Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

nettimyynnin kusetusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • nettimyynnin kusetusta

    tässä teile tiedoksi miten perheen isä luuli ostavansa täälätä vähän käytetyt RS4 turbot.?
    no homma lähti käytiin kun saitilla oli myynissä RS4 vähän käytetyt turbot.?
    käytiin tässä puolin ja toisin sähköposti-viestien kera.
    no sovittiin summasta tuntui ihan ok-lta.?
    mutta autA ARMIASTA KUN TOTUUS PALJASTUU.
    Ensin piti odottaa pari viikkoa siitä kun oli maksanut, ”sori olin ulkomailla”. No ei siinä mitään totuus paljastuu.
    Kaveri lähetti turbot, kävin hakemassa matkahuollosta ja samalla ajattelin että kun malmilla on toi turbohuolto jos ne kattois niitä, onko ne kunnossa. Eihän 35tkm ajetuissa pitäis olla mitään vikaa. Mutta selkänahassa tuntui siltä parempi ammattilainen antaa lausunnon. Jes
    Onneksi kävin siellä kummatkin turbot käyttökelvottomia, toisen pakopesä halki. Olis huolto maksanut enemmän kuin uudet. Ahtimet ei käyttökelpoisia tosi siisti vittu, tässä vaiheessa kävin tosi kierroksilla.
    No soitin kaverille, lupasi lähettää saman tien hyllystä toiset.

    Paskan marjat tuli vielä huonommat.????????????
    Kysymys kuuluu mitä te tekisitte tässä vaiheessa.? Kommentteja?

    Lähetin kaverille viestin jos rahat ei tule kohta tilille käyn tekemässä rikosilmoituksen.
    Olen jutellut poliisin kanssa, tässähän on kysymys törkeästä petoksesta ja perjantaina mene poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen. Ottakaa opiks älkää ikinä ostako keltään jollei joku voi suositella. terveisin Timo Martin.

    AI NIIN UNOHDIN LAITTA KUSETTAJAN NIMEN KALLEABBA ELI KALLE VARIS
    Ps hyvää viikon loppua
    hei pyydän kaikilta anteeks kielen käyttöäni ja kirjoitus virheitä
    älkää tubotek. jätkiä syyttäkö onneksi he tarkistivat turbot ajatelkaa sitä että olisin vienyt auton huotoon ja sitten vasta olisi tullut tietoon nämä asita kethän silloin olisi maksanut sen?
    Viimeksi muokannut timo martin; 23.11.2007, 13:44. Perustelu: Muokkasin tekstin lukukelpoiseksi. Sisältöön en puuttunut.

  • #2
    Alkuperäinen kirjoittaja timo martin Näytä viesti
    KYSYMYS KUULUU MITÄ TE TEKISITTE TÄSSÄ VAIHEESSA.? KOMMETTEJA
    Panostaisin enemmän oikeinkirjoitukseen ja viestin ulkoasuun... ;)

    Comment


      #3
      Panostaisin enemmän oikeinkirjoitukseen ja viestin ulkoasuun... ;)
      Veit sanat suustani.

      No, ymmärrän myös että vitutusta on ilmassa. Jos kyse on selkeästä petoksesta, niin enköhän minäkin ensialkuun tiedustelisi myyjältä missä mennään, ja sitten seuraavaksi rikosilmoitusta tekemään. Myynti-ilmo yms. tiedot varmaan kannattaa tulostella. - Ja sitten vain toivoo ja pitää peukut pystyssä että on tekemisissä kaverin kanssa jolla ei ole _vielä_ piikki kasvanut liian suureksi, että joskus saisi omansakin takaisin..

      Toisaalta kannattaa muistaa myös ettei se turbohuolto vain kalastele asiakkaita tällä tapaa? - "Joo paskana on, tehdään uudet maksaa X euroa?"

      Comment


        #4
        Siivoahan timo tuota viestiä ettei mun tarvitse siivota koko höskää roskikseen.

        Niin ja ensisijaisestihan tälläiset asiat tulisi hoitaa privaatisti. Käsitän tuosta että teillä on vielä ns prosessi kesken eikä rahojen palautuskaan ole vielä kovin viivästynyt?

        Comment


          #5
          Nojoo...vaikka kasvaisi kuinka iso lerssi hyvänsä ottaan, niin ehkäpä kannattaisi vähän aikaa rauhoittua ennen kuin alkaa ruoskimaa ja pahaa oloa purkamaan foorumilla. Jos myyjä on vakuutellut että puhaltimet on kunnossa, eikä ne sitä ole, niin petos mielessä silloin on kauppaa tehty.

