Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audia moitittiin hesarissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audia moitittiin hesarissa

    Tämän (lauantai) päivän hesarin autoliitteessä oli mielenkiintoinen avoin kirje konsernin pääjehulle ulkomaantoimittajan kirjoittamana.

    Kaveri osti uuden Audin, jossa vikoja ja vaimon skodassa ei:)

    Ei muuta kun lukemaan asiallinen kirjoitus.

  • #2
    Joo aika turha vuodatus oli.

    Comment


    • #3
      Ja linkki kyseiseen juttuun: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Avo...0421SI1AL0336y

      Comment


        #4
        En nyt pitäisi ollenkaa turhana. Itsekin olen kahden viimeisen audin -03 ja nyk. -05 jälkeen sitä mieltä, että on oikeasti täysin kunniatonta laittaa näiden raatojen keulaan tuota joskus arvostettuakin merkkiä, niin surkeaa on laatu ja tolkutonta pikkuvikojen määrä. P*ska on sitä itseään ja asiaa ei todellakaan edistä se, että kaikki ongelmat mitä näissä uusissa on halutaan vaieta, jottei vaan kukaan ajattelisi, että on itse tullut valittua väärin ostaessaan audin. Kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä ja olisi toivottavaa, että jopa ihan maahantuojakin kiinnostuisi ongelmien korjaamiseen ja laadun parantamiseen tehtaan kanssa. Nythän ei ole tarvetta, kun maahantuojan mukaan autoissa ei ole vikoja, vain ominaisuuksia... Kunnes ehdotettiin kaupan purkamista, koska toimitettu tuote, ei vastannut annettua kuvausta ominaisuuksista, jonka jälkeen "ominaisuudet" olivatkin jo vikoja!

        JOS audi pystyy valmistamaan S- ja RS-sarjoja, jotka täyttävät edes alkeellisimmat laatukriteerit, niin se ei todella tarkoita, että ne loput A-alkuiset olisivat hyviä?

        Comment


        • #5
          Samoilla linjoilla kirjoittajan kanssa. Uudehkoissa rinkelinokissa tuntuu olevan "jonkin" verran jos jonkinlaista vikaa. Voisikohan tuota enää ympäripyöreämmin sanoa :) Kuitenkin jos olet sijoittanut autoosi + 40 K, niin kyllähän sitä odottaisi, että edessä on laadukkaita ja huolettomia kilometrejä.
          Kyllä tuollaisten pikkuvikojen kanssa painiminen varmasti korpeaa.
          Kaverilla on tosin pari vuotta vanha E-sarjan mese, jossa on myös vikoja riittänyt joka lähtöön.
          Mitenköhän on uuden 5-sarjan Bemun kanssa? Bemareillahan on joka vuosi tyytyväisimmät kuljettajat.

          ps. En ole rasisti, mutta taitaa olla turkin pojat jotka laittaa Audeja nippuun liukuhihnalla. Sama koskee varmaan tavaran toimittajia.

          Comment


          • #6
            Oon kuullu, et uusia bemareita hinataan joka päivä korjaamolle milloin minkäkin takia. Erityisesti kuulemma X5:a. Tämä kuultu mutkan kautta ihan huoltomihen suusta.

            Comment


            • #7
              Jep, 3 vuoden (100tkm) aikana vaihdettu tai korjattu takuuna/tuotevastuuna seuraavat ( varmasti jotain unohtunutkin jo): Kauko-ohjain avain, abs-yksikkö, takakontin lukko, kuljettajan penkin korjaus, bensapumppu, etupenkin lämmitysvastukset, 15 kpl halogen parkkipolttimoa, puola, xenon-valonheittimet täydellisinä, jäähdytysnestevuoto ...

              Hieman alkaa mietityttää.

              Comment


              • #8
                ^ Voi jessus! Onpa siunaantunut pikkuvikoja oikein huolella. Kyllähän tuossa varmaan alkaisi miettiä merkin vaihtoa.
                Perhana kun japsit osaisi tehdä laadukkaaman tuntuisia autoja nykyiseen käyttövarmuuteen yhdistettynä.
                Uusi Outback subbe on kyllä käynyt mielessä, mutta kun se on niin turkasen muovisen oloinen sisältä.

                Comment


                • #9
                  On muuten tuo että "bemareita hinataan joka päivä korjattavaksi" varmasti osin totta, ei ole lie merkkiä jossa ei näin olisi, silti määrät verraten audiin on varmasti pienemmät.

                  Comment


                  • #10
                    Tuon X5:n kokoonpano taitaa tapahtua kokonaisuudessaan Ameriikassa, epäilemättä ovatkin koko ajan pajalla. Mitä tulee uusiin Bemareihin noin muuten, niin pelkkää hyvää olen kuullut luotettavuuden suhteen (5- & 3-sarjalaisista).

                    Oma käsitykseni uusista saksalaisista on että "ne toiset baijerilaiset" ovat huomattavasti harvemmin pajalla kuin konsernin uutuudet, ikävä kyllä. Syyn, tuntuvan maanantaikappale määrän lisäksi, voisi arvella olevan myös huollossa.

