Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Asiakaspalveluavautumista (oli: HK potku)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Itse ei paljon noita reklamaatioita tule lähetettyä, mutta pari juttua tulee tässä vuosienvarrelta mieleen tuohon ruokaan liittyen, kun semmonen "leikkiruokanörtti" koitan olla.

Jauhelihassa huomasin pari valkoista rasvajänettä, jotka eivät kuuluisi hyvän nautajauhelihan sekaan.

Otin kuvan ja laitoin s-postia kyseiselle yritykselle, vastaus tuli melkein kohta ja kertoivat syyn, miksi näin on voinut käydä.
    Pahoittelivat asiaa ja laittoivat vielä lisäksi 10 erkin ostoskortin heidän tuotteilleen mihintahansa kauppaan.

Oli mielestäni joustavaa ja hyvää asiakaspalvelua, kuitenkaan ostamassani tuotteessa ei muuta vikaa ollut, kuin se ulkonäöllinen.
    Niin tämä yritys on Herra Snelman, Pietarsaaresta. Täytyypi myöntää, että noita tuotteita olen senjälkeen käyttänyt ihan lihoissa ja leikkeleissä.

Toinen vastakohta on taas siellä Helsingin suunnassa olevat kauppiaat.
    Erästä heidän kuuluisaa makkaratuotetta puraisin ja luunsiru oli siellä ja paikka halki hampaasta.

Reklamoin ja tyly vastaus oli, että hammaslääkärilasku ja diagnoosi, ennenkuin pyydetään edes anteeksi.

Annoin asian olla, mutta kyseisen yhtiön tuotteita en enää käytä.
    Niin, yhtiön nimen saatte itse arvailla:)

Comment

• Näin yleensä olen huomannut, että ruokaan liittyvät yritykset ottavat nuo reklamaatiot ihan asiallisesti vastaan. Atrialle piti leikepakkauksesta reklamoida, kun oli jotain muovin kappaleita sisässä. Lihat kyllä oli ihan syömäkelpoista. Kyllähän sen jo muovista näki, että oli toisen pakkauksen reunasta joku palanen joutunut irralleen, mutta tuo oli selvitetty kunnolla ja lahjakortin lähettivät selvityskirjeen kanssa.

Sitten oli joku WC raikastin (ne mitä laitetaan pöntön reunaan) sellainen, että molemmat paketissa olleet lopulta mulskahtivat veden mukana auki ja alas. Tästä tuli selvitys myös, että ei ole tarkoitettu noihin Suomessa käytettäviin muovisiin kansiin, missä ei ole riittävästi väliä sille kiinnikkeelle. Mukana tuli laatikollinen sellaisia mitä toimivat OK. Nykyisin olen pistänyt noihin nippusiteen niin pysyy kiinni..

Ei ollut nyt avautumisia, mutta noitakin löytyy parista nyt edesmenneistä huonekaluliikkeistä. Myyjä todella välinpitämätön ja toinen myyjä varmaan jossain krapulassa istuskeli vain sohvilla tuskaisen näköisenä. Onneksi nuori pirteä mies myyjä pelasti ja mainitsinkin tuosta istuskelijasta ja vähän pahan näköisesti vilkaisi tämän suuntaan. Ilmeisesti ei ollut ensimmäinen kerta..

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viesti

Reklamoin ja tyly vastaus oli, että hammaslääkärilasku ja diagnoosi, ennenkuin pyydetään edes anteeksi.

Annoin asian olla, mutta kyseisen yhtiön tuotteita en enää käytä.
        Niin, yhtiön nimen saatte itse arvailla:)
        Tuskin nyt ihan noin kärkkäästi sanoivat?
        Ja toisaalta ihan oikeinhan ne toimii. Kun olisi ollut diagnoosi ja korjauslasku näyttää, olisi varmaankin hyvitys tullut?
        Muutenhan kuka vain voi vaatia mitä vaan.

