Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sääliksi kävi autoa tänä aamuna pakkasella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aij, itellä se on vain +5-> -5 välisellä asteikolla. Muutenkin vain nähnyt sen tuolla välillä esiintyvän.

    Comment


    • tulella lämmittämisestä vielä. meillä jääty mersu pihaan niin laitettiin moottorin alta 100mm halkasiallista putkea metrin pätkä ja töhö puhaltamaan sinne putkeen. sillon tulee melko kuumaa ilmaa sieltä putkesta ja kun vielä nakkais ressun tai huovan auton keulan yli niin se lämpenis kuin sauna :)

      Comment


      • Aikoinaan lahdessa, naapuritalon romaniväestöllä, oli päässy vanhempi mersu jäätyy. Olivat laittaneet nuotion keulan alle, ja poistuneet sisälle oottelee sen sulamista. Grillasivat hieman mersua siinä pakkas aamuna. Onneksi palokunta sai hilloksen sammuu. Eli mersu ei palanu kokonaan hieman konehuone vain....

        Comment


        • No yllättäen mannet lämmitää liikaa :)

          Comment


          • Joskus neljännesvuosisata sitten kaveri lämmitteli kylmempinä pakkasaamuina Finn-Datsunin öljypohjaa retkikeittimellä. -35 tuntumassa ei tahtonu nestekaasuliekkikään oikein kestää tulilla.

            Comment


              Vuonna 87 tammikuussa kun intistä pois pääsin, oli mukana toho ja kaivinkoneen lämmitykseen tehty "putkilämmitin". Sillä saatiin oma ja pari muutakin autoa käyntiin ennätyspakkasissa Gyltön parkkipaikalla. Ainoa joka ei lähtenyt oli automaattiovlov, se piti hinata pois.

              Comment


              • n. 10 sekuntia sai AVF:ää hangata kylmänä käyntiin. Viikon se oli ainakin jo seissy tuossa. Pakkastakaan ei ollu ku joku 10 astetta. Aika mustaa se taisi pölläyttää. Kyllä sen pitäis vähemmillä puristuksilla lähteä miun mielestä.

                Comment


                • Jaahas ei sit ookkaa mitää vikaa sisäpistokkeessa. Ei vaa anna tolppa nii paljoo virtaa läpi et jaksais pyörittää lohko ja sisä lämppäreitä samaa aikaa. Audi oli työpaikan tolpassa kii tänää, ja kaikki toimi moitteettomasti. Naapuri kans valitteli samaa et ei meinaa silläkää riittää virtaa tolpasta pyörittää molempii. Sillä nyt sattuu olee pienempi tehoisen lämppäri sisällä ku mulla, nii sillä sentää jotenkuten toimii. Nyt säälittää audi parka aamuisin polkasta tulille.

                  Comment


                  • Nyt säälittää audi parka aamuisin polkasta tulille.
                    Ei kai sitä audia säälitä rykästä käyntiin jos lohko kuitenkin jaksaa pöhistä, enemmän se taitaa kuskia syödä, kun sisätila on jäässä ;p

                    Nyt ei sitten enää pala jäähdytinneste valo eikä mitään muutakaan ihmeellistä. O_o Olikohan vain liikaa pakkasta et joku anturi otti itteensä ja halus jäädä kotiin. Pakkasta oli noin -25 ja auto oli kaks tuntia lämmitykses ja heitti lähes heti käynnistyksessä jäähdytinneste valon päälle viimme torstaina. Parin päivän lepo autto tai jotain :D :S

                    Comment


                    • Täällä oli vajaa -20 pakkasta yön yli seisseenä tuntui ettei pakkia saa päälle. Lootassa Castrolin öölit...

                      Comment


                      • -18 ja ABC ei sano mitään.

                        Comment


                        • Ei vaa anna tolppa nii paljoo virtaa läpi et jaksais pyörittää lohko ja sisä lämppäreitä samaa aikaa
                          Melkosen alimitotetulla kaapelilla on vedetty ryhmälle virta jos näin on. Tosin aika usein taloyhtiöissä on sisälämppäri kielletty.

