Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Narinaa erilaisten pikkunippelien kaupasta ym. foorumilla

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Narinaa erilaisten pikkunippelien kaupasta ym. foorumilla

Jos myyjä laittaa ilmoitukseen puhelinnumeronsa, mikä taitaa olla katoavaa kansan perinettä, niin miksi ihmeessä ostaja kyselee tavaraa privassa puhelinnumeron kanssa. Olenko pudonnut kelkasta?

Kertokaa hyvät kokenemmat, onko tänä päivänä myyjän soiteltava ilmeisen tyhjätaskuisille ostajille, joilta kuukauden saldoraja on täyttynyt? Vai mikä on ideana?

Sitten kysellään jotain kympin nippeliä, jonka löytää jokaiselta lähipurkaamolta samalla hinnalla. Ja suivannutaan ku myyjä ilmoittaa, että osan purkamiseen, pakkaamiseen, kaikenlaisten lappujen täyttämiseen ja matkahuollossa käymiseen menee jo tunti, plus se puoli tuntia myyjän laskuun tinkimiseen ja muuhun varmisteluun, eli niihin menee jo kolme kertaa tavaran hinta. Paitsi jos jollakin on oikeasti sekä tekemisen että rahan puute. Lopulta sitten mainitaan, että joku kaveri naapurissa myisi vastaavaa osaa vitosella. Miksei sitten hae naapurilta kun yleisessä tiedossa on varmaan se ettei edes ilmainen tavara kulje alle vitosen mistään mihinkään.

Miksi ihmeessä se esim. lasinpyyhkijän sulka pitäisi saada toiselta puolelta suomea, kun sen samalla rahalla ja nopeammin saa viereisestä marketista? Toi nyt oli vain huono esimerkki, mutta lähes vastaavaan törmää harva se päivä...
    Viimeksi muokannut jtlukkari; 16.8.2007, 09:59. Perustelu: otsikkoa täsmennetty

onko tänä päivänä myyjän soiteltava ilmeisen tyhjätaskuisille ostajille
    Myyjä päättää, kehen, millä välineellä ja millä kustannuksilla ottaa yhteyttä. Eihän "toivottomat" asiakaskontaktit hänelle mitään maksa.

Sitten kysellään jotain kympin nippeliä, jonka löytää jokaiselta lähipurkaamolta samalla hinnalla.
    Itsekin olen joskus ihmetellyt intoa, jolla tavaraa ollaan tilaamassa kaiken maailman postimyynneistä ulkomaita myöten, vaikka samaa tavaraa tosiaan voi hyvinkin olla saatavana lähiliikkeestä. Esim. renkaita, jopa vanteita tilaillaan, ja sitten ihmetellään asennusliikkeiden nihkeää suhtautumista. No, saavatpahan kuljetusfirmat duunia samalla.

-- Olepa ystävällinen ja muuta tuo otsikko aiheen mukaiseksi.

Comment

Renkaista sen verran että jos paikallinen haluaa 800e ilman neuvottelu mahdollisuutta ja samat saa tilaamalla, sitten Savosta tai Saksasta puoleen tuosta niin pistää vaan miettimään...

Comment

Niin, sehän jäikin sanomatta, että kilpailutilanne vaihtelee melkoisesti paikkakunnittain. Jos on vaan se 1-2 rengasliikettä, ei ehkä tähän mennessä ole huvittanut noita hintoja tarkistella. Mutta aika alkaa ajaa tuon asenteen ohi. Tässä nettifirmat ovat toki oikealla asialla.

