Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

PayPalin toimintatavat ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Haluaako ostaja siis palauttaa tavarat vai pitää ne? Jos ostaja palauttaa tavarat niin eiköhän vähimmän haitan tie ole vaan hyvittää ne ja kärsiä arvonalenema omissa nahoissaan. Oliko ne sitten kuitenkin lähtöjään jo liian huonosti pakattu jos matkalla on mennyt lommoille? Vaikka eipä siinä, postin ammattilaiset saa mummon kutomat villasukatkin paskottua lommoille kuljetuksen aikana.

    Jos ostaja haluaa kaikesta huolimatta pitää ne kamat niin jonkinlainen hyvitys varmaan pakko antaa ja jos lähetystä ei ole vakuutettu niin postin vakiokorvauksilla sitten hakea se pari kymppiä mitä sieltä ehkä saa.

    Comment


      #92
      Luultavasti pahoinpitely paketille on tapahtunut jenkkilän päässä, siellä on siis ihan susisurkea tuo "postijärjestelmä" ja isot ja painavatkin paketit heitellään miten sattuu. Itelläkin kerran jenkkilään menneessä paketissa jalkapallon mentävä reikä kyljessä ja tietty osa tavarasta kadonnu sen sileän tien. Nykyään jos sinnepäin jotain laittaa menemään niin aina rullallinen kuplamuovia ympärille ja kunnon pakkausteipillä vuorata koko paketti, siis sillee rullallisen verran teippiä vähintään.

      Comment


        #93
        Haluaako ostaja siis palauttaa tavarat vai pitää ne? Jos ostaja palauttaa tavarat niin eiköhän vähimmän haitan tie ole vaan hyvittää ne ja kärsiä arvonalenema omissa nahoissaan. Oliko ne sitten kuitenkin lähtöjään jo liian huonosti pakattu jos matkalla on mennyt lommoille?
        On vielä epäselvää mitä ostaja haluaa tehdä. Olen saanut vain Paypalilta ostajan tekemän rahanpalautuspyynnön. Juuri äsken laitoin Paypalin kautta viestin, jossa kerroin oman näkemykseni asiasta.

        Ei ne olleet huonosti pakattu. Vaimentimet oli huolella kääritty kuplamuoviin ja ne oli pakattu sellaiseen 4mm seinämäpaksuuden omaavaan tukevaan pahvilaatikkoon ja paketin tyhjä ilmatila oli juntattu täyteen niitä isoja kuplamuovisoluja. Ei sitä oikein paremmin olisi voinut pakata, jos ei olisi jostain hommannut teräksistä kuljetuslaatikkoa.

        Mites muuten jos mennään vaikeimman kautta ja ostaja lähettää osat takaisin minulle. Kenen pitää maksaa rahti ja miten vältetään se, ettei rojuista joudu maksamaan tullia/alvia sen palatessa Suomeen?

        Niin ja tuosta Paypalin rahanpalautuksesta vielä kysymys. Ostaja siis maksoi 660€ ja nettona sain Paypalin siivun jälkeen n. 640€. Jos nyt teen rahanpalautuksen niin joudunko vielä maksamaan tuon Paypalin siivun verran ylimääräistä (20€), kun tilillä on nyt vain 640€ rahaa?

        Comment


          #94
          Mites muuten jos mennään vaikeimman kautta ja ostaja lähettää osat takaisin minulle. Kenen pitää maksaa rahti ja miten vältetään se, ettei rojuista joudu maksamaan tullia/alvia sen palatessa Suomeen?
          Kun ne sitten lopulta on siellä tullissa niin meilaat tullille koko keskusteluketjunne, alkuperäisen postituskuittisi ja kaiken muunkin asiaanliittyvän, mitä keksit ja pyydät vapauttamaan tullista jakeluun. Olen joutunut pari kertaa tuon tekemään takuukeissien takia.

          Huomaa muuten, että jos myit eBayssä niin rahdit menee sinun piikkiin myös palautuksen osalta.

          Ps. toivottavasti pystyt jotenkin varmistamaan, että se rikkinäinen yksilö on sama, jonka lähetit sinne. Ei ollenkaan harvinainen huijaus ostaa jotain minkä jo rikkinäisenä omistaa, valittaa kaman saavuttua ja sopia palautus paitsi, että palauttaakin sen oman kappaleen. Tästä syystä aina sarjanrot jne identifioivat tunnisteet ylös ja mielellään vielä näkyviin siihen myynti-ilmoitukseen.

