Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Persdynon nollaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Persdynon nollaus

    Vein eilen aamulla auton maalarille pikku puskuripusun paikkaukseen. Sainpa sitten tilalle sijaisautoksi Hertzin autovuokraamolta ooppelin korsan, oikeen 1,2 koneella.

    Maalaamolta lähtiessä työpaikan suuntaan luulin, että on käsijarru päällä, no ei ollut. Tänään melkein tapoin itseni ja korsan yhdessä risteyksessä, josta rinkelipussilla olisi ollut normisuoritus ehtiä "ennenkuin tuo bussi tuolta tulee" alta pois, olipahan nittii melko likellä, onneksi bussikuski oli hereillä ja vähän nosti jalkaa kaasulta. (jos katse voisi tappaa)

    Tällä menolla näitä meikäläisen avautumisia ei enää kauaa tule lisää...siis ihan oikeesti: saako tuommoisia autoja myydä ihan laillisesti?

    Muuten tuo koppakuoriainen on ihan näppärä ja siisti, ilmastointi ja kaikki, mutta ässässä on varmaan starttimoottorissakkin enemmän lyöntiä kuin tuossa.

  • #2
    En halua aukoa päätä, mutta kai hyvä kuski osaa arvioida alla olevan auton suorituskyvyn eikä aiheuta sitä kautta vaaratilanteita.

    Comment


    • #3
      Vähän kans ihmetyttää jos ei tollanen 80 heppanen tonnin(?) painonen kikotin pysy käsissä.

      Comment


      • #4
        Ootappa vaan kun haet omasi pois maalarilta. Voi taas sitä riemun määrää ja kuinka hereältä se hetken tuntuukaan.. Yleensä kestää harmiksi vain hetken kun totuuus paljastuu ja taas olisi saatava lisää niitä paljon puhuttuja hevosen voimia !

        Comment


        • #5
          Älkäähän nyt pojat, meikäläisen emäntä ajelee tuollaisella 1,2 corsalla, mutta ei, se ei ole uusi, vaan aito 90-luvun tuote. 45 hevosvoimaa. Turboton hiace on äkäisempi ja miellyttävämpi menopeli. Moottoritielle liittyminen vaatii täyskaasukiihdytyksen kolmosella, ja kolmosta ei voi työntää rampin alussa, vaan kakkosella on otettava 60+ tauluun. Tällä tyylillä voi saavuttaa 105km/h rampin lopussa. Alkuperäinen rengaskoko 145r13 tai 165/70r13, 155r13 talvirenkaat pidentävät välityksiä ja haukkaavat edelleen tehoa.. Alle seiskan ei kuitenkaan pääse kuin piiiitkässä maantiejolkotuksessa.

          Persdynon nollaukseen oiva peli.

          Comment


          • #6
            Juu tiedetään tiedetään. Sen vaan ikäänkuin unohtaa välillä tuon tehonpuutteen, kun auto muuten ihan napakan tuntuinen.

            Ja kyllä tuo kai painaa melkeen 1200kg tuokin koppi.

            Eiköhän tuohon totu tässä parissa päivässä (jos pysytään hengissä)

            Comment


              #7
              onkohan putkivuoto tuonut mun litraseen altoon lisätehoa kun kierroksia käyttämällä pääsee aivan vaivatta liikkumaan muun liikenteen rytmissä.

              Ei muuta ku motarille rajoittajaa vastaan paukuttaan (no, okei, korkeilla kierroksilla) 10km rajoitusten mukaan niin paikat aukee ja alkaa kone toimimaan paremmin.

              Comment


              • #8
                Jokaisen tehokkaan auton omistajan tulisi silloin tällöin ajella jonkin aikaa hieman heikommilla kulkuvaroilla varustetulla vehkeellä. Caravellella kyllä pysyy muun liikenteen mukana, mutta on jännä huomata, miten esim. ohitukset joutuu ennakoimaan. Ennakoitihan ei ole liikenteessä lainkaan pahasta.