          Comment


            #6
            Voi voi, harmittaa sun puolesta. Olin aikanaan itse ostamassa kyseisiä ahtimia. Mulla kävi tuuri. Ilmoittele miten homman kanssa käy.
            Silti suosittelen pitämään sormet poissa käpslokilta, ja koittamaan pysyä rauhallisena. Kyllä se siitä vielä suttaantuu.

            Comment


            • #7
              Samaiselta myyjältä osti kaverini hyväkuntoisen ahtimen 1.8t koneeseen, ahdin kyllä paljastuikin sitten ei_niin_hyväkuntoiseksi.

              Reklamaatio, tuli toinen ahdin, samoilla vioilla.

              Paska homma.

              Comment


                #8
                Samaiselta myyjältä osti kaverini hyväkuntoisen ahtimen 1.8t koneeseen, ahdin kyllä paljastuikin sitten ei_niin_hyväkuntoiseksi.
                Aika ikävää toimintaa. Etenkin kun myyjä on varsin aktiivinen tuolla myyntipalstalla ollut jo pidemmän aikaa..

                Comment


                  #9
                  Tässähän on tuo ilmoitus:

                  Myydaan mainitut hyvakuntoiset K04 ahtimet (alkup. RS4), ja ajettu hieman alle 35000km. sopivat kohtuuvaivalla s4 bi-turbo/a6 2,7 bi-turbo malleihin. Hinta 1650€ Ja yht otot mieluiten: kalleabba@hotmail.com

                  Comment


                  • #10
                    Toivottavasti saat rahasi takaisin!! Kuitenkin noinkin isosta summasta kysymys. Itsellänikin kiehuisi..

                    Comment


                      #11
                      Sama kaveri meinasi aiemmin syksyllä ostaa multa TT:n vakio catback-hormin foorumi-ilmon perusteella. Kaupat sovittiin sähköpostilla, ja kaveri oli silloinkin "ulkomailla". Sanoi ottavansa yhteyttä palatessaan, kun vielä samalla paikkakunnallakin asustaa. Koskaan ei kuulunut, eikä kyselyihin enää vastannut. Paskanmaku jäi suuhun.

                      Mutu-pohjalla en viitsi alkaa kommentoimaan, mutta tämän verran omista kokemuksista.
                      Viimeksi muokannut Jede; 22.11.2007, 23:20.

                      Comment


                        #12
                        Itse törmäsin aikoinaan kyseiseen nimeen kun ebayssa kattelin tavaroita, pisti silmään negatiivinen palaute, jota ei ollut ihan vähää. Ei siis sielläkään ollut luotettava kauppakumppani. Ja jos en väärin muista taisi lentää sieltäkin pihalle

                        Comment


                          #13
                          Ikävää, että täälläkin tuota kusetusta tapahtuu. Toivottavasti saat kaupan purettua ja rahat takaisin.

                          Comment


                            #14
                            Valitettava tapaus.

                            Itsellä ei pahaa sanottavaa kaupankäynnistä Kallen kanssa.
                            Toiminut niin kuin on sovittu ja tavara ollut priimaa.

                            Comment


                              #15
                              Jeps olin myymässä K03:set tonnepäin tai vääntöä niistä oli. Ulkomailla oli silloinkin ja homma vähän veny. Myin sitten muualle, kerran eroon niistä verkonpainoista pääsin vihdoinkin :)

                              Nehän piti olla kanssa priimaa huollon jälkeen (niitä kanssa priimana ehdin myymään) mutta huollossa puhtaaksi puhalluksen jälkeen selvisi noi pakopesän halkeamat, joten peruutin huoltohommat ja ahtimet muttui verkonpainoksi. Tarkoitus oli siis myydä huollettuna ja takuulla mutta en halkeamien kanssa lähtenyt kuin varaosiksi myymään.

                              Mutta noi halkeamat voi harhauttaa myyjänkin, sillä itse en ainakaan sellaisia nähnyt omissa ahtimissani, kunnes huolto tarkisti ne vähän suuremmalla kokemuksella ;) Sitä en tiedä olisiko niistä halkeamista ollut haittaa, kerran mulla ajossa en sitä ainakaan huomannut. Välykset vaan tappoi ahtimen.
                              Viimeksi muokannut vayne; 23.11.2007, 07:33.