          Ps2. särkyvät kantsii aina lähettää niin, että siinä on kaksinkertainen laatikko tai pahvisuojaus ja pehmukkeet vielä niidenkin välillä. Silloin ne iskut harvoin pääsevät perille asti. Niin ja kovaa kaksinkertaista pahvia, josta ei sormia murtamatta tökkää läpi. Mulla on paljon liikkunut painavaa elektroniikkaa ja tuo opittu kantapään kautta.

          Comment


            #95
            Tämä ei ole ebayn kautta tehty. Huomasin ostajan kyselevän tuota Yoshimuran vaimenninsettiä eräässä FB motoristiryhmässä ja sitä kautta homma lähti liikkeelle.

            On tietysti mahdollista, että ostaja yrittää huijata palauttamalla entuudestaan omistamansa vaurioituneen osan. Tuota vaan on vaikea todentaa, kun ei näissä ole uniikkeja sarjanumeroita. Onneksi minulla sentään on olemassa valokuvat tuotteista ennen niiden lähtöä maailmalle.

            Nyt ostaja jo lähestyi mesen välityksellä. On ilmeisesti ryhtynyt korjaamaan osia itse ja useamman lommon jo saanutkin oikaistua. Ehdotin hänelle, että peruu Paypalin refund requestin niin voin osallistua vaimentimien korjauskustannuksiin kohtuullisella summalla. Näin saadaan jaettua damagen kuluja ja harmituskin menisi kahteen osaan. Katsotaan miten homma etenee.

            Comment


              #96
              Joo, sopimalla aina paras. Kumpikin ottaa hieman takkiin on parempi kuin, että toinen nielee kaiken. Ja noiden lähettely pitkin maailmaa on kallista.

              Mullekin tuli syksyllä yksi mopon viriputki Saksasta ja kromisessa osassa 3 lommoa (se oli huonosti pakattu). Kauppias hyvitti vähän ja meinaan oikaista ne kuumaliima+massavasara -metodilla eli vetämällä. Niinkuin tämmösellä. Ja toinen vaihtoehto.

              Comment


                #97
                No niin, tämäkin keissi saatiin päätökseen.

                Sovittiin, että ostaja vetää Paypalin refund requestin pois sekä korjaa/korjauttaa vaimentimien saamat kolhut in USA. Minä maksoin hänelle hyvitystä puolet alkuperäisestä kauppasummasta.

                Laiha lohtu on aina parempi, kuin lihava riita. Ainoat tahot jotka selvästi hyötyivät tästä tapauksesta oli rahdinkuljettaja sekä Paypal. Saattaa olla, että oli ihan viimeinen kerta, kun lähetän vakuuttamattoman paketin USAan.

                Jäi mietityttämään tämän keissin tiimoilta sellainen juttu, että jos olisin siirtänyt omalta Paypal tililtä ostajan sinne siirtämät rahat pois. Siis ennen, kuin hän teki Refund Requestin joka jäädytti minun tililtä requestin verran saldoa. Mitä silloin olisi tapahtunut? Eli minun Paypal tilin saldo olisi ollut 0 euroa. Olisko Paypal pistänyt minulle Refund Requestin verran luottokorttilaskua? Ja jos olisin poistanut luottokortitkin sieltä niin mitä silloin olisi tapahtunut?

                Comment


                  #98
                  En tiedä mitä olisi tapahtunut, eikai PP:kään voi "aiheettomia" luottokorttilaskuja lähetellä. Meinaan, ethän sinä ole mitään ostanut. Tai ainakin pystyisit Visan tapauksessa riitauttamaan sen reklamoimalla suoraan Visalle. Mutta yksi asia olisi ihan varma: ne lopettaisivat sinun PP-tilin ja samoilla henkilötiedoilla olisi äärimmäisen vaikea enää perustaa uutta.

                  Comment


                    #99
                    Omalla kohdalla kävi niin, että ostin puhelimen ebaystä ja sain tyhjän paketin. Reklamoin asiasta, jonka jälkeen kusettajamyyjä pallotteli sitä niin kauan kuin pystyi. Sen jälkeen paypal halusi minun lähettelevän faksilla jotain lappuja sinne. Ei käynyt sähköposti, ei kuvat/kaavakkeet dropboxissa. Eihän mulla ollut faksia, eikä semmosta oo nykyään mun työpaikallakaan. Laitoion postia, että koitan etsiä faksin jostain ja lähettää. Sitten tuli päivän parin päästä ilmoitus, että asian käsittely on lopettu, koska en ole toimittanut papereita määräajassa. Nets heitti taas asian ulos sillä peusteella, että mun olisi pitänyt jotenkin yrittää palauttaa tuote. Ilman palautusyritystä ei tulisi korvausta. Millä helvetillä sitä palauttaa tavaran, joka ei ole tullut...

