Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko Audisi unelma ajaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    On ne ihan riittävän hyviä ajaa. Paimennusta ei ainakaan tartte mitä inhoan yli kaiken.

    Itse ajan myös paljon mieluummin tuolla -94 mallisella kuin -99 mallisella.
    Luulen kuitenkin että ne syyt siihen löytyy tehorekisteristä, penkeistä ja siitä että se on ässä.

    Comment


    • #32
      Ihan ok tuo on ajella.. On jopa isäukkokin paatuneena mersumiehenä kehunut, ainoa mistä antoi miinusta, oli manuaalivaihteet..

      Comment


        #33
        Ihan ok tuo Audi on ajella. On suuntavakaa eikä tarvi paimentaa, tosin sellainen "herkkyys" mitä profiilin Passatissa on, puuttuu A6:sta. Passattia on kiva viedä, tottelee tunnollisesti ja on muutenkin jollaintapaa hauskempi ajaa kuin A6. Mutta kun oikastaan tielle pitkälle matkalle, niin A6 vie voiton.

        Comment


        • #34
          Kyllä on Kiva ajella Tuo minun Audi 1.8T Quattro talvella.On vakaa misukoilla ajella mennee kuin juna.Liikkeelle pääsee esim. liikennevaloista kuin kesällä.vajaavetoiset jää sutimaan.Kerkiän mennä noin 80 m ennenkuin letka on lähenyt kunnolla liikkeelle.
          Nyt on kunnon nastamisukat,niin ei saa Autoa sladiin niin helposti kuin kitkoilla.Pitää käyttä tehoa paljon reippaammin nyt,sitten irtoo sladiin.

          Comment


          • #35
            Kakkosautona on vm. 96 Renault Megane ja on todellakin valovuosia jäljessä tuosta omasta -97 B5:stä. Hintaeron huomaa! Audi on huomattavasti parempi ajaa, menee kuin juna. Rellu hakee ja hakee ja on ns. rimpulan tuntuinen.

            Comment


              #36
              En tiia, kun en ole paremmallakaan ajanut.



              ;-)

              Sorry missing skandit, iPod Touchini on kadottanut ne.

              Comment


              • #37
                On. Viimeisen vajaan viikona aikana 900km mittariin. Jos ihan pakko on valittaa, niin paikotellen sport alusta ja 18" vanteet ovat hiukan liian "jaykat". Taalla pain jotkut tiet ovat aika hanurista.

                Comment


                • #38
                  Etu iskarit kun vaihtoi, niin taas on varsin mukavaa menoa.

                  Comment


                  • #39
                    Tuo AFN on kyllä erinomaisen mukava kone, etenkin nyt piristettynä.
                    Vaihteisto aivan erinomainen, ja yleinen laatu sekä melutaso myöskin.Alustapäivitys kesken, jämäköitynee huomattavasti mutta jos jotain pitäisi muuttaa, kaipaisin 3B Pasaati-maista kevyttä ohjausta,hiukan jähmeä tämä A4.
                    Ja Quattroakin tavallaan.
                    edit_niin siis isäpapalta löytyy vertailukohdaksi tuo 3B 1,8T Pasaati

                    Comment


                      #40
                      Unelma-ajettavuudella varustettua Audia en ole ajanut. Hyviä ovat ajaa, mutta toistaiseksi jättävät toivomisen varaa. Omaan olen kohtalaisen tyytyväinen, ja toki puutteet ovat lähinnä korvien välissä. Jotkut kun eivät ole ikinä tyytyväisiä. Ja toisaalta, minkäs teet, kun ei rahkeet riitä parempaan :)

                      Comment


                      • #41
                        Noissa B4:sissa on kyllä tosiaan kiitettävä ajotuntuma. Kun on vielä normaalileveyksiset talvirenkaat, niin ei voi kyllä muuta kuin nauttia joka kerrasta kun ratin taakse istuu. Oma autoni on ihan vaan etuvetoinen ABK ja varusteista löytyy mm. poiskytkettävä ABS.

                        Kuoppaisella soratiellä voi alusta vähän kolahdella, mutta se on näköjään tyypillistä noille kasikympeille. Kuopat onnistuu kyllä näillä näppäimillä yleensä kiertämäänkin.


                        Tuolla kulutusta... http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=20775
                        Ja tuolla pari kuvaa lisää... http://www.freewebs.com/wauzzz

                        Itsestäni tuntuu hieman että uudemmista ja varsinkin vähän isommista autoista puuttuu kunnon tuntuma tienpintaan. En voi kans ymmärtää miks kukaan lähtee noita kasikymppejä madaltamaan. Noissa on alkuperäisinä ihan riittävästi jämeryyttä. Menee vaan hyvä auto pilalle:(
                        Viimeksi muokannut ossi86; 29.11.2007, 15:26.

                        Comment


                          #42
                          Nykyinen on kolmas Audi, kolmas neliveto ja toinen pikkukorinen.