                Comment


                • #9
                  :) Sama vika, kun taannoin pääsin sompaamaan A6 2.4 multitroniccia. Kaasussa kaksi asentoa, pohjassa tai ei. Kulkuun ei vaikutusta, ääneen kylläkin. Kaikki on suhteellista, ja tuollainen nollaus tekee kyllä hyvää välillä.

                  Comment


                  • #10
                    Ajoin juuri mutsin 1,6-litraista aakolmosta ja kyllähän se kieltämättä hiukan mopolta tuntui. Vaikka eipä tuo oma s6 sen paremmin liiku pienillä kierroksilla ennen turbon heräämistä. Ehkä enemmän tottumista vaati kytkinpoljin, joka tuntui vanhaan ässään verrattuna ultrakevyeltä. Isäukolla on muuten juuri tuollainen peltopuron mainitsema A6 2.4 multitronic. Ihme vekotin :)

                    Comment


                    • #11
                      Joko Tuomas totesit että kaipaa lastua se sun uus kulkine?-)

                      Comment


                      • #12
                        Vaimolla oli USA:ssa huollosta sijaisautona joku "vapaasti hengittävä" 2 litrainen. Jos en väärin muista niin auto oli Jetta. Kotona vaimo sitten ihmetteli että onko siinä autossa joku vika kun joutuu painamaan kaasupolkimen ihan lattiaan asti että sen saa moottoritien rampilla kiihtymään liikennevirran mukaan, ja silloinkin se kiihtyy huonosti :-)

                        Tuolloin perheen tehottomin kulkupeli oli 3.8L V6 Pontiac GrandPrix GT ainoastaan 200 hevosvoimalla. Persdynon nollaus voisi olla taas ihan paikallaan.

                        Comment


                        • #13
                          Vois todellakin olla paikallaan.

                          Itse taidan olla nollattuna kokoajan profiilin kulkineella.
                          kaverin 2.0l nissan almerakin tuntuu liikkuvan paremmin mitä toi mutta kyllä taas vitoskoneen vääntö ja äänet on eriluokkaa ku tommoset nissanit :)

                          Comment


                          • #14
                            Vähän kyllä joutuu peesaamaan Tolkkjun juttua tuosta ittensa vaaraan aiheuttamisesta tahattomasti. Vaikka sen sijaisauton olemattoman liikuntakyvyn jollaintapaa tunnistaakin, niin mullekki käyny monesti se että ei kertakaikkiaan muista/ymmärrä että ihan joka jokaiseen tai jokatoiseenkaan väljään väliin ei kannata yrittää...

                            Mut hyvähän se on välillä hakee "perustasot kansan-autolla kohilleen" niin jaksaa se hieman peruskorollaa tehokkaampikin kinneri joltain tuntua hetken aikaa....

                            Comment


                            • #15
                              Dynon nollaus tapahtuu joka arkiaamu firman transitilla, kesällä ero on todella iso.

                              Talvella eri planeetalta. :)

                              Comment


                              • #16
                                Jede: Jo :)

                                Comment


                                • #17
                                  Taisin itse saada lykättyä ässän vireistystä taas hyvän matkaa tulevaisuuteen kun tuli hankittua tuo nokileka päivittäiseen käyttöön. Silloin harvoin kun ässällä lähtee ajelemaan niin se tuntuukin yllättävän sukkelalta... :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pakko kanssa kommentoida sen verran, että on sitä itsekkin tahattomasti aika ajoin tullut oltua "mulkku" liikenteessä. Eli jollain nuhapumpulla laina-autolla ajellut ja unohtanut että ei mennä ihan samoihin väleihin kuin omilla kulkupeleillä, "kyllä tuohon hyvin mahtuu" on vaihtunut rajottajalle paukuttamiseen jokaisella vaihteella ja kiroomiseen "saatanan paska kulje nyt ettei tartte jalalla potkia lisää vauhtia".