Comment

• ASP PARTS OY
          Tilasin kyseiseltä yritykseltä HELMIKUUN alussa irroitettavan peräkoukun. Muutaman viikon jälkeen aloin soittelemaan että joko sitä alkaisi löytymään. No siellä mies vastaa että joo löytyy, haetaan Ruotsista ensiviikolla. No jään odottelemaan ja soittelen taas kun ei kuulu mitään. Sitten on kuulemma osa löytynyt ja se lähetetään. No koukku tulee ja se on väärä ja hintaa 30€ enemmän. PÖLJÄNÄ vielä otin paketin vastaan ja maksoin. No kun tutkin niin hoksasin että väärä osa. Soittaessa sinne niin ovat vahingossa laittaneet väärän koukun ja väärän autoon kuuluvan. Laitoin heti paketin takaisin ja lupasivat hyvittää 30€ heti kun saavat oikean osan laitettua. Soittelen useasti yritykseen ja olen kärsivällinen että osa tulee kun sitä luvataan.

Alkaa olemaan KESÄKUUN loppu kun vihdoin osa on löytynyt. Niin siis vasta KESÄKUUSSA. Soitin taas sinne ja mies antaa lähetenumeron. No sillä numerolla ei löytynyt mitään kun otin selvää. Soitan taas miehellä. No väitti että VR Transpointilla on vikaa. No minä soitan VR Transpointtiin. Ne sanoo että heillä ei ole mitään vikaa. Sanovat että taitaa olla huijata vaan. Ei ole mitään osaa laittanut. No minä soitan ja haukun miehen että seuraavan viikon maanantai on viimeinen päivä kun tavaran on pakko tulla. Sitten asia menee eteenpäin. Meinaa että hän ei palauta 30€ kun tulikin maksamaan koukku enemmän. Minä jo että pakko on palauttaa kun sovittiin summa mitä maksan. No lopulta myöntyy sitten. Maanantaina ei kuulunut mitään miehestä. Soitan TAAS sille. Se väittää edelleen että osa on edellisellä viikolla lähtenyt. No soitan transpointille. Sieltä sitten löytyy ihan eri numerolla osa joka on laitettu vasta maanantaina. ELI mies huijasu minkä kerkesi. Osa tulee vihdoin oikea.

No alan kyselemään 30€ ihan periaatteen vuoksi. Nyt taas sanoo että ei palauta. No tapeltuamme niin vihdoin sitten aikoo maksaa. Ja oli jopa maksanut.

Tässä virmassa oli kyllä paska palvelu, Rahastaa enemmän eikä meinaa maksaa takaisin ja valehteli lähetys numerot ja lähetys päivät!! Suosittelen kyllä välttämään kyseistä paikkaa. Itse en kyllä ikinä enää kyseisestä paikasta mitään osta!! Osan tulemiseen kesti lähes 5kk!!

Comment

• Tapaus 1. Kärkkäisen (lti) bensa automaatti imas 50e. Soitin huoltonumeroon L&T ei voitu kuulemma tulla antaa pois sitä, seuraavana päivänä pitäs käydä hakee se infosta. No infossa väittivät kiven kovaa eka että en oo ees ollut silloin muka tankilla. No sitten ku löytyki pätkä valvonta kameroista et oltiiki siellä nii muuttu lause että ootte vaa pyöriny automaatin ympärillä ja rahaa ei oo laitettu. Mut suurinpiiretin haukuttiin huijariksi. Valitus kuluttaja-asiamiehelle joka sano et hae kirjallisena sieltä selvitys miksei maksa takas rahaa. Kävin hakee,eka ei meinanneet suostua moiseen,seuraavaksi sain tökerön lapun jossa vaan luki "asiakas väittää tankanneensa siihen ja siihen aikaan." Vaadin uutta missa lukee että valvontakamera on jutun tallentanu nii seuraava oli "asiakas on käynyt tankilla siihen ja siihen aikaa, kameroista näkyy kun he pyörivät automaatin ympärill."--> juttu edelleen kesken.