                          Kaikissa on omat puolensa ja jostain ihmeen syystä ei ole tähän asti vielä vetotapa eikä merkki tullut muuttumaan.

                          Vaikka niitä pikkuässään vakiona tulleita penkkejäkin voi moittia (kun on parempaakin vaihtoehtoa saatavilla) sekä väittää, että isommassa autossa olisi ylellisemmät oltavat (kun ei olla ihan pienimittaisimpiä kavereita tässä), niin suora melkolailla "putkeen" vedetty Zürich - Tallinna ajoreitti todisti, että ihan hyvin jaksaa tuollaisessa autossa vetää päälle 2000 km pätkääkin kun kahdestaan vuorotellen ajettiin. Jossain Latvian puolella kerran katteli ympärilleen pimeässä apukuskin paikalla ja tunsi hetken ikään kun olisi jossain avaruussukkulassa tai jotain - kun kerran oltiin jo toista tai kolmatta vuorokautta (meinasi jo laskuissa seota) putkeen koko ajan liikkeessä ja tämän auton sisällä.

                          Eikä edes ollut yksikään paikka jäykkänä kun lopulta asteli ulos perille päästyään. Eli ei pitäisi tämän perusteella voida sanoa autoa epämukavaksi, vaikka omituisuuksia siinä riittääkin (kuten esim. polkimien paikoitus isokenkäistä ajatellen).

                          Autoa hakiessa oli meillä alla kohtuullisen uusi Sharan-mallinen öljynpoltin, jolla oli Audiin verrattuna kyllä aika painajaismaista ajaa, kun ei melkein mitään ohjaustuntumaa ollut ja koko ajan joutui sivupeileistä kyttäilemään, onko edes omalla kaistalla. Tuon jälkeen oli vastahankittuun autoon istuessa tunne, kun olisi päässyt kotiin - kun tuntuma ratin takana oli juuri se tuttu, mitä odottikin ja sai rauhassa keskittyä muuhun kun jatkuvaan peileihin tuijottamiseen. Ainakiin tuolloin tuntui tämä kulkuvälineen vaihto uneman täyttymiseltä :D

                          Toki on muitakin autoja ajettu ja on niiden joukossa ollut paljon kehnompia kun yksikään omista - vaikka huomattavasti uudempaa vuosimallia.

                          Kaveri joka jokapäiväisesti ajaa jotain ranskalaiskippoa on sanonut, että vähän vanhemman rinkelikeulan tuntuma on aluksi selleinen, kun istuisi kuormurin ratin taakse, kun niin ohjaus, jarrut kun kytkin tuntuvat niin raskailta ja jäykiltä. Mutta siinä ehkä se etu onkin, että ei ole sorruttu ylitehostukseen liittyvään ajotuntuman täydelliseen menetykseen.

                          Ja toki vitosen murinaa parempaa ääntä saa hakea - kun lisää vielä sen, että nykyistä on Lichtensteinin puolella maltillisesti "paranneltu", niin se on ajettavuudelta parempikin kun edellinen "vajaaovinen" oli.

                          Talvikauden nautinnoista ei tarvi ilmeisesti kenellekään q-kuskille selitellä :)

                          Eli hetkellä ei paljon parempaa ajokkia heti osaisi keksiäkään nykyiseen verrattuna - vaikka aina olisi jossain parannettavaa, niin nykyinen valinta on aika hyvin olosuhteisiin sopiva kompromissi...
                          Viimeksi muokannut tim71; 8.12.2007, 03:47.

                          Comment


                            #43
                            Voisihan tähän jotain hyviä puolia tuosta B4:sta listata. Verrattuna esim. saman koko- ja hintaluokan Alfaan, Audin kori tuntuu selvästi jykevämmältä ja natisee huomattavasti paljon vähemmän.

                            Ainakin quattrona tuo 80 on kiva ajella näin talvella. Jos mutkan ottaa tasakaasulla auto ei juurikaan puske, jos vähän kaasuttaa niin perä auttaa kääntymistä. En tiedä onko toi neloskone kuinka paljon viitosta kai kuutosta kevyempi, mutta se saattaa vaikuttaa positiivisesti ajettavuuteen. (Varmaan ainoa hyvä asia ;) Talvella tykkään erityisesti siitä miten veto takapyörillä ketteröittää autoa huomattavasti esim. risteyksissä, varsinkin pöperökelillä. Kaiken kaikkiaan auto on helppo hallita. Enempää vertailutietoa ei ole kun torsen-200:sta, joka puskee enemmän eikä ole yhtä ketterä ja helppo "heitellä".

                            Urheilujakkarat on hyvät, mutta ratissa saisi olla ainakin pituussäätö jotta ajoasennon saisi optimaaliseksi.

