Sehän riippuu ihan tasan tarkkaan siitä, mitä haet. Riittääkö pieni poikamiesauto vai tarvitsetko perheenkin mukaan, pitääkö auton olla ensisijaisesti hauska vai sivistynyt vai molempia, haluatko tehoa 150 vai 300 hv... Yksikäsitteistä vastausta on mahdoton antaa noin suppeilla perustiedoilla ja sittenkin makuasioista on mukava kiistellä.
Tuohon budjettiin mahtuisi hauskoista perheautoista alkupään B5 ässät, mutta sellaisen ylläpidossa kannattaa varautua pitämään muutama touhutonni aina "käden ulottuvilla" jos jotain yllättävää menee.
Poikamiesautoista A3tq, S3 ja TT, vuosimalli ja ajometrit määräytynee melko pitkälti budjetin asettamasta rajoituksesta.
Järkevämpi valinta perheelliselle voisi olla esim. B6 koppainen 1.8tq avant, niitä saattaisi saada 02 tai hyvällä tuurilla 03 vuotisena tuohon budjettiin.
Voihan tähän tietysti omia mieltymyksiään kertoa mutta muuten olen samoilla linjoilla Heikin kanssa, mielipiteitä tulee tasan yhtä monta kuin on vastaajiakin.
Esim. minun mielipiteeni eroaa Heikin mielipiteistä jo siinä, että sen nelivedon pitäisi olla Torsen ja perheen kuljetukseen A6/S6 on sopivampi, vanhemmasta kalustosta toki löytyy sitten "pienemmällä mallimerkinnällä" olevaa perheautoakin.
Menkää nyt hyvät ihmiset vaan kattomaan niitä autoja ja ajamaan älkääkä täällä kysykö mikä on paras. Joka autossa on hyvät ja huonot puolet. Joka viikko joku on kysymässä mikä auto olis hyvä tai kumpi joistain vaihtoehoista eikä olla kumpaakaan ees vielä koitettu.
Jos mulle joku löis 25k? käteen ja sanoisi "tuhlaa kaikki autoon kuukauden kuluessa", varaisin lentolipun Saksanmaalle ja ajelisin tämän kanssa kotiin. http://tinyurl.com/3xd47t
Anteeksi merkki-uskollisille, mutta Audin valikoimasta ei oikein löydy tarpeisiini sopivaa menopeliä, nykyinen B5 on aika lähellä mutten 25k?:tä S4:ään pistäisi.Kuluttaa liikaa, teho ei tule tyhjästä.
Jos 25k? olisi vapaasti käytössä, hakisin 99-00 B5 2.5TdiQ:n, ja laittaisin 12k? sukanvarteen.
Kyllähän ei ole S4:n voittanutta tossa hintaluokassa!!! ;) Sopii mamman kauppakassiksi ja sitten vaikka radalla cruisailuun ja aah on niin mukava ajaa..
Jep,
olin ehkä pikkasen epätarkka tarkoituksella. Mutta perheellinen versio autosta, ja sitten pitäis saada auto millä vois ajaa pitkäämatkaa ja kaupunkia ja välillä kovaa (tai rataa). Paljonko tollanen A6 2,7 Bi Turbo kone kestää (tavallista ajoa: paljonko on tämän konetyypin kilometri yläraja)?
Olinkin jo Antin ässähehkutukseen kommentoimassa, että jos tilaa tarvitaan niin vastaavalla tekniikalla olisi itselläni ostoslistalla A6-farkku. Todennäköisesti muutenkin katsoisin samalla pohjalevyllä ja vetotekniikalla olevat tuotokset (esim. 3BG Passat). Myös silmään nämä näyttävät hieman tuoreemmilta vs. B5.
Mitä 30tkm tuli tippilaatikkoisella A6 2.7TQlla ajeltua, itse kallistuisin kohtalaisen helposti tuohon vaihtoehtoon. Tosin ehkä etsisin manuaalia ennemminkin, kun tuolla budjetilla ikää autolla alkaa olemaan jonkinverran ja olisi ainakin yksi huoli vähemmän tulevaisuudessa. Koneen osalta ei mitään mullistavaa, search auttaa (MAF, ahtovuotoja, ehkä mahdollisia öljyvuotoja sekä vettäkin voi tihuttaa sähköisen pumpun juurelta, pakosarjoista ei ole kantaunut A6:n osalta pahaa sanottavaa vs. prefacelift S4:t).
Comment