastoa :)

                Comment


                  #9
                  Juuri kun päätin että SUVit ovat turhakkeita.. Menivätkin tekemään noin hienon auton.
                  Veit sanat suustani. En ole kovin kiinnostuneesti seurannut SUV-juttuja koska mielestäni ne ovat olleet rumiakin (ml. Q7), mutta nyt oli hieraistava silmiä uudemman kerran. Varsinkin edestä ja takaa mainio. Eihän koskaan tiedä vaikka joskus "löytäisi käyttöä" SUV:llekin ;)

                  Mites nämä huhut, että ovat Kiinan tehtaan tuotteita. Huuhaata vai totta?
                  Kiinassa taidetaan tehdä sikäläisten markkinoiden yksilöt vastaavasti kuin jenkeissäkin.

                  Edit: Kiinassa esiteltyjä kuvia.

                  Comment


                  • #10
                    No jenkeissä ei Audilla vielä ole tehdasta, että ei se nyt ihan sama ole.

                    Comment


                      #11
                      Juu eihän se ihan sama ole koska tehdasta ei ainakaan vielä ole valmiina jenkeissä. Nyt en vain löytänyt lähdettä jossa kerrotaan suunnitelmista Q7:n ja Q5:n osalta rakentaa ison veden takana myytävät yksilöt siellä mantereella.

                      Edit: Jatkan hieman OT... Audin sivuilla mainitaan seuraavaa:
                      We produce "Vorsprung durch Technik" in five countries on three continents.
                      Mikähän se kolmas maanosa on Euroopan ja Aasian (Kiina) lisäksi, sitä ei mainita. Neljä valmistusmaata keksi heti: Saksa, Unkari, Belgia ja Kiina, mutta mikä on se viides, en tiedä. Tuon em. sivun mukaan voisi päätellä että Italia mutta sieltä ei taida Lambon lisäksi tulla muuta.
                      Edellinen on poimittu täältä.

                      Ja SUV-asioita kirjoitellessani myönnän olevani ihan netistä löytyvien tietojen varassa, lähteiden luotettavuudesta en tiedä.
                      Viimeksi muokannut -V-; 22.4.2008, 10:37.

                      Comment


                      • #12
                        Ainakin aiemmin on eteläafrikassa ollut vw-tehdas. Ja volkkareita ainakin tehdään nykyään paljon Meksikossa. Syntyisiköhän tuolla audejakin?

                        Comment


                        • #13
                          Eli lähinnä se olennainen kysymys on, että tehdäänkö tuota sitten Ingolstadtissa, Neckarsulmissa vai onko se vain halpamaissa tuotettu vekotin.

                          Comment


                            #14
                            A3:n Sportbackkia taidetaan tuottaa nykyisin USA:n markkinoille tuolla Meksikossa.

                            Comment


                            • #15
                              Tällaista tietoa oli jaossa tänään "Audin sisäpiiriläisille":

                              Uuden Audi Q5:n dieselmoottoreiksi on tarjolla kaksi common-rail-tekniikalla toteutettua TDI-dieseliä: 2.0 TDI teholtaan 125 kW (170 hv) ja 3.0 TDI teholtaan 175 kW (240 hv). Bensiinivaihtoehtona on kaksilitrainen TFSI teholtaan 155 kW (211 hv). Vaihteistona 2.0 TDI:n yhteydessä on 6-vaihteinen käsivaihteisto, 3.0 TDI:n ja 2.0 TFSI:n yhteydessä puolestaan Audin uusi 7-vaihteinen S tronic -kaksoiskytkentävaihteisto.

                              Suomessa Audi Q5 nähdään syksyllä.
                              En mahda sille mitään, että mielestäni Q5 on kiinnostava ja hienonnäköinen auto. Kun vielä uutta tekniikkaa sovelletaan ensimmäistä kertaa (S tronic ja pitkittäismoottori), ja kun ensimmäisissäkin moottorivaihtoehdoissa on kiinnostavia malleja, tuon julkistaminen on huomionarvoinen tapaus. Ja tietysti koeajolle on päästävä syksyn tullen. Vielä kiinnostavammaksi tuon moottori-vaihteistoyhdistelmän tekee tosiasia, ettei Tiguaniin ole tiettävästi tulossa DSG:tä.

                              Riski - tai mieluummin fakta - on, että tulokkaan hinta melkoisella varmuudella kipuaa 50 keuron pahemmalle puolelle, eli joltisellakin varmuudella tavistallaajan maksukyvyn ulottumattomiin.

                              Comment


                              • #16
                                Mielenkiintoisen oloinen asvalttisavannien kulkine, aiemmin en ole juuri SUVeista perustanut mutta kummasti rinkulalasien läpi maailmaa katsoessa tuo Q5 näyttääkin ihan mukavalta omaankin silmään. Voisi olla tuolla 3.0 TDI:llä kerrassaan oivallinen pirssi.

                                Tuli mieleen että eipä ole näkynyt kyseistä sisäpiirin viestiä. Lienen jossain sisäpiirin ulkokehällä, kun edellinenkin audin sisäpiirispammi saapui noin 3 viikkoa mainostamansa A4 farmarin esittelyn jälkeen... :D

                                Comment


                                • #17
                                  Sama homma. Lisäksi se sisäpiiri tuntuu toimivan ainoastaan pääkaupunkiseudulla, että se siitä ilosta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuo uusi 2.0TFSI tuntuu olevan melko tehokas sydän.

