Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kiire apua audin (A4 1.9TDi -02 / -04) ostoon Saksassa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kiire apua audin (A4 1.9TDi -02 / -04) ostoon Saksassa!

    Siirsin ketjun tänne koska laitoin vahinkossa aluksi diiselien alle..

    Eli tiedän että hausta on iso apu kun alkaa etsimään, mutta nyt on sellainen tilanne että ei yksinkertaisesti ehdi kovin kauaa uppoutua Audifinns keskusteluihin. Ollen juuri Saksassa Hamburgissa työmatkalla ja mieleen juolahti tuoda auto tullessani takaisin Suomeen. Haku aikaa on erittäin rajatusti sillä työpäivät ovat +12h.

    Kiikarissa olisi muutama uudemman korimallin Audi. Toinen multitronic ja toinen manuaali. Sen verrain luin multitronicista että se saattaa olla aikapommi, ja kallis sellainen!??

    Korjatkaa jos olen ottanut väärää tietoa vastaa. Sillä muuten tuo multitronic kyllä kiinnostaa!

    Ajattelin mennä näitä autoja loppu viikosta katsomaan, ja jos joku vitsisi vastata mitä näin pika silmäyksellä kannattaa kyseisestä auto mallista tarkistaa? Tai laittaa vaikka linkkiä..

    Kyseessä on 1.9 PWD eli se 131hp versio. -02 on manuaali ja -04 on multi.

    Korimalliltaan avantteja ovat. Kilometrejä molemmissa n. 150 thkm. Mitkä ovat isojen huoltojen välit?

    Erittäin iso kiitos jos jokukaan viitsii vaivautua.

  • #2
    Vaikka multissa onkin tiettyjä ongelmia, ottaisin sen silti itse mielummin kuin väkisin vaihdettavan. Se on vähän sama juttu kuin 2.5 V6 TDI:n kanssa, kun tiedostaa että jossain vaiheessa saatta olla nokkaremppaa tiedossa, voi ajella rauhassa ja nauttia ison koneen ominaisuuksista.

    Esimerkeissä omaa valintaa multin suuntaan kallistaa kaksi vuotta uudempi vuosimalli. Vaikka kehitystä ei hirveästi ole tapahtunut tuossa välillä, on uudempi aina uudempi. Sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa jos ja kun autoa on kauppaamassa eteenpäin. Joitakin ihmisiä vain kiinnostaa enemmän uudemmat autot.

    Huoltojen välit lienevät lähellä 30tkm (LL) ja jakohihnaremppaa on tiedossa yleensä 90tkm väleillä. Saksassa tosin voi olla hihnan vaihtoväli 120tkm ja näissä nimenomaisissa moottoreissa sitten vielä jotain ihan muuta. Nyrkkisääntönä kuitenkin se, että jos hihnoja ei ole vaihdettu 120tkm kohdalla, on se kohtapuoliin edessä.

    Tietenkin kaiken pitää toimia noin uusissa autoissa, mikään ei saa repsottaa eikä nitistä tai natista. Kulkua pitää olla ja auton pitää pysähtyä siististi ja suoraan. Paperit jos on kunnossa (huollettu säännöllisesti, mielellään Audi-organisaatiossa) niin eiköhän noilla jo pärjää.

    Comment


    • #3
      Minkä ikäsissä diudeissa ne alko laittamaan tuohon multitronickiin sitä seittämänlevystä kytkinpakkaa? oliko just 04 -->? Nehän laatikot ei oo enää nii pahoja leveilemään.

      Comment

      Working...
      X