                          Comment


                          • Olin aivan varma että toi golf olis aika hiljaa kun 3,5 viikon joululoman jälkeen sillä taas töihin joutu lähtee. Sisältäkin se oli aika jäässä kun kosteutta jostain vähän sinne päässy. Ja oli muuten paisarissakin pikkusta jäähilettä pinnalla.. :) Ei muutakuin sunnuntaina roikka kolmeksi tunniksi kiinni ja käynnistys. Lähti kuin ei taukoa olis ollutkaan. Liekkö sitten aika tehokas tuo lohkolämppäri, mutta positiivisesti yllätti. Aika pommihan tuo muuten on.
                            Toinen juttu on sitten toi V8. Pari kuukautta ollut tallissa ja varmuuden vuoksi akkukin ollut kiinni... saas nähdä mitä se sanoo kun avaimesta kääntää.

                            Comment


                            • Ei vaa anna tolppa nii paljoo virtaa läpi et jaksais pyörittää lohko ja sisä lämppäreitä samaa aikaa
                              Melkosen alimitotetulla kaapelilla on vedetty ryhmälle virta jos näin on. Tosin aika usein taloyhtiöissä on sisälämppäri kielletty.
                              Taloyhtiöissä ym usean tolpan paikoissahan sulake yleensä pomppaa heti jos yhdelläkään on sisälämppäri käytössä. Siitä syystähän se on kielletty. Saattaa pistää useaa vihaksi jos ei lohkolämppärikään ole sitten siitä syystä toiminut ;)
                              Yllättävää, että oireilee et antaa vain toiseen virta. Eikös jokin vekotin ollut et lämmittää vuorotellen sisälämppäriä ja lohkoa?

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja PaSilba Näytä viesti
                                Eikös jokin vekotin ollut et lämmittää vuorotellen sisälämppäriä ja lohkoa?
                                Oli, Leevi lämmityksen ohjausyksikkö.

                                Comment


                                • Ei käy enää audia sääliks startatessa kun tuli nyt se lohkolämppäri laitettua :)

                                  Comment


                                  • Ja tolppa korjattu. kuulemma oli vika ollu siinä, vuonna miekka ja kirves aikaisessa "posliini" sulakkeessa. Ei syö audia eikä kuskia aamu 8 töihin lähdöt enää ;) Vois kyl uusii noi kaikki maailmansodan aikaiset tolpat uusiin......

                                    Comment


                                    • Vaihdeloota tuntuu olevan enemmän kuin vähemmän kohmeessa. Ex vennossa (toki eihän 55kw vehkeessä mitään ylimääräistä tekniikkaakan ole) ei ollut -35 asteessa minkäänmoisia sivuoireita verrattuna edes kesään (kylmä käynnistys -35 ja lähti heti käyntiin ilman mitään ja mitään ei valittanut). b5 tuntuu vierastavan kylmää enemmänkin, kaikenlaisia sivu ulinoita ja kohmeisuutta. Ilmeisesti aikaisempi avautuminen pakkasnesteestä oli vain joku anturi häiriö tai jokin.
                                      Viimeksi muokannut PaSilba; 21.1.2010, 20:05.

                                      Comment


                                      • Kauppareissulle meinasin lähteä, öljynpaineista alkoi valittamaan miltein heti kun käyntiin sain, varmaankin kun nyt on tuo lauhempi sää jäähtynnyt parin viimeisen päivän aikana taas kunnollisiin lukemiin niin kai tuosta joku sihti sitten on jäässä tai jotain, en tiedä, en kuitenkaan uskaltannut liikkeelle tuolla pihasta lähteä. Tunnin annoin olla tolpassa lämpiämässä ja ihan hyvin kyllä käyntiin lähti mutta tuo punainen öljykannu pelästytti. Mitähän nyt, oottelis lauhempia kelejä? Yksi kolmasosa oli öljyä koneessa öljytikun mukaan, lisäilin n. 4dl ja nousi ylärajoille, yritin uudelleen käynistää mutta taas alkoi paineista hetikohta herjata.

                                        Comment


                                        • JariT: Tuli tämä ketju mieleen tuosta kirjoituksestasi:
                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325

                                          Edit: olitkin näköjään huomannut saman ketjun.
                                          Viimeksi muokannut maspe; 21.1.2010, 21:49. Perustelu: myöhässä

                                          Comment


                                          • Juu, lohkolämppäri kyllä lämmittää konetta mutta ei taida auttaa paljoakaan noiden öljyjen kanssa, varmaan jos tulisi lauhempi sää ja antais olla useamman tunnin niin voisi saada tuonkin öljypuolenkin sen verran sulamaan ettei herjaisi. Laittelin Laakkoselle viestiä että mitä tehdään, hinataanko korjattavaksi ja koska.. kaipa tässä saa kuitenkin varautua olemaan jonkin aikaa ilman autoa. Turhaan en ala tuon kanssa kikkailemaan ja rikkomaan konetta.

