Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P facelift

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8P facelift

    Mitä muutoksia tossa kasvojen kohotuksessa on tullu? Puskuri on muuttunu, mut entä muuta.

    Onko ton 3.2 koneen CO2 päästöt pysyny samoina vuosien varrella? Uudelle ilmoitetaan Audin sivuilla 250/226 (man/dsg). Tossa dsg 3.2 ei niin merkittävästi isommat päästöt ole vaikka verrattuna 2.0tq, kun sitä ei saa kuin manuaalina.

    Enpä olis koskaan ennen veromuutosta ajatellu et olen joskus vielä autojen päästöistä kiinnostunu. =)

    #2
    Ns. sisäisistä muutoksista ei niin ole tietoa. Puskurit ja etuvalot vaihtuvat kummassakin mallissa SB ja CC. CC:ssä vaihtuvat myös takavalot uuden cabrion mukaisiksi.

    Sb xenons
    CC xenons
    Sb halogens
    CC halogens
    Sb tails
    CC tails
    Viimeksi muokannut jaa; 1.2.2008, 09:31.

    Comment


    • #3
      Niin siis onko siihen tulossa nyt joku facelift? Ja onko noi ekojen kuvien valot oikeasti jotku tuotantomallin valot? Aika susirumat.

      Tarkoitin eroja joita on 2004 ja 2005 autoissa, eli silloin kun erillis maski vaihtui singleframeksi.

      Comment


        #4
        Kesällä/ kesän jälkeen on tuo uusi facelift tulossa sekä Sb että CC malliin.
        Tuo aikaisempi muutos ei käsittääkseni tainnut muuttaa kuin CC:n puskuria ja rattia "singleframe" malliseksi.
        Uuteen myös tulossa jalkapallon kokoiset peilit joissa vilkut! (c:

        cabrio front
        back

        Sb mirrors
        Viimeksi muokannut jaa; 1.2.2008, 09:33.

        Comment


        • #5
          kaveri bongas tuon cäb kolmosen muoniossa

          Comment


            #6
            Teemu: olennaisimmat muutokset tuossa ekassa faceliftissä olivat nuo single frame, alustan pehmennys (CC) ja xenonien muutos tavallisista bixenoneiksi ja päiväajovalojen tulo. Lisäksi concert vaihtui tuohon parempaan MP3:sia toistavaan versioon ja tuli vakioksi (?).

            JEP! Vesa oli oikeassa. Eihän mutsin kolmonen ollutkaan -05 vaan -07 ja siinä tuo soitin oli vaihtunut. Muisti on hyvä, lyhyen puoleinen vaan...
            Viimeksi muokannut jf; 1.2.2008, 19:41. Perustelu: Asioita muistaa joskus väärin...

            Comment


              #7
              Lisäksi concert vaihtui tuohon parempaan MP3:sia toistavaan versioon ja tuli vakioksi (?)
              Tuo taisi tapahtua vasta 2007.

              Comment


              • #8
                Teemu: olennaisimmat muutokset tuossa ekassa faceliftissä olivat nuo single frame, alustan pehmennys (CC) ja xenonien muutos tavallisista bixenoneiksi ja päiväajovalojen tulo.
                Ok kiitoksia. Ei tuossa nyt sitte niin radikaaleja muutoksia ole, että sen puolesta kannattaisi katsoa pelkästään facelift-malleja.

                Mikä muuten tuon 3.2 koneen hihnanvaihtoväli on ja onko se työnä iso (kallis) homma, verrattuna esim. 1.8t:oon?

                Comment


                  #9
                  Mikä muuten tuon 3.2 koneen hihnanvaihtoväli on ja onko se työnä iso (kallis) homma, verrattuna esim. 1.8t:oon?
                  Siinähän taitaa olla ketju. Oikaiskaa jos muistin väärin...

                  Comment


                  • #10
                    Niinhän se tosiaan olikin, samoin kuin vanhemmissa VR6:ssa. (Poistuu nolona paikalta )

                    Comment


                      #11
                      Kuinkahan syvälle sitä lykkää kätensä paskaan, jos tommosen 3,2 dsg sportbavkin laittas itelle? 120tkm ajettu juuri tehty iso 120tkm huolto. (dsg öljyt + suod. ym.) Kokemuksia? Koneesta ei käydes ainakaan mun korvaan kuulunu metallista ääntä. Eli ketjut kait (kop, kop) kunnos.

