Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Työmatka-auton valinnan vaikeus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Työmatka-auton valinnan vaikeus.

    Jouduin luopumaan ässästä työmatkan(70km sivu) takia ja jokin mukava korvike pitäisi keksiä. Dieselinä tietenkin. 2.5tdi q olisi rinkeleistä se sopivin, mutta eipähän tuollaista huvita paljon ostaa kun tietää surullisen kuuluisat nokkaongelmat. Uudemmissahan sitä vikaa ei kai olisi, mutta sitten taitaa budjetti ylittyä, ainakin jos meinaa Quattrosta pitää kiinni.

    Eilen e39 530d automaattia koeajaneena tuli kyllä audia ikävä. Tuntui kyllä todella laiskalta.

    Mikähän olisi edes välttävä lääke ikävään kunhan muistetaan pysyä halutuissa raameissa(Quattro tai takaveto. Tehoa ja vääntöä mukavasti. Diesel. hinta <22ke).

  • #2
    Jos 530da tuntu laiskalta, niin kovin toivottamalla maaperällä olet.
    Vaihoehdoksi 320cdi mese ehkä.

    Jos oikeesti haluaa pihistellä, niin ostaa A2:n 1.4tdi 66kw. Alkaa säästymään rahaa niin paljon, että pihassa voi lojua S2:nenkin..
    Toki vetotapa ja muutenkin on hieman eri maata kun nuo isot ökydiisselit.

    Siksi mulla on työmatka-autona pakettiauto-golffi. Ei maksa paljoa, mutta elämäntilanteen takia jouodun pitämään harrasteautona diisseli passattia :)

    Comment


    • #3
      Itse ajelen tuon 500-800km/viikko ässällä vaan ;)

      Mutta eikös tohon sopis sitten C4 2.5TDI quattro (vaikea löytää kyllä) tai sitten 1.9TDI quattro vaikka 96kW koneella (ei varmaan ole helppo löytää sitäkään...)?

      Comment


      • #4
        Laiskuus

        Automaatti kyllä joissain tapauksissa syö tuon kiihtyvyyden tunteen täysin. Kaverin A6 2,5 TDI Q 180 hp tuntuu tosi laiskalta, esim omaan 150 hp kulkineeseeni verrattuna . Peräkkäin jos ajelee niin sitten muuttuu kylläkin käsitys tuosta kulkupuolesta.
        Itse ratkaisin työmatkaongelman sillä että ostin vanhan diisseli-pösön- ei ole hinnan kiroissa, kulutus pieni ja 90 hv:lla ehtii ihan hyvin täällä eteleän ruuhkissa (itse asiassa hieman liian hyvinkin - tulee ihmeellisiä lappuja polliisilta postissa)

        Comment


        • #5
          Itsekkin eilen tajusin että aika "heikoilla hangilla" ollaan kun bemun kokeilin. Mutta ässä myyty ja joku ajokki pitäs keksiä.

          c4 a6 2.5tdi Q kiinnostaisi kyllä, mutta suomessa aina niukasti myynnissä. Eikä saksassakaan näytä runsauden pula olevan. Tuollainen pienellä piristyksellä voisi menetellä.

          Jos 530d:n ostan niin se tulee olemaan manuaali. Ei hirveesti ole kehuja saanut se gm:n "huoltovapaa" automaatti.

          Comment


          • #6
            Noista vanhemmista diesel-mersuista löytyy aina silloin tällöin vähän virkeämpiäkin yksilöitä, jos vuosimalli tai viritysaste ei pelota.

            Comment


            • #7
              Niin vielä tuosta V6 TDI:stä: juttuja foorumilta lukemalla ilmenee, että nuo nokat saa laitettua tarvikeosilla uusiksi vaikka joka remmihuollon yhteydessä noin 1500 euron lisäkululla (omaa kokemusta tällaisesta ennakoivasta huollosta 200tkm kohdalla on). Se on musta aika huono/halpa syy karttaa ko. autoa jos se muuten miellyttää.

              Comment


              • #8
                eBaysta löytyy tonnilla nokkaremonttisetti. Siihen päälle vielä nokkaremmikamat, niin puolessatoista tonnissa ollaan. Eikä se nyt taida mikään maailmanlopun homma olla tehdä.

                Comment


                • #9
                  Todettakoon vielä että riippuen siitä miten eko olet, niin diisseleissäkin on aika huimia kulutuseroja. Esimerksi juuri Audin V6 vs. 1.9 TDI:n kulutusero on helposti tuollaisella matkalla ruuhkien ulkopuolella 2-3 litraa sadalle. Mun ajomäärällä tuon eron kärsii mielellään, mutta ymmärrän oikein hyvin niitä, jotka venyttää penniä pikkudiisselillä. En ihan äkkiä pääse samaan johon työkaveri viime viikolla Skodan Octavialla (etuveto tosin): Kuopio-Oulu noin 4,5 litraa/100km. Mulla menisi omalla diisseli-V6:lla+ajotyylillä samaan legiin liki 9l/100km, yli 8 joka tapauksessa.