                                            Comment


                                            • Ei sula lohkolämmittimessä ennen maaliskuuta. Lämpöpuhallin öljypohjaan hönkimään tai lämpöiseen halliin sulamaan. Tosin hieman epäilen, että niin vetiseksi saisi käyttöauton öljyt, että jäätyisi sihti.

                                              Comment


                                              • Joo-o.. UNOHTUI sitten eilen illalla auto taloyhtiön pihalle, vaikka hallipaikkakin on olemassa. Sellaista se on kun käy vuokraamassa illalla leffan, ja menee sen jälkeen myöhään nukkumaan. Aamulla muistin, että "EI PERKELE, auto on pihalla". No startti inahti kerran laiskasti, että eipä tästä mihinkään kiire ei. Noh, olin sattunut eilen käyttämään auton pesussa, joten konepellin aukisaamisestakaan ei tarvinnut huolehtia, ihan huoletta sai heittää starttiakut ja laturit nurkkaan. Ja tietenkin auto tuli jätettyä siihen päähän parkkipaikkaa jossa niitä ilmaisia tolppia ei ole, eli hommaamaan monen mutkan kautta pitkää roikkaa, että sai vedettyä auton tulppaan. Tässä sitä nyt ootellaan, että se vähän lämpeis ja latais edes hitusen sitä akkua, että sais ton tosta ennen kesää liikkeelle. Että tämmöstä..

                                                Comment


                                                • webasto :D

                                                  Comment


                                                  • No startti inahti kerran laiskasti, että eipä tästä mihinkään kiire ei.
                                                    Noinko laiskoja nää audit on et heti on akku tyhjä ja auto ei edes starttaa? ;p Ei webasto auta enää mitään jos akku vetää tyhjäks kylmässä pihalla :)

                                                    Kumma homma ku konsernin muut autot käynnistylee moitteetta kylmässä.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja PaSilba Näytä viesti
                                                      Noinko laiskoja nää audit on et heti on akku tyhjä ja auto ei edes starttaa? ;p Ei webasto auta enää mitään jos akku vetää tyhjäks kylmässä pihalla :)

                                                      Kumma homma ku konsernin muut autot käynnistylee moitteetta kylmässä.
                                                      Akkusta se on monesti pakkasessa kiinni. Minusta se ole auton vika jos ei lähde -30 asteen pakkasessa käyntiin.

                                                      Comment


                                                      • Joo-o.. kello on 18:24 ja auto edelleen samalla paikalla. Pitänee ruveta konstailemaan, miten sais sulatettua konepellin auki.

                                                        Edit:
                                                        Sain sitten konstailtua konepellin auki, keittämällä vedenkeittimessä vettä ja kaatamalla sen urheilujuomapulloon (aikaa ei ollut kauaa, sillä pullo alkoi sulaa käsiin, mutta Audin eteen on otettava riskejä). Pullolla ruutasin vettä konepellin saumasta sisään ja sehän suli! Pelti auki ja soitto kaverille, joka tuli hopeanharmaalla A6-ratsullaan potkaisemaan tuon pienen purkin käyntiin ja ekallahan se sitten käynnistyi.
                                                        Päivän pelastus :D
                                                        Viimeksi muokannut Juice||; 24.1.2010, 10:52. Perustelu: Päivitys

                                                        Comment


                                                        • en nyt ymmärrä teidän akkuja. :S En ole koko talvena vielä ladannyt sitä ja webasto joka aamu hyrrää. Tietenkin ajoa on jotta se latautuu, mutta vielä kertaakaan ei yönpakkasissa ole akku tyhjentynyt. Viime yö oli -25 ja 1h pidin aamulla webastoa päällä ja hyvin riitti virtaa vielä käynnistykseen

                                                          Comment


                                                          • mullaki tunnin webasto päällä ja aina lähtee käyntiin mutta mulla onki useemman tunnin kans se auto käynnissä ku en sammuta sitä jokaisen kaupan pihaan.
                                                            mahtaa moottori miettiä että mikäs sille kuskille tuli ku saa rauhallisesti käydä :D

                                                            Comment


                                                            • Huomion arvoista on että alkuperäisen lisälämmittimen kanssa lienee vakiovarusteena kaksi akkua (C4 ja D2 ainakin). Jälkiasennetuissa lienee harvemmin näin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X