Comment

Riippuu niin rengasliikkeestä mitä sanovat irtorenkaista ja vanteista. Talvi ja kesägummit tuli hommattua nettiputiikista. Ainakaan itselläni asennusliikkeet eivät ole mitään ihmetelleet kun olen irtorenkaiden ja parhaassa tapauksessa valmistajan paketissa olevien vanteiden kanssa mennyt paikalle (olivat vielä itse kys vanteiden jälleenmyyjiä) ja pyytänyt saada renkaat vanteille ja tasapainoon. Kesärenkaita kun olin hommaamassa rupesi kyllä yksi rengasmyyjä urputtamaan, kun kerroin, että kilpailet sitten hinnoissa myös nettikauppojen kanssa, eipä irronnut ainakaan sille kauppiaalle itseltäni sympatiapisteitä. Pääkaupunkiseudulla riittää ilmeisesti järkyttävistä rengashinnoista huolimatta jokaiselle riittävästi asiakkaita.

Toki on asioita jotka kannattaa vain ostaa siitä lähimmästä varaosakaupasta, eikä välttämättä edes ajaa motonettiin, itselläni siellä käynnistä tulee kumminkin luokkaa 50km matkaa edestakaisin, tallia lähinnä olevaan varaosaputkaan tulee 1km edestakaisin. Lisäksi olen ostanut ihan marmorilta osia, kun eivät ole olleet merkittävästi kalliimpia kuin "tarvikkeet". Esim raidetangon pää ja etuiskareiden yläpään laakerit tuli marmorilta haettua, kun eivät olleet mitenkään mainittavasti kalliimpia siellä.

Comment

Riippuu niin rengasliikkeestä mitä sanovat irtorenkaista ja vanteista.
            Aika erikoistahan se on jos ei työnteko kiinnosta. Tosin monta sellaista paikkaa on vielä olemassa, joissa mielummin pyöritetään peukaloita tekemättä mitään kuin laskutetaan tehtävästä työstä. Eikös duunareille kuitenkin palkka makseta tekivät mitään tai eivät, luulisi kiinnostavan maksavan asiakkaan palveleminen "jos ei muuta tähdellisempää" ole menossa.

Aloitusviestin aiheeseen. Itse mielelläni hoidan kaupanhieronnan netin välityksellä. Ihan siitä syystä että tulee dokumentoitua mitä osapuolet ovat sopineet. Puhelimessa puhuttu on niin helppo unohtaa tai muistaa väärin...

Comment

OT: kyllä noille nettifirmoille on vielä paljon tarvetta. Uuteen autoon kun olin webastoa hankkimassa, niin kahan jälleenmyyjien "tarjous" oli listahinta, kun en ottanut heiltä asennusta ja hinta muutenkin kysytyissä paikoissa sama kaikilla. Nettifirma oli 700? edullisempi. Lisäpitkät olisivat olleet varaosaliikkeissä 500? enemmän kuin nettifirmassa ja hf:ssäkin suhteettomat 50? hintaeroa nettifirman hyväksi. Kaikki nuo nettifirmat olivat vielä suomalaisia...

Comment

Jos rengaliike alkaa valittamaan, kun asiakas tuo omat renkaat, kannattaa vaihtaa liikettä. Asennuspalveluhan siinä ostetaan, ei renkaita.

Pakko taas todeta jo useasti toteamani: osalla yrityksistä liiketoiminta ei ilmeisesti ole asiakkaista riippuvaista. En tiedä mistä tulonsa tekevät.

Myynti-ilmoituksiin vastaavien YV- tai s.posti-viesteihinhän ei ole pakko mitenkään vastata. Roskiin vain, jos ei kiinnosta. Myyjä toki myy tuotteensa ihan oman mielensä mukaan. Myyjälle itselle tuo tuohon helpotusta se, että ilmoittaa myynti-ilmoituksessaan selkeästi miten tuotteensa haluaa myydä.

Tuotteesta kiinnostuineista ei toki pitäisi vetää hernettä nenäänsä, vaikka kuinka olisivat vain renkaan potkijoita. Nyrpeä myyjä ei ole kovin myyvä mainos. Nyrpeä ostaja on vain yksittäinen harmiton tapaus, mutta nyrpeä myyjä karkoittaa loputkin ostajat.
                Viimeksi muokannut jasso; 16.8.2007, 13:08.

