Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 3.0 TFSI hankinta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A7 3.0 TFSI hankinta

    Terve,

    Täällä mahdollisesti tuleva audin omistaja haluaisi kuulla muiden rehellisiä kokemuksia 3.0 bensakoneen hyvistä ja huonoista puolista verrattain diisseliin.

    Kyseinen yksilö on vm 2011 ja kilometrejä takana 107000km. Moottori on 3.0 TFSI 220kW ja kyseessä on tosiaan Saksan tuonti mukavilla varusteilla ja epäilyttävän pienillä kilometreillä.

    Laatikko on tiptronic. Tästäkin mielelläni kuulen mielipiteitä verrattuna S-troniciin.

    Kiitokset etukäteen!


    Viimeksi muokannut Killeri; 24.5.2021, 14:27. Perustelu: Tapatalk-allekirjoius poistettu.

    #2
    Kyllä se on s-tronic, tippi vasta bitdi:n parina ja tuplakonsonanteissa.

    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...semassa/page30


    Lainaus 4f keskustelusta:
    FCP EURO (vag-erikoistunut paja jenkkilässä) on tehnyt videon 3.0tfsi:n tyyppivikakohteista ja perus huoltokohteista. https://youtu.be/TCH13WaTbW4

    3.0tfsi tyyppivikakohteet:
    - Coolant Leaks; Waterpump and Thermostat Failures
    - Ignition System Failures
    - Valve Cover Gaskets
    - Timing Chain Tensioners
    - Crank Case Vent Valve (PCV) Failures
    - Secondary Air Injection System
    - Engine Mount Failures

    Eli jos autoa menet katsomaan niin kylmänä käyntiin ja kuuntelee kuuluuko ketjun rapinaa. 1-3s rapina vielä hyväksyttävissä. Jäähd.nestevuodot tunnistaa glykolin imelästä hajusta, nuo vesipumppu ja termari on vaan remmiahtimen alla niin niitä vuotoja ei helposti näe.

    Aika tuttuja juttuja siis, tuohon vois vielä lisätä fsi-koneiden imusarjan&imukanavien puhdistustarpeen 50-100tkm välein sekä remmiahtimen öljynvaihdon n.100tkm välein vaikkei sitä huolto-ohjelmassa mainittaisikaan.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 24.5.2021, 12:17.

    Comment


    • #3
      Okei, lähtökohtaisesti tämä tieto hieman laskee ostohalukkuutta. Ilmeisen vika herkkä S-tronic megatroniikan osalta?

      Myaudin mukaan kyseessä on kuitenki tiptronic. Onko normaalia kun nostaa alustaa dynamic modesta comfortiin että oikeasta takajousesta kuuluu ilmapussin ääntä, sellainen kompuran ääni että ilmaa pääsee pois?

      Myös alhaiset kilometrit askarruttaa.
      Viimeksi muokannut Killeri; 24.5.2021, 14:28. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

      Comment


        #4
        MyAudin tiptronic tarkoittanee tiptronic-toimintoa (ns. manuaalimoodi), eikä ota kantaa itse vaihteistotyyppiin. Se ääni kuulunee painevaraajasta joka päästää ilmaa jousiin. Taitaa olla siellä jossain takakulmassa.

        Comment


          #5
          Meinasin samaa kirjoittaa kuin alpi yllä, c7 3.0tfsi:n parina on aina s-tronic.
          Liitteenä mukavaa luettavaa, jos tekniikka kiinnostaa.
          2012 A7 Vehicle Introduction.pdf

          Comment


            #6
            Tässä vielä vastaava lukemisto euro-malliin:
            https://procarmanuals.com/vag-ssp-47...-a7-sportback/
            Ei näissä tietysti paljon eroja ole :)

            Comment


              #7
              Ja tietysti jos ketjun aloittajan katsoma auto on tuotu USAsta Saksaan niin voi olla myös tiptronic. Taitanee olla aika epätodennäköistä kylläkin.

              Comment


              • #8
                Kiitos! On se oltava sit S-tronic. Kun tuskin on USAsta tuotu.

