Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 vrt. VW Golf R32

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 vrt. VW Golf R32

    Audi S3 lähtöhinta on 51 900e. Kun varustelistaa katsoo niin mitään hirvittäviä puutteita ei iske silmään. Eli esimerkiksi lisävarustelistasta ei joudu rastittamaan välttämättä mitään. Toisaalta VW:n R32 on hyvin samanhintainen mutta näitä kahta autoa vertaillessa ei voi kuin ihmetellä kuka enään ottaisi Golffin. Tehoa vähemmän, kulutus paljon suurempi ja sisusta huomattavasti ankeampi kuin Audissa. Toisaalta mielestäni Golffissa on takana enemmän tilaa mutta itse en ainakaan tälle laske liikaa painoarvoa.

    Itseäni ainakin ottaisi julmetusti päähän mikäli olisin puoli vuotta sitten ostanut itselleni yli 50 000e:n hintaisen R32:n. Ihan mutulla veikkaisin Audin mukaantulon jälkeen R32:n arvon putoavan aika nopeasti.
    Ajatuksia? Miksi joku ostaisi enää R32:n?

  • #2
    Onhan niitä syitä:
    -merkkiuskollisuus
    -vapari (toiset eivät tykkää turbosta)
    -isommat tilat

    Comment


    • #3
      Muutamia asioita jotka puoltaisi golffia.
      4 Ovisuus. Tätä ei ässään saa.
      Ulkonäkö- Eroaa vähän tavallisesta golffista eikä kukaan ole siitä juuri enempää kiinnostunut, niin saa rauhassa naapureiltakin sen omistaa
      Moottori. Ilman ahdinta tuollainen tehokas kone on helpompi myydä peruskuluttajalle, moni pelkää ahdettujen autojen vikoja ihan aiheesta.

      Comment


      • #4
        Tuo neliovisuus on ihan hyvä pointti. Pidän kuitenkin melkoisen seniilinä vaihtoehtona Golffin ottamista mikäli samalla rahalla saisi vielä tehokkaamman S-audin ja minä pidän itseäni vielä kohtuullisen neutraalina eri merkkien suhteen.

        Ja S3 ei ole mielestäni yhtään sen räyhempi kun Volkkarikaan. Saa nähdä miten myynti ja etenkin hinnat kehittyy. Veikkaisin että R32:n hintaa lasketaan tai sitten heitetään tavallaan pyyhe kehään. Eli ei tehdä mitään vaan odotetaan että uusi R36 saadaan markkinoille. Se lienee kuitenkin taas aika selkeästi S3:a kalliimpi.
        ... Kunnes S3 sitten saa tehonlisäystä ja taas ollaan syömässä oman merkin markkinoita.

        Comment


        • #5
          Eli ei tehdä mitään vaan odotetaan että uusi R36 saadaan markkinoille.
          Sehän tuli jo markkinoille, mutta ei golffin kuorissa eikä varmaan koskaan tuukkaan

          Comment


          • #6
            Toisia voi viehättää vaparikutosen laulu hyvin suunnitellun pakoputkiston läpi enemmän, kuin turbonelosen tuhina ylivaimennetun putken läpi. :)

            Comment


            • #7
              A3:sta on saanut jo pitkään 3.2 V6 koneella sekä 3- että 5-ovisena dsg/s-tronic laatikolla tai manuaalina ja silti R32 Golfille on riittänyt ostajia.
              Mielestäni R32 on ulkonäöltään räyhäkkäin (varsinkin takaapäin)
              S3 ei saa lainkaan automaattilaatikolla, suurin osa myydyistä R32 ja A3 3.2 V6 malleista on nimenomaan automaatteja.
              Eli kyseiset autot on selkeästi suunnattu erilaisille käyttäjille ja hyvä niin, että on samassa koko- ja hintaluokassa paljon nelivetoisia vaihtoehtoja (Audi TT mukaanluettuna)

              Comment


              • #8
                DSG on melkolailla pätevä syy valita volkkari. Leppoisa auto ajella :)

                Comment


                • #9
                  Tosiaan kävin itsekkin tuota R32:sta tutkimassa käyttöautolla. Ei kyllä herättäny mitään tunteita. Ankea kuin taivas sisältä. Muovia. Harmaata.
                  Ajaa sitä tuskin olis päässyt, eikä kauheesti kyllä kiinnostanutkaa.

                  Mutta mikä voisi tuollaseen hankintaan ajaa. Ei kyllä monikaan puolla tuota R32:sta.
                  Tuolla hinnallahan saa jo Subarun?

                  Yksi on kyllä tuo ääni. Sen olen kuullut livenä. Ei neloskoneista ole vielä löytynyt 5,6,8, 10 tai 12 pyttysten voittajaa. Valitettavasti.

