Helikopterionnettomuudessa poikansa ym. kanssa. Yksi suuri taas liian aikaisin poistui. Surullista...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Colin Mcrae menehtynyt
Collapse
X
-
Todella harmillinen uutinen.
Tuntuu siltä, että Brittien MM-rallikuljettajien ja varsinkin Subaruilla menestyneiden päälle on langetettu kasa kirouksia viimeisten viiden vuoden aikana.
Vuonna 2005 menehtyi sairauteen Richard Burns 34-vuotiaana. Samana vuonna menehtyi Markko Märtinin kartturi Michael Park ulosajossa, joka oli taasen 39-vuotias, kuten oli nyt menehtynyt Colin.
Huonosti kävi myös kansainvälisesti menestyneelle Mark Lovellille, joka 43-vuotiaana kuoli ajettuaan Subarullaan ulos Kanadassa vuonna 2003. Samassa haverissa kuoli myös hänen kartanlukijansa Roger Freeman.
Comment
-
jos nyt pörrää pitkin poikin kartanonsa alueella helikopterilla, niin melkeinpä voisin sanoa, että oma syy.
Sama pätee kyllä cessna(yms pienkone) lentäjiinkin.. eiköhän sen harrastuksen vaarat ole tiedossa kun siihen puuhaan ruvetaan. Hauskuus vaan painaa enemmän kuin riski.
aina välillä se nalli vaan napsahtaa, nalli napsahtaa.
joskus on kaikkien lähdettävä, mutta en minä surkuttele jos tietentahtoen ottaa riskejä ja sitten henki menee.. Onhan se ikävää, mutten minä uniani menetä eikä linssi kostu.
Comment
-
Jos harrastukset ovat ns. "vaarallisia", niin eihän se kenenkään hengen arvoa alenna. Kyllä siellä taustalla voi jokaisella olla vaimot, lapset, sukulaiset ja kaveripiirit jotka takuulla surevat henkilön poismenoa. Näkisin että on kohtalaisen tahditonta jättää se asia huomiotta, ja antaa kuva ettei jonkun henkilön kuolemalla olisi merkitystä.
Sovitaanko ettei lähdetä vääntämään tästä sen enempää, vaan pysytään asialinjalla.
Comment
-
Sen verran lisää OT:tä että se on ihan harrastelentäjästä kiinni miten se kone pysyy ilmassa! Täydellinen ja osittainen huolto ja laitteiden tarkistus aina ennen lentoon lähtöä vaihtelee aika rajusti lentäjä kohtaisesti.
Helikopterin huolto on huomattavasti vaikeampaa ja pakkolasku lähes mahdotonta.
Isän kone tippui kerran 90-luvun puolivälissä kun polttoaineen syöttö katkesi.
Pakkolasku sujui hyvin pellolle.
Helikopterilla ei moisia tehdä.
Surullista joka tapauksessa... RIP
Comment
-
Kyllähän sillä kopterilla pakkolaskun voi tehdä. Itse ollessani apumekaanikkona Utissa, lentäjäoppilaat harjottelivat autorotaatiota aina väliajoin kentällä.
http://www.ilmailutoimittajat.fi/seli/autorotaatio.html
Comment
-
Jep, samoissa hommissa Utissa olleena ihmeteltiin hurjankinnäköistä harjoittelua. Ensimmäisistä T-pyrstö Hugheseista kuulema pamahteli aika ajoin pyrstöpuomit harjoitteissa.
Kopteriahan lennetään aika pitkälle nk. perstuntumalla ja jos kaarrekallistuksessa menee joku pieleen, niin ei sitä härveliä alhaisessa korkeudessa enään hallintaan saa. Autorotaatiolaskuunkin vaaditaan aika lailla korkeutta ja silloinkin hallintalaitteiden oltava ehjät.
McRaen Squirrel-kopteri saattanut mennä tonttiin myös teknisestä viasta johtuen.
Comment
-
-
En minä McRaen kuolemaa vähättele, sanoin vain, että pahemmalta tuntui niiden muksujen kuolemat vaikka ihan tuikituntemattomia olivatkin.
Pahemmalta se tuntui kun se Burns nuorena kuoli sairauteen -> vailla omaa syytä.
Tottakai kaikilla on perheet ja ihmisiä jotka jää suremaan, mutta teoilla on seurauksensa ja jos joku hölmöilee(en tarkoita Colinia) niin tokihan hölmöilijä on itse tietoinen, että perhettä on ja orpoja tulee jos tämä kusee... että...
Ei julkisuus tai suuret teot myöskään lisää ihmisen arvoa ja tee hänen poismenostan suurempaa tragediaa.
Jokainen ihminen on samanarvoinen, niin elämässä kuin kuolemassakin. Periaatteessa. :-)
Comment
Comment