Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 C5 osto; perusmalli vai plus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Kuten varmaan tuli ilmi, mersumies oltu poislukien se M5-fiasko... Haussa oli jotain mitä mersu/AMG ei paljoa tarjoa - neliveto ja ehkä puhtaasti vaihtelua.

    200k ajetun E55 AMG:n voisin ostaa näkemättä pelkän huoltohistorian perusteella ja kehtaisin väittää että tulee ihan hyvä kiesi.

    Vanhastakin saa rahalla parempaa juu mutta lopputuloksen hinnalla saisi jo kokonaan paremman. Ei ehkä sitä uutta V10 hirmua mutta CLS63:n ja minun silmissä ovat lähes tasoissa.

    Comment


    • #92
      Onko näistä olemassa jotain "faceliftiä" vai hyppääkö suoraan tuohon lambosta nyysittyyn V10 pannuun?
      Se ei muuten ole lambosta otettu moottori. Eikä varsinkaan tuon uuden RS6:sen kone, se on biturbo, lambossa sellaista ei ole. Tämä tuntuu olevan sitkeä nettihuhu.

      Comment


      • #93
        Joo, Swatin tarkka koeajoraportti tuntuu kyllä aika oudolta 264tkm ajetun norsun omistajalle. Melkein vois sanoa että kun kääntää kaikki kommentit päinvastaiseksi niin ollaan aika lähellä. Eli en lyttäisi kyllä koko mallisarjaa tuon perusteella, mitenkään väheksymättä Swatin kommentointia.

        Comment


        • #94
          En ihmettele jos oudolta kuulostaa, itse suorastaan yllätyin, "voiko tää olla tälläne?" mutta kuten sanottu, lienee välinpitämättömyydessä syy eikä mallissa tai merkissä.

          Noh, tulipahan selväksi tuo lambo-huhu. Omat tiedot Audeista yleensä on lähinnä Top Gearista kuultua ja nehän pariin kertaan sanoi F40 fefessä olevan kutos-kone ^^ mainittakoon että eräs elämäni suurin kunnia oli päästä käskyttämään yllämainittua radalla pari kiekkaa. Olisi väärin sanoa "parasta mitä voi pöksyt jalassa tehdä" - se oli parempaa.

          Se mitä haluan autosta on kiteytettynä lähinnä sitä kiihtyvyyttä. Ympäristö jossa liikun on täynnä motarin ramppeja ja 2-kaistaisia valoja, nuf said.
          Satasta kovempaa ku ei muutenkaan saisi ajaa ja radatkin täällä on suopeampia ketterälle autolle.

          Mieleen on taas palannut sekin idea että ostaisi "öky-kruiserin eko-pannulla" eli mb-ässä tai A8 ja kaveriksi joku täysin kahjo laite kuten Lotus Exige tjsp... Valintoja valintoja...

          Comment


          • #95
            Käy nyt veivaamassa joku kunnossa olevan Rs6 ensin, sopisi kriteereihin aikas hyvin kesät ja talvet. Sen jälkeen jos on vielä huono vaihtoehto, niin mersua kehiin vaan :)

            Tuo ahdettu, neliveto ja farmari vei itseni aikoinaan Audi piiriin, silloin vertailussa mukana oli AMG Mersut ja Ämmä Bemarit (salaa ehkä jopa Volvo hyi hyi...). Varsinkin talvella ylivoimainen yhdistelmä ja nyt vireistettynäkin kesällä ei kaipaisi sutivaa vajakkia.

            Comment


            • #96
              Ainoat omakohtaiset kokemukset AMG mersuista on melkein kymmenen vuoden takaa C34 AMG pikkumersusta ja se oli ainakin tälläisenä koleana syyspäivänä aika pelottava laitos. Kulki ja kiihtyi kyllä mutta auta armias kun oli vähän märkiä lehtiä alla niin loppui luotto vehkeisiin. Toveri Peltopurolla oli aika hyviä pointteja kiihtyvyydestä ja sen toistettavuudesta, ympäri vuoden kelillä kuin kelillä. Talvinen motarin ramppi on itse asiassa just se ympäristö jossa nelikko jättää ne kevyemmät ja tehokkaammat takatyöntöiset.

