Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EMJ Power

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EMJ Power

    Tuli tämmösen EMJ powerin mainos kotiin. Varmaan moni muukin saanut. Lupailevat aika mukavia ominaisuuksia turbokoneisiin moottorinohjauksen säädöillä. Hintakin oli edullinen 550e ja asennus sisältyi hintaan. Lupasivat 110kw 1,8T:hen sivuillaan väännön nousun 210nm:sta 290nm:iin ja 190hv. Lisäksi polttoainekulutus pitäisi vielä pienentyä ~0,5l. Juttujen perusteella tuntui varsin luotettavalta moottorin kannalta.

    Onko kellään kokemuksia tästä EMJ:sta? Aika houkuttelevalta kuullostaa tuo tehonlisäys ja alakierrosväännön luvataan parantuvan. Hintakin on noin edullinen. Viritysexpertit voisitteko antaa mielipiteitä ja totuuksia...

    Samassa mainoksessa oli myös PowerXenonin heidän tarjoamistaan xenoneista. Hintaa tosin en löytänyt firman kotisivuilta.

    Tässä linkki sivuille: http://www.emjpower.fi

  • #2
    Jostain luin, että nuo lastut olis drs-systems:in valmistamia.

    Comment


    • #3
      Millainen paja lie tuo drs-systems? Laitatin toissapäivänä tuon EMJ-powerin optimal-ohjelman, ja tehoa tuntui tulleen mukavasti lisää. Ahtopaineet tosin suhteellisen korkealla, 1.3-1.4 nykyisen halpismittarin mukaan - toisaalta kaasuun vastaavuus pehmeämpi ja tasaisempi kuin alkuperäisellä ohjelmalla. Tarkoituksena laittaa EGT ja seosmittari lähiviikkoina kiinni, niin näkee missä planeetalla mennään moottorin kanssa.

      Comment


      • #4
        Kertoileppa Matti jatkossa miten optimal-ohjelma on toiminut. Saattaisi nimittäin kiinnostaa itseäkin. Mua hiukan hirvittää näiden lastujen yms. niiden vaikutus moottorin kestoon ja kytkimeen, vaikka kait aivan syyttä. Monet ovat sanoneet täällä Audifinnsissä lastutetun 1,8T:n tärinästä rpm 2800-3200 isolla vaihteella (tai jotain vastaavaa) lisääntyneen tehon vuoksi. Onko tällä optimal ohjelmassa sama ilmiö? Onko tuolla kulutuksen putoamisella mitään perää, koska eikö yleensä nämä viritykset tietenkin lisää lievästi polttoainekulutusta?

        Periaatteessahan tuon optimalin laitto mun 150hv 1,8t saa aikaiseksi sen, että lukemat vastaavat 1,8T 140kw:n mallia? Onko se juuri näin ettei tuossa 140kw:n mallissa ole mitään eroa paitsi moottorinohjauksessa?

        Sorry, että menee hieman tuonne tekniikkapuolen kysymykseksi

        Comment


          #5
          Kaksoismassapyörä

          Tuo "tärinä" johtuu kasvaneesta väännöstä. Kaksoismassapyörän jouset eivät pysty "keskittämään" massapyörää ja se tavallaan pohjaa. Tuo on ominaisuus ja sen pystyy vältämään oikealla vaihteen valinnalla.

          Comment


          • #6
            Jep, pitää laittaa palautetta toiminnasta jahka saa kilometrejä alle. Toistaiseksi ihan tyytyväisenä on saanut ajella. Kytkimen toiminnassa en ole huomannut mitään luistamisen tai jurinan merkkejä, tosin überpoletusta en ole tuolle vielä antanutkaan.

            Comment


            • #7
              Periaatteessahan tuon optimalin laitto mun 150hv 1,8t saa aikaiseksi sen, että lukemat vastaavat 1,8T 140kw:n mallia? Onko se juuri näin ettei tuossa 140kw:n mallissa ole mitään eroa paitsi moottorinohjauksessa?
              Kyllä on muutakin eroa, haulla ainakin löytyy lisää tietoa...

              Comment


              • #8
                Jos niistä ei olis muuta eroa kun ecu niin eikäs tosta mopommasta pitäs saada sillon enemmän ku kerran 140kw mallinki voi lastutella.

                Comment


                • #9
                  No tuon optimalin tarkoitus onkin ottaa nimensä mukaisesti optimaalinen teho autosta. EMJ:n sivuilla on myös max power niminenkin vaihtoehto, jossa autosta revitään heppoja oikein kunnolla. Siinä varoitellaankin mahdollisesta käyttöiän vähenemisestä.

