Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katsastuskonttorit: parhaat kokemukset?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Katsastuskonttorit: parhaat kokemukset?

    Voi kertoilla parhaista kokemuksistaan mistä päin suomea tahansa,
    mutta itseäni kiinnostaa pääkaupunki-seudun konttorit.
    Eli missä ei ole yleensä monen tunnin odotus ja mikä tärkeintä, missä on "asiallisimmat" inssit?
    En ole vielä kertaakaan täälläpäin katsastanut.

    #2
    Espoossa Mankkaalla se entinen valtionkonttori, joka on sen linja-autovarikon vieressä. Siellä olen autoni vuosia katsastanut, kun eivät ole turhista itkeneet ja muutenkin on ollut ihan asiallista toimintaa. Viime kerralla tosin oli joku uusi katastusukko siellä, yritti tehdä quattrolla kässärikäännöksiä pihalla ja mittasi pakokaasupäästöt vaikka päästölappu oli mukana.

    Comment


      #3
      Tuolla olen varmaan viimeset viisi katsastusta käyttänyt, ihan OK.

      http://www.hakus.fi/toimip_herttoniemi.html

      Comment


      • #4
        Yksi omakohtainen kokemus tuosta Herttoniemen Hakuksesta löytyy, kun piti yhden tuttavan autoa siellä käyttää. Mitä ihmeellisimmistä asioista rupesi inssi naputtamaan, ei tullut ekalla leimaa. Katsastusinssejä on vissiin joka paikassa joka junaan.

        Comment


        • #5
          Enää ei saakkaan leimaa, vaan saa uuden otteen, vaihtuu joka katsastuksessa.
          -Sergei-

          Comment


            #6
            Enää ei saakkaan leimaa, vaan saa uuden otteen, vaihtuu joka katsastuksessa.
            Periaatteessa joo, mutta minulle laitettiin leima vanhaan otteeseen, kun eivät saaneet tulostettua uutta otetta jonkin häiriön takia.

            Comment


            • #7
              Enää ei saakkaan leimaa, vaan saa uuden otteen, vaihtuu joka katsastuksessa.
              juu, ei onnistu enää perinteinen otteen "hukkuminen".

              Parkanossa on osunut ainakin omalle kohdalle ihan asialliset inssit, lukuunottamatta yhtä kun kävin kyselemässä jotain muutoskatsastus hommia 15min ennen työajan päättymistä. Ehtiny mitään sanoon ku rupes äijä avautuun tyyliin "Saatana ku aina pitää tulla varttia ennen kiinnimenoa sen auton kans niin vittu menee aina ylitöiks"

              Satkuaudia maahantuonti katsastuksessa käyttäessä ainoa mikä nokkapellin alta kiinnosti oli sylinterimäärä: "jaa on se 5-pyttynen" siis aivan sama vaikka olis ollu varastettu auto kunhan sylinteriluku täsmää, oli vielä pumpun ennakot viturallaan ja puski valkosta savua hallin piukkaan mutta "se on ihan normaalia"

              Taitaa nykyään olla monessa paikassa kiertävät inssit, niin ei pysty niiden mukaan laskemaan läpi pääsyä.
              Viimeksi muokannut Dieselman; 14.2.2008, 21:14.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viesti
                ...Ehtiny mitään sanoon ku rupes äijä avautuun tyyliin "Saatana ku aina pitää tulla varttia ennen kiinnimenoa sen auton kans niin vittu menee aina ylitöiks"
                Hyrylässä (KTK) kävin kysymässä, että vieläkö ottaisivat katsastukseen, vaikka kello oli viittä vaille. Pikaisen keskustelun jälkeen auto otettiin vielä sisään.
                Missään vaiheessa katsimies ei pitänyt/osoittanut mitään kiirettä.
                Aloittipa vielä keskustelun nelivedoista ja niiden tarkastustavoista jarrudynossa ja loppu katsastus pulistiin sitten Audin ja Fordin nelivetojen rakenteista.
                Tosi hyvä mieli jäi hommasta ja Audi sai leiman klo:16.15 (konttori meni kiinni klo.16).