                    Comment


                      Turhaahan tässä on enää viisastella, mutta olisikohan Netsin kanssa auttanut rikosilmoituksen teko? Selvä petoshan siinä on kyseessä, jos myyjä lähettää tyhjän paketin. Luottokortin haamuveloituksista on pitänyt pari kertaa tehdä, että on Danskelta saanut hyvityksen. Vaikka oletettu rikoksen tekijä onkin kotimaan poliisin saavuttamattomissa.

                      Comment


                        Jos tulee tyhjä paketti niin kantsii yrittää tutkia josko paketin lapuissa lukisi paketin paino. Tai Postin seurannassa. Sitten vertaa sitä vaa'alla tyhjään pakettiin, kuvaa kaiken jne. ja sitä kautta todistaa, että on joko lähetetty tyhjä boksi tai sisältö on kadonnut rahdin aikana. Eli boksi on ollut tyhjä jo postin käsiin tullessaan, jos siinä päällä lukee paino (punnittu lähetysvaiheessa), joka täsmää tyhjään boksiin. Jos taas seurantatiedon paino ja saapumispaino täsmäävät niin se lienee painanut sen verran Suomeen ja/tai Postin käsiin tulleessaan.

                        Toki jos sisällä on kivenmurikka tms. lisäpaino niin pelkkä tuo tieto ei auta. Mutta, taas se paketinavausvideo olisi noissa tapauksissa hyvä.

                        Mutta, aina ei voi voittaa.

                        Comment


                          Ei olis, kysyin senkin. Tässä oli jännää se, että paino oli nimenomaan ok. Myyjällä ollut varmaan joku kaveri postissa töissä, joka ollut sitten mukana koijaamisessa. Toki myyjä osasi heti vedota tuohon painoasiaan.

                          Comment


                            Jos merkitty paino oli suurempi kuin saapuneen boksin niin olisiko joku vain voinut pölliä kaman jossain vaiheessa matkaa ja teipata boksin takaisin kiinni? Ei olisi mitenkään ennenkuulumaton tapahtuma.

                            Comment


                              Jaa-a, paha sanoa. Vain lopputulos on tiedossa ja muu jää arvuuttelun varaan.

                              Comment


                              • Tuo Paypalin buyer protection on ihan vitsi. Jos myyjä lähettää paketin seurantakoodilla ja lunastat sen niin PP katsoo automaattisesti, että tavara on saapunut eikä reklamaatiolle ole aihetta. Näin kävi mulle kun tilasin VW:n radion ja sain avaimenperän. Laitoin avaimenperästä ja paketista kuvat Paypalilla ja silti PP päätti tapauksen myyjän hyödyksi jollain käsittämättömällä automatiikalla, koska paketti oli toimitettu perille. Ebayn kautta sain myöhemmin rahat takaisin, mutta PP:n apu asiassa oli aivan täyttä p**kaa. Lopettaisin koko palvelun käytön ellei niin moni ebay-myyjä sitä vaatisi maksuvälineenä.

                                Comment


                                  Yleisesti ottaen kannattaa suosia luokorttimaksuja mielummin, kuin Paypalia. Kun Paypalin kautta maksaa niin rahan vastaanottajalta lähtee aika iso siivu kommissiona Paypalille. On mielestäni jopa tuplat Visa/Mastercardin kommissioon verrattuna. Ostajana on myös mukavampi kiistää luottokorttimaksu, kun rahat ei ole vielä lähteneet tililtä.

                                  Paypal on toki kätevä yksityisten välisessä rahansiirrossa mutta on kallis.

                                  Comment


                                    Onko sillä merkitstä veloittaako Paypal maksajan luottokorttia vai onko siirtänyt ns. saldoa Paypalille?

                                    Comment


                                      Tilasin saksasta viime kuussa tavaraa jota ei lopulta koskaan saapunut perille. Postnordin aspa selvitti asiaa ja näkivät että heillä se paketti on hukassa ja lupasivat korvata koko alkuperäisen kauppasumman sekä erikseen postnordilta ostetun kuljetuksen.

