Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 (paljon ajettu)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 (paljon ajettu)?

    Tervehdys kaikille!
    Mallin ominaisuus tiedustelulla aloitan, eli millaiseen soppaan lusikkansa pistää jos tälläseen vm 92:seen Audi 80:seen rahansa sijoittaa? Paljon on ajettu juu (yli 300 tkm), mutta muuten oli kohtuu kivassa kunnossa, siis kakkosautoa tässä ollaan hankkimassa.
    Mikä näissä huolta ja murhetta yleensä aiheuttaa? Olisko kanssa teknistä tietoa tosta 2.0 koneesta, joku puhu 5-pyttysestä, mutta eikö se nyt puolikone vaan ole?
    Ko. ajoneuvo on tässä: http://www.nettiauto.com/1584001

    #2
    Siirsin tänne Esson baariin.

    Kylläpä nuo kasikympit on aika varmalla tekniikalla, eikä noista kilometreistä kannata olla huolissaan.

    Moottrorista löytyy hakusanalla: ABK varmasti riittämiin tietoa.

    Comment


      #3
      Idioottivarma peli. Ei edes oikein mitään sellaista rikkimenevää, mistä tulis kallis remontti. Äiteellä ollut vastaavanlainen useamman vuoden ja koiranluut siihen on eteen vaihdettu, ja moottoriin öljyjä. :)

      Comment


        #4
        Omia kokemuksia (hiukan tuota vähemmän ajettu):

        - jakohihnan kiristin hajosi viime talvena (huomattu ajoissa)
        - kylmäkäynnistysongelma; murtunut kk-suuttimen johto oli helppo korjata
        - kytkinremppa tehty (vuotavan stefan vuoksi)
        - vaihteensiirtäjän karan stefa (vuoti öljyä katille -> käryä)
        - valot releytetty
        - mittariston kosketushäiriöt korjattu + rikkinäinen mittarivalon potikka
        - takavalojen johtonippu vaihdettu (murtuu takaluukun saranan luota)

        Muuten normaaleja huoltotoimia ja kulutusosien vaihtoa. Mukava käyttöpeli.

        edit: Juu, tuo ABK-kone: 8-venttiilinen nelikko, 85 kW, perusvarma moottori, tosin ohjausjärjestelmä voi tuottaa harmaita haivenia (ISV, ilmamäärämittari, lämpöanturit, kaasuläppäanturi, lambda, hall-anturi, itse boksi...) jos on huonoa tuuria.

        Comment


        • #5
          Varsin luotettavia vehkeitä. Öljyä saattaa syyä ja varmaan syöki jonkin verran, mutta jos ei jäähytysnestettä katoa niin ei liene vaarallista. Ite tykkään täsä autosa siitä, ku ite voi tehä suurimman osan remonteista jos vähäkään on taitoa, paikka ja työkaluja.

          Comment


          • #6
            Ikävimmät viat tuon ikäisessä Audissa ovat mahdolliset moottorin käyntihäiriöt. Muuten niitä pikkuvikoja osaa korjata melkein kuka tahansa.

            Omassa olympiawolkkarissa 400tkm mittarissa ja luottavaisin mielin starttaillaan taas ensitalveen.

            Comment


            • #7
              Vaimo raukka ajoi kesän mondeo gt:llä, mittarissa 240t.
              Nyt alla Audi 80 B4 koppa, mittarissa 260t.

              Mondeo helisi ja kilisi ( varmaan Joulupukin reki )

              Audi ei kilise, eikä kolise.

              Jos ei vuoda alleen, niin aika hyvä.

              Jos ei kolahtele töyssyissä, niin todella hyvä.

              Kiidytyksessä ei onnu, eikä nypytä , loistava yksilö!

              Comment


                #8
                Ontuminen ja nypytys on kuulemma tuon moottorin luonne jo tehtaalta.

                Comment

                Working...
                X