                Comment


                  #9
                  Lienee taas aika subjektiivista mikä on hyvän mittari. Liian monelle (ei täällä vielä ilmennyt) tuntuu olevan tärkeintä että paskakuntoinenkin auto pääsee läpi. Itselleni tärkeintä on saada kuulla mahdollisesti huomaamatta jääneistä turvallisuusriskeistä etenkin alustassa ja jarruissa. Mielellään vielä ilman sitä turhan niuhotusta jostain minimaalisesta öljyvuodosta tai 0,0025 astetta liian ylös näyttävistä valoista.
                  Joka konttorilla taitaa olla niitä leppoisia asiakaspalvelevia inssejä ja sitten taas niitä kekkoslovakian aikaisia virkamiehen rippeitä naama norsun*itulla 24/7.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa vieressä Linnainmaalla olen käyttänyt aina, ja ikinä ei ole hylsyä tullut,ei kyllä mitään isompaa vikaakaan ole ollut mutta parkkeja, ajovalojen korkeussäätöä yms olen hieman saanut selitellä.

                    Kaikin puolin fiksua toimintaa ja aina olen saanut urkittua ilmaista tietoa jostain tukivarsista tai muusta.

                    edit_ niin ja kyllä minäkin odotan saavani tiedon/hylsyn jos aihetta remppaan löytyy
                    Viimeksi muokannut kontio; 25.12.2007, 20:16.

                    Comment


                      #11
                      Samoilla linjoilla Porkkiksen kanssa, eli itseä ei harmita, että tulee hylsyä noista jarru yms. turvallisuuteen liittyvistä asioista.

                      Myös tällaiset lauseet, kuten "älä tule ensi vuonna uudestaan ellet ole laittanut tuota ja tuota kuntoon" lämmittävät jopa mieltä...

                      Comment


                        #12
                        Molemmat autot tässä taannoin pomppas, passatti rispaantuneista jarruletkuista edessä, siis molemmat puolet ja Golffi alatukovarren puslista+raidetangon päästä.
                        Ei yhtään harmita varsinkaan nuo jarruletkut.

                        Joskus vielä toki saan autot läpi ekalla kerralla.

                        Ite olen käyttänyt Vaasassa ex-valtionkonttorilla joka on lasipalatsia vastapäätä. K1:lle meni jotenkin maku kun sen uusi pomo nipotti ihan turhista asioista. Kihahti nuorella tytsyllä hattuun ilmeisesti.

                        Comment


                        • #13
                          Tuolla mankkaalla olen itseasiassa käynyt hakemassa siirtokilvet.
                          En sitä meinaa että pitäisi paskakuntoisen auton päästä läpi, vaan kun muutoskatsastus tarvis tehä niin aivan varmasti on tarpeeksi monta "vikapaikkaa" muutenkin kuin että olisi vielä "liian" tarkka ja ehkä työhönsä kyrpiintynyt inssi mun autoa kattomassa.

                          Comment


                            #14
                            Ei kai sillä väliä onko "vikakohteita". Ainakin saa lapun, että mitkä pitää vielä pistää kuntoon, jotta auto on tieliikennelain mukainen?

                            Nipottamiseksi luettaneen varmaan abs/airbag valojen palamattomuus/palaminen tms? Tai se että OBD2 testissä tulee joku vikakoodi mikä pompauttaa?

                            Mulle tuo katsastus on yksi vuosittaisista "huolloista". Ei tuonne alle muuten kauheesti tule mentyä, joten kattelen siinä samalla miltä siellä näyttää.

                            Comment


                              #15
                              Itse olen ja samoilla linjoilla, eli mitä tiukempi niin sen parempi katsastus =) Olen kai jonkin sortin perfektionisti mitä tulee auton ym. koneiden kuntoon, jos siinä on pienikin vika se pitää korjata välittömästi, oli se sitten kuin pieni tahansa. Auto saa olla likainen, mutta jos jostain kuuluu ylimääräistä kolinaa tai joku ei toimi niin heti on tilattava korjausta/uutta osaa...noin se on ollut aina. Meillä on fillarit, koneet ym. aina tiptop kunnossa...

                              Nimimerkillä, vaihtaako kukaan muu ruohonleikkuriinkin öljyt joka kevät/syksy ;-)

                              Comment


                              • #16
                                Vaasassa on tullut käytyä Meijerikadun A-katsastuksessa. Ihan OK paikka sinänsä, mutta alkaa tuo katsastuksen hinta olemaan jotain käsittämätöntä: 80€.
                                -määräaikaiskatsastus 48€
                                -OBD-mittaus 14€ (kesti luokkaa 3min -> 280€/h)
                                -Pakokaasumittaus 18€

                                Mahtaako hinnat olla suht. samat kaikkialla eli onko kunnon kartellit vai kenties AKEn ohjeistus vai onko olemassa tervettä kilpailuakin tässä hommassa?