                                    Starting with the petrol, the 2.0-liter TFSI has been re-engineered producing 211 hp (155 kW) and 258 lb-ft (350 Nm) of torque available from 1500 to 4200 rpm. 0 to 62 mph (100 km/h) arrives in 7.2 seconds and reaches a top speed of 137.94 mph (222 km/h). Fuel consumption is 8.5 liters per 27.67 mpg (100 km). The TDI units start with the 2.0-liter unit making 170 hp (125 kW) with 258.15 lb-ft (350 Nm) between 1,750 and 2,500 rpm. Naturally, top speed and 0 to 62 mph (100 km/h) aren't quite as good as the petrol units at 126.76 mph (204 km/h) and 9.5 seconds, however, average fuel consumption of just 6.7 liters per 100 km (35.11 mpg) is significantly better than the TFSI engine. The strongest engine is the 3.0-liter V6 TDI unit which delivers 240 hp (176 kW) with a whopping 500 Nm (368.78 lb-ft) of torque available between 1,500 and 3,000 rpm. 0 to 100 km/h (62.14 mph) in an impressive 6.5 seconds, accelerating to a top speed of 225 km/h (139.81 mph). On average, the three-liter engine consumes 7.7 liters of fuel per 100 km (30.55 mpg).

                                    Hurjia lukuja "maastureille". Ongelmana enää tietysti, kumpi moottori. Täytyy katsoa syksyllä dieselin hintatasoa ja päättää sitten ;-).

                                    Video: http://www.worldcarfans.com/9080419....video-revealed

                                    Comment


                                    • #19
                                      Deepthroatin sanomaa

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aihetta sivuten Q7 ja ensimmäinen V12 diesel

                                        Comment


                                        • #21
                                          "Urheilullisuuden, vapaa-ajanvieton ja hyödyn yhdistävä SUV on ällistyttävä."

                                          Tekeekö 500 hv diesel tosta Q7.sta urheilullisen :-) Aika erikoiset ovat käsitykset urheilullisuudesta autojen tapauksessa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja apuustin Näytä viesti
                                            "Urheilullisuuden, vapaa-ajanvieton ja hyödyn yhdistävä SUV on ällistyttävä."

                                            Tekeekö 500 hv diesel tosta Q7.sta urheilullisen :-) Aika erikoiset ovat käsitykset urheilullisuudesta autojen tapauksessa.
                                            Fourtitudessa haastattelivat quattro GmbH:n johtajaa Stephan Reiliä, haastattelussa puhutaan myös V12 Q7:sta ja sen testaamisesta Nordschleifella, niin hänen mukaansa kierrosajat olivat luokkaa 8:40-8:45 (tietysti voihan tuossa olla kaunisteluakin mukana, kuka tietää). Jos nuo ajat pitävät paikkansa, niin ovat mielestäni ihan kohtuuhyviä tuon kokoiselle möhkäleelle.
                                            Vaikkei se kieltämättä ehkä olekaan urheilullinen ihan perinteisen käsityksen mukaan, mutta suht nopea jokatapauksessa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Q7 V12 TDI kiihtyy nollasta sataan 5,5 sekunnissa.
                                              Mielestäni tuon lukeman perusteella se 500 hv diesel tekee Q7:sta urheilullisen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onhan se helekatti melkosta hommaa kun tuomosia hirviöitä tehdään ihan tehtaan puolesta jo. Kyllä jäis monttu hetkoseksi auki ja kakan pääki vähän saattas löystyä kun rehvakkaasti TT:llä heilauttaisin ohi tuomosesta ja siitä provosoituneena Q7 saavuttais hetkessä "muka urheilullisen" TT:n alta aikayksikön ja päräyttäis ohi niin saakutin lujaa. :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kyllähän noista "möhköistä" myös esim. Cayenne S/GTS/Turbo ja Jeep SRT kulkevat varsin rivakasti muttei se mielestäni autosta vielä urheilullista tee.

                                                  Vastaavasti taas auto voi olla urheilullinenkin vaikkei edes kulkisi erityisesti, esim. Opel Speedster tehottomin malli.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Eipä 4,2 TDI Q7 mitenkään raketilta tunnu. Pikemminkin massan huomaa vasta kun yrittää pysäyttää huomaamatta nousseen nopeuden. Norsu se on voimakas norsukin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Onkohan tuosta Q5 hinnasta ja julkaisuajankohdasta tullut jo tarkempaa tolkkua tähän mennessä? "Syksyllä", tarkoittaa mitä & ??

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        kiloWatti: Ei ole tarkempaa informaatiota Q5:n toimituksista, hinnoista ja varusteista. Pidän forumia ajantasalla heti kun informaatiota puikahtelee esiin jostain! (Ennakkotietojen mukaan ennakkomyynti alkaa jossain vaiheessa tätä heinäkuuta, joten silloin on jo toimitusajat ja hinnastot tiedossa!)
                                                        Viimeksi muokannut xapanthe; 13.7.2008, 22:42.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Liekö Q5:ta milloin nähtävänä a) Suomessa, b) Saksassa? Onko tietoa, missä tehtaassa tuo kasataan? Tässä kuussa kun on tarkoitus Saksassa pyörähtää, niin voisi käydä livenä vilkuilemassa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Oukei, hyvä kun on firman mies foorumilla ;-).
                                                            Heinäkuustahan tulee juhlakuukausi (näin lomankin kunniaksi) jos Q5:nkin tiedot tulevat ja kun käpälään luikahtaa 3G iPhone ensi perjantaina.

                                                            Eikö ne jossain Quangzhoun liepeillä Kiinassa rakennettane?

                                                            Tuon näköisenä voisi jo ostaakin. Mukavan näköinen pikku mötikkä. S Line:

                                                            http://www.topspeed.com/cars/audi/20.../pictures.html
                                                            Viimeksi muokannut Vieras; 6.7.2008, 23:27. Perustelu: Linkki lisätty S Line-kuviin

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X