                  Comment


                  • #10
                    Tosiaan kävin itsekkin tuota R32:sta tutkimassa käyttöautolla. Ei kyllä herättäny mitään tunteita. Ankea kuin taivas sisältä. Muovia. Harmaata.
                    Ajaa sitä tuskin olis päässyt, eikä kauheesti kyllä kiinnostanutkaa.

                    Mutta mikä voisi tuollaseen hankintaan ajaa. Ei kyllä monikaan puolla tuota R32:sta.
                    Tuolla hinnallahan saa jo Subarun?
                    No subarussa on vielä ankeampi sisustus. Kävin viime vuonna koeajamassa 2.0 Imprezan(Ei taida STI:ssä paljon sen hienompi kojelauta tms. olla). Kyseessä siis ko. vuoden malli ja liikkeen esittelyauto. Sisusta oli kyllä niin ankea kuin olla voi. Tuli ihan 80-luvun lopun japsit mieleen halvan muovisesta vaikutelmasta ja kojelaudan säätimistä sekä verhoilusta. Takapenkilla ei ole kunnon niskatukia ja 183 cm pitkällä ottaa pää kiinni kattoon. Kuka tuommoisenkin ostaa -nuo tehoversiot nyt ehkä menee kalliina leluna.

                    Comment


                    • #11
                      Mutta mikä voisi tuollaseen hankintaan ajaa. Ei kyllä monikaan puolla tuota R32:sta.
                      R32 on hyvä, kun haluaa pitää matalaa profiilia työajossa tinkimättä keskivertoa paremmasta suorituskyvystä. Asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden mahdollinen suomalainen kateellisuusgeeni pysyy aisoissa, kun ajaa pihaan "Pappa-Golfilla" eikä vaikka uudehkolla neliveto-911:lla.
                      Ruuhka-ajossa kaupungissa DSG on letkeä kaveri verrattuna Stuttgartilaisen (vähän raskaaseen) kytkimeen ja sinällään erinomaiseen manuaalilootaan.

                      Olisi S3:kin toki Porschea vähemmän provosoiva, mutta joillekin uusi Audi, mallista riippumatta, voi olla punainen vaate.

                      Comment


                      • #12
                        Niinpä.. Miksipä ostaisi R32:n ennemmin kuin uutukaisen S3:n?? Enpä keksi siihen montaakaan järkisyytä. Ehkäpä tuon neliovisuuden voi nostaa ykköskriteeriksi mutta muut taitaa olla sitten makuasioita. Joidenkin mielestä nelivedon kanssa pitää olla korkealle kiertävä turbokone ennemmin kuin kuminauhamainen v-moottori. V-kone myös painaa enemmän ja korostaa varmaan haldexin pientä aliohjautuvuusominaisuutta (oma arvio).

                        Omasta mielestäni uusi S3 on selkeästi maltillisemman näköinen kun R32 jos vertaa niitä vakio mallistonsa "vakio" koreihin. Minun valintani olisi selvä S3.

                        Comment


                        • #13
                          V-kone myös painaa enemmän ja korostaa varmaan haldexin pientä aliohjautuvuusominaisuutta (oma arvio).
                          Siis koskeeko arvio tuota moottorien painoeroa vai aliohjautuvuutta? Itse olen ollut siinä uskossa, että esim S3:n 1.8T painoi aikalailla saman mitä 3.2L V6.

                          Comment


                          • #14
                            En oo ite S3:sen kyytiin päässy, mutta kesällä olin R32:sen kyyissä, kun se oli paikallisessa Autoliikkeessä koeajettavana.
                            Penkit oli tosi hyvät, mutta hieman muovinen yleisvaikutelma jäi tosiaan. DSG toimi kyllä, kuin unelma.

                            Niin ja ne äänet oli kyllä jotain niin mukavaa:p

                            Comment


                            • #15
                              R32:een saa tuolla hinnanerotuksella mekaanisen bolt-on ahtimen ;)
                              Onhan tuo S3 hienomman näköinen, mutta alkaa minusta olemaan aika kova hinta pikkusportista?

                              Comment


                              • #16
                                Täytyy ihmetellä tuota DSG hehkutusta. Sehän on aivan pirun tylsä vekotin, aivan kuin normi tomaatti nopeampana. Toki sen ennemmin ottaisi, kuin normi tomaatin, mutta kun urheilullisista autoista puhutaan voisi ton koko laatikon tunkea jonnekin syvälle ja pimeeseen ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Kurko, nehän ovat samanhintaisia?

                                  Ja joku tuossa ylempänä vertasi S3:a ja nelivetoista 911:tä keskenään, menee hiukan ehkä korkealentoiseksi koska hintaerohan on valtava.

