Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi mun pitäis ostaa Audi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miksi mun pitäis ostaa Audi?

    Takana 20 v. autoilua, enimmäkseen keskimäärin kivasti menevillä japskeilla, olipa kerran alla ihan 'isolohko' Mersu ( 3 l/ 6-syl. ). Nyt jotenkin
    silmään sopisi nyt vanhaksi jäävä a-nelkku sdn 1.8 TQ, laatu näyttäisi olevan kunnossa mutta että nyt ostaisin auton historian pienimmällä koneella? En tunne merkkiä, voisitteko asiantuntijat kertoa faktoja auton puolesta ( ja vastaan tietty myös jos tarpeen)?

  • #2
    Haulla luulisi löytyvän juttua koneesta ja autosta. ;)

    Comment


    • #3
      Eiköhän tuo ole aika fiilispohjainen juttu.

      Itse ostin Audin koska siinä oli oikea vetotapa ja moottori. Laatu (?) ja muut ominaisuudet tuli sitten mukana.

      Jos kone tuntuu pieneltä niin osta isommalla?

      Comment


        #4
        Laatu, quattro ja potenttiaalia tuossakin koneessa on vaikka mihin jos kiinnostusta riittää enempi.
        Viritettynäkin pääse vielä kohtuu pieneen kulutukseen kun ajaa sievästi/matkaa.
        Viimeksi muokannut Ere; 22.12.2007, 23:19.

        Comment


        • #5
          Miksi mun pitäis ostaa Audi?
          Ei miksikään.
          Jos asia yhtään epäilyttää tai sitä pitää netissä kysyä, niin ei ole oikea valinta (olipa vaihtoehto sitten audi tai mikä tahansa). Auton hankinta on pääasiassa tunteella tehtävä valinta, joten se joko kolahtaa tai sit ei.

          Mutta jos jotain puolesta tai vastaan, niin omasta mielestäni quattro on ihan yliveto, 1.8t on vakiona pettymys mutta uudelleenohjelmoituna jo ihan asiallinen perheautoksi, a4 on pieni ja japanilaiset taitaa edelleen olla luotettavampia. Kuka sitte mistäkin tykkää...

          Comment


          • #6
            Japskeissa on vaan se ikävä ominaisuus,että kun hajoavat,ei tarvi korjata.
            Ei herneitä.

            Niin, no sen Audin hyvyyden huomaa siinä kun ajaa `95 vuoden A4:ää 1.8T / V6 ja vertaa johonkin vastaavan ikäiseen japsiin.
            Audi ei tunnu ollenkaan vanhalta, kun taas ne 90-lukuiset Avensikset yms...Öh ja höh.

            Audi on kyllä autoista ajattomin.90-luvun mersutkin varsin vanhahtavia A4/A6 rinnalla.

            Ja kyllä se neliveto on yliveto.

            200 heppaa ohjelmoituna riittää aivan mainiosti.

            Jos mietityttää, jätä ostamatta.Helppoa =)

            Comment


            • #7
              Kiitoksia kommenteista.

              Tosiaan osittain tunnepohjasta on se autokauppa, toisaalta 'tunnekuohuissa' on ennenkin tehty asioita joita kadutaan jälkeenpäin ......

              Entisiin autohankintoihin verrattuna käytettävien 'taalerien' määrä on isoin, siksi kyselin ihan järkiperäisiäkin pointteja.

              Comment


              • #8
                Omalla kohdalla oli haave: farmari, isolla koneella oleva automaatti, nelivedolla. Vaihtoehdot aika vähissä. Aikojen alussa on ollut Subaru Leone farmari( neliveto), jossa huomasi farmarin ja nelivedon edut, siksi nykyinen kottero. Miinusta: tajuton bensan kulutus ja rengasäänet. Plussaa: hyvä jälleenmyyntiarvo, ruosteettomuus, hemmetin hyvä ajaa, laadukas (omasta mielestäni). Korjaaminen (-alusta) yhtä hepreaa, kuin kaikki nyky autot.
                Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 23.12.2007, 08:20.

                Comment


                • #9
                  Taitaa farkussa olla rengasääniä vähän enemmän kuin sedanissa? Mun mielestä on kyllä todella hiljaisia molemmat nelkkuni olleet.

                  Hilavitkutin,näkeehän noista auton tiedoistakin että se syö bensaa ja paljon =)

                  1.8T huomattavasti sopuisampi peli...Tuo wanha 2.8 on aika juoppo

                  Comment


                  • #10
                    Ajettavuus todellakin tuntui olevan kunnossa.