Tapaus 2. Söin fazerin paahtoleipää, avasin uuden paketin ja otin kaksi ekaa palaa, (kanta ja normi) väsäsin itelle toastin. No ylläri iski ku aloin syömää nii rouske alko tuntuu suussa, sylkäsin lautaselle ja huomasin mustia muovin palasia leivän joukossa. Tutkin voin ja juuston jota oli käytetty jo aikasempina päivinä, eikä leikkuu laudallakaan näkynyt vastaavia, eli oletin et syy oli leivässä. Reklamoin,sain kovat anteeksi pyytelyt ja lahjokortin kauppaan jolla saa 5 eri leipää,2 eri pullaa ja jonkun kakun.

Tapaus 3. Ostin 2 pakettia vaippoja (Libero) kokoa 3. No ylläri olikin ku toisen paketin vaipat oli silmiin nähden pienempiä. Eli vissii moka käynyt ja 2 koon vaippoja laitettu väärään painoon ja pakettiin. Jälleen reklamoin asiasta, hyvityksenä tuli 2 pakettia vaippoja.

Comment

• Sulla on monica vaan niin epärehellinen naama, ettei nuo hyvitä tuota 50e ;) Mutta tosissaan, itte kävisin varmaan hakemassa koko pöntön pois ja ottasin sen 50e sieltä.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Outonaapuri Näytä viesti
                Sulla on monica vaan niin epärehellinen naama, ettei nuo hyvitä tuota 50e ;) Mutta tosissaan, itte kävisin varmaan hakemassa koko pöntön pois ja ottasin sen 50e sieltä.
                Voin kertoo et on jokusen kerran käyny mieles tehä euran dalttonit meiningillä et vaijeri pöntön ympäri ja nyppästä mokopa paska irti maasta autolla....Jos ny kuiteski koitetaan vielä tapella virallista tietä pitkin. 5e jos ois ollu nii oisin jo antanu olla mutta kyllä 50e on jo kohtuu iso raha.

Comment

• Heh, oishan se komiaa painattaa pönttö vaijerin nokassa vaikka motaria pitkin :)

Mutta tosipuheessa, jatkat vaan uhkailua kaikella jallusta supoon, niin kyllä ne joskus antautuu. Joka aamu alat hiipimään sinne infoon keskustelemaan niin kyllä se siitä.

Comment

• Itelle kävi silleen, kun viimekesänä ostin Citymarketista laatikon Lapin-Kulta olutta.
                    No sitten emännän kanssa hypättiin saunan lauteille ja kylmät huurteiset siinä avattiin.

Emäntä kerkesi ensin ottamaan huikkaa tölkistä ja ihmetteli oluen kitkerää makua. Siinä ite naureskelin, että mitä naiset muka oluesta ymmärtää että annappas kun minä maistan.
                    No molemmat kaljat oli todella härskin makuisia ja jäi juomatta.

Tästä sitten laitoin Lapin-Kullalle palautetta ja käskivät lähettämään heille pari tölkkiä näytteitä. No pistin kolme tölkkiä postissa menemään ja postituskaan ei edes maksanut mitään.

Jonkun ajan kuluttua tuli vastaus, että olut oli päässyt jossain vaiheessa "hapettumaan" josta tulee epämiellyttävä makua olueen. Hyvittivät 25e tilille, jolla voin ostaa sitten uuden laatikon.

Loput kaljat juotin sitten sopivassa yhteydessä saunaillassa kavereille, kun oli makuhermot muilla aineille jo turrutettu. Ei tullut valituksia mausta! :D

Hyvä mieli jäi tuosta ASPAn suhtautumisesta asiaan.

Comment

• Jos olut on pässyt vanhentumaan, sitä ei todellakaan kannata juoda. Elämäni vatsanväänteet sain, kun ahneena menin lipittämään muutama kuukausi sitten parasta ennen -päiväyksen ohittanutta kaljaa.

Comment

• Niinpä. Siksipäs en sitä ITSE juonutkaan :D

Comment

• Ilmeisesti päiväys oli kuitenkin ihan ok?

Comment

• Päiväys oli ok, muuten olisin valittanut suoraan Citymarkettiin yli-ikäisen oluen myymisestä.

Comment

• Laitetaan nyt tähän vanhatarina noista reklamoineista ikäänkuin kevenykseksi.

Aikoinaan kun kaverit kävi vierailulla senaikaisessa Leningradissa ja paikalisen sutenöörin kohtasivat ostaessaan häneltä hehkeää ja suomipojan kunnolla "täräyttävää" naista.