                            Comment


                              #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Heksi Näytä viesti
                              Voisihan tähän jotain hyviä puolia tuosta B4:sta listata. Verrattuna esim. saman koko- ja hintaluokan Alfaan, Audin kori tuntuu selvästi jykevämmältä ja natisee huomattavasti paljon vähemmän.
                              Tuon aikakauden muihin saman kokoluokan autoihin verattuna voi toki olla sen suuntaista eroa.
                              Ainakin quattrona tuo 80 on kiva ajella näin talvella. Jos mutkan ottaa tasakaasulla auto ei juurikaan puske, jos vähän kaasuttaa niin perä auttaa kääntymistä. En tiedä onko toi neloskone kuinka paljon viitosta kai kuutosta kevyempi, mutta se saattaa vaikuttaa positiivisesti ajettavuuteen. (Varmaan ainoa hyvä asia ;) Talvella tykkään erityisesti siitä miten veto takapyörillä ketteröittää autoa huomattavasti esim. risteyksissä, varsinkin pöperökelillä. Kaiken kaikkiaan auto on helppo hallita. Enempää vertailutietoa ei ole kun torsen-200:sta, joka puskee enemmän eikä ole yhtä ketterä ja helppo "heitellä".
                              Ilmiselvästi on näin, että C3/C4-korinen auto puskee huomattavasti enemmän jostain syystä. Kun itse ensimmäistä kertaa talvella tuon coupe'n kanssa lumikelille joutui, niin ihmettelikin, mistä ihmeen puskemisesta valitellaan - kun kerran lötköajoilta oli ilmiö vallan tuttu. Tämänkin auton kyllä SAA puskemaan, kun toimii riittävän väärin tai ollaan ihan täysin vailla pitoa. Uskoisin, että quattron ja vajaavetoisen isoin ero johtuu siitä, millaista "pula-ajan" ratkaisua on käytetty vajaavetoisen takapyörien tuennassa :D Siinä mielessä on ehkä saman aikakauden Golffin yhdysheiluri-takaakseli fiksumpi ja toimivampi ratkaisu. Jotenkin näyttää siltä, että tuon ajan vajaavetoiset Audit tehtiin tuon kannalta niin halpisratkaisuna kun vaan mahdollista.
                              Urheilujakkarat on hyvät, mutta ratissa saisi olla ainakin pituussäätö jotta ajoasennon saisi optimaaliseksi.
                              Tämä on ehdottomasti totta kaikkien huomattavasti yli kuuden jalan pituisten ihmisten kohdalta - eli kun olis ratti paikallaan, ei jää jaloille tilaa ja päinvastoin. Pidemmän ja isomman ihmisen kannalta voi kyllä nuo B-korin urheilujakkarat jäädä hiukan pienikokoisiksi ja ahtaiksi, kun vertaa C-korin vastaaviin. Toki parhaimpina tuntuisi RS2:ssa käytetyt Recaro-jakkarat, joita sai ässäänkin lisärahasta (jopa tuolla Audi-kankaalla päällystettyinä), mutta niissäkin tulee käytännön rajoitukset päivittäisessä käytössä vastaan kuten esim. korkeiden sivutukien vaikutus autoon sisään istuessa ja poistuessa. Toki yleisesti ottaen on noiden Recarojen ergonomia ja mittasuhteet paljon paremmin mietitty (takamuksen sivuttaistuen sijasta panostettu enemmän selän sivuttaistukeen).
                              P.S. Itse on vielä sen huomannut, että kattoluukulliset mallit saa unohtaa, kun päälle ei jää enää mitään tilaa (tähän asti pahin kokemus oli E36 mallinen coupe-bemari, jossa kattoluukun ansiosta ei etupenkille asettuminen onnistunut melkein ollenkaan).

                              Comment


                                #45
                                Tuo esi-A6-q eli satanen avoimella tasauspyörästöllä on oikeasti kyllä noin wanhaksi autoksi aivan käsittämättömän rauhallinen ajettava p*skakelillä. Joskus oikein täytyy ihmetellä, että miten ihmeessä ajettavuuden perusasiat voivat olla näin hyvin samassa nipussa -- ja -85 valmistetussa autossa.

                                Comment


                                • #46
                                  Urheilujakkarat on hyvät, mutta ratissa saisi olla ainakin pituussäätö jotta ajoasennon saisi optimaaliseksi.
                                  Mulla on kans noi urheilujakkarat audissani. Ei ne ihan samanlaiset sohvat ole kuin tavalliset, mutta pienenä ja lyhytjalkaisena ajoasento on kyllä ihan optimaalinen. Alussa meni kyllä vähän aikaa tottua noihin "ryhtipenkkeihin".

                                  Toi on myös totta, ettei noita B4:sia tahdo oikein saada nitisemään. Alkuperäiset etukaiuttimet päivitin isompiin ja samalla teippasin uudet suojaritilät, kun ei vanhat enää mahtuneet. Sen jälkeen on vähän nitinää joskus kuulunut:)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X