              Comment


                #97
                Se mitä haluan autosta on kiteytettynä lähinnä sitä kiihtyvyyttä.
                Suosittelen siirtymistä sitten vaikka Jenkkien puolelle.. ja varttimailia ajamaan. Siellä on sitä "kiihtymistä". Liikenteessä tuolla mielihalulla ei aiheuta kuin vahinkoja jos niin kiire on ettei liikennevaloista ehdi isolla farmarilla normaalisti sinne minne haluaa. Rantakirpullakin on tullut jätettyä kiihdytyksessä kymmenen kertaa isommalla koneella olevaa autoa. Kolmosen jälkeen toki sitten ollaan jo kaukana takana, mutta kiihtyyhän se :)
                Kannatusta ajatukselle, että erikseen on se työmatka/hupi vehjes esim. se Lotus tai jopa kutiteltu Kupla.. Arkiajoon sitten se Iso-S tai S8 4.0TFSI. Jos taas se enemmän tilaa, neliveto ja turpokin on se juttu ja konsernin vaihto toiseen kiinnostaa, niin listalle voi lykätä sitten Porsche Panamera Turbo.

                Comment


                  #98
                  Alkaa luisuimaan aika paljon pois RS6 keskustelusta. Ilmassa on myös provoilun piirteitä.

                  Comment


                  • #99
                    Melkein uskallan väittää, että ei se valmistajaa katso, jos paskoja autoja tulee vastaan. Ihan varmasti on paskoja AMG ja M autoja myynnissä, kun on RS:iä. Ei tartte Audin olla edes RS. A8:t on ihan sama juttu vanhimmiten.
                    Nelivetoinen auto on käytökseltää erillainen kun takatuuppari muutenkin. Neliveto hieman syö sitä tehon tunnetta mun mielestä. Jos hauskuutta miettii niin takatuuppari on hauskempi kesällä, kun taas neliveto talvella mun mielestä.

                    Faija on mersumies henkeen ja vereen. Silti meni ostamaan A8:n ja kauan on sillä ilman kummempia ongelmia päässyt. Silti nyt vaihtoi takaisin mersuun ja S400CDI:hin. Siellä se A8 odottaa uutta omistajaa.

                    Comment


                    • Sepä oiskin ku ois varaa ostaa räyheä peli talveksi ja kesäksi erikseen, vaan kun ei ole. Neliveto ois todella suuri plussa, mutta ilmankin on pärjätty. Kesällä ja radalla taas vajaavetoinen on ehdottomasti hauskempi, kierrosaikoja kun en edes ole ikinä katsonut, leikkimään sinne radalle on menty.

                      Liikenteessä en leikkimään rupea, mutta jos siellä nokalla on voimaa ni se motarin ramppi on öbaut se ainoa paikka missä vähän saa antaa laulattaa.

                      Kiihtyvyydellä haen enempi sitä kaarteesta ulos kiihtyvyyttä, en varttimaileja. Ainoa jenkki mikä ois sydäntä lähellä on H2 hummeri, melkeen nolottaa jo sanoa mutta se vaan on... Hupi-autoksi ja tuunaus-aihioksi, joskin hinnat ois aika suopeat "talviautoksi"

                      Kun miettii mitä juuri sakemannit tarjoaa nykyään ni jenkkilästä ei tule melkeempä mitään mikä oikeasti olisi parempi. Germaanit yleensä jo takoo parempia aikoja vartilla kuin jenkit ja tunnetusti niitä voi ajaa hymyissä suin sen ulkopuolellakin.

                      Panamera olisi aika kova sana jos vaan näyttäis autolta eikä lentävältä kurpalta. Samaan hintaan sais jo uuden RS6:n ja jos noista pitäis valita ni ehdottomasti RS6.