Comment

Se on joskus tälle MTV-sukupolvelle puhelimeen tarttuminen ylivoimaisen vaikeaa.

Comment

Minä kyllä ainakin suosin mieluummin kirjoitettua viestintää. Se ei sido ajallisesti, kuten puhelin tekee. Puheluun pitää vastata juuri silloin ja käsitellä asia välittömästi.

Puhelin tuo sitten jonkilaista näennäistä luotettavuutta vasta jo kiinni lyödyn sopimuksen varmistamisessa.

Comment

Tuohon rengasliikkeiden tms. nuivasta suhtautumisesta, jos asiakas tuo omat renkaat, niin voisin kertoa oman kokemukseni asiasta.

Alustasarjaa kyselin autooni, ja sain tarjouksen alustasta ja asennuksesta.
                      Sitten ilmeni, että olisi mahdollisuus ostaa parempi alustasarja halvemmalla yksityiseltä, ja ei kun kaupat lukkoon.

Soittaessani alustan asennuksen hintaa alkup. liikkeeseen josta olin tarjousta alustasta kysynyt, asennuksen hinta olikin pompsahtanut 20-40e. No, ei siinä mitään, selitys oli se, että "kun et meiltä alustaa ostanut, niin tokihan se hinta on kalliimpi, sullahan oli mahdollisuus valita!"

Hieman meinasi homma nyppiä, mutta kun ei muutakaan puljua ollut saatavilla, joka olisi alustan asentanut, niin auto sitten tuonne ko. paikkaan.
                      Alusta saatiin alle, ja oli maksun aika. Hinta olikin sitten tuosta +40e vielä noussut 10e. Siinä vaiheessa piti jo vähän avautua. Eihän se mun köyhän budjetissa tuo 10e lisäys nyt vielä konkurssiin vie, mutta periaatteesta piti sanoa asiasta. Vastaukseksi sain hieman asiatonta tekstiä.... ei siitä sen enempää.

Eli tämä ko. liike "rokotti" minua nyt siitä, kun en sitä alustasarjaa ottanutkaan heidän kauttaan.
                      Eipä siinä, minä äänestä jaloillani, eli oli viimeinen kerta kun mun autoa siellä laitellaan isommasti.

Comment

On kuitenkin pakko todeta ,että noin 80% yhteydenotoista on ns.renkaanpotkijoita tai muuten jotenkin tyhmiä..=) Kysellään kaikkea maan ja taivaan väliltä tyyliin "käyks tää mun audiin ?". Lisäksi läheskään kaikki eivät ilmeisesti ymmärrä lukemaansa tai ainakaan sitä mitä yritän ilmossa viestittää. Luulisi lauseen "Ei tekstiviestejä" olevan kaikille lukijoille selvä ,mutta ei.

Comment

Se, että kysellään jotain kympin nippeleitä johtuu varmaankiin siitä, että vaikka niitä löytyski jokasesta purkaamosta niin nekään ei välttämättä niitä myy erikseen varsinkaan jos se pitäs vartavasten käydä irrottaan jostain. Myydään sitte esim koko kojis vaikka tarviis vaan vaikka ilmasuuttimen siitä.

Puhelussa on se hyvä puoli, että se asia kanssa tulee hoidettua siinä ja heti eikä tarvi odotella montaa viikkoa vastausta.

Comment

Niin. Jos myyjä ei halua tekstiviestejä, mailia tai privaa niin kannattaa kirjoittaa että yhteyden otot vain puhelimella. Jos taas silti "ostaja" laittaa sms:ssää tai muuten vaan spammaa, niin onko niin idiootilla kaverilla edes rahaa ostaa mitään?

Sitten se ihteäni korpeaa, että jos kerrot tuotteen kunnon täsmällisesti ja vielä valokuvin, niin joku vielä laittaa viestiä ja varmistelee ja varmistelee. Sitten ei kuitenkaan osta.