                                  Ja samaa mieltä tuosta DSG:stä, automaattihan se on vaikka onkin vähän normaalia nopeampi. On se noista myynnissä olevista kaikkein paras ratkaisu mutta en kyllä ikinä itselleni tuollaista ottaisi. Ja R32 ei ole kuitenkaan mikään maantiekruiseri vaan GTI luokan steroidimöykky.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mitä vikaa siinä DSG:ssä sitten on? Manuaalin voimansiirtohäviöt ja terävyys, automaatin vaivattomuus ja nopeakin se on. Toimii mielestäni kuin kello, hemmetin hyvin!

                                    Minä laittaisin heti omaani DSG:n jos se olisi mahdollista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kysymys pikemmin on että miksi vaivautua s3:sta ostamaan kun on r32 dsg.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minä tykkään että saan halutessani vedon pois, pystyn valitsemaan minkä vaihteen haluan ja pidän sitä vaihdetta niin kauan kuin haluan ilman että joku vaihtaa sitä "puolestani" isommalle kierrosten noustessa. Ilman säätämistä. Ja mikäli haluan voin jarrutella moottorijarrutuksella helposti edempänä palaviin punaisiin valoihin. Voin tehdä mitä haluan, yksinkertaisesti ja puhtaasti.

                                        Vaihteeksi ollaan ajautumassa manuaali vs. automaatti väittelyyn. Se nyt on vaan ihan eri asia, toinen tykkää toisesta mutta DSG:n julistaminen jotenkin paremmaksi on provosointia. Se on automaatti, hyvä sellainen, mutta se ei ole manuaali.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos vain kukkaron nyörit antavat periksi, niin kyllähän RS3:een on saatavilla DSG ja samaan koneeseen on myös yhdistetty V6:n parhaat ominaisuudet 3.2FSI, sekä kaiken lisäksi turbo...

                                          Lystillä on tietenkin oma hintansa ja ei ole vertailukelpoinen S3:n ja R32:n kanssa, mutta kunhan totesin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mistäs tollasia RS3:a saa ostaa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Villejä huhuja olen vasta kuullut, mutta kyllä auton pitäisi olla jo tuotannossa, en tosin mene vannomaan. Paremmin asiasta tietävät korjatkoon.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Et Mikko väärin ole kuullut, minä olen samoja huhuja kuullut.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Essyva: 2-ov R32 Golf maksaa 47.250? ja S3 51.900?

                                                  Aika samassa hintaluokassa, mutta kuten sanottua, makuasia.
                                                  BMW 130 voitti muuten molemmat näistä autobildin vertailussa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ainakin tää esson baari tuntuu olevan osuva foorumi tälle topiikille :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kurko: mainitse kuitenkin vielä että S3 veti nopeimman kierroksen testatulla radalla... :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ja joku tuossa ylempänä vertasi S3:a ja nelivetoista 911:tä keskenään, menee hiukan ehkä korkealentoiseksi koska hintaerohan on valtava.
                                                        En tarkoittanut autoja missään nimessä toistensa kilpailijoiksi, en todellakaan! Käytetyn 911:n hinnalla saisi uuden R32:n sekä S3:n ja jäisi vaihtorahaakin.
                                                        Tarkoitin ainoaa tuntemaani R32:n ostotapausta, siinä taloudessa kun oli jo Porschea omistuksessa ja R32 hankittiin "stealth-autoksi", joka ei herätä tunteita asiaan vihkiytymättömissä.
                                                        Eli kun ei olla ostamassa talouden nopeinta tai parasta autoa, R32 peittoaa S3:n pappamaisuudellaan ja DSG:n kanssa helpolla kaupunkipyöriteltävyydellään.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          pystyn valitsemaan minkä vaihteen haluan ja pidän sitä vaihdetta niin kauan kuin haluan ilman että joku vaihtaa sitä "puolestani"
                                                          Muisstanko ihan väärin, vai olikos DSG-ainut "flappy"-gerabox, jota topgerissa kehuttiin toimivaksi. Sai vaihtaa pienemmälle, jos halus ja se kans anto vaihtaa, toisin kuin monet muut. Vai pätkiiköhän tuo muisti taas...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mika M.

                                                            Ajattelin ton R32:n V-koneen painavan DSG:n kera enemmän kuin tuon S3:n 2.0 turbon manuaalilaatikolla ja ollen näin etupainoisempi vaihtoehto. Etupaino taas on omiaan korostamaan auton aliohjautuvuusominaisuuksia joskin alustasäädöillähän ne pyritään kompensoimaan.

                                                            Ajamallahan se selviäisi kumpi noista olisi miellyttävämpi vaihtoehto mutta tässä vaiheessa pitää tehdä diagnoosit paperilla kun ei ole kummallakaan kanditaatilla koskaan ajanut.. :o

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X