                              Comment


                                #16
                                Kerronpa minäkin omat kokemukset, en halunnut olla ensimmäinen joka ottaa asian puheeksi. Tätä on jo myyjän kanssa käsitelty mutta mitään hyvitystä ei ole näkynyt.

                                Viime keväänä tilasin ko myyjältä isomman kasan etupään osia -01 C5:een. Maksoin etukäteen kun uskoin että noin paljon täällä kauppaatekevä kaveri pitää sanansa.

                                Luulin tilanneeni:
                                - konepellin - ok
                                - täydellisen etupuskurin
                                - puskurin kiinnikkeet
                                - ilmastoinnin lauhduttimen - ok
                                - umpiot - ok
                                - alipainepumpun - ok
                                - oikean peilinkuoren
                                - ahtopaineanturin
                                - maskin
                                - ilmanohjainmuovit coolerin sivuille ja päälle

                                Sain
                                - puskurin "nahan" jostakin -98 mallista (erilainen kuin -01, mm sumuvalokiinnikkeet erilaiset)
                                - yllämainitusta oli porattu irti kromilistat jotka maksavat yli satasen kpl uutena
                                - puskurin vahvikepalkin autosta jossa tutka edessä (liian lyhyt yllämainitun nahan sisään / sumuvalojen tukemiseen)
                                - maskia, puskurin kiinnikkeitä, ahtopaineanturia ja ilmanohjaimia ei tullut ollenkaan
                                - myös peilinkuori oli vanhemmasta autosta eli vääränkokoinen

                                Lisäksi toimitus oli viikon myöhässä vaikka toimituspäivä oli sovittu etukäteen ja rahat oli jo myyjälle siirretty.

                                Comment


                                • #17
                                  Olen jutellut poliisin kanssa, tässähän on kysymys törkeästä petoksesta
                                  Veikkaan, että poliisi ei ole tuota rikosnimikettä antanut, sen tekee yleinen syyttäjä, mikäli syyttämiskynnys ylittyy. Koska kyseessä on kahden yksityisen välisestä kaupasta, johon sisältyy paljon epävarmuustekijöitä, ei voida suoraan sanoa, että petoksesta on kyse. Jos voidaan esittää näyttöä, että myyjä on tieten tahtoen ja hyötymistarkoituksessa myynyt epäkuranttia tavaraa, saattaa petoksen tunnusmerkit täyttyä, mutta useimmiten lievänä. Näyttötaakka on ostajalla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja timo martin Näytä viesti
                                    Olen jutellut poliisin kanssa, tässähän on kysymys törkeästä petoksesta ja perjantaina mene poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen.
                                    Se on totta että törkeä petos tuo ei ole lähimainkaan. Mutta ikävä tapaus silti ja toivon että asia ratkeaa sinun hyväksesi ja tämä kaveri saa oman osansa "nallekarkeista" ;)


                                    2 § (24.8.1990/769) Törkeä petos. Jos petoksessa

                                    1. tavoitellaan huomattavaa hyötyä,
                                    2. aiheutetaan huomattavaa tai erityisen tuntuvaa vahinkoa,
                                    3. rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
                                    4. rikos tehdään käyttämällä hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ottamatta kantaa kyseiseen tapaukseen niin:"Ja yht otot mieluiten: kalleabba@hotmail.com"

                                      Kaikki "huijarit" käyttävät hotmailia. Hälytyskellojen pitäisi soida heti, jos osoite on hotmail! Mediassakin on varoiteltu....

                                      "Huijarit" on siksi sitaateissa, että joku voi olla rehellinen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itselläni on Hotmailin postiosoite ollut 11 vuotta eikä sinä aikana ole vielä kukaan ehtinyt huijariksi haukkumaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sinä Jari olet niitä rehellisiä:)

                                          OT: Olen sitä mieltä, että sähköpostiosoite on oltava omalla nimellään, jos mahdollista. Poikkeuksiakin on mm turvallisuus ym,ym...

                                          Turvallista on asioida esim hällä.väliä.rahatminulle@hotmail.. postin välityksellä:) Tavallinen tallaaja ei saa vastaanottajasta mitään tietoja.
                                          Viimeksi muokannut Jorma Niemi; 23.11.2007, 17:07.