Hyvänä esimerkkinä:
                            Pistin nettivaraosaan myyntiin thyyning kromipeilit vilkuilla. Kerkesivät olla n. 10-15min myynnissä ku puhelin soi ja kaveri sanoo että ostaa sen. Sovittiin kaupan jatkamisesta mailitse. Vaihdettiin tilinumeroa ja osoitetta. Rahat olivat tilillä seuraavana aamuna ja paketti lähti postiin. Mutta, samana iltana tuli ainakin 4-5 tekstiviestiä tyyliin "saat 20e sis. toimituskulut t: repa" "ostan nuo jos saan sovitteet jostain mun nissaniin" "voisin tulla lopppuviikosta hakemaan, elä myy muille" Ilmoituksessa luki hinta varsin selvästi ja se että siitä ei enää tingitä sekä toimituskulut ostajalle.

Niin, sitten autoa myydessä laitat ilmoitukseen että "Ei vaihtoa". Tulee kuitenkin kysymyksiä että "millä välillä id: 43794875" "id: 4384878 ja nippu euroja". Voi jeesus miten typeriä ihmiset on. Välillä.

Voihan se olla, että itsekin syyllistyn joskus huomaamatta tälläiseen. :(

Comment

Joskus ei ymmärretä mitä luetaan..varsinki autoa kaupatessa nettiautos.. esim..

Comment

Joskus ei ymmärretä mitä luetaan
                                Pitääpi paikkansa. Arvatkaa vaan, kuinka paljon tuolta myyntiosastolta joutuu korjailemaan myynti-ilmoituksia roskiin, kun eivät täytä edes niitä yksinkertaisia forumin sääntövaatimuksia :)

Comment

Miten sattuikin niin sopivasti: pihalla pyörii kolmoskoppaisen golffin etupuskuri, jonka laitoin tarpeettomana myyntiin. Hetki sitten tuli kyselyä privalla, että missä tuo on aikaisemmin ollu, ja onko pelkkä kuori.
                                  Jälleen kerran tuli mieleen se Kummelin sketsi, jossa kaverukset tutkivat autoa tuntikausia ja mitättömästä hinnasta huolimatta auto oli liian kallis.

Comment

Joskus soitan yleensä laitan mailia taikka privaa, koska ei täältä ryssän perseestä aina pääse puhelimella läpi tai jos pääsee niin numero ei näy.

Muutenkin duunia 12h päivä niin huono soittaa kun murskaimet käy vieressä.

Nimimerkki: 98 päivää tänä vuonna tähän mennessä ulkomailla

Comment

IMHO, typerimpiä ovat nämä jotka laittavat tekstiviestiä ilmoittaen että "on liian kallis, millä hinnalla myyt" eivätkä sitten suostu itse kertomaan omaa näkemystä hinnastaan.

Tinkiminen on OK ja kuuluu kaikkeen kaupankäyntiin mutta idiotismi on asia erikseen.

Comment

Nettinörtit ilmeisesti nykyisin on niin helvetin avuttomia, ettei osata taikka uskallata kysyä / tinkiä. Sama muillakin aloilla, ostetaan sillähintaa minkä verkkokauppa X sattuu ilmoittamaan nettisivuillaan, vaikka paikkakunnaltakin voisi saada samaa tavaraa samaan hintaan jos ei halvemmallakin. - Ilman matkahuollon / postin ryöstöä.

Itsellä ei valittamista myyntipalstoista täällä tai FFp:llä, toki luetun ymmärtäminen on monilla aika pahasti hakusessa.. Toistaiseksi oma aikani ei ole niin kallista ollut, etteikö aika riittäisi vastailla niihin turhempiinkin kyselyihin.

Comment

Kyllähän ohareita on tullut sekä ostaessani että myydessäni. Sen takia nykyään myydessäni en lupaa kenellekään pitää mitään varattuna, se joka ensin lyö rahat käteen saa tavaran. Ikävää ehkä mutta realistista.