                      Comment


                        #12
                        Kesällä kävin sellaisella ajamassa ja rengasmelua sekä pientä takakonttia lukuun ottamatta oli ihan asiallinen peli. A3 SB:n kontti quattrona on 302 litraa ja vajaavetoisena 390 litraa. Ilmeisesti ero tulee korkeudesta. Myös jotkut muoviosat on vähän turhan kovaa muovilaatua omasta mielestä. Sinänsä A3 3.2 kutosella tuntuu siltä mitä se onkin: pienehköltä autolta jossa on iso moottori. Tukeva ja hyvä ajaa mutta ei ison auton veroinen tuntumaltaan.

                        Parempi vaihtoehto A3 SB 3.2 DSG / S-tronic mun mielestä on kuin A4 (B7) 2.0 TFSI quattro tiptronic kulutuksen ja kulun suhteen. Täytyy kyllä myöntää että 2.0TFSI tippikuatroa en ole ajanut ja mielipide perustuu lähinnä luettuun. Voisin kuitenkin kuvitella että 250 hv + DSG antaa iloisemman kulun kuin 200 hv + tippi samalla kulutuksella.

                        Comment


                          #13
                          Niinhän siinä kävi, että jäi käteen tuo koeajoauto. On näköjään pänttönenkin vaihtanu portpäkkiin.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Rammo Näytä viesti
                            Niinhän siinä kävi, että jäi käteen tuo koeajoauto. On näköjään pänttönenkin vaihtanu portpäkkiin.
                            Sellainen vaikutus niillä koeajoilla saattaa olla. :) Meillä tuli valtava autokuume kun käytiin katsomassa A5 Sportback mutta kun ei kynnet riittänyt sellaiseen niin hankittiin sitten A3:n urheiluperä. Manuaali, bensa ja pienemmällä takakontilla.

                            Comment


                            • #15
                              http://www.audi.fi/vv-auto/audi3.nsf...m._nro_145.pdf

                              ainakin hinnastosta löytyy A3 Sportback 2,0 TFSI 147 kW quattro S tronic, aiemmin oli vain manuaalina, tuli muistaakseni ensin saataville S3:een ja sitten "normi" 2-litraiseen

                              R32:sta voi sanoa, että pikkuauto ulkoisesti, mutta olemus ja ajo-ominaisuudet yllättävät erittäin positiivisesti

                              Comment


                              • #16
                                Ja täytyy muistaa että kaikki eivät hae autolta laivamaista ominaisuutta, tai ne autot on erikseen.
                                Tuo Golf/A3 luokka kiehtoo ainakin allekirjoittanutta juuri tuon kompaktimaisuuden vuoksi.

                                Comment


                                  #17
                                  Perheen sportbackilla (2.0fsi) jonkin verran kurvailleena, on siinä isompiin veljiin verrattuna runsas rengasmelu, kuitenki vanhempaa korimallia hiljaisempi. Ohjattavuus on huomattavasti vanhaa korimallia parempi. Sportbackin ehdottomasti heikoin kohta on näkyvyys takasivulle. Sinne ei nimittäin näe juuri yhtään mitään. Pääosin oikein kiva auto!

                                  Comment


                                  • #18
                                    En tätä enempää aihetta liippaavaa topiccia löytänyt, joten kokeillaanpa.
                                    Saisiko tietävämmiltä tietoa siitä, millainen operaatio on vaihtaa tuollainen erillismaskilla oleva keula single frame tyyppiseksi?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Puskuri pitää ainakin vaihtaa :) Äkkiseltään katsottuna ei muita muutoksia tarvittais.. (?)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Muistelen että jossain ulkomaisella foorumilla oli muunnosprojekti kuvineen erillismaskista singleframeksi ja ainakin puskuri ja konepelti piti vaihtaa.

                                        Edit: tässä olisi yksi muunnosprojekti malliksi: http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?t=54571
                                        Viimeksi muokannut hookoo_; 2.12.2009, 20:41.

                                        Comment


                                        • #21
                                          kiitos linkkivinkistä. Sen takia aloinkin kyselemään, koska jossain alitajunnassa kummitteli tuo konepellinkin vaihto. Mutta mietiskellään mietiskellään...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X