                                          Comment


                                            #22
                                            Liittymättä itse aiheeseen on pakko kommentoida nykyista hotmailia. Kuten edellä todettiinkin, se on lähes ainoa tapa saada suojattu sähköposti nykyään. Eikä sinne nykyversiossa tule juuri roskapostiakaan vaikka joka paikassa sitä selväkielisenä olen viljellyt. Viime vuosituhannelta josta itselläni sama hotmail-osoite on ollut, kehitystä on tapahtunut. Enkä aio vaihtaa vaikka joku rosvoksi luulisikin kun kerran parempiakaan ei ole tarjolla. Työsähköpostiani en ala nettipalstoilla viljelemään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Voi perse, pitääkö vaihtaa gmailiin mailiosoite jos huijariksi luullaan!;D Paljon on kauppaa tuolla hotmailin osoitteella tehty ja aina on kaiken myydyksi saanut sekä pari kimppatilaustakin täällä hoideltu. Ihan uutta oli tuo hotmeili homma mulle, kun käyttänyt pian 10v...

                                              Toki ohan se jo valmiiksi joidenkin spämmilistoilla, joten ehkä sen puolesta voisi joskus vaihdellakin...

                                              Comment


                                                #24
                                                Voi perse, pitääkö vaihtaa gmailiin mailiosoite jos huijariksi luullaan!;D
                                                Ihan samalla tavalla sekin on huijarien suosiossa, kun kerran ilmainen maili on.
                                                Työsähköpostiani en ala nettipalstoilla viljelemään.
                                                Samaa mieltä. Nettiliittymätkin vaihtuu sen verran usein, etten jaksa enää niiden kautta saatuja postilaatikoita käyttää. Hotmaili mullakin ollu yli 10V. Ja Messengeriä kun käyttää niin saa samantien ilmotuksen mailista.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  En nyt oikein ymmärtänyt tota Hotmail-yleistystä? Ehkei kannata luottaa osoitteisiin YouWONLottery@hotmail.com tyyppisiin, mutta itselläni on ollut xapanthe@hotMALE.com osoite käytössä niin kauan kuin muistan ja aion pitää jatkossakin. Kyllähän noita virallisempia sähköposteja tyyliin kimi.rantala@jotain.jotain löytyy, mutta yleisesti käytän hotmailia.

                                                  On totta että hotmail accountin saa ketä vain ja milloin vain, mutta sillä ei ole yhtään merkitystä. Pitää tietää kenen kanssa asioi. Piste. Hotmail on kumminkin about yleisimpiä sähköpostitarjoajia mitä käytetään niin olis aika köyhää jos poistais kaikki hotmailin käyttäjät. Olis vähän sama ku ei vastais soneran liittymää käyttäviin soittoihin tai tekstiviesteihi....

                                                  EDIT: Ja ei se nyt niin kauheaa ole loppujenlopuksi. Ei se kusettaja niin kauhean anonyymisti hotmailin osoitteella pysty toimimaan. Isoimmissa tapauksissa on mahdollista selvittää kuka ja missäpäin kyseisen sähköpostin omistaja majailee. Se menee sitten poliisin ja palveluntarjoajan väliseksi asiaksi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    On Kalle Varis sitten poistanut(vai poistettu?) kaikki myynti-ilmoitukset foorumilta vähin äänin. Ei tänne vaivautunut kommentoimaan asiaa, vaan painui maan alle niin kuin kunnon huijarin kuuluukin tehdä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ylläpito poisti ilmoitukset ja tunnuksen oikeudet myynti-osastoon.