Viime viikolla tehdessäni ostokauppaa vanteista, kauppa sovittiin ja myyjä lupasi sovittua korvausta vastaan tuoda tavaran seuraavana päivänä kotiini. No, illalla tuli sentään tekstari että kaverinsa halusi maksaa tavarasta ennemmän kuin millä oli kauppa sovittu... Totesinpa vaan että huutokauppaan en sovistusta asiasta lähde ja tee omantuntosi mukaan. Eipä sen jälkeen kuulunut mitään. Ei tullut vanteita pihaan...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jiisimula
                                            Nettinörtit ilmeisesti nykyisin on niin helvetin avuttomia, ettei osata taikka uskallata kysyä / tinkiä. Sama muillakin aloilla, ostetaan sillähintaa minkä verkkokauppa X sattuu ilmoittamaan nettisivuillaan
                                            Tunnustan. Mä ostan sillä hinnalla mitä lapussa lukee. Jos lukema ei miellytä (tai sitä ei ole ensinkään...), ostan muualta tai olen ilman, enkä ala käymään keskustelua että mitähän tostakin pitäisi oikeasti maksaa. Kaupankäynti on lähinnä pakollinen rasite silloin kun jotain tarvitsee, ja sen tulee sujua mahdollisimman suoraviivaisesti. Tiedän kyllä että on niitäkin ihmisiä, jotka nauttivat kaupankäynnistä, minulla vain on harrastemielenkiinto toisissa asioissa.

Mitä Nettiautoon tulee, tuossa on meillä yksi kottero myynnissä klausuulilla "ei vaihtoa, vain puhelintiedustelut". Hyvin on ohje toiminut.

Comment

Tunnustan. Mä ostan sillä hinnalla mitä lapussa lukee. Jos lukema ei miellytä (tai sitä ei ole ensinkään...), ostan muualta tai olen ilman, enkä ala käymään keskustelua että mitähän tostakin pitäisi oikeasti maksaa.
                                              Olen ihan samaa mieltä siitä, että myynti-ilmoituksessa pitäisi aina olla tuotteen hinta. Aika käsittämätöntä ilmoitella tavaroista joiden pyyntihintaa ei viitsi/kehtaa laittaa esille. Se ei mielestäni palvele kenenkään etua. Jos hinta ei ole ostajan mielestä edes oikealla tontilla, niin tuskinpa kaupat syntyvät vaikka ostaja myyjälle soittelisikin ihan vain hintaa tiedustellakseen. Eri asia tietysti jos myyjä ei tiedä mitä tuotteesta pitäisi pyytää, mutta senkin voi silloin kertoa ilmoituksessa.

Comment

ei osata taikka uskallata kysyä / tinkiä
                                                Kyllähän tinkaaminen on se kaupankäynnin todellinen mauste. Jos tuotteesta saa vaikkapa sen 10 % alennusta "puhumalla", luulee asiakas omalla toiminnallaan voineensa aidosti vaikuttaa hintaan, vaikka tosiasiassa myyjä on joka tapauksessa varautunut tuon verran hinnasta pudottamaan.

Taitaa olla tässä kaksi koulukuntaa. Itselle ainakin jää paha maku suuhun, jos on erehtynyt joskus tinkaamaan eikä onnistukaan. Muistuu mieleen tilanne, kun olin ostamassa sisätilalämppäriä ihan tavallisesta tarvkeliikkeestä ja olisin siitä jonkun euron halunnut alennusta. No eihän sitä tahdottu antaa. Sitten äkkäsin siinä tiskillä jonkun pikku tillbehöörin, jonka uskoin helposti irtoavan kylkiäiseksi - tuloksetta. Nolotti ja hävetti, kun sitten punottavin naamoin käännähdin ostoksen maksettuani takana kiemurtelevan asiakasjonon suuntaan... Sattui vielä vaimokin olemaan siinä kuulolla ja häneltäkin sain pari napakasti kohdennettua kommenttia "älyttömästä käytöksestä".