                    Tuli tuossa alkutalvella/syksyllä tms nähtyä muuten upouusi A6 joka oli kyntänyt Kehä ykköstä (oikealla puolella ei pyörää, mahdollisesti levy maassa). Toivottavasti eivät sentään ripustukset olleet pettäneet asennusvirheen takia :). Ihan näin muuten vain tuli mieleen..

                    Comment


                      #11
                      Laitetaan mitä nykyisestä muistaa (120tkm), varmasti paljonkin unohtunut: takalaakereita 4-5kpl (uutena heti ensimmäinen), takajouset ja iskarit, dsg:n mekatronikki, vauhtipyörä, eteen: vetarit, puslat, laakerit ja kallistuksen vakaajat (kolinoita koitettiin poistaa), xenonien tasontunnistimet, sähköikkunoiden katkaisija kuskinpuolelle kahdesti, kuskin tummeneva peili, hanskalokeron kansi, kiven poisto turbon vivuston välistä (ei mahdollista kuulemma), jarrun katkaisija, vakkarin viiksi ja ohjainlaite, puskurin uudelleen lakkaus.

                      Comment


                      • #12
                        Eräs autonhinauskuljettaja sanoi:
                        "On kaksi yliarvostettua merkkiä, MB ja BMW."
                        Siinä ammatissa varmaan näkee kaikkea autoihin liittyvää ongelmaa...

                        Comment


                        • #13
                          Bla bla. Eihän kukaan pakota Audilla ajamaan ostakee toyota tai polkupyörä.

                          Comment


                          • #14
                            nimeomaa...jyrki on oikeessa. jos ei audi miellytä ni mitä sitä tääl valittaa.menee liikkeesee ja vaihtaa merkkiä.

                            Comment


                            • #15
                              Minä luulin että tämä vanha audini on vikapesäke, mutta taitavat vaan olla kulutus osia mitä on menny:)

                              Comment


                              • #16
                                Ois se kiva jos "viisaat " insinöörit tekisivät sellaisen auton, jos ois Japanilainen tekniikka ja saksalainen ajettavuus.

                                Molempi ajettu muttei samassa paketissa.

                                Comment


                                • #17
                                  jyrki puhuu vähän mutta asiaa... aika lailla usko mennyt VAG paskaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bla bla. Eihän kukaan pakota Audilla ajamaan ostakee toyota tai polkupyörä.
                                    Audin jälkeen jää vielä monta merkkiä minkä voi valita, niin EI tarvitse valittaa.

                                    Mullakin on mennyt nykyisestä kulkineesta yksi puola/10tkm. En valita, meni takuuseen-->puolilla viiden vuoden takuu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä tässä mitä on seurannut niin ei tahdo enään saada alle kaksivuotta vanhaa autoa joka oikeasti toimii moitteettomasti oli merkki sitten mikä vaan. Japsinkin laatu sähköongelmissa on tullut korviini useamman kerran... Mihin tässä enään luottaa?

                                      Vanhaan kunnon rautaan!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nimen omaa vanhalla päristelään vieläkin. 378tkm takana päin vanhalla sota ratsulla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Yhden ihmisen mielibidé

                                          Olkoon hesarin toimittaja, yhden ihmisen mielipide tai kokemus ei hommaa kaada. Itselläni 2 A4:sta vuosilta 2005-2006 ja helkkarin tyytyväinen olen nämä 50 000+km ollut. Ei ensimmäistäkään vikaa, oiretta viasta eikä mitään muutakaan aihetta kitistä mistään. Maanantaikappaleita sattuu Audillekin, eikä välttämättä koko merkin leimaaminen yhden auton perusteella ole tieteellisesti validi otos.
                                          Ymmärrän v*t*t*k*e* määrän, jos oma, kallis auto pätkii alati ja joutuu juoksemaan huolloissa. Koin itse saman volkkarin kanssa, mikä sinänsä oli helkkarin hyvä ajettava. Mutta yksi auto ei vielä kerro koko totuutta.
                                          Mutta vaihtoon vain, Pugin! Kuluttaja on kuningas. Itse ajan parhaaksi katsomallani niin kauan kuin siltä tuntuu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos varmalla pelillä haluaa ajaa niin lienee vanhassa tosiaan vara parempi. Oman kasikympin pomminvarmaa kasaritekniikkaa on tullut ihasteltua tähän mennessä n.50 000km ajan. Tätä ennen olivat lähisukulaiset ehtineet ajaa tällä samaisella Audilla n.120tkm. Auto ei ole koskaan tielle jättänyt eikä tähän mennessä sen kummempia osia kuin kuluvia ole tarvinnut vaihtaa, korissakin on ollut vain hyvin pieniä ruoste-esiintymiä. Hyvin valmistettu laatuauto, ei siitä yli eikä ympäri pääse.