                                                      Herra on tänään ainakin kahdesti ollut kirjautuneena foorumille.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Iltapäivää!
                                                        Huomaan allekirjoittaneesta kirjoitetun täällä yhtä jos toistakin, mielestäni suhteellisen pitkälle menevää. Luuletteko te ihmiset tosiaan, että kukaan täällä jossain mielessä aktiivisesti toimiva jäsen lähtee tietoisesti ketään vetämään nenästä? On varmaan paikallaan valottaa hieman tämän näköjään surullisen kuuluisaksi käyneen turbo kiistan taustoja, ja tilannetta minunkin näkökulmasta. Jokainen voi asiasta sitten tehdä johtopäätöksiä mihin suuntaan katsoo parhaaksi.
                                                        Tarinan alku tosiaan on myynti-ilmoituksessa, jossa ilmoitin ostamistani 35tkm ajetuista rs4 ahtimista. Ahdinten alkuperä oli saksa, ja eräs purkaamo, joka pistää paloiksi jatkuvasti Audin Ässä ja Rs: malleja sekä muita vastaavan luokan autoja, ja jonka tavarasta minulla ei ollut ollut huonoja kokemuksia. Kyseiset turbot ostin alunperin itse silmällä pitäen taannoin kolaroituna ostamani S4:n laittoa. Rahapulan takia jouduin kuitenkin laittamaan ahtimet markkinoille, kun en muutenkaan tuohon projektiin olisi ehtinyt paneutua vähään aikaan. Päällisin puolin Nuo ahtimet näyttivät minun mielestä täysin normaaleilta käytetyiltä kkk ahtimilta, välykset tuntuivat normaaleilta, eikä pakopesissäkään ollut silmin nähtävää vikaa. tiedän kyllä ongelmat kkk turbojen pakopesien suhteen, mutta selvää tietysti on, ettei niistä voi 100% varmuudella sanoa muut kuin turbohuolto. Mutta varmaa on, että näkyvää vikaa noissa ei ole ollut. Ainoa, mistä rehellisyyden nimissä on mainittava, on yhden siiven reunassa ollut pieni "ryppy", jonka en kuvitellut olevan mikää vakava juttu, koska noita näkee toimivissa ahtimissa silloin tällöin, ainakin kkk malleissa. No martin sai turbonsa aikanaan, mutta on naiivia väittää, että tuossa olisi joku kusetus viivyttely ajatus ollut niiden lähettämisenkään puolesta takana, sillä sen jälkeen, kun asia oli puhelimitse sovittu, kesti viikkoja, ennen kuin sain sovitusta kaupasta maksua. Luulin jo, ettei kauppoja sitten syntynytkään. Tämä on myös toteennäytettävissä tiliote/ spostiviestitietojen avulla. Rahat kuitenkin lopulta tulivat. Satuin kuitenkin tällöin olemaan parin viikon saksan matkalla, eikä nuo ahtimet itsestäänkään postiin kävele. Martin sai turbonsa toisena arkipäivänä sen jälkeen kun olin päässyt kotiin. (tämäkin on tietysti njäytettävissä lautta lipun ym dokumentein). Seuraavana päivänä tulee sitten puhelu, suurin piirtein tullaan lankoja myöten kurkkuun kiinni, että s****tana mitä paskaa olet myynyt??????? Vastasin kuten tässäkin, eli turbot, jotka olen ostanut itselleni mainitun määrän ajettuina rs4 turboina. (tämäkin seikka voidaan tarvittaessa näyttää kirjallisesti toteen, en minä muuten olisi turboj myynyt tietyn määrän ajettuna, ellen olisi sitä itse käyttänyt, tai sitten saanut ostaessani asiasta kirjallista vahvistusta asiasta) No, rehellisenä ihmisenä valittelin tapahtunutta, mutta kerroin myös saman, minkä tässä, eli että olen itse ollut siinä uskossa, että turbot ovat kunnossa ja vastaavat kuvausta.


                                                        Nyttemmin olen reklamoinut noista turboista myyjälle, mutten ole saanut vielä sieltä suunnasta vastausta. Minulla kuitenkin oli tiedossa toiset RS4 turbot joiden tiesin ruotsin kontaktieni kautta olevan 100% varmuudella toimivat. Nuo jälkimmäiset turbot olivat kotoisin siis ruotsista, ja sieltä vaihdettu täysin toimivina isompiin. Tarjosin siis näitä turboja Martinille, kun en muutakaan asialle tuossa suhteessa voinut. Martin sai toiset turbonsa niin nopeasti, kuin se vain logistisesti oli mahdollista. Myös Vaaran Toni Torniosta voi vahvistaa, että turbot olivat täysin kunnossa olevat ahtimet, tietystikään eivät uudet, eivätkä uuden veroiset, kun käytetyistä oli kyse, mutta ei ollut uusien hintakaan. hän tarkisti ja antoi mielipiteensä myös noista turboista, ennen kuin ne lähtivät Helsinkiin. Näiden turbojen osalta olen myös tarjonnut hinnan alennusta aiemmin sovitun kaupan osalta, koska nämä jälkimmäiset turbot olivat enemmän ajetut, kuin nuo ensimmäiset, mutta kuitenkin 100% varmuudella toimivat turbot, ja ehjät myös päällisin puolin. Tähän ehdotukseen Martin ei ole kuitenkaan reagoinut mitenkään.