Aion jatkosskin pitää kiinni tinkimismahdollisuudesta - tosin myös se vaatii tilannetajua. Ja nyrkkisääntö on, että mitä suurempi liike/paikkakunta, sitä nihkeämpää on alennuksen saaminen. Ja tämä taitaa koskea myös "vähän" suurempia ostoksia kuten autoja...

Comment

Suomessa on jostain käsittämättömästä syystä tinkaaminen jotenkin häpeällistä.

Comment

Minkä tingata jaksaa,
                                                    sitä ei tartte maksaa.

Comment

Mulla taas ei ole koskaan tapana maksaa pyydettyä hintaa.Tämä siis käytetyn tavaran kohdalla, uuden kohdalla saatan ohimennen kokeilla pientä viilausta.
                                                      Eli jos joku myy jotain ja se kiinnostaa saatan tarjota hinnaksi esim satasen kamppeesta 75 euppaa ihan periaatteesta ja jos myyjä haluaa kauppoja hieroa yleensä tulee vastatarjous jonnekin sinne väliin.Yleensä kaupat syntyy näin.
                                                      Olen itsekin yleensä tullut vastaan.
                                                      Jos jotain yritän itse myydä "tarjousten" perusteella, johtunee siitä etten oikein osaa hinnoitella kyseistä tuotetta.

Comment

Tää vain ei ymmärrä, miksi tuote pitäisi ylihinnoitella jotain turhaa tinkijää varten, joka jättää sen kuitenkin ostamatta vaikka puoli-ilmaiseksi lopulta saisi. Ja samalla joku tosiostaja ostaa sen valmiiksi kohtuuhintaisen muualta. Tuntuu aina riittävän niitäkin jotka tulevat tinkimään tonnin tavaraa kuuteensataan ja sitten kun laittaakin yllättäen kättä alle niin alkaa se yskiminen ja poistutaan paikalta muka rahaa hakemaan... Itse kuulun siihen koulukuntaan joka ostaa oikeanhintaisen tavaran tinkimättä ja jättää ne ylihinnoitellut odottamaan. Ja jos olen ostamassa jotain, hoidan asian mieluiten puhelimitse koska siihen kaikenmaailman "kirjeenvaihtoon" kuluvalla ajalla joku muu ehtii sen viemään nenän edestä. Samalla saa kysellä ne olennaiset asiat heti, eikä tarvi odotella sitä vastausta, jota ei ehkä ikinä tulekaan.

Comment

No lainataanpas vanhaa threadia vähän:

Voi vittu että suomalaiset on kyllä oikeasti kohta maailman epärehellisin kansa. Olen nyt talvirengassatsin myynyt jo neljä kertaa "joo, mä soitan huomenna ja tuun hakeen illalla"-tyypeille ja vieläkin se tuolla varastossa seisoo. Toinen vannesatsi sentään meni kerralla, yhdet kesärenkaat olis vielä laittamatta edes myyntiin. Mikä helvetti siinä on ettei voida vaan suoraan sanoa että ei kiinnosta/löytyi halvemmat/pidä tunkkis vaan pidetään hullua jännityksessä?

Venäläisperäisten saksalaisten sekä aitosakujen kanssa tein viimeksi etäkauppaa Saksanmaalta itse ja molemminpuolin luottamus ja tavara justiinsa sitä mitä pitää ja molemmat maksaa/toimittaa 100%. Ainoa mikä meinaa mättää välissä on suomalainen rahtifirma...

Lottovoittajien maa, sano...

Comment

Muutaman kerran ostoilmoihin vastanneena ja vastausta odottamaan jääneenä tuntuu etten kyllä enää näe itsekään tarjoamisen vaivaa.

Tyhjän huutelijoita tuntuu olevan aina jonkin verran... onneksi ei kuitenkaan riesaksi asti.

Comment

Working...
                                                            X