Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2015 / 2.0 TFSI manuaali quattro, onko kiinnostava auto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2015 / 2.0 TFSI manuaali quattro, onko kiinnostava auto?

    Auton vaihto edessä ja mietin annanko nykyisen 165 kw manuaali vaihteisen sedan qauttron vaihdossa vai onko auto helppo myydä itse?
    Minulle ostopäätös uutena oli helppo. Neliveto manuaali, kohtuullisella suorituskyvyllä ja auto mielestäni hyvä ajaa tehtaan perus sporttipaketilla.

    Näitähän ei enää manuaalina taida saada. Onko muita kaltaisiani dinosauruksia jotka arvostaa manuaaleja?

    #2
    On.

    Auton kiinnostavuus tuskin on se varsinainen ongelma. Isoin murhe saattaa olla sen ostajan löytäminen, jolla on ko. kasa käteistä. Toki jos pystyy tarjoamaan rahoituksen vehkeelle, asia helpottuu heti. Yleensä auton myynti suoraan vaikeutuu eksponentiaalisesti, kun mennään yli 10..15 k€ hintaluokasta. Poikkeuksena ihan puhtaat harrastelaitteet, joissa vaikutus ei ole ihan samaa luokkaa.

    Moni näkyy myyvän autoa kaneetilla "menee liikkeeseen vaihdossa sillä ja tällä päivämäärällä". Ehkä sieltä otetaan vaihtotarjous ja koitetaan myydä suoraan pikkuisen paremmalla rahalla. Itselläni ei oile kokemusta.

    Comment


    • #3
      Varmaan tosiaan hinta se suurin murhe ja henk.koht. myös korimalli jättäisi tämän pois laskuista.

      Comment


      • #4
        Kiitos, onko yleisesti farmarit kiinnostavampia? Minulle taas ehdoton turnoff. Pyysin parista liikkeestä ajatuksen hintatasosta jos ottaisivat myyntitiliin. Liike pystyy tarjoamaan myös sen rahoituksen.

        Comment


          #5
          Näkisin, että riippuu tapauksesta. Itse olen ajanut ihan tarpeeksi perhefarmarilla. Seuraava voisi olla joko sedan tai coupe. Ei ainakaan farkku.

          Comment


          • #6
            B8.5 sedan on kyllä tylsänpuoleinen korina, edes S-line ulkopaketti ei sitä tahdo pelastaa. Manuaalin ostajat ovat nykyään vähemmistöä, mutta ei se sitä tarkoita etteikö manuaalille silti ostaja jostain löytyisi. Voimalinjasta vielä plussaa, joten eiköhän tuo kuitenkin kaupaksi mene kun hinnoittelee käyvällä arvolla.

            Comment


              #7
              Itse etsinyt jo pidempään a4:sta bensa, manuaali, neliveto kombolla ja farkkuna, kun sedania en halua ja a5:set on vielä liian arvokkaita.
              Onko ollut tasan 5kpl myynnissä ja niistä skippaan suosiolla mustat ja karvalakit pois, niin ei ole ollut mitä ostaa.

              Comment


                #8
                Itsellä oli nykyiseen autoon asti manuaali must, mutta nyt kyllä käyttis isolla diisselillä automaatilla on juuri oikea. Olisit Jonde 2v sitten ilmaissut, oli just sellanen.

                Comment


                  #9
                  Tuon ikäinen A4 on vielä sellaisessa hintaluokassa, että myynti yksityisenä on vaikeaa tai erittäin vaikeaa. Lisäksi tuo manuaali tuntuu nykyisin olevan enempi haitta autoa myytäessä. Hinta tietysti määrää paljon. Sopivalla hinnalla kaikki tekee kauppansa. Helpoin vaihtoehto on tietysti pistää auto vaihdossa liikkeeseen, jos olet uutta autoa hommaamassa. Hyvitys vaan on usein yllättävän pieni. Kannattaa ottaa tukea pöydän reunasta, ettei tarvitse ottaa lukua lattialla hyvityshinnan kuullessa. Karkea nyrkkisääntö nyrkkisääntö käytetyn auton hyvityshinnassa on se, että auto puolittaa hintansa kolmessa vuodessa.

                  Comment


                  • #10
                    Minä hieman kavahdan konsernin automaatteja, koska ne eivät kuulu yleisesti ottaen markkinoiden parhaimmistoon kestävyydeltään ja käyttömukavuudeltaan. Siinä olis ainakin yksi syy valita manuaali. Ja kuin kilsat lisääntyy ja hintaluokka painuu alle kympin, niin perinteinen autonostaja valitsee korjauskulujen pelossa ehkä mieluummin sen manuaalin.

                    Paljon on kaupan autoja, joista olen tuumannut että kukahan hullu tuonkin ostaa, mut näkyy niille useimmille ajastaan ostaja löytyvän. Eihän se vaadi kuin sen yhden "tosiostajan"

                    Comment


                      #11
                      Minä hieman kavahdan konsernin automaatteja, koska ne eivät kuulu yleisesti ottaen markkinoiden parhaimmistoon kestävyydeltään ja käyttömukavuudeltaan.
                      Nyt en ymmärrä? Mitä askeja mahdat tarkoittaa? Mä en ihan kaikkein mopoimpia malleja kuivakytkin-dsg:llä ole päässyt ajamaan, mutta mielestäni kaikki ZF 6hp ja sitä uudemmat tekeleet sekä DSG DQ250, DL501 jne on kyllä sellaisia etten isosti moitittavaa keksi. No DSG:llä on hankalahko ryömittää autoa tosi hitaasti, mutta harvoinpa se arkiajoa pääsee haittaamaan. 5hp sukupolven askit on joko kaikki ajamani olleet niin vanhoja ja lusattuja tai sitten kuuluu ominaisuuksiin että ovat vähän karkeita käytökseltään.

                      Comment


                        #12
                        Meillä on ollut DSG niin kuiva- kuin märkäkytkimelläkin, yksi multitronic ja yksi 5HP19. DSG: t ovat toimineet hienosti, ei mitään moitittavaa, multitronic niin ikään toimi ja myös kesti hyvin. 5HP nyt on mitä on, vanha ja hidas vaihtamaan, mutta turbiinin vaihdon jälkeen toimii hyvin ja pehmeästi. En minä osaa konsernin automaatteja pelätä, enkä yöunia niiden tähden menettää.

                        Comment


                        • #13
                          En osaa tehdä vertailua uudempien konsernin automaattien ja vanhojen välillä, vanhemmista tiptronikkiloista ja ensimmäisistä dsg lootista jäi hieman huono kuva.
                          Ja jos ajatellaan potentiaalista autonostajaa, niin uskoisin hänen suhtautuvan lähtökohtaisesti hieman varauksella automaatteihin.

                          Comment

                          Working...
                          X