                      Comment


                      • Siis tuo swattin kokeilema tuntui tehottomalta ja autofakta kertoo rekkarilla, että kyseessä on 4.2 V8? vapari? Katsoitko pellin alle, että oliko siellä sellainen 4.2 vai V8 Biturbo siinä muovissa? Kieltämättä outoa, että tulee A6 4.2 vastaukseksi, siinä taitaa olla jo valmistajaosakin VINissä eri kuin RS6:ssa (A6:ssa valmistaja on Audi AG ja RS6 on Quattro Gmbh, luulisin).

                        Comment


                          No autoja maahantuodessa voi katsuri merkata mitä sattuu malliksi. Kun ei tuokaan ole tullut VV-Auton kautta maahan.

                          Comment


                          • Niin voi. Omalla kohdalla harjoiteltiin quattron kirjoittamista muutaman kerran.
                            Tästä muistuu mieleeni myös yksi Possu GT3 tapaus.

                            Comment


                            • Kyllä tuo Jyväskyllässä oleva Ronsu on tehtaalta ainakin Ronsuna lähtenyt, mitä nyt pikasesti vilasin tietoja... Hiukan jos jaksaa nähdä vaivaa, niin ei tarvi arpoa ;)

                              Motor:
                              Audi RS6 Avant 4.2 quattro 331 kW tiptronic (5-stufig)
                              Außenfarbe:
                              Ebonyschwarz Perleffekt

                              Comment


                              • Ja ei ole ennenkuulumatonta, että joku erikoinen auto olisi rekisteröity tavismallina pienemmän veron toivossa.
                                RS6:n kohdalla on tietysti jonkinmoinen virhe moinen, koska valmistaja on eri, eikä vertailukohta ole Audin A6 kyllä silloin.

                                Comment


                                • Ennenkuin tämä topiikki lipsahtaa kokonaan tsättiin unelma-autoista, niin muutama kommentti RS6 C5:stä. Mun kokemukset perustuvat vain ja ainoastaan yhteen RS6 plus-malliin, joka oli jo ennen minua hyvin pidetty. Muutama kommentti siltä pohjalta tuohon koeajon havaintoihin.

                                  -Jarrut ovat normaalisti hyvät ja tunnokkaat, korkeintaan pedaalituntuma audimaisesti turhan herkkä (vaatii tottumista) ja auto pysähtyy vetelemättä yhtään sen enempää kuin muutkaan leveärenkaiset autot Suomen uraisilla teillä. Olisiko kyseisessä yksilössä jarrut loppu, ongelmia satuloissa ja/tai alatukivarren puslat sököt?
                                  -Vaihteistossa näkyy auton malliluokan ikä, se on vain 5-lovinen ja toiminnaltaan vähän hidas nykyajan mittapuulla. Ei se kuitenkaan nykimistä selitä. Vaihdeläpyskät vaihtavat kyllä aina kun se on mahdollista, mutta virhevaihtoja se ei suostu tekemään, esim alle 1500 rpm:n ei vaihda isompaa. Läpysköissä on pieni viive, mutta sen kanssa oppii elämään. MTM:n lastu parantaa laatikon ajettavuutta, kun sen kanssa luisto lukitaan aiemmin, eli se toimii enemmän kuin manuaali, lisäksi kickdownia ei tehdä yhtä herkkään, vaan moottorin vääntöä hyödynnetään paremmin
                                  -Ohjaamon napit yms: kyseessä on C5-korin Audi, kaikkine hyvine ja huonoine puolineen, käytännössä tekniikka haiskahtaa ysäriltä, vaikka vuosimalli onkin 2003 tai 2004. Täällä ikä näkyy.
                                  -Tehoa pitäisi olla 450 hv vakiona, ja se kyllä kuljettaa raskastakin koria eleettömästi mutta kovaa. Käytännön suorituskykyä jo kommentoinkin, 9 päivää kymmenestä siellä motarirampilla AMG-mies jää taakse.
                                  -ESP on yliherkkä, tai tarkemmin ottaen se vetoluistonesto ASR, joka lähtee pois samasta napista. Talvirenkaat pahentavat ongelmaa. ASR leikkaa moottorin tehoa, vaikka neliveto pystyisi jakamaan sutivan pyörän voiman paremmin pitävälle akselille. Siksi etenkin mutkista lähtiessä kiihtyvyydessä on julmettu ero ESP päällä tai pois jälkimmäisen siis ollessa se nopeampi tapa saavuttaa nopeusrajoituksen määrittämä matkanopeus tai valittu ylitys.