                                            Näistä 2000-luvun "VAG-rakkineista" kuulee vaan niin paljon pahaa puhuttavan ja tuntuvat ainakin omalla kohdalla näkyvän enemmän teidenvarsilla, mistä itselle on heikentyneen laadun mielikuva syntynyt. Asiaa ei myöskään ole auttanut se, että Volkkari(/Audi) jälleenmyyjillä asioidessani olen korkeintaan 2-3 oikeasti palveluhalukasta ja miellyttävää henkilöä tavannut kassatädin lisäksi. Varmasti muidenkin merkkien palvelussa on huonoa sanottavaa, mutta itselläni on Volkkarilta huonoimmat kokemukset - BMW:ltä parhaat.

                                            Audisti/Volkkaristi olen kuitenkin - tulevaisuus (=seuraava Audi) näyttää miten jatkossa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              On ne vain huonoja tuollaki ajettu vasta 700000km, tosin 90 luvun peli. http://www.blocket.se/vi/11647143.htm?ca=1_5_s
                                              Omat 2000 luvun autot pelaneet hyvin ei juuri muuta kuin LL-huollot.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo kyllä 80 oli viimene kestävä audi. Kyllä tuo A6 saa olla viimenen audi täälläkin. Tuossa toisena autona ollut pari 2000 luvun C-Mersua viimeset 4v, nuitten kanssa ei mitään ongelmia ollut. Täytyy keskittyä seuraavaksi kokonaan tähden alle.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Täällä päin jättää nuo uudet Toyotatkin tielle.
                                                  Ei ole asiat niin kuin ennen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    ADAC

                                                    http://www.adac.de/images/Pannenstat...cm8-179730.pdf

                                                    Tuosta linkistä Adacin avustustilastot viime vuodelta. Kyllähän sakemannit on selkeästi vähiten vikaantuvia autoja tuon otannan (1,9 miljoonaa avustustehtävää) mukaan. Nämä viat tosin ovat sellaisia, jotka ovat vaatineet apua maantiellä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Toden totta. Pikkuviat yms. on harmillisia mutta enemmän olisin huolissani vioista joiden takia jää tien päälle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        olkaapas niihin audeihinne vaan ihan tyytyväisinä,passat 05 vuosimalli 2.0 sportline(rullattu 60k): tukivarret(tehdasasennusvika) vaihdelaatikko(synkronointi vika) tulpat ja puolat(kuulemma lähentelee tyyppivikaa) ilmastoinnin keskusyksikkö, rattilukko lakkasi toimimasta, vaihdettiin mutta ei huolinut uutena versiona vanhaa keskustietokonetta>vaihtoon sekin, joka ei puolestaan keskustellut keskuslukituksen kanssa joten sekin vaihdettiin. moottorinohjauksessa jotain vikaa nyttemmin, sekin ilmeisesti vaihdetaan. toisen peilin moottori, ristiselän säätö ja elektronin käsijarru ovat myös sanoneet sopimuksensa irti. myös syyläri vuoti ja sekin vaihdettiin.
                                                        (2x jättäny tielle: puolat kun petti sammui kesken ajon, ja rattilukko ongelman kanssa ei suostunut käynnistymään)
                                                        Viimeksi muokannut pyry; 22.4.2007, 14:18.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Bla bla. Eihän kukaan pakota Audilla ajamaan ostakee toyota tai polkupyörä.
                                                          nimeomaa...jyrki on oikeessa. jos ei audi miellytä ni mitä sitä tääl valittaa.menee liikkeesee ja vaihtaa merkkiä.
                                                          Just! Kunhan kaikki toimivat näin, niin varmasti laatu paranee... Täytyy olla aika omituinen maailmankatsomus, jos periksi antamalla asiat korjaantuvat. Konsernihan taitaa vaihtua, mutta siihen asti en näe mitään syytä olla hiljaa merkin ongelmista tai valehdella olevani tyytyväinen kahteen viimeiseen audi merkkiseen romuun. Mursunkin laadun parannusohjelma varmasti aloitettiin sen takia, että asiakkaat vaihtoivat merkkiä??? Todennäköisemmin äänekkäät ja valittavat asiakkaat saivat muutoksen tapahtumaan, koska merkille alkoi olla liian kiusallista negatiivinen julkisuus (tosin suomessahan tällaista ei koskaan tapahtuisi koska meillä puidaan nyrkkiä vain hiljaa taskussa).

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä näistä ongelmista saa ja pitää keskustella. Ei ne ratkea hyssyttelemällä ja maton alle lakaisemalla. Meillä on nyt kaksi uudehkoa vagginetta (lähipiirissä yhteensä 5, kolme Audia, yksi VW ja yksi Skoda), '05 A3 1,6 sportback ja '06 Octavia 2.0 TDI kombi. A3:sta on takuuseen korjattu joku sähkövika, oli valoshow mittaristossa. Tässä on nyt herkullinen mahdollisuus verrata konsernin kahden merkin tasoa, tosin A3 kulkee noin 10tkm vuodessa Octavian 40-50tkm vastaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X