                                                        Sitten taas seuraavana päivänä tulee uhkailuja rikosilmoituksilla ynnä muuta melko räävitöntä viestiä, josta mainitsinkin Herralle. Turbot olivat kuulemma taas täydet sudet. Vaaditaan rahojen palautusta ja haukutaan huijariksi ynnä muuta. Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, että uusi ei ole sama asia kuin käytetty. Jos ostaa käytetyn saa käytetyn, ja vastaavasti jos uuden, niin sitten saa uuden, mutta silloin maksaa myös vähän eri hinnan. Siihen nähden, miten paljon on sattunut olemaan muuta kiirettä viime viikkoina, olen mielestäni tehnyt kaiken voitavani asian eteen. Jos jollain on asian suhteen kommentoitavaa, niin pyydän soittamaan suoraan allekirjoittaneelle 0400-788096. Tuli nimittäin tämä palsta ja topiikki ihan sattumalta tietooni erään klubilaisen vinkistä. Kiitos tästä vihjeestä.

                                                        Ja lopuksi vielä pyyntö; Jos jollain on asioista erilaisia käsityksiä, niin pyydän, olkaa ihmiset fiksuja, ei näitä juttuja hoideta haistattelemalla ja vittuilemalla. silloin tulee varmasti riita ja vitutus. Odotan Järkevää ehdotusta asian ratkaisemiseksi vastapuolelta näiden tietojen pohjalta, ja foorumi toimikoon minun puolestani välimiesoikeutena ja antakoon ratkaisuehdotuksen asiaan. Olen pelkkänä korvana, mutta ihmisten mustamaalaus ja selän takana puhuminen loppukoon tähän.
                                                        -kalle-
                                                        Viimeksi muokannut kalsket; 24.11.2007, 11:26.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Turbosotkusta!!!