                                    Tuossa jokin aika sitten kun emännälle katteltiin uutta ajopeliä 220hp remmiahdetun Corradon tilalle, sai hän mestariajatuksen jos satsaisi vähän uudempaaan pikkukoneiseen A3/Golffiin tehokkaamman vanhemman sijaan. Koeajolla sitten 1,6:sen Golffin kanssa kaikki tuntui aluksi menevän ihan ok kaupunkipyörityksessä, mutta motarin rampissa vanhat tavat että kierroksia 1500rpm ja vauhtia 70km/h kunnes sopiva väli. Sitten iso kasa huutoja että tällähän tappaa itsensä kun ei kiihdy ja pääse liikenteen virtaan, ja neuvojen jälkeen että kolme pykälää pienempää punarajalle asti kuuluu näitä kierrättää, oli lopputulos että pihassa seisoi hetken päästä 1.8t A3:nen, vanhempi mutta turvallisempi.

                                    Kyllähän sitä 60hp/1400kg autollakin pärjää, mutta kyllä sitä pärjäisi 15neliön yksiössäkin jossain korvessa, ei kukaan tarvitse myöskään uusia vaatteita, hyvää ruokaa, uutta kännykkää, mp3-soitinta, yms... Elämä on valintoja, itse satsaan omaan mukavuuteen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itseäni ei hienoinen tunkemishäirintä haittaa paljoakaan, jos näen esim. savunmuodostuksesta tai kinnerin/tiejunan oletetusta teho-suorituskyky-suhteesta, että tässä tapauksessa laitteesta otetaan jokseenkin kaikki tarjolla oleva irti. Jos taas poljin on maksimissaan puolivälissä, kuten lähes kaikilla, niin kiitos nyt tästäkin.

                                      Aprikoin tässä, että tämä nykyinen 100 hummaa per tonni on juuri väärä valinta suomalaiseen liikenteeseen. Se on aivan liian vähän sujuvaan liikkumiseen nutaajien keskellä, mutta liikaa aiheuttaakseen ketutusta joka päivä. Nyt nopalla heittäen kumpaan suuntaan seuraavaksi mennään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin on se hyvä ajaa huonommalla autolla välillä niin on sitten mukava palata oman auton rattiin. Aikasemmin pysty vähän nollaan kun kävi ajaan vanhempien sitikalla niin oli se Audi mukavan tuntunen sen jälkeen.
                                        Nykyään ei pysty tekeen sitä kun vanhemmillan on A6 2.5 TDi Quattro. Ei parane talvella ajella tolla vanhempien autolla kun rupee itekkin kaipaan Quatroo :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Noniin! Ässä saatu takaisin. Eipä tule ooppelia ikävä.
                                          Sain muuten sorsassa menemään soppaa 8,12 l / 100km. Sekalaista ajoa, jossa osa ihan moottoritielläkin (valitettavasti). Paljonko tuommoisen kuuluu kuluttaa, vai onko mulla vaan painava kenkä? Ässässä saa sentään pensankulutukselle jotain vastinetta...(No ei saa silläkään enää silloin, jos kulutus on 8 litran tietämissä). Lähdenpä tästä iltapäiväruuhkaan hymyilemään.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mikaj. Kiihdytyskaistan idea on se, ettei sinne mennä 70km/h 1500rundia mittarissa, vaan n.90km/h ja pieni vaihde päällä. Itse ( ja pirun monet muut) on pärjännyt liikenteessä ilman 200 hp. Itse ajan joka päivä kuorma-autoa ja ei ole ollut pahemmin ongelmia liikenteen sekaan soluttautumisessa. Tarpeeksi vauhtia aluksi, niin ei ole mitään ongelmaa. Niin kun mainokseessa sanotaan: ikä tuo varmuutta ja liikenne "silmää" Pärjäähän täällä muutkin ilman " ässän tuomaa lisä potkua" Kyllä se siitä. Yhteispeliähän tämä on!!! Meinasi unohtua. Audi on auto, ei elämä!
                                            Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 26.5.2007, 08:23.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mikaj kommentti varmaan johtui corraadosta jolla pystyi menee 1500 rpm ja 70 km/h ramppiin ja kerkesi vielä hyvin liikenteen sekaan.

                                              Kyllä mä ainakin menen diesel golfilla monesti rampissa noin 1500 kierroksilla ja sekaan on kerinnyt.

                                              Kyllä alla 200hv:lla pärjää, golfissa 170hv/350nm, mutta aika tuskaista se on.

                                              Sitten asiaan, Islannissa oli vuokra-autona corolla 1.4. Ekan kerran ajaessa tuli yritettyä polkea kaasupedaalia konehuoneeseen kun oli niin outoa että auto ei yksinkertaisesti kiihtynyt ollenkaan. Liikennevaloissa pakut meni oikealta ja vasemmalta ohi.

                                              Comment


                                                #24
                                                nojuu, kun käytössä on kaksi melko erilaista kulkinetta niin pysyy tuo suhteellisuuden taju aika hyvin läsnä.
                                                Tässä tuo tasapainottava tekijä ja oma taustalla:

                                                http://www.romuradio.org/?q=node/158

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tosta Lada Dartista tuli mieleen oma kokemus Räyskälän kiihdytyskisoista, joskus Jeesuksen aikaan. Ekana raahattiin radalle musta wv-kupla, jonka kyljessä oli iso teksti" Hitlerin kosto" No, sen kone laukes heti kättelyssä, joten porukka raahas paikalle samallaisen härvelin, jossa luki "vara-kosto". Kyllähän me niin naurettiin! PS. Tais toi toinen jopa päästä maaliin.
                                                  Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 26.5.2007, 10:54.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Noilla kiihdytys kaistoilla kyllä pääsee haluttuun nopeuteen jos kaista on tyhjä.
                                                    Sitten jos kaistalla sattuu olemaan joku pappa vaikka ässällä edessä ajaa kaikessa rauhassa 60km/h kaistan loppupäähän ja sitten polkasee kaasua, yritä sitten pakulla saada satanen lasiin. Keravalta lahden moottoritiellekin on yksi pisimmistä rampeista mitä tiedän, silti sitä nopeutta ei saada mittariin kun vasta liityttäessä motarille.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Totaalinollaus tapahtuu sillon tällöin, kun käy jakelemassa hieman Valion maitoja letkalla. Mukava lähteä aina firman pihasta tollakin nuhapumpulla!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Muuttokuormia tuli ajettua appiukon T4 pornstartterilla, joka on 2.4 vaparidiisseli syncro. Kyllä tuli ihmeteltyä että miten voi niin laiskoja autoja edes olla olemassa. Tuntui tuo oma nokileka viikonlopun ajeluitten jälkeen ihan ripeältä ja ässä puolestaan lähes raketilta. Suljetulla alueella tuli koitettua niin sama matka missä portterilla sai hikiseen 80 neulaan lapa lattiassa kiihyttäen, ässällä kelasi 3/4 kiihytyksellä reilun sata enemmän :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          "Nollautuu" tuo dyno toisinkinpäin....Kesäisin kun ajelee tolla kaksipyöräisellä, niin ei tunnu auton kiihtyvyys enää miltään.
                                                          Ei sillä eihän tuo vanha TDI mikään raketti ole, mutta mukavasti sillä tuntuu kerkeävän...Kunnes taas räppää Hondalla (sillä kaksipyöräisellä)...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tässä on reipas viikko ajeltu rouvan 55kW Pololla. Jos loppuviikosta saa taas Ässän alle, niin kotimatka Mietoisista kesärenkailla lienee sopivan pehmeä nollauksen purku?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X