Niin takuu oli: jos ei kunnolla miellytä suomipoikaa, niin mjinä ljupaa vjaikka tippurji kjaupan pjäälle.

Reklamoimma siitä sitten vaikka vaimolle;)

Comment

http://www.motorradteile-hamburg.de/

Ostin tuolta Varaderoon kaatumaraudat monta vuotta sitten. Pakettia avatessa huomasin niiden olevan hyvin pakatussa tehtaan paketissa, mutta silti raudat olivat lievästi kolhitun näköiset. Otin sitten myyjään (liikkeen omistaja tässä tapauksessa) yhteyttä, selostin ongelman ja lähetin kuvat. Olimme molemmat samaa mieltä siinä ettei niitä rautoja oikein kannata lähetellä Suomen ja Saksan väliä edestakaisin, koska vain tuotteen maalipinnassa oli pientä vikaa. Sovittiin että hän hyvittää (joitain kymppejä), minä pyydän tehtaalta maalin värikoodin ja paikkaan ne itse.

Kysyin sitten valmistajalta (SW-Motech) värikoodia tai paikkamaalipulloa. Hekin pyysivät kuvat vioista ja jonkun verran siinä oli sähköpostinvaihtoa kunnes yhtäkkiä ei kuulunut mitään. Aloin jo ihmetellä kun ei mitään kuulu ja lopulta postissa tuli uudet kaatumaraudat, ja tällä kertaa virheettömät. Se oli iloinen yllätys se. Koska tuo jälleenmyyjä suhtautui asiaan fiksusti niin ilmoitin ettei hänen tarvitse hyvittää minulle kun sain kerran valmistajalta uuden tuotteen tilalle. Tulihan mulle vaivaa tuosta, eli siinä mielessä hyvitys olisi ollut paikallaan, mutta vika ei kuitenkaan ollut myyjän. Myyjä lupasi antaa mulle alennusta kun tilaan sieltä seuraavan kerran.

Nyt mulla on sitten pyörään arkirautojen lisäksi "pyhäraudat":) Tuossa tapauksessa sai hyvää palvelua sekä jälleenmyyjältä että valmistajalta (molemmat Saksasta). Huonojakin reklamointikokemuksia löytyy, mutta en nyt halua pilata lomatunnelmaa muistelemalla niitä.
                                Viimeksi muokannut irk; 15.7.2012, 09:50.

Comment

• Kärkkäisen bensa juttu on nyt edenny siihen että eilen soitti taas tuo kuluttaja-asiamies. No tänää laitto s-postia:

Hei

Keskustelin hetki sitten asiastanne Kärkkäisen Kari Lehtisen kanssa. Hän ei enää muistanut teidän tapaustanne mutta oli lähtökohtaisesti sitä mieltä, että tämäntapaisissa tapauksissa ongelmat johtuvat useimmiten siitä, että kuluttaja / tankkaaja on toiminut pumpulla väärin. Koska elinkeinonharjoittaja kiistää, että pumpussa olisi ollut vikaa tai että sinulta olisi jäänyt polttoaineet saamatta, on sinulla vielä mahdollisuus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi voi antaa asiassa ratkaisusuosituksen asiassa. Mikäli asian selvittäminen vaatii suullisen todistelun kuulemista niin silloin lautakunta voi todeta että se ei voi antaa asiassa ratkaisusuositusta. Lisätietoa lautakuntaan valittamisesta ja valituslomakkeita löytyy osoitteesta http://www.kuluttajariita.fi

Nii eli taas vetosivat siihen että pumpussa ei oo muka ollu vikaa ja taas huoltofirma sanoo että siinä on ollu vikaa. Pitääki alkaa soittelee taas sinne huolto firmaan ja toivoa et siel olis jokin merkintä tallessa et on ollu vikaa ja korjaaja käyny huputtaa sen automaatin (jonka jälkeen joku on sen hupun poistanut muun kuin huoltomiehen toimesta)

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viesti
                                    Kärkkäisen bensa juttu on nyt edenny siihen että eilen soitti taas tuo kuