Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tietoa Audi cabriolet B4 -93

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tietoa Audi cabriolet B4 -93

    olisin ostamassa audi cabriolettia -93 b4
    mittarin mukaan sillä on ajettu reilu 180tkm, hieman sanomista löytyy maalipinnassa ja muuta pikku"vikaa" jotka on helposti korjattavissa.
    ainut vain niin kuskin penkin sivutuki on hieman rispaantunut/revennyt. onko mahdollista kuitenkin suht "vähän" ajetussa autossa? eli pitääkö mittarilukema paikkaansa?

    kertokaa mitä pitäisi ottaa huomioon tuollaista ostettaessa?
    juttua löytyi haulla sieltä täältä pikkaisen mutta kunnon tietopakettia jäin kaipaamaan
    audi oli vasta mennyt katsastuksesta läpi ilman mitään moitittavaa. ei kait se ihan huono kuitenkaan voi olla?

    kommenttia kiitos! :)

  • #2
    Riippuu vähän siitä, millä koneella kyseinen peli on? Korihan taitaa olla typ89, eikä b4?

    Comment


      #3
      Penkin kuluminen on ominaisuus, joka erityisesti t89 Audeissa on vahva. Ilman muuta 180tkm voi mennä..

      Tekniikaltaan se on aikalailla peruskauraa, esim. 2,3 koneesta saa tietoa hakusanalla NG, joka on kyseisen koneen tyyppimerkintä.

      Comment


      • #4
        sori, jäi epähuomiosaa pois. on 2.3 koneella
        mitä eroa typ89 tai b4? (löytyy varmaan haulla mutta kertokaa jos tiedätte)
        ja vuosimallikin on -92 eli näitä ensimmäisiä cabrioletteja

        no ni. nyt on kaikki tiedot oikein, eikun kokemuksia peliin.

        ps. hyvältä näyttää, ocf:llä ei toiminta ollut ihan tämänluokkaista. heti tuli haistattelua ja muuta kun tigrasta kyselin mikä on kakkosautona käytössä :)

        Comment


          #5
          Avo pohjautuu typ89 tekniikaan, akselit jne. vaikkakin ulkonäkö onkin enemmän b4:mäinen.

          Viimekesä tuli avo Audilla pörrättyä joten yritänpä kertoa jotain mitä jäi mieleen...
          Suosittelisin nahkapenkkejä, muutenkin sai olla jatkuvasti pyyhkimässä pölyjä yms. nahoilta tämä siivousoperaatio on huomattavasti helpompi.
          NG on moottori leppoisaan ajoon, ei raketti mutta vääntävä joten jaksaa mennä kivasti, ei tarvitse jatkuvasti hämmentää vaihdekeppiä jos sattuu manuaali olemaan.

          Katon kuntoon kannattaa kiinnittää erityistä huomiota, niin mekanismiin kuin kattokankaaseen. Korin ruosteista ei tarvitse murehtia, jos autoa ei liiemmin ole kolaroitu... kuten ei muissakaan sinkkikorisissa audeissa, tosin ikäähän näilläkin jo alkaa kyllä olemaan.
          Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen...

          Mukava kampe kauniina ja lämpöisinä kesäpäivinä/iltoina, ei tosin ollut aivan minun laji joten laitoin auton kiertoon.

          Tässä vielä yksi fiilistelykuva viimekesältä motoparkista.

          Comment


          • #6
            kiitoksia. juuri tämäntapaisia kokemuksia odottelen.

            katsomani audi on valitettavasti kangaspenkeillä, nahkapenkkinen olisi paljon parempi mutta kun sellaisia sopivia ei ole nyt tarjolla.
            katto on uusittu autoon -04, näytti ehjältä ja toimivalta. entäs tiivisteet?
            kuinka voisi arvioida tiivisteiden kuntoa? vesisateessa sitä tuli testattua niin eipä se sisälle päästänyt vettä mistään.
            onko tyypillistä että noin 100km/h nopeuksista ylöspäin rupeaa humina kuulumaan? en huomannut että se olisi ilmaa päästänyt sisälle, vain humina kuului. eihän kangaskatto kuitenkaan voi olla niin tiivis kuin kova...

            kuinka tuollaisella tarkenee talvisin? kun katto vaihdettu ilkivallan vuoksi niin sehän ei tiettävästi ole audin oma "lämpökatto" vaan ihan normi...

            Comment


              #7
              Painepesurilla ei kannata tiivisteiden pitävyyttä kokeilla. :) Jos ei sateella sada sisään niin eikös silloin kaikki ole ok. Kattoakangasta pitää toisinaan hoitaa, pesu ja kyllästysaine jolloin se hylkii vettä ja likaa.

              Ajaessa äänimaailma on erilainen kuin umpikattoisessa. Kaikenmaailman äänet tulevat herkemmin esiin, huminat yms.

              Kyllä sillä talvella tarkenee, hyvinkin. Tuli tuokin testattua kun helmikuussa ajoin autolla kotiin rikkinäisellä termostaatilla, eikä siltikään tullut kylmä vaikka moottorissa lämpöjä ei ollut edes 70c.

              Comment


              • #8
                okei, asia selvä...
                katsotaan nyt, kyllä se ihan käyvältä peliltä kuulostaa. näillä näkymin olisi uusi audifoorumilainen tulossa mutta katsotaan kuinka ukon käy :D

                Comment


                • #9
                  Toi kyseinen Audi mitä olet ostamassa on kyllä kaikin puoli asiallinen peli. Olen sillä ite josku ajellutkin, Nyt siitä on varmaan se yks maali vika korjattukkin...

                  Comment


                  • #10
                    Tervehdys kaikki. Meillä on Audi Cabrio 1992 jonka saisi iän puolesta museorekisteriin, mutta luulen että siinä on hiukan laittamista ennen kuin onnistuu. Vanteet ovat edellisen omistajan laittamat ja hyvin uudenoloiset - minkähänlaiset tässä kuuluisi olla? Muutakin kysyttävää olisi viisaammilta - jos olisi joku joka on laittanut tämänikäistä museokuntoon, olisin kiitollinen yhteenotosta.

                    Comment


                      #11
                      sjmann ihan mitä tähänsä vanne 1991-2000 ajalta jossa 4x108 pulttijako.
                      Kts vaikkapa tästä: https://www.original-felgen.com/audi/ca/1/

                      Comment

                      Working...
                      X