Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Työn hinta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Työn hinta?

    Monasti on ollut täällä juttua kuin hemmetisti korjaamot perivät hintaa erinäköisisitä korjauksista.
    Itsekkin olen korjaamoita karsastanut, mutta nyt täytyy hieman joustaa.

    Kaupunkilaisena olen tottunut 50-70e tuntihintoihin. Ne rajottaa hemmetin paljon korjaamoiden käyttämistä pikkujuttuihin.
    Nyt olen muuttanut maalaiskuntaan ja huoltotilojen uupuessa joutunut turvautumaan paikalliseen korjaamoon.

    Ei siinä mitään. Kaveri tuntuu osaavan hommansa. Mutta kun lasku pitää kansaa niin silloin on vaikee pidätellä ihmetystä.
    Se vaihtoi mulle taannoin raidetangonpään ja tarkisti aurauksen. Hinta 25,-
    Nyt vaihdatin nokkahihnan, termarin, vesipumpun, kaikki rullat ja hihnat, niin työ maksoi 140e. AJM:ssä kuitenkin on jonkun verran hommaa. Osat mulla oli itellä.

    Kysymys onkin, miksi muka kaupungissa sama työ maksaa helposti 3-4 kertaa enemmän?

  • #2
    Jaa-a. Yksi ainakin vaikuttava tekijä on kalliimmat vuokrat.

    Comment


    • #3
      Toki isommissa kaupungeissa kaikki maksaa enemmän, mutta miksi laskea hintoja, kun asiakkaita riittää muutenkin?

      Comment


      • #4
        Henkilökunta maksaa myös. Ja yleensä kaupungissa tietenkin isommat kuviot.
        Mitä marmorilla tehdään kun pitää olla neljäkin varaosamyyjää? Kustannuksia siitä tulee.

        Itselläkin on käynyt onni onnettomuudessa, että on löytynyt maalta paja jossa ei virallisestikaan maksa paljoa. Ja saa olla vieressä koko remontin ajan puhumassa soopaa.

        Comment


        • #5
          Näistä osaavista, edullisesti VAG-pelejä huoltavista ja korjaavista paikoista kannattais tehdä ihan listaus? Aika moni liikkuu autollaan ympäri Suomea, joten huollon ajoittaminen reissun yhteyteen ja johonkin hyväksi havaittuun paikkaan ei liene mahdottomuus.

          Comment


          • #6
            Kyllä se hintaero tulee eroista kustannusrakenteessa. Maaseudulla kiinteät kustannukset ovat paljon pienemmät ja työvoima edullisempaa. Työnlaatukaan ei välttämättä ole yhtään sen huonompi, voisipa väittää että useimmiten voi olla parempikin. Maaseudulla toisenkin kerran tuleva maksava asiakas on sellainen josta kannattaa pitää kiinni.

            Se on vaan harmillista, että nykyautojen tekniikka alkaa olemaan sellaista joka vaatii erikoisosaamista ja tyyriitä laitteita vikojen etsimiseen. Tällaisia ei joka maaseudun pajasta tahdo löytyä, mutta perushuollot varmasti tulee tehtyä aivan yhtä asiantuntevasti kuin muuallakin.

            Comment


            • #7
              Ja saa olla vieressä koko remontin ajan puhumassa soopaa.
              Niskapoka :)

              Sori mutta oli pakko laittaa. Kovat työhinnat kaupungeissa tulee tosiaan niistä kovista kuluista ja siitäkin osittain ettei niitä hintoja kannata pudottaa kun pokaa kuitenkin riittää. Osaltaan varmaan vaikuttaa myös se, että nykyään monessa paikassa on asentajillakin provisiopalkkaus ja äijät vetää aika kovaa tiliä. Tiedän tyyppejä joiden keskituntiansio on 25 euron hujakoilla, siis provisiopalkkaisen asentajan.

              Comment


              • #8
                Niskapoka :)
                Kieltämättä välillä tuntuu itsestäkin siltä kun siellä on ;)

                Comment


                • #9
                  Merkkiliikkeen varaosamyynnin ja huoltotoiminnan tuottotavoitteet ovat varmaankin myös korkeammat kuin pienellä maaseutupajalla joka on yrittäjän omistuksessa. Aika kohtuullista tulosta tuntuvat nuo merkkiliikkeet tekevän, vaikka jaksavat ruikuttaa jatkuvasti huonosta automyynnin ja huollon kannattavuudesta ja koettavat kokoajan työntää tuontiautojen omistajille kapuloita rattaisiin jopa syöttämällä suoranaisia valheita tietämättömille autonostajille.

                  Muutenkin maaseudulla ei ehkä olla niin "rahan perään" eli joka käänteessä ei tarvitse asiakasta rahastaa. Hyvät asiakassuhteet ja niiden jatkuvuus ovat monesti tärkeämpiä kuin maksimaalinen taloudellinen tulos.

                  Comment


                  • #10
                    Täällä Muoniossa Essolla missä on toyta, nissani ja volvo merkkihuolto ja Shell:n korjaamo (Pörhön sisaryhtiö) missä on audi, mb ja joitakin muita merkkejä, + bosch service jne.. on 45e/h.

                    Essolla tunnutaan osaavan hommat kuten myös Shell:illä, mutta shell:illä on surkea asiakaspalvelu kun taas Essolla on todella hyvä asiakaspalvelu!

                    Ihan näin ilmotin, jos sattuu autoihin tulemaan vikaa ja on reissussa täällä pohjosessa :)

                    Comment

                    Working...
                    X