                  Tarkoitin tuolla 150hv melkein sama kuin 140kw malli sitä, että erot ovat pienet. Tehtaan karhuaman korkean lisähinnan sijaan saat 550e hintaan lähes samat ominaisuudet.

                  EMJ:n sivuilta löytyvien tietojen perusteella (jos paikkaansa pitävät?) voi nähdä 150hv:n turbon eron 163 ja 180hv:n malleihin ainakin tuon optimalin kohdalla aika pieneksi. Tosin sivuilta ei löydy arvoja tuolle 140kw:n mallille, sillä eikö tuo 132kw:n (180hv) malli löydy ainakin vanhemmasta TT:sta, mutta ei tietääkseni kyllä nelkusta?

                  Comment


                  • #10
                    B5 nelkussa on toi 180hv moottori.

                    Comment


                    • #11
                      Juu, tulla kopsahtihan tuo mainoslehdykkäinen postilaatikkoon. Sinänsä ihan hyvältä tuntuva juttuhan tuo on, mutta mainoksessa silmiin pisti muuan seikka.

                      Sanovat seuraavasti:
                      "-Ensin autosi alkuperäinen moottorinohjausohjelma kopioidaan autostasi ja lähetetään Saksaan, jossa insinöörit ohjelmoivat ohjelman uudestaan...jne.
                      -Saatuamme uuden päivitetyn ohjelmiston Saksasta asennamme sen autoosi, optimointi on suoritettu ja voit alkaa nauttia Audisi uusista huippuominaisuuksista."

                      Joo, kun päivitys "käyttäjien kommenttien" mukaan tapahtuu kahvia juodessa, niin taitaa ne Saksanmaalla insinöörit olla kaikenaikaa valmiudessa... Uskoo ken tahtoo.

                      Uskottavan mainoksen tekeminen on haasteellista, mutta ei tuo päivityksen kulku kyllä ihan uskottavalle kuullosta. En toki väitä, että ihan suoranaisesti valehtelisivat, mutta vähän väritettyä totuutta tuossa taitaa olla.

                      Comment


                      • #12
                        Alkoi toi kiinnostamaan ja toimipisteitä paljon. Taitaa kesälomarahat olla tuhlattu :)

                        Comment


                        • #13
                          Sama lehdykkäinen putosi minullekin eilen postin mukana ja vaikka tuo "insinööreille lähettäminen" kuulostaakin hieman epäilyttävältä, niin kieltämättä mielenkiinto päivittämistä kohtaan heräsi kummasti.

                          Onko kellään kokemuksia siitä miten multitronic reagoi tuon tehonlisäyksen suhteen? Vaihteiston käytöksessä ei varmasti sinällään suuria muutoksia tapahdu mutta miten on kestävyyden laita? Teoriassahan tehonlisäyksen pitäisi olla laatikolle huonoksi, mutta lähinnä haluaisin nyt siis kuulla käytännön kokemuksia. Kiitokset etukäteen!

                          Comment


                          • #14
                            EMJ:n sivuilta löytyvien tietojen perusteella (jos paikkaansa pitävät?) voi nähdä 150hv:n turbon eron 163 ja 180hv:n malleihin ainakin tuon optimalin kohdalla aika pieneksi. Tosin sivuilta ei löydy arvoja tuolle 140kw:n mallille, sillä eikö tuo 132kw:n (180hv) malli löydy ainakin vanhemmasta TT:sta, mutta ei tietääkseni kyllä nelkusta?
                            Profiilin auto on juurikin 180hp malli. Nykyisin noita on jonkin verran Suomessa, mutta kuuleman mukaan niitä ei aikanaan tuotu ollenkaan. Toiset lastufirmat ilmoittavat hieman suuremmat arvot 180hp mallille vaikka eri konevaihtoehtoja ei muuten erotella. Esim. Dahlbäckin sivuilta voi käydä katsomassa.

                            jannekk: jos en väärin muista niin juuri kyseisellä tavalla yrittivät aikanaan lastuttaa entisen työkaverin pemaria. Eli ihan oikeasti eemelöivät niitä softia Suomen ja Saksan välillä kaverin odottaessa vieressä. Voin tosin muistaa väärin.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä Multitronicilla varustettuja autoja on lastutettu. Korjatkaa jos olen väärässä, käsitykseni mukaan moottorinohjauksen uudelleenohjelmoinnin yhteydessä pitää myös laatikon softaa päivittää.
                              Itse olen vetänyt kissanhäntää tuon lastutuksen suhteen. Profiilin A6:een on laatikkoremontti kertaalleen jo tehty, siinä suhteessa uuden remontin riskin ottaminen pistää miettimään.Foorumilla lienee sellaisia, joilla on kokemusta Multin osalta enemmän.