                  Jouko

                  Comment


                  • #10
                    Suosittelisin melkein kokeilemaan vielä 530d:n manuaalina. Automaatti tosiaan syö tehokkaasti tehontunnetta.

                    On kyllä suhteellisen pihejä nuo konsernin etuvetoiset pumppusuutinnelosdieselit. Itsekin tullut ajeltua joskus veljen 96kW 1.9 TDI Octavialla kolme päällä ja matkatavarat kontissa reippaampaa tahtia 4,6-4,8l / 100km jotain pidempiä matkoja.

                    Comment


                    • #11
                      Mites kokoluokkaa pienempi golf jne jos haldex käy?

                      Joko 96kw lastutettuna, 160 hv, taikka isompi ahdin ja hilut niin yli 200 hv.

                      Matkassa pääsee viilattunakin 5 litran pintaan

                      Comment


                      • #12
                        Suhteellista tuo pumppareiden taloudellisuus, ei meikän Passatilla kovin helposti alle 6:n pääse. Se tosin on kyllä automaatti.

                        Nuo alle 5:n lukemat Oktavian kokoiselle malmikasalle on kyllä melko optimaalisia. Ei kannata jokaisen haaveilla, että pääsisi semmosiin lukemiin.
                        Varsinkin kun kyseessä on ko mallin tehokkain 1.9tdi. Pienemmät tehoiset meneekin sitte varmaan alle 4:llä?

                        Comment


                        • #13
                          1.9tdi hadlexina olisi yksi vaihtoehto, mutta varmaan pitäisi päästä kokeilemaan miltä se 96kw kone tuntuu. Yksi ohjelmaviritetty farkku golf olisi tiedossa.

                          Mb 320 vaikuttaisi moottoriltaan sopivalle ja hintakin rajaa hipoen. Mutta kuskilta puuttuu mielestäni 20-30v mittarista. Varmasti hyvä auto ajaa ja pienet kulutukset, mutta BMW vaan miellyttäisi enemmän. Pitänee koittaa päästä sellaista kokeilemaan manuaalina.

                          Comment


                          • #14
                            96 kW TDI:ssä hyvänä puolena on 6 -vaihteinen laatikko. En mene sanomaan varmaksi, mutta luultavasti siinä on hieman pidempi kokonaisvälitys kuin 5 pykäläisessä.

                            Puoli-OT: Petri maintsi A2 TDI:n. Ei sekään ihan ilmalla mene, mutta näihin lukemiin on päästy ihmeemmin säästelemättä, puolet kaupungissa ajamalla lisäksi löytyy (ja on käytössä) ilmastointi ja webasto. Helmikuun lukema on puhtaasti kaupungissa ajettu ja weba oli päällä varman 40 % käyntiajasta eli lyhyttä pätkää tuli pörrättyä.

                            Comment


                            • #15
                              Isälläni on E 320 cdi farkku atomaatti. Ei se niin älyttömän äkäinen ole ja naftaa palaa 9-10 l 100km seka ajossa, tasaisesti joka tankkaukselle. Maantiellä ajotietokone näyttää n. 8-8,5 l 100km
                              Tuossa ne ihanne arvot.
                              145 KW / 197 PS
                              Kraftstoffart: Diesel
                              Kraftstoffverbr. kombiniert: ca. 7,8 l/100km
                              Kraftstoffverbr. innerorts: ca. 11,1 l/100km
                              Kraftstoffverbr. außerorts: ca. 5,9 l/100km
                              CO2-Emissionen kombiniert: ca. 207 g/km
                              Erstzulassung: 5/2002

                              Leistung: 150 KW / 204 PS
                              Kraftstoffart: Diesel
                              Kraftstoffverbr. kombiniert: 7,3 l/100km
                              Kraftstoffverbr. innerorts: 10,1 l/100km
                              Kraftstoffverbr. außerorts: 5,7 l/100km
                              CO2-Emissionen kombiniert: 194 g/km
                              Erstzulassung: 9/2004
                              Viimeksi muokannut audi a4 tdi; 12.11.2007, 17:27.

                              Comment


                              • #16
                                Vesa minkävuotinen mese isälläs on.

                                Isälläni on se uudempi w211 korinen eemeli eikä sillä, minulla ja äitellä ole ikinä menny yli 8l kaupungissa naftaa. Ehkä ekat muutaman kilsaa voi kuluttaa kylmänä vähä enempi.

                                Comment


                                • #17
                                  Noniin, nyt on bemu "pihassa". Lauantaina tuli haettua -01 530d 167tkm ajettuna.

                                  Kaksipäivää omistuksessa ja http://www.btcf.fi/forum/showthread....17#post1091917

                                  Että huoh!

                                  Comment


                                  • #18
                                    No ei alkanut taival kovin aurinkoisissa merkeissä. Joko on Audia ikävä?-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä alkaa tulla jo -88 civicciäkin ikävä.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X