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja paju Näytä viesti
                                  Mahtaako hinnat olla suht. samat kaikkialla eli onko kunnon kartellit vai kenties AKEn ohjeistus vai onko olemassa tervettä kilpailuakin tässä hommassa?
                                  Eikös tuota tutkittu ja ei ollut kartelleja, kilpailu toimii ja korkea hinta johtuu mm. Norjan vesitilanteesta (=kulujen noususta)...

                                  Katsastus tuntuu nykyään lähinnä muodolliselle suojelurahan maksulle, että saa ajella viallisella autolla rauhassa taas vuoden.
                                  Itse ainakin olen törmännyt sellaisiin katsastettuihin pommeihin, että huh huh.

                                  Comment


                                  • #18
                                    katsastushinnat

                                    Tuommoinen katsastusten hintaseuranta sivusto näköjään perustettu
                                    http://www.katsastushinnat.fi

                                    Sieltä halvin on tällä hetkellä Joensuun Q Katsastus yht 34e:
                                    Määräaikaiskatsastus: 29,00 euroa
                                    Pakokaasumittaus: 0,00 euroa
                                    OBD-mittaus 5,00 euroa

                                    Jossain sentäs hieman kilpailun tynkää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      TT:n kävin martsarissa katsastamassa tuossa kesällä. Äijä ajoi sen sitten katsastuksen jälkeen pihalle ja totesi että "En ajanut tuohon jarrutesteriin tätä kun tää on kerran quattro"...ja TT:hän oli etuveto:)...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Antti, kiitti linkistä! Kun Vaasan hintoja katsoo niin kyllä ovat konsensuksen saaneet aikaan peruskatsastuksen hinnassa. Kaikilla tasan 48€. Pientä eroa on sitten pakokaasumittauksissa ja OBD:n luennassa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          --------------------------------------------------------------------------------

                                          Ei kai sillä väliä onko "vikakohteita". Ainakin saa lapun, että mitkä pitää vielä pistää kuntoon, jotta auto on tieliikennelain mukainen?

                                          Nipottamiseksi luettaneen varmaan abs/airbag valojen palamattomuus/palaminen tms? Tai se että OBD2 testissä tulee joku vikakoodi mikä pompauttaa?

                                          Mulle tuo katsastus on yksi vuosittaisista "huolloista". Ei tuonne alle muuten kauheesti tule mentyä, joten kattelen siinä samalla miltä siellä näyttää.
                                          Joo, ymmärrän hyvin pointtisi.
                                          Mutta, on mennyt yli 6000e tekniikkaan ja tullut puoli vuotta jo kaikenmaailman ongelmien kanssa painittua ja osia vaihdeltu tämän tästä niin kovin paljoa ei sitä enää kiinnosta tehdä.
                                          Tai jos jonkun lastun tai vastaavien muutosten takia alkaa tulla hylkyä niin...
                                          Tukivarret on kumminkin uusittu, jarrut lähes uudet, jne jne.
                                          Mieluummin välttäisin hankalaa inssiä, kun sen tiedän että niissä miehissä on eroa.
                                          On niitä mukavia miehiä ja sitten koulukiusattuja kostajia :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Nyt on Joensuussa Q-katsastuksella hinnat kohdallaan. Vuosikatsastus:19?+päästötesti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              "Liian monelle (ei täällä vielä ilmennyt) tuntuu olevan tärkeintä että paskakuntoinenkin auto pääsee..."

                                              Näin on.

                                              Olemme keskustelleet "romuautojen" kunnosta hoviasentajan kanssa. Hän hitsaa/korjaa välillä todella huonokuntoisia vehkeitä.

                                              Miksi ei katsatusmiehellä ole valtaa sanoa: " Tämän auton seuraava osoite on virallinen romuttamo. Kilvet konttorille romuttamon todistuksen kanssa muuten tulee 1000 € maksu"

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Jorma Niemi Näytä viesti
                                                Miksi ei katsatusmiehellä ole valtaa sanoa: " Tämän auton seuraava osoite on virallinen romuttamo. Kilvet konttorille romuttamon todistuksen kanssa muuten tulee 1000 ? maksu"
                                                Heillä on valta sanoa, että auto pitää korjata lain ja asetusten edellyttämään kuntoon.
                                                Miksi sitten eivät sano, ehkä se karkoittaa asiakkaita?

