Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Positiivista palautetta Audista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Positiivista palautetta Audista

Ajattelin välillä kertoa jotain positiivista kun aina täällä valitetaan miten Audi on paska auto ja huollot toimii surkeasti jne. Minä EN ole millään lailla Audifani, kuten moni kirjoituksiani lukenut on varmasti huomannutkin, joten mitenkään erityisen värisillä silmälaseilla en Audia katso. Itse asiassa Tonnari-Saabin jälkeen Audi ei herättänyt mitenkään erityisiä fiboja, olipahan auto muiden joukossa.

Nyt takana n. vuosi Audikokemuksia, ensimmäinen oli A6 2.4 sedan, ja nyt pari kuukautta sitten tuli vaihdettua A6 2.7BiT farkkuun. Molemmat olivat vm 2000. Ensimmäinen kutonen oli aika spartalaisesti varusteltu, ja monia varusteita joihin olin Saabissa tottunut puuttui. Varustepuolikin tuli vaihdon myötä kuntoon.

Nyt kun olen päässyt 2.7:n makuun, niin täytyy sanoa että päivä päivältä tykkään siitä enemmän, ja audista ylipäätään. Alusta on mukava, mutta kuitenkin jämäkkä, verrattuna edelliseen vakioalustaiseen. Cruise, automaatti, sporttiratti ja tehokas kone ovat nautinnollisen ajamisen takeita. Tykkään liikkua autolla, mutta vaadin autolta tiettyä mukavuutta ja loistokkuutta, jotta ratin takana viihtyy ja nautinto maksimoituu. Tehokas Audi tuntuu olevan vastaus tähän!

Mitä huoltoihin tulee. Ensimmäisen Audin käytin Imatralla merkkikorjaamolla 90tkm huollossa ja olin tyytyväinen lopputulokseen. Uuden kutosen osalta ennen auton luovutusta Joensuun Laakkonen vaihtoi erään koeajajan turmeleman etupuskurin ja korjasi samalla lokasuojien sisävekit kun niistä mainitsin myyjälle. Maali oli toiselta puolelta hakkautunut ruvelle ja ruostuminen alkanut. Ei mitään kiemurtelua vaan hommat hoidettiin mallikkaasti. Auto tuotiin ilman eri maksua kotiovelle Imatralle, kun se oli kunnossa.

Kun huomasin kaupanteon jälkeen että bensamittari ei toiminut, myyjäliike maksoi mukisematta kulut, kun kävin sen laitattamassa Imatralla merkkikorjaamolla kuntoon. Eli palvelu oli ensiluokkaista. Ei minulla ainakaan ole pahaa sanottavaa huollon toiminnasta tällä kokemuksella.

Että ei tämä Audin omistaminen mitenkään huono kokemus ole ollut. :)

Hyvä, ajettavuus,hiljaisuus ja luotettavuus aamuisin..

Comment

Ajettavuus myöskin, ja ainaki omalta kohdaltani luotettavuus. Vaikka enste vähä "jännitti" siirtyä K-jetistä tälläseen mutta ei oo kyllä katua tarvinnu. Korin muodoista oon aina myös pitäny. Positiivisena asiana voin viä sanoa kulutuksen. En kyllä oo koskaa janoseks moittinu. Kyllä seuraava auto tulee oleen myöskin quattro.

Comment

Vaihdoin Passatista tuohon TT:n melkeinpä hetken mielijohteesta kun alko yksinkertasesti niin paljon vituttamaa kaikki ne viat ja vaivat mitä siinä tuli ja totesinkin ostohetkellä, että kyllä se ostokrapula vielä tietty tulee, mutta nyt ei vaan jaksa passsattia enään. Ostokrapulaa ei vaan ole koskaan kuulunut eikä näkynyt. Joka aamu hymyssä suin lähen töihin audilla ja ajan vielä pitemmän kautta että saa vain ajaa.

Huoltohommat on uudenlaisia minulle tämän vaihdon seurakauksena, mutta eipä ole tullut yhtään hommaa jota ei olisi voinut tehdä.

Comment

Kyllä se bemari vaan on hiljaisempi kuin Audi. Sekä A4 vs. 3xx että A6 vs. 5xx. A8 vs. 7xx, en tiedä, sillä vertailupohjaa on vähän. Olen istunut uuden 7-satasen bemarin kyydissä vain kerran tai kaksi, mutta luulen, että sama toistuu myös siellä. Harmi, että bemarit ovat pääosin vajaavetoisia. Bemarin ulkonäöstä voi sitten olla montaa mieltä. Myös maine on pikkuisen kyseenalainen.

Comment

Vähän samoja huomioita. Bemariin verrattaessa tuntuu Audi olevan järjestään hieman meluisampi ja alustaltaan pintakova. Ainakin A4 vs 3-srj ja A6 vs 5-srj, 7-sarjalaisesta ei ole kokemusta. A8:ssa heikoin lenkki lienee vakiolasit, tupla/eristelaseilla eroa tuskin seiskaan juuri syntyy.