                                  Talvirenkaiden vaikutusta kokemukseen kannattaa puntaroida. Ja kannattaa myös ajaa joku hyvin pidetty yksilö. Olipa pinkka kuinka tukeva tahansa, niin en suosita huonon RS6:n ostoa. Olen sellaistakin tarinaa seurannut kaveripiirissä, ja noiden autojen kalliin ja harvinaisen tekniikan kuntoon laittaminen voi olla painajaismaista ja kallista. Parempi lähteä liikkeelle hyvästä yksilöstä ja pitää se aktiivisella huolenpidolla hyvänä.

                                  Comment


                                  • Lainataas vähän ketjua, kun RS6 kuumettakin on ilmassa. Eli lähinnä mietityttää, kun auto olisi tulossa käyttikseksi, jolla ajetaan noin 30tkm vuodessa. Olen kahlannut kaikki mahdolliset ketjut läpi ja huoltokulut/käyttökulut on tiedostettu. Mutta onko noilla vousikilometreillä liian suuri pala tuolle autolle? Jos tähän päädytään on tarkoituksena löytää mahdollisimman hyvä ei halvin yksilö.

                                    Comment


                                    • Auto kyllä varmasti kestää vaikka 100tkm vuodessa mutta se kysyy aika paljon ylläpitoa. Ja pitää varautua siihen, että jos joku paikka prakaa, niin korvaavaa osaa ei saa ns. huomiseksi vaan auto saattaa olla viikon poissa ajosta.
                                      Viimeksi muokannut TeroPee; 27.3.2013, 09:34. Perustelu: kirjoitusvihreen korjaus

                                      Comment


                                      • Ei Ronsu eikä Risa sovelly ns. käyttöautoksi. Ne alkaa olla jo kaikki vanhoja ja vaatii erityistä huolenpitoa (kuten olet lukenut). Niiden hinta on vain tippunut (näiden ensimmäisten) ja monella on nyt niihin varaa eli houkutus on hyvin suuri. Mahtavia autoja kuitenkin, mutta osta noilla kilometreillä diesel ja RS6:n talliin niitä nautintohetkiä varten. Pääset helpommalla =)

                                        Comment


                                        • Tuo on varmasti totta. Itellä on tuosta aiheesta ns. Kevyt-versio, eli vuoden 2001 Allroad 2.7T (jossa siis vain V6 biturbo ja ilmajousitus DRC:n sijaan), senkin kanssa tuuskaaminen jatkuvasti alkaa jo käydä voimille. Olen tosissani harkinnut, että tuo pitäisi laittaa kiertoon ja keskittyä tuohon S8 harrastamiseen. Tietysti vähän tyhmää nyt, kun kaikki on justiinsa laitettu.
                                          Viimeksi muokannut seepra; 27.3.2013, 09:38.

                                          Comment


                                          • Sotakone mulla on jo tallissa, mutta en vain haluaisi uutta diesel käyttistä. Ajoin aikanaa B5 S4:lla 50tkm vuodessa kolmen vuoden ajan, toki se ihan eri laite onkin, mutta jotenkin vaan RS6 houkuttelisi. Järkeä siinä ei varmasti ole.
                                            Viimeksi muokannut laituri; 27.3.2013, 17:01.

