Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virhevastuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Virhevastuu

    Itsellä meni mekatroniikka audi a3 2013 ajettu 130tkm. Korjaus kustannukset 2600e, audilta sanottiin että ei tule korjaus kustannuksissa vastaan, auton iän, kilometrien ja asiakas suhteen takia (ei käytetty merkkiliikkeessä??, jonka ei myöskään pitäisi vaikuttaa, koska kuluttajalla oikeus valita missä auton huoltaa, kunhan huolto suoritettu ohjelman mukaisesti.) sanoi vielä, että liikkeeseen josta ostettu voi olla yhteyksissä. Auto ostettu 2vuotta sitten, joten onko liikeeseen turha enään tässä vaiheessa viestiä laittaa. Onko teillä ollut vastaavia tilanteita ja onko korvauksia tullut mistään suunnalta?

    #2
    Tuo huoltoliikkeen vapaa valinta vaikuttaa vaan takuuseen. Eli jos olisi merkkiliikkeessä huollatettu, niin voisi mennä good-willin piikkiin. Nythän merkkiliikkeellä/tehtaalla ei ole mielenkiintoa maksaa remonttia, kun auton omistajat ovat kantaneet rahansa muualle.

    Myyjäliikkeestä varmaan turha kysellä 2v jälkeen.

    Comment


      #3
      Käsittääkseni virhevastuuseen vetoaminen kai edellyttäisi, että mekatroniikassa on ollut jo myyntihetkellä virhe, joka on johtanut ennenaikaiseen rikkoutumiseen. Käytännössä 7 vuoden ja 130 tkm jälkeen tapahtunutta rikkoutumista on ehkä vähän hankala väittää ennenaikaiseksi. Yrittäminenhän ei maksa mitään, joten kannattaa kokeilla vielä auton myyneestä liikkeestä.

      Goodwill-keissinä tuo olisi voinut mennä, kuten Ville tuossa mainitsi.

      Comment


        #4
        Minulla on 2013 vuoden VW Passat variant panoraamakatolla. Autoon alkoi tihkumaan vesi sateella ja lopulta dignoosi oli, että itse lasikaton rungossa on jotain vikaa. Autoa on huollettu kahdesti Laakkosella (maahantuoja tuolloin 2013) ja kerran Bosch car servicellä. Reklamaation tein Laakkoselle, kun oli sen aikainen maahantuoja. Pari päivää käsittelivät ja valtuuttivat merkkikorjaamon tutkimaan. Vedenpoistot ym huollettu huolto-ohjelman mukaisesti (3V tai 60tkm). Lopullinen saldo korjaukselle oli, että VW tehdas antaa osiin 20% alennuksen, maahantuoja maksaa melkein puolet ja minä loput. Eli 3300e remontti 1500e omavastuulla...

        Sikäli monitahoinen tapaus, että Laakkonen myi nuo edustukset k-caaralle vielä tässä auton maahantuonnin ja vian välissä. Oletettavasti ovat näitä varten sopineet kaupanteon aikana mitä tapahtuu. Sen tietää, että K-caara ei mitään vastaan tule.

        Mielestäni meni suht ok, vaikka miellänkin tuollaiset viat valmistusvirheeksi. Toki 7v ikää autolla ja 116tkm ajettu, niin ei se uusikaan ole. Nyt voikin sitten odotella rauhassa, kun DSG lasahtaa ja ketju menee poikki.

        Mielestäni näissä vanhemmissa vioissa ja muissa kannattaa lähestyä sen aikaista maahantuojaa. Eikä kai ollut ensimmäinen VW, jonka lasikatto on vaihdettu.

        Comment


          #5
          Goodwill ei edellytä auton huoltamista merkkiliikkeessä. Mulla meni SCR katti 100tkm ajetussa täysin Goodwilliin vaikka autoa oli huollettu muualla. Kuitit piti löytyä, että on ajallaan huollettu ja tossa katin tapauksessa, että käytetyn öljy laatuluokitus selviää. Eli siis vähintään mitä öljyä sinne on laitettu.
          Vaikuttaa siis olevan tapauskohtasta. Minä edes tajunnu Goodwilliä kysyä, merkkiliike ehdotti sitä itse. Auton ostin muualta kuin merkkiliikkeestä, se oli siellä tutkittavana myyjäliikkeen takuun piirissä.

          Comment


            #6
            Asiaa on käsitelty täällä monesti. Goodwillit ovat täysin tapauskohtaisia. Joissain vaaditaan huoltohistoria, joissain ei.
            Laakkonen ei ole ollut maahantuoja koskaan, se on ollut VV-Auto Group joka on nykyään K-Auto. K-Caara on jälleenmyyjä verkosto ja sillä on ihan samat goodwill käytännöt kuin Laakkosella oli. Goodwillissä osan kustannuksesta maksaa maahantuoja/ tehdas.


            Comment

            Working...
            X