                                                Autojen rappiotila muutenkin johtuu usein laiminlyönneistä katsastuksessa. Eihän normaali autoilija ymmärrä, missä kunnossa hänen kotteronsa oikeasti on.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Miksi ei katsatusmiehellä ole valtaa sanoa: " Tämän auton seuraava osoite on virallinen romuttamo. Kilvet konttorille romuttamon todistuksen kanssa muuten tulee 1000 ? maksu"
                                                  Enpä haluaisi katsastusmiehellä olevan noin suurta, ihmisen omaisuuteen kohdistuvaa valtaa. Autot kuitenkin ovat lähes aina kunnostettavissa lakien ja asetusten mukaisiksi - jos niin halutaan. Jääköön päätös ajoneuvon romuttamisesta sen omistajalle. Katsastusmies tutkikoon vain autojen tieliikennekelpoisuuden.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Olen päättänyt, että käytän jatkossa vain erästä tiettyä yksityistä konttoria, MUTTA, jatkossa olen tarkkana kuka autoni katsastaa. Minulle kelpaa vain se viiksekäs, rauhallinen, hiljaa myhäilevä Herra. Tolkun mies kun on.
                                                    Samassa hallissa hääräilee nuorempia, virkaintoisia insinöörejä, joiden kynsiin en enää vaivaudu.
                                                    Tämä viiksekäs herra on katsastellut 3:a eri autoani ja koskaan ei ole löytynyt turhasta sanottavaa.
                                                    Käyn itse autot läpi ja korjaan tarvittavat puutteet etukäteen. Hänen tehtäväkseen jää vain varmistaa, että kaikki on kunnossa.
                                                    En voi luonnollisestikaan paljastaa mistä konttorista on kyse, ettei herra paljastu ja joudu huonoon valoon esimiestensä silmissä.

                                                    Tiedä häntä, miten kassalla suhtaudutaan, kun ensi syksynä erikseen vaadin, että juuri tämä herra katsastaa minun autoni ;-)

                                                    Omalääkärit onkin jo, nyt on omainsinöörikin keksitty ..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      A-katsatus Kuopiossa on hoitanut asiansa kunnolla. Aina kun olena autoni sinne vienyt olen sanonut että tulen mukaan katsastukseen ja toivon että syynätään auto mahdollisimman tarkaan. (mielestäni halpa tarkistus insinöörin toimesta). Siinä sitten tarkastuksen yhteydessä kertovat kulloisenkin autoni tyypiviat ja sanovat esim. tuossa on vähän väljää kannatta seurata jne. Jos vikaa löytyy niin tulee korjaus kehotus mutta niin pitääkin. Näin jää ainakin itselle turvallisempi mieli että auto on nyt kunnossa tai mitä on syytä seurata ja tarttaessa korjta mikäli aihetta on. Hyvää palvelua kaiken kaikkiaan.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kyllä konttorilla voi pyytää tiettyä henkilöa katsastamaan. Minä olen tehnyt niin jo vuosia, sanon vaan että haluan "penan" katsastamaan, ja menen papereiden kanssa suoraan hänen toimistoon. Eivät ole ihmetelleet mitään.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nokialla olen käyttänyt kaikki laitteeni jo vuosia-joskus tulee hylky joskus ei, asiasta sanovat jos jostain sanovat!
                                                          Lielahteen en mene mistään hinnasta-samaa sanoo moni muukin vanhojen autojen harrastelija täälläpäin -jos omistat uuden hienon auton mene Lielahteen , mutta yli viis vuotiaan kanssa pysy kaukana ko.paikasta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Konalan IHA-katsastus on ihan hyvä paikka tähän mennessä ollut. Hinta oli 62?, joka ei ole edes kalleimmasta päästä. Tänään toki tuli hylsy, mutta kaivoin itse verta nenästä. Olin jo periaatteessa päässyt läpi, mutta käskin tutkia etutukivarret vielä uudestaan kunnolla kun tiesin, että jossain on väljää ja en itse löytänyt. Hetken aikaa väänsi ja käänsi...sitten se väljyys löytyi etualatukivarresta. Hylsy tuli ja inssi nauroi, että yleensä asiakkaat sanoo et kaikki on kunnossa eikä vikoja kerrota, mutta minä poikapa tahdoin pitkästä aikaa hylsyn, kun ei pitkään aikaan ole tullut...joku vika piti löytää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X