                              Mitä tuohon mainokseen tulee, niin luulempa että softat niillä on valmiina. Mainos on luultavasti laadittu tieten sillä tavalla, että se antaa "suurelle yleisölle" professionaalimman vaikutuksen. En epäile etteikö kaverit hommiansa osaa, se kyllä hetken päästä varmasti näkyisi tällä foorumilla.

                              Comment


                              • #16
                                Sama juttu tuon laatikon rempan suhteen - juuri viime kesänä vaihdettu takuutyönä mm. luistikytkin eli tämän takia tässä hieman emmin. Voi kyllä olla, että täytyy jossain vaiheessa kuitenkin kokeilla -kunhan ensin kerään vähän lisää rohkeutta/tietoa. Tuo firma on käsittääkseni ansioitunut myös autourheilun puolella eli luotettavuutta yritystä kohtaan tuskin tarvitsee kyseinalaistaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Profiilin multitronicilla ajettu nyt lastutettuna reilut 30 tkm ilman ongelmia. Ei tarvitse multitronicin softaa päivittää lastutuksessa. Laatikko sopeutuu kyllä uusiin tehoihin ja vääntöön itsekseen. Rankasti viritetyt tiptronic -autot ovat sitten vähän toinen juttu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Muistelen jostain lukeneen tai kuuleneeni että emaililla kuskaavat softaa ees-taas. Ja että ei onnistu ~iltakuuden jälken kun saksalaiset on lähteny kotia.
                                    Sitä en taas usko että muokkaavat softaa juuri minun autolle, vaan lähettäävät siihen käyvän softan. Voisin kuvitella että tällä estetään paikallisen asentajan omat bisnekset? (maksaa päämiehelle yhdestä softan tiputuksesta ja asentaa niitä koko kylälle "omaan piikkiin")

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja vkalle
                                      Profiilin multitronicilla ajettu nyt lastutettuna reilut 30 tkm ilman ongelmia. Ei tarvitse multitronicin softaa päivittää lastutuksessa. Laatikko sopeutuu kyllä uusiin tehoihin ja vääntöön itsekseen. Rankasti viritetyt tiptronic -autot ovat sitten vähän toinen juttu.
                                      Kiitos vkalle! Tämä antaa lisää uskoa. Kuinka paljon mielestäsi tuo tehonlisäys vaikutti auton "vireyteen" eli lähinnä kiinnostaa etenkin ohituskiihtyvyyden muutos noin perstuntumalla?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ero on kyllä huomattava. Ohitustilanteissa tuppaa nopeudet nousemaan vähän liikaa, kun auto kelaa nopeutta herkemmin kuin vakiona. Alaväännön lisäys on myös merkittävä. "Lastutuksen" jälkeen ei kyllä halua palata takaisin vakio-ohjelman pariin. Olen kokeillut. Tuntuu ettei auto mene mihinkään...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei helkkari kyllä tekis mieli kokeilla tuota ja poiskin sen sitten saa, jos haluaa. Olen vain niin varovainen ja epäileväinen kaiken suhteen. Toisaalta tuo 150hv riittää täysin mun käyttöön ja siinä on ripeyttä ihan tarpeeksi ettei jää liikenteessä jalkoihin. Enemmänkin tuo väännön lisäys ja lähinnä sieltä alakierroksilta asti olisi jotenkin tarpeellinen. Käyttömukavuus parantuis eikä tarttis hämmentää manuaalilaatikkoa kaupunkiajossa niin paljon. Toki ohitustilanteissa varmasti myös turvallisuus parantuisi. Silti tuo 550e vois käyttää muuhunkin, kun ei mitään pakottavaa tehontarvetta ole.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Muistelen jostain lukeneen tai kuuleneeni että emaililla kuskaavat softaa ees-taas
                                            Juurikin näin. Eli kyllä se ihan oikeesti lähtee sinne sakemanni-ingenjöörille se softa, kun se on ensin "fläshätty" koneelle. Meilin välityksellä tuo ohjelmointi siis hoituu ja tehdään Saksassa. Tämä perustuu yrityksen edustajalta saatuun tietoon.

                                            Sitä en taas usko että muokkaavat softaa juuri minun autolle, vaan lähettäävät siihen käyvän softan.
                                            Oikein jälleen. Perustuu siis ihaan samaan kaupalliseen "bulkkituotteeseen" kuin ABT:t, MTM:t, Oettingerit sun muut. On näillä "saksalaisilla insinööreillä" toki mahdollista taikoa ohjelmiin omat ennakkonsa sun muut ihan yksilöllisestikin, mutta kuinka tuo nyt käytännössä onnistuu autoa ja sen muita muutoksia tuntematta/näkemättä...

                                            Comment

                                            Working...
                                            X