                Vaihtoehtona on 160000km ajettu suomiauto ja 100000km saksantuonti. Molemmissa ok huoltohistoria eikä ole juuri mitään vaihdettu/remontoitu.

                Suomi-auto kuulemma söi öljyä ja toisesta en ole varma.

                Osaatteko sanoa kuinka todennäköistä on että molempien osalta saa varautua moottori- tai vaihdelaatikkoremppoihin?
                Viimeksi muokannut Killeri; 24.5.2021, 19:23. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                Comment


                • #9
                  Vuosi takaperin mietin itsekin samaa autoa kuin CarlJohan. Tarjonta näissä oli siinä kohtaa aika maltillista ja lukemani perusteella potentiaalisia vikaantujia oli iso lista. Mietin että korjaamallahan niistä selviää mutta kun kohteita vähille rahavaroille on muutakin niin aloin selvitellä bitdi:n hankintaa. Luetun perusteella mahdolliset moottorin vikakohteet olivat vähäisemmät ja laatikkona luotettavan maineessa oleva tiptronic. Vuosi ja n. 20 tkm viisaampana oma valinta osui kohdalleen. Perushuoltojen lisäksi ei korjattavaa ole juuri ollut. Viikonlopun 500 kilsan työkeikka sai hymähtelemään kun kulutuslukemat 100km/h 5,7, 130 km/h 6,7 ja 150 km/h (suljetulla alueella n. 80 kilsan siivu) 8,2.

                  Kannattaa käydä kokeilemassa myös tupladisukka jos se voi olla vaihtoehto. Siihen tehosofta ja sanoisin että liikkuminen on vaivatonta. Kroonisesta autokuumeesta kärsivälle tämä on ollut erikoinen vuosi kun tekisi mieli vaihtaa mutta ei tule mieleen mitä parempaa saisin autoa vaihtamalla. Tsemppiä auton hankintaan!

                  Comment


                  • #10
                    Heh eilen foorumeita selanneena aloin itsekin kallistua samaan lopputulemaan. Ilmeisen hyvä suto kyseessä. Totesin aamutuimaan veljelle, että laitan biturbon, ja nyt vielä tämä @roots:in viesti!

                    Ei ole enää vaihtoehtoja ;)

                    Onko kuinka suuri riski ostaa lastutettu biturbo?

                    Hämeenlinnan suunnalla yksi kivan näköinen yksilö kaupan, joka on ohjelmoitu 380hv. Luultavasti jonkun foorumilaisen entinen peli.

                    Viimeksi muokannut Killeri; 25.5.2021, 12:06. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                    Comment


                      #11
                      Lukaisepa tuo a6 c7- ostoa harkitsemassa ketju, a7 on käytännössä teknisesti sama kampe kuin a6 c7.

                      Karkeasti yleistäen suuttimia saattaa mennä ja menee kaikista tdi-koneista ja jakoketjun kiristimiä jouduttu myös vaihtamaan. Ohjelmoituna varmasti hauska laite eikä ole riskaabelia semmosen hankinta, varsinkaan jos ohjelmointi suoritettu osaavalla ja luotettavalla pajalla (ei esim. Celtic tuning ym. bulkkisoftia käyttävät kakkipajat).

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos kaikille osallistumisesta keskusteluun!

                        Nyt ollaan sitten virallisesti Audimies, eikä minkä tahansa vaan erittäin tyylikkään beigen A8.

                        Tehoja ei tietenkään A7 biturbon lailla irtoa, mutta vastaavan eleganttia autoa en ole ennen nähnyt. Rakkautta ensisilmäyksellä!

                        Viimeksi muokannut Killeri; 25.5.2021, 22:30. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                        Comment


                          #13
                          A8 on kyllä kaikin puolin hieno auto. Varmasti hyvä valinta, onnea uudelle.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitos!

                            Tuntuu kuin junalla kulkisi, enää oma kuski puuttuu ;)




                            Viimeksi muokannut okkim; 26.5.2021, 11:26. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu. Muuta asetuksia!

                            Comment

                            Working...
                            X