                                                          Iltapäivää!
                                                          Luuletteko te hyvät ihmiset tosiaan, että täällä kuitenkin säännöllisesti kirjoittavana jäsenenä täällä kukaan tietoisesti ketään vetää höplästä?
                                                          Erään klubilaisen vinkistä huomasin tänne kirjoitetun allekirjoittaneesta aika rohkeita kommentteja. Yritin hetki sitten jo vastailla, mutta jostain syystä ei viesti päivittynyt sillä kertaa, no pahoittelen siis, että reagoin tähän kirjoitteluun vasta tässä vaiheessa. Lienee paikallaan vähän valottaa tämän näköjään surullisen kuuluisaksi käyneen turbo kiistan taustoja vähän minunkin kannaltani. Asia tosiaan juontaa juurensa taannoin ilmoittamistani rs4 turboista, jotka olin itse ostanut saksasta eräältä purkaamolta, joka pistää paloiksi pelkästään s/rs audeja ja muita vastaavia kulkineita. Tältä firmalta minulla ei myöskään ollut ollut aikaisemmista ostoista mitään negatiivistä sanottavaa. Ostosta tietysti löytyy dokumentit osakuvauksineen, eli että olen heiltä mainitut turbot mainituilla kilometreillä ostanut. Alun perin hankin nuo ahtimet silmällä pitäen taannoin kolaroituna ostamaani s4 projektia. Jokin aika sitten laitoin kuitenkin ahtimet myyntiin, kun tarvitsin rahaa kiireellisempiin asioihin. Mielestäni ahdinten kunto oli normaali kkk käytettyjen turbojen kunto, välykset ehdottomasti normaalit, pakopesissä ei ollut nähtävissä vikaa. Tiedän kyllä ongelmat kkk ahdinten pakopesien suhteen.
                                                          kuten Puutio kirjoittaa, asia on tullut jossain vaiheessa kantapään kautta todettua, mutta tämän kommentin suhteen haluaisin huomauttaa että olin ahtimen, jonka Kokkolalainen foorumilainen osti, itse ostanut hetkeä aiemmin köntässä pakosarja kanssa, joka oli vielä turbossa kiinni. Turbo näytti akselivälyksen suhteen olevan hyvä, eikä siinä päälle päinkään ollut moitetta. Turbo oli pohjanmaalla erään tuttavani luona, josta ostaja kävi sen itse hakemassa ja totesi saman minkä minäkin eli näyttää asialliselta, ja otti matkaansa. Vasta irroitettuaan pakosarjan turbosta, hän löysi halkeaman pakopesästä. mikä siinä selvästikin oli, sitä en tietenkään kiellä näin jälkeenpäin todettuna, mutta sitä ei voinut havaita pakosarjan takia. No, asiasta ei tehty sen kummempaa numeroa, ja ostaja lähetti turbon minulle takaisin, ja maksoin muuten tuostakin ylimääräisen lähetyksen omasta pussistani, vaikken edes ollut ahdinta hälle lähettänyt.. No joka tapauksessa, minä en ole sen jälkeen tuossa asiassa muuta tehnyt, kuin ilmoitin yhdelle tutulle, jolla minun tietämäni mukaan olisi ollut pakopesältään ehjä vastaava turbo, että kokkolan kaveri olisi saanut autonsa kuntoon. siinä minun osuuteni. Toivottavasti tämä riittää huhupuheiden osalta.
                                                          Takaisin Martinin asiaan. Ahtimissa ei ollut päällisin puolin havaittavaa vikaa, ja akselivälystä ei todellakaan ollut paljon. Ainoa asia, minkä itse huomasin ahtimista niitä pakatessani oli yhden siiven reunassa ollut pieni "ryppy". En pitänyt tätä mitenkään vakavana asiana, sillä olen vastaavia jälkiä nähnyt muutaman kerran varmuudella toimivien kkk ahdinten siivissä. Martin siis sai turbonsa. Mitä tulee toimitukseen, Kauppa sovittiin puhelimitse, mutta sovitun maksun saapuminen kesti viikkokausia siitä, kun asia oli sovittu. (voidaan luonnollisesti näyttää toteen spostiviestien ja tiliotetietojen myötä). On Mielestäni naivia saivarrella petos ynnä huijausaikeita ja vielä tämä huomioon ottaen tuon toimituksen "kestonkin" osalta. Martin oli kyllä tietoinen matkastani. Olin jo luullut, että kauppa ei toteutunutkaan. Rahat kuitenkin tulivat, mutta olin tässä vaiheessa itse siis ehtinyt lähteä parin viikon saksan reissulle hakemaan tarvittavia palikoita omaan projektiini. Kotiin paluuni jälkeen Martin sai turbonsa toisena arkipäivänä, mikä tietysti on niin ikään todennettavissa. No, seuraavana päivänä tuli sitten heti puhelu, ja suurin piirtein lankoja pitkin käytiin kurkkuun kiinni, että mitä s****naa olet myynyt???? Että kauppa oli tehty toimivista Rs4 ahtimista, eikä mistään paskasta tai jotain tähän tapaan. Vastasin, kuten tähänkin, ja kuten totuus on, eli että olen myynyt turbot niillä tiedoin, joilla ne olen itse mainitsemastani yrityksestä ostanut, enkä ole omalla tarkastuksellani pystynyt noita turbohuollon mainitsemia pakopesä vikoja havaitsemaan. Nyttemmin olen martinin turbohuollon kommentin myötä reklamoinut kyseisistä ahtimista eteenpäin purkaamolle, josta nuo ostin, mutta vielä en ole saanut vastausta sieltä päin. Pahoittelin kuitenkin tilannetta ja koska minulla oli myös lähempänä yhdet RS4 turbot tiedossa, tarjosin martinille ahdinten vaihtoa toisiin, jotka tiesin itse 100% varmuudella täysin toimivina isompien alta toimivasta autosta puretuiksi. Muuta en oikein tässä tilanteessa keksinyt asian hoitamiseksi.