                                      Olen ostokset maksanut tilisiirrolla ja postnordin kuljetuksen paypalilla. Lähetin liput ja laput ja kuitit joista selvisi yhteissumma 230,30€ jonka postnord oli painanut samantein maksuun paypalin kautta. Vaan nyt paypal on vetänyt välistä käsittelymaksua 8,18€ ikään kuin minä olisin tavaran myyjä.

                                      Ei oo iso raha mutta periaatteesta taas korpeaa alkaa selvittämään. Postnordin aspaan jo asiasta reklamoin ja pitää vielä koittaa paypalin aspaan selventää että kyseessä on maksunpalautus. Kuinkahan mahtaa käydä? En pidättäisi hengitystäni.

                                      Comment


                                      • Tekikö Postnord sinulle hyvityksen vai maksusuorituksen? En ole varman, mutta luulen että hyvitys ei voi olla enempää kuin 100% alkuperäisestä kauppasummasta. Eli tässä tapauksessa jos he ovat lähettäneet sinulle maksun, olisi se pitänyt lähettää "friends and family" -maksuna, jolloin Paypal ei peri maksun vastaanottajalta komissiota.

                                        Comment


                                          Maksusuorituksen transport damage otsikolla.

                                          Comment


                                            Olen ostamassa turboahdinta yksityiseltä henkilöltä USA:sta, joka myi sitä Facebookin marketplacessa. Onko Paypal'illa maksaminen järkevintä tässä tapauksessa ja onko siinä mitään suojausta mikäli myyjä ei laitakkaan tavaraa tulemaan? Olen aikaisemmin ostanut vain Ebayn kautta Paypalilla, joten en ole varma miten homma menee yksityisen henkilön kanssa. Olen kahlannut Paypalin sivuja läpi ja uskoisin, että samat suojaukset ovat voimassa, mutta en ole 100% varma.

                                            Comment


                                            • PayPal taitaa olla järkevimmästä päästä rahansiirtotapoja yksityishenkilölle USA:han. Pankkisiirrosta ainakin menee helposti enemmän kuluja, ehkä vähän summasta riippuen. Jotain muita PayPalia vastaavia palveluita on myös olemassa, joissa voi olla pienemmät kulut, mutta ovat selvästi harvemmin käytettyjä.

                                              PayPalin ostajan suojaus toiminee periaatteessa, mutta ihan mahdottomasti en laskisi sen varaan. Ainakin ne muutamat tapaukset milloin olen tuohon joutunut turvautumaan, ovat olleet aika nihkeitä etenemään. Mutta saattaa se jotain lisäpainostusta aiheuttaa myyjälle hoitaa asiat järjestykseen. Tämä optio muuten taitaa vaatia sen, että maksu tehdään "ostoksena" eikä muuten vaan rahansiirtona, mikä sitten tarkoittaa isompia kuluja.

                                              Comment


                                                Se riippuu maksutavasta. Jos maksat ”kaverille”, et saa maksusuojaa. Moni myyjistä haluaa maksun niin koska säästävät Paypalin provision, tai sitten haluavat huijata. Minä olen maksanut provisionkin jos niille ei kelpaa maksu tavallisella tavalla.

                                                Comment


                                                  Ok hyvä tietää, kiitoksia. Kävin testaamassa tuota Paypal'in Lähetä rahaa -toimintoa valitsemalla yksityishenkilön sähköpostiosoitteen ja siinä ei ainakaan alussa tule mitään valikkoa, mistä voisi valita eri maksutapoja. Siinä on vain normaalin lähetä rahaa -toiminnon lisäksi sivun laidassa Lähetä pankkitilille ja Lähetä lasku -valinnat. Pystyykö sen valita vasta myöhemmässä vaiheessa, vai kuinka se menee ?

                                                  Comment


                                                    Ensin annetaan osoite ja summa, sitten kirjoitetaan viesti, jonka jälkeen valitaan meneekö se kaverille vai maksatko "Goods and Services". Näin ainakin oli puhelimella maksaessa. Kyllä se tietokoneellakin tulee jossain kohtaa selvästi esiin ennen maksun lähetystä.

                                                    Comment


                                                      Joo, sieltähän se löytyi kun meni vähän eteenpäin. Tänks!

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X