Tosin se mikä varsinkin nelivetoisia malleja talvikelillä testatessa on ilmennyt, on taas Audien huomattavasti vakaampi eteneminen. Toki voimansiirto ja painonjakauma vaikuttaa asiaan, mutta bemarin ohjauksen keskialue on vain liian herkkä huonompien olosuhteiden talviajoon. Palaute ohjauksesta on tällöin jo liian herkkää ja huomioiden tekeminen pidosta vaikeutuu.

Comment

Ajettavuus ja varmuus ++++++++

Comment

Hiljaisuudesta tuli mieleen rengasmelu. Edellisessä kutosessa oli normaali 205/55/16 rengastus ja renkaat pitivät tosi kovaa jurinaa (Michelin jotkut). Huomasin sen siitä, kun aina joka paikassa puhuttiin Saabille ominaisesta rengasmelusta, mutta vaihto -89-mallisesta Tonnarista -00 Kutoseen ei hiljentänyt rengasmelua juuri ollenkaan. Se yllätti aika lailla. Kone taas ei kuulunut kabiiniin juuri ollenkaan.

Nykyisessä 235/45/17 rengastus (Pirelli Pzero) ja rengasmelu on yllättäen pienempi kuin vanhassa biilissä. Outoa. Sen sijaan kone ärjyy kabiiniin selvästi kovempaa, voi johtua ABT:n putkistosta tai tiptronicista (käyttää yleensä korkeampia kierroksia kuin manuaali), tai sitten siitä että renkaat eivät ulise niin kovaa. Tai että kone on isompi. Tai että rengasmelu ei ole peittämässä koneen ääntää alleen.

Mutta tulipa mieleen tuollainen asia tässä illan pimetessä muutaman oluen säestämänä. :)

Comment

No täytyy pari ajatusta itsekin laittaa..Mulla kanssa eka oikea Audi alla..(joskus oli 80cc vm.86, en tykännyt) Toukokuussa vaihdoin hetken mielijohteesta, vaihdossa meni Subaru Forester Turbo -99... Vielä ei ole kaduttanut :) Kun ei ole ollut mitään ihmevikoja, toivotaan ettei tulekaan.
                  Vaikka Audin mittarissa on 180tkm, niin ajettavuudesta ja auton hiljaisuudesta olen tykännyt kovasti. Varustelutasokin on ihan hyvä :)
                  Vaikka puoli vuotta on jo mennyt, niin välillä täytyy ihan huvikseen käydä kurvailemassa ja kuuntelemassa V6:en soundia ;)

Comment

Koodi:
                    kuuntelemassa V6:en soundia
                    Jep, nyt on molemmat kulkineet varusteltu V6:lla. Turbolla ja ilman:)
                    80 B4 on muuten neutraali ajettava, mutta rengasmelu häiritsee hieman.
                    Vakio 170 hp jotain riittää pullan hakemiseen...
                    Oli pakko vaihtaa GT Mondeo iäkkäämpään Audiin, ei kestänyt hermo
                    Mondeota:) Vaikka foortti toimi 4kk ilman mitään ongelmia!

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jylppy Näytä viesti
                      Vaikka puoli vuotta on jo mennyt, niin välillä täytyy ihan huvikseen käydä kurvailemassa ja kuuntelemassa V6:en soundia ;)
                      Ihan sama juttu. Kyllä sitä hyrinää on nautinto kuunnella! Ja nyt kun sitä vielä maustaa se herkullinen tuhahdus kun löysää kaasun...

Oikeastaan päädyin toiseen peräkkäiseen A6:een sen takia, kun vaimo sanoi ettei halua mitään "säksätintä" (=nelosmottia). Onko muiden muijilla yhtä hyvä maku? ;)

No, katselin V70 Volvoja... ei v-moottoreita. Mondeoon olisi saanut, mutta aika nuhainen on tuo normaali 2.5, olisi pitänyt hankkia ST220 ja se olisi maksanut laatuun nähden kohtuuttomasti. Saabissa olisi ollut 3.0 V6 mutta niitä oli käytettynä tosi vähän tarjolla, joten sekin piti hylätä. Audi jäi jäljelle! Ja vaimo on tyytyväinen saundiin. Sanoo aina välillä kiihdyttelevänsä tarvetta railakkaammin ihan sen takia että kone saundaa tuhinoineen niin kivalta. :)

Nälkä kasvaa syödessä, olen alkanut vakavasti miettimään josko seuraava olisikin jo kasikone. Entistä miellyttävämpi saundi! No, saa nähdä... Se on joka tapauksessa esillä vasta vuosien päästä. Nyt mennään tällä.

Comment

Working...
                      X