Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suomi-lisä ("kohtuullinen")

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suomi-lisä ("kohtuullinen")

    Hassu juttu pisti silmään tuossa...
    katselin tällä viikolla virolaista automyynti sivustoa ja siellä oli myynnissä S6 Plus(C4).. kohtuu hintaan.

    auto24.ee

    sitten huomasin tossa meidän foorumilla saman auton: klik
    (ja nettiautossa, ilman hintaa tosin [ei myynnissä enää])

    Sama auto virossa puolet halvempi, mittarilukemasta suomeen tuonti matkalla haihtuu myös sopivasti 50tkm..

    Auto on tavallaan ihan kiinnostava tuohon 7500?:n hintaan, metrit vaan pelottaa kun ei tiedä miten kalliita noi osat tuohon quattron ja porschen tekemään moottoriin on?? (onko keltään särkynyt PLUS-konetta?)

    Virosta kun sen tuo niin ei maksa rahdit ihmeitä..
    (Reissusta voi viinan ja tupakan rahtaamisen kanssa jäädä voitollekkin) .

    Mietityttää myyjän logiikka:
    Jos ei se meinaa virossa mennä kaupaksi 8500?:lla, niin eikös kannattaisi tarjota suomi pojalle vaikka 10000?:lla.
    mutta 15000?.. ei mene jakeluun.
    jos laitan paikallisen bulvaanin hakemaan sen Tallinnasta niin veikkaanpa, että lähtisi 7000?:lla kun rahatukko kädessä menee hakemaan.

    Eihän se hullu ole joka pyytää, ja mittarien rustaaminen on ihan normaali osa autokauppaa, mutta arveluttavan roisi tuo "suomi-lisä" siihen on lätkäisty.

    Ei kai ne luule siellä etelässä, että täällä muka verojen jälkeen jäisi jotain käteenkin?? ;-)

  • #2
    Tuo "kaksihintaisuus" on itseasiassa aika yleistä. Muutaman kerran ihan piruuttani soittanut ensin "virolaisena" ja sen jälkeen suomalaisena parin päivän kuluttua perään. Vastaus kysymykseen miksi näin on ollut yleensä luokkaa "öö..". Korotukset eivät kyllä ole olleet kuin luokkaa pari tonnia, mutta on se rahaa sekin. Ehkäpä ajattelevat että jos suomalainen käyttää vain tuulipukua, niin silloin heillä on myös varaa maksaa autosta puolet enemmän? ;)

    Auto on kyllä kieltämättä hieno.

    Comment


    • #3
      Täytyyhän sen Suomi-hinnan olla korkeampi kun tämä tapaus on selkeästi vähemmän ajettu Suomeen tuotuna ;)

      Makee on peli kyllä, kangaspenkeillä tai vaalealla nahalla vielä kun olis.

      Edit: Mutta hetkinen... Aloin tuossa Viron hinnassa ihmettelemään tuota "0% km". Kun sivuston heittää soomeksi, on se yhtä kuin ALV.
      Eli pitääkö tuohon Viron hintaa heittää vielä paikallinen ALV päälle, niin ollaan hinnassa jolla se sieltä haettaessa myydään Suomeen? Vai mites tämä menee? Autohan on EU:ssa ja siitä on jo kertaalleen ALVit jonnekin maksettu.
      Viimeksi muokannut A6tonen; 23.3.2007, 21:35.

      Comment


      • #4
        metrit vaan pelottaa kun ei tiedä miten kalliita noi osat tuohon quattron ja porschen tekemään moottoriin on??
        Häh, onko Porschella jotain tekemistä tuon kanssa? Eihän tuo tehoiltaan niin ihmeellinen ole jos vertaa vaikka A/S8:n vastaavaan.

        Comment


        • #5
          käsittääkseni Porschelaiset suunnittelivat tuohon uudet kannet ja imusarjat yms, millä saatiin koneesta se lisä 30-40hevosta.
          Eihän niissä lukemissa mitään ihmeellistä olekaan.. mutta onpahan vanhassa huussissa kumminkin vakiona 330hevosvoimaa. ja aika sleeperin näköinenhän se on.

          Comment


          • #6
            Ei Porssella pitäsi olla mitään tekemistä tuon kanssa. Auton valmisti ja suunnitteli Audin tytäryhtiö Quattro GmbH. RS2:lla on hieman yhteistä Stuttgartin suuntaan, ehkä sekoitat siihen? Haulla pitäisi löytyä keskustelua tästäkin aiheesta.

            Comment


            • #7
              Cosworth mainitaan yleensä Plussan koneen yhteydessä.

              Comment


              • #8
                Cosworth viritteli B5 RS4:n konetta, ei tietääkseni plussaa.

                Moottorihistoriaa s6plus.de:stä

                Aus zwei 1,8l 4-Zylinder VW GTI-Motoren entstand 1988 der erste Audi V8 (3,6l) PT. Daraus wurde 1992 der 4,2l ABH im V8 und S4. 1994 wurde daraus der AEC des S6 und der AKH des ersten S8. Diesen AKH hat die Quattro GmbH zum AHK-Motor weiterentwickelt.
                Eli Quattro GmbH kehitti S8:n AKH-moottorin S6 Plussaan AHK-moottoriksi.

                Comment


                • #9
                  OK, my bad.. sekoitin kai niihin RS2:iin.. tai haaveilin, että ois "possua" pellin alla :-)

                  Comment


                  • #10
                    Cosworth viritteli B5 RS4:n konetta, ei tietääkseni plussaa.
                    Ei näemmä ollut silmä kädessä, kun tuota tarkistin. Eli vasta lötkösukupolven jälkeen tuli Cosworth mukaan (~1998 ->).

                    Comment

                    Working...
                    X