                    Mersun 'veri' kiertää edelleen suonissani, toisaalta oli hämmästyttävää huomata koeajettuani -07 autoa että eivät ole saanneet ohjausta kuntoon
                    kahdessakymmenessä vuodessa ( alla oli joskus vuostuhannen vaihteessa
                    300 ce -88).Ja huhut kaikenmaailman sähköongelmista saa 'pärsaukisen' varpaisilleen.

                    Comment


                    • #11
                      Sen verran vielä 1.8T koneesta ...

                      Onko's joku joskus kasvattanut oheisen koneen tilavuutta? Onko tilaa isommille männille, tai tarjolla pidempi iskusta kampuraa?

                      Comment


                      • #12
                        kontio, kontio(just like octopyssy)

                        Faijan Opelissa on ihan samat rengasmelut, joten uskoisin sen olevan Saksalaisten kotteroiden ominaisuus.
                        sorry toi otsikko, koska itsellä on hauskaa

                        Comment


                        • #13
                          Kyllähän jotkut (pajat) ovat tehneet 2 litraista tuosta 1.8T koneesta, mutta kyllä siinä nyt on ihan tarpeeksi potentiaalia viritykselle ilman tilavuuden kasvatustakin. Olikohan nyt jotain skodan wrc osaa käytetty noihin 2 litraisiin?

                          Comment


                          • #14
                            Faijan Opelissa on ihan samat rengasmelut, joten uskoisin sen olevan Saksalaisten kotteroiden ominaisuus.
                            sorry toi otsikko, koska itsellä on hauskaa
                            Mulla ei kyllä mitään valittamista ole, `99 Vectra piti kyllä ääntä mutta se johtui enemmän Kumhon kumeista ku autosta.

                            Nyt oon siirtynyt Continental-Bridgestone linjalle ihan tuon melun vuoksi, eikä Audeissa kyllä valittamista ole, kuten ei vaarin C200 `99 Mersussakaan.Se on niillä 15" Conteilla itse asiassa pirun hiljainen.
                            Isäpapan passatti myöskin on varsin mukava, nastat vaan vollottaa.Ostais kitkat.

                            Tuttavien `01 farkku Mondeon kyydissä tulee joskus aina oltua, se pitää meteliä...

                            Ehkä sulla on joku amis ottanut bitumilevyt irti pyöränkotelojen päältä että kuuluu sutiminen paremmin ;-)


                            edit_ juu ei kyllä tilavuuden kasvattamisessa ole järkeä, 300 heppaa saa suht näppärästi irti.
                            edit_2 turoilut

                            Comment


                            • #15
                              Quattron jälkeen et mielelläsi enää vajaavetoisiin siirry ja talvikeleillä on melkeinpä pysyvästi virne suupielissä. Ko. kone on myös varsin miellyttävä kokonaisuus, mutta kuten edellä mainittu, vakiona ei suuria kiksejä tarjoa. Kohtuullisella satsauksella saa hepojakin irti. Vetotapaa älä pelkää, quattroa ei ihan helpolla rikki saa...

                              Itsellä on tuo profiilin nelkku ollut vasta vähän aikaa, mutta kokemukset tähän saakka pelkästään positiivisia. Etupää on ainakin vajaavetoisissa jonkinasteinen ongelma, sinne saa uusia "risuja" kohtuullisen tiheään, mutta vahvistettua settiäkin on myynnissä. A4 on omaan silmään nätti ja ajaton, kiva ajaa vajaavetoisenakin.

                              Kehuista huolimatta nämäkin ovat vain autoja vikoineen, mutta myös hyvine puolineen. Koeaja huolella ja varaa pieni korjausbudjetti, turbokoneissa löytyy aina jotain pientä (MAF, N75 jne.). Käytä hakua vaikka em. hakusanoilla, juttua piisaa.

                              Comment


                              • #16
                                'Eerot' pistettiin viime torstaina jonoon, tulevana torstaina saan käynnistää
                                ensimmäisen Audini, ja on samalla eka auto jonka penkkiä ei ole muut vielä
                                kulutelleet.

                                Pahasti viime keskiviikon Top Gear provosoi, joku ajo siellä 'maukkaan' värisen Risun kanssa .... :0)

                                Ja näyttää myös rantautuvan q-kelit .....

                                Comment

                                Working...
                                X