Jonninjoutavaa pohdintaa vanhempien Audien osista.
Valutekniikka vs. taonta vs. muotoiltu ja hitsattu levyrakenne
Valuosan erottaa taotusta osasta yleisimmin muottisaumoista, valuosissa saumat ovat kapeita ja teräviä, tako-osissa leveitä ja laakeita
Valettuja osia:
moottorin lohko
kevytmetallirungot ( syl.kansi, vaihteistokoppa, pumpun rungot, yms. )
pyörän napa
jarrulevy
Taottuja osia:
raidetangot
alatukivarret
kallistuksen vakaajat
jouset
olka-akselit ( vai pitäisikö sanoa akselin olat ?)
ufo-laikan pyöränapa
Hitsattuja muotoiltuja levyrakenteita:
Alatukivarret
Apurungot
Sekamuotoja
44/C4 quattron taka-apurunko, levyrakenne jossa takomalla valmistetut ulommat osat
80-luvun syncrojen takatukivarret, runko levyä ja laakeripesä joko taottu tai muottiin valettu - selvyyttä ei ole vielä tullut.
Semmosta.
Valutekniikka vs. taonta vs. muotoiltu ja hitsattu levyrakenne
Valuosan erottaa taotusta osasta yleisimmin muottisaumoista, valuosissa saumat ovat kapeita ja teräviä, tako-osissa leveitä ja laakeita
Valettuja osia:
moottorin lohko
kevytmetallirungot ( syl.kansi, vaihteistokoppa, pumpun rungot, yms. )
pyörän napa
jarrulevy
Taottuja osia:
raidetangot
alatukivarret
kallistuksen vakaajat
jouset
olka-akselit ( vai pitäisikö sanoa akselin olat ?)
ufo-laikan pyöränapa
Hitsattuja muotoiltuja levyrakenteita:
Alatukivarret
Apurungot
Sekamuotoja
44/C4 quattron taka-apurunko, levyrakenne jossa takomalla valmistetut ulommat osat
80-luvun syncrojen takatukivarret, runko levyä ja laakeripesä joko taottu tai muottiin valettu - selvyyttä ei ole vielä tullut.
Semmosta.
Comment