Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Visailut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Visailut

    Pistetäänpäs tähän melkein perjantain kunniaksi tietokilpailu. Ensimmäiselle täysin oikeat vastaukset tienneelle lupaan tarjota oluen jossain sopivassa kerhon tapahtumassa.


  • #2
    Näihin tärkeisiin kysymyksiin pitää vastata nopeasti.

    1. Kannen tiiviste
    2 sytytystulppa
    3. kiilahihna
    4. tasauspyörästö
    5. Rikastin
    6. Pakosarja
    7. Itsekantava kori
    8. raidetanko
    9. vetoakseli
    10. äänenvaimennin
    11. kojetaulu
    12. pyyhkijän sulka

    Kuis meni?

    Comment


    • #3
      Pekka oli nähnyt kyseisen visailun ennenkin ja tiesi selkeästi vastaukset etukäteen :)

      Itsellä vain kojootti ulvoi ja risupallo vieri tuulen mukana...

      Comment


      • #4
        1. venttiili

        Comment


        • #5
          Joo Pekalla meni tuo kyllä liiankin hyvin :D tarjoan sen oluen kunhan seuraavan kerran nähdään.

          Comment


          • #6
            No keulalla näyttäisi olevan VW:n merkki, eli samaa konsernia, ja kuva on otettu Suomen metsässä? ;)

            Comment


            • #7
              Kyseessä on VW Iltis, volsun maasturi BRD:n armeijalle. Suomen lapissa 70-luvun lopulla testasivat tehokkaita Audeja (100 5 syl. turbo?) ja huoltoautona ollut Iltis jätti tehojen puutteesta huolimatta tehokkaat Audit jälkeensä. Iltis toimi alkuinnoittajana Quattron kehittämisessä.

              Jatkokysymys: Audilta oli jo aikaisemmin ilmestynyt nelivetoinen ajoneuvo. Minkä niminen ja millainen?

              Comment


              • #8
                kaikki jotka tietävät mistä quattrot ovat saanneet alkunsa tietää tähän vastauksen...eli suomen lappi ja siellä tehdyt audin talvitestin joskus 70-luvun lopulla! kävi niin että tämä vw-iltis oli jäällä nopeampi kuin edestä raapiva audi niin herrat päättivät rakentaa audiin nelivedon ja siitä alkoi quattron ylivoima.

                Comment


                • #9
                  Eihän iltiksessä vielä torsenia ollut, taisi olla vain melko simppeli jatkuva neliveto. Torsen tuli noin vuonna -88 Audeihin, eri malleihin vähän eri aikaan.


                  Mutta kyllähän käheimpiä konsernin nelikoita on type 87.

                  http://www.waffenhq.de/panzer/kommandeurswagen.html

                  Comment


                  • #10
                    .80 urkissa ei todellakaan ollut Torsenia vaan avoimet/lukittavat lukot keskellä ja takana. Torsen tuli vasta -88.

                    Comment


                    • #11
                      Ja eikös iltiksessä ollut kiinteä "keskipyörästö". Henkilöautoon sovituksessa tuumasivat että hitusen on kankea peli, että tarvinnee keskitasauspyörästön :)

                      Comment


                      • #12
                        Vastaus löytyy tutuilta sivuilta: http://www.audiclub.fi/index.php?mid=9&pid=13

                        Huomatkaa kirjoittaja! ;)

                        Comment

                        Working...
                        X