Tuli oltua kyseisessä tapahtumassa Jämillä ja kyllä täytyy sanoa että ajatuksia herätti ja oli kohdallaan kyseinen tapahtuma.
Hommansa osaavia kouluttajia rallitaustaisia kuskeja opettajana. Väistöt ja muut harjoitteet tehtiin noin 80km/h nopeudesta eli ajatuksena että normaali maantie nopeudesta joutuu tekemään jotain jotta ei osuisi tielle tulleeseen kohteeseen. Kumpaakin vaihtoehtoa ajettiin eli esp päällä ja pois päältä. Ns hirviväistöön tultaessa harjoiteltiin sitä ettei sotketa kytkintä pohjaan vaan tehdään tehokas jarrutus ja ohjaus liikkeitä. samaten ns ohitus tilannetta harjoiteltiin eli 80 vauhtia ja koukkaus vastaantulijan kaistalle ja paluu omalle, ei jarrutusta tai kytkintä pohjaan veto päällä koko ajan.
Huomiota kiinnitettiin myös ajoasentoon ja ratin pyöritys tekniikkaan.
Kalustona oli uudehkoja A4 2.0 TFSi 200hv ja 220hv vehkeitä sekä pari dieseliä. Autoihin oli laitettu ns tarvikepuskurit paikiolleen ja riisuttu sumarit jne pois kun keilat ja penkka tunnetusti hyvää niille tee.
Haldeksin ja torsenin ero tuli konkreettisesti todettua esim ympyrässä ajolla nelipyörä luisussa esp pois päältä.. Parkkiksella huilasi muutama mielenkiintoinen malli joilla asiakkaat olivat tulleet RS4, S6 ja A8 6.0 w12.
Räyhäkkäät pörinät oli rs mallissa kun se siitä kaasutteli kotimatkalle..
Suosittelen lämpimästi kaikille talvella autolla ajajille että käy välillä jääradalla muistelemassa mitä pitäisi tehdä kun sattuu yllättävä asia liikenteessä.. varsinkin jos autossa on esp
Hommansa osaavia kouluttajia rallitaustaisia kuskeja opettajana. Väistöt ja muut harjoitteet tehtiin noin 80km/h nopeudesta eli ajatuksena että normaali maantie nopeudesta joutuu tekemään jotain jotta ei osuisi tielle tulleeseen kohteeseen. Kumpaakin vaihtoehtoa ajettiin eli esp päällä ja pois päältä. Ns hirviväistöön tultaessa harjoiteltiin sitä ettei sotketa kytkintä pohjaan vaan tehdään tehokas jarrutus ja ohjaus liikkeitä. samaten ns ohitus tilannetta harjoiteltiin eli 80 vauhtia ja koukkaus vastaantulijan kaistalle ja paluu omalle, ei jarrutusta tai kytkintä pohjaan veto päällä koko ajan.
Huomiota kiinnitettiin myös ajoasentoon ja ratin pyöritys tekniikkaan.
Kalustona oli uudehkoja A4 2.0 TFSi 200hv ja 220hv vehkeitä sekä pari dieseliä. Autoihin oli laitettu ns tarvikepuskurit paikiolleen ja riisuttu sumarit jne pois kun keilat ja penkka tunnetusti hyvää niille tee.
Haldeksin ja torsenin ero tuli konkreettisesti todettua esim ympyrässä ajolla nelipyörä luisussa esp pois päältä.. Parkkiksella huilasi muutama mielenkiintoinen malli joilla asiakkaat olivat tulleet RS4, S6 ja A8 6.0 w12.
Räyhäkkäät pörinät oli rs mallissa kun se siitä kaasutteli kotimatkalle..
Suosittelen lämpimästi kaikille talvella autolla ajajille että käy välillä jääradalla muistelemassa mitä pitäisi tehdä kun sattuu yllättävä asia liikenteessä.. varsinkin jos autossa on esp
Comment