                                            Comment


                                            • Jos about ronsun tehoja halajaa ja pitäisi olla vielä luotettava, niin ainut vaihtoehto on C6 S6, toki ne maksaa 10k enemmän kuin kunnossa oleva C5/RS6, mutta on samalla kertalaakista moternimpi ja luotettavampikin

                                              Comment


                                              • Jos käyttikseksi noilla kilsoilla haluaa RS6:n, niin sen olisi kyllä oltava 4F. Nekin ovat jo alle 100k€ autoja ja varmaan kertaluokkaa luotettavampia. Käyttöautolla kun pitää olla luotettavuus kohdillaan, nuo vanhat RS6:t ovat jo sen ikäisiä, että komppaan Teroa ja Jaria, vaikka olisi kuinka hyvin pidetty yksilö.

                                                Tietty B8 S4 on vaihtoehto myös, jos kerran S4:stä on aiemminkin kokemusta :)

                                                Comment


                                                • No jos Ronsun ostaa niin sitten on ostettava diesel Golf tohon viereen. Tää on vaan vähän sellainen homma, että jostain syystä nuo uudemmat ei autoina kiehdo samoin kuin RS4 B5 tai RS6 C5, vaikka ne mahdollisia olisikin hankkia. Järkevintähän olisi ostaa A4 3.0 TDI B8 ja laskea silla tai vastaava Bemmu.

                                                  Comment


                                                  • Mullakin tätä RonSu kuumetta tuntuisi taas olevan ns. riittävästi.
                                                    Onko tuollainen laite oikeasti miten kallis pitää jos pysyy työkalut kädessä? Osat tietysti maksavat enemmän kuin perus A6 ja niitä menee vähän tiheämmin.
                                                    Jakopää 60tkm välein, no big deal keula auki ja osat vaihtoon. Jotkut sanovat että jarru osia menee tiheästi, mikä on nyt tiheä? 25tkm vai 50tkm?
                                                    Mulla käyttö kuitenkin on pitkälti kaupungissa asioden hoitelua sekä välillä matka ajoa, kilometrejä tulee vuodessa n.15tkm.

                                                    Mitenkäs tuo kulkupuolen piristys. 450hp tuossa korissa ei kuitenkaan riitä kuin pyhättömän viikon...

                                                    Comment


                                                    • Laakkosella Kuopiossa on -04 RonSu myynnissä, käsittääkseni jonkun forumilaisen entinen, josta on kaikenlaista kallista jo korjattu. Käyttömenoja ajatellen onneksi jäi sen verran kalliiksi kun tarjouksen pyysin...

                                                      Comment


                                                      • Tommille sen verran vihjettä että kerrot kaikki TT:n kulut kahdella noin ensialkuun. Tulpat, puolat, ahtimet, välkkärit, pakoputket, tiivisteet, letkut, vakuutukset, verot ja polttoaineet noin suurempina. Siinä normikulut ennen kuin mitään hajoaa.

                                                        Virittäessä seinä taitaa tulla askin puolelta vastaan. Muutenhan tekniikka kestää viriä ja sitä saa perinteisesti ahdetusta suht helposti jos ei nyt ihan halvalla. Askin vahvistaminen maksaa taas persettä vaille hevosen.

                                                        Ronsussa alkaa olemaan jo sitä RS-spesifistä palaa jonkun verran joka maksaa ihan eri kertoimella vaikka periaatteessa on samaa tavaraa kuin jossain A6:ssa.

                                                        Comment


                                                        • Onko tietoa mitä tuohon Kuopion vehkeeseen on korjailtu? Ja kenen se mahdollisesti on ollut? nim. mahdollisesti kiinnostunut...

                                                          Comment


                                                          • Tuolla myyntiosastollakin oli ainakin hetki sitten vielä yksi ronsu, ootko sitä jo kysellyt?

                                                            edit: Jep, siellähän se.
                                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=117530

                                                            Comment


                                                            • Kuopion RS:n ilmo Nettiautossa http://www.nettiauto.com/audi/rs6/5446537
                                                              Laakkosen myyjän mukaan vaihteisto tehdasuusi, kannet käytetty irti, turbot tarkistettu ja toinen kunnostettu, toinen ollut kunnossa joten sille ei tehty mitään ja asennettu korkeussäädettävä alustasarja.

                                                              ja löytyihän se postaus jota kaipasin : http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ostcount=11470

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X