                                                          Sovittiin, että turbot vaihdetaan, ja Martin sai toiset turbot niin nopeasti, kuin se logistisesti oli mahdollista. Näiden turbojen osalta Torniolainen tuttavani Vaaran Tonikin tarkisti ja antoi mielipiteensä turboista tarkastuksen perusteella, eikä nähnyt niissä mitään tavallisesta, toimivasta kkk ahtimesta poikkeavaa. Luonnollisestikaan ahtimet eivät olleet uudenveroiset, mutta ei semmoista olla kyllä väitettykään, mutta eivät myöskään loppun ajetut. Eikä hintakaan toisaalta ole ollut uusien hinta. Martinille lähetettiin siis jälleen ahtimet.
                                                          No, seuraavana päivänä tulee taas räävitöntä viestiä ja uhkaillaan poliisilla ja rikosilmoituksilla ja niin edespäin. Jälkimmäisien ahtimien osalta olin ehdottanut Martinille kauppahinnan alennusta, koska nuo toiset ahtimet olivat enemmän ajetut kuin ensimmäiset, joista turbohuolto oli löytänyt pakopesän halkemat. Tähän ehdotukseen en ole kuitenkaan saanut mitään vastausta. Ihmetyttää vain, että käytettyä tavaraa myytäessä odotetaan, tavara olisi silti uutta. Kyllä käytetty toimiva kuitenkin on eri asia kuin uusi. Uudella on tosin sitten uuden hintakin. Siihen nähden, että olen viime viikot ollut todella kiireinen muiden hommien takia, olen mielestäni hoitanut tilannetta niin kuin asiat pitää hoitaa. Olen pyrkinyt vastaamaan viesteihin mahd. nopeasti ja niin edelleen, aina asiallisesti, toisin kuin vastapuoli, josta jouduin jo mainitsemaan aikaisemmin, kun alkoi ottaa päähän.
                                                          Kyllä hyvät ihmiset asiat minun mielestäni on hoidettava toisella tavalla kuin mitä olen saanut täältä lukea. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta paras on ehdottomasti jos hommat hoidetaan nokikkain ,mutta jos ei mahdollista, niin kuitenkin fiksusti ja asiallisesti mies miehelle tai naiselle. Ei vittulemalla ja haistattelemalla ainakaan ratkaisuja tämmöisiin saada. Toivon kaikkien, joilla on kommentoitavaa, ottamaan suoraan yhteyttä, mieluiten suoraan 0400-788096, eikä puhumaan selän takana. Itse huomasin tämän kirjoituksen vain yhden klubilaisen vihjeen ansiosta, josta kiitos hälle. Toivon mainitussa asiassa asiallisia kommentteja ja Martinilta näitten tietojen pohjalta asiallisen ratkaisuehdotuksen asiaan, ei siis mitään ärräpäitä kiitos! Ja toisaalta haluasin itse antaa asian fooromin "välimiesoikeudelle" ratkaisuehdotuksien kuulemiseksi, ettei tarvitse kenenkään enää saivarrella ja puhua selän takana.
                                                          Forssin janille sinne terveisiä vielä, että kannattaa lukea mistä on saanut tarjousta, ennen kuin väittää että jotain mistä on maksanut, on jäänyt saamatta. Kun kyselit noita osia, vastasin sinulle postiisi ja kerroin mitkä osat minulta niistä löytyy, ja niistä sekä myöhemmin könttään lisäämästäsi peilinkuoresta ja pumpusta sovittiin sitten kauppa. Kyllä sinun tuon perusteella olisi pitänyt tietää mistä osista on tehty kauppaa, kun enhän minä nyt semmoista lupaisi toimittaa,mitä minulla ei ole!!! Puskurin nahan osalta olen pahoillani, sillä en tiennyt 98 ja 01 (vielä prefaceliftin) puskurin nahassa olevan eroa, etkä tuolloin muistini mukaan tiennyt kyllä sinäkään! Tarjouduin vaihtamaan sinulle ne sumuvalot toisen mallisiin, kun niissähän sitten oli loppujen lopuksi pieni ero, kävin itsekin asian toteamassa merkkiliikkeessä. Tähän en kuitenkaan saanut enää vastausta sinulta, joten kuvittelin sinun ratkaisseen asian. ilmeisesti näin ei siis ollut, mutta että olen kyllä oikeasti pettynyt, että minun täytyy asia todeta tämmöistä kautta! Lisäksi tuon peilin kuoren sopimattomuudesta kuulen nyt myös ensimmäistä kertaa. Siitäkään et ole vaivautunut sitten mainitsemaan minulle..
                                                          Että tämmöistä tänä ehtoona.
                                                          Ottakaa tosiaan hyvät ihmiset oikeasti yhteyttä, jos on jotain kommenttia! Minun yhteystietoni eivät ole vaihtuneet vielä kertaakaan sen jälkeen, kun joskus kouluaikoina otin sähköpostiosoitteen.
                                                          kaikella kunnioituksella, Kalle

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ottamatta kantaa kyseiseen tapaukseen, ostin eräältä toiselta foorumilaiselta käytettyä tavaraa jonka piti olla kunnossa, toisessa oli kiinikeet poikki ja toinen ei ollut tieasetuslain mukaisessa kunnossa.

                                                            Sen jälkeen sähköposti yhteys katkesi yksipuolisesti myyjän osalta. Tavarat meni roskiin.

                                                            Ainakun ostaa näkemättä käytettyä halpaa tavaraa niin mielestäni ostajallakin vastuu koska on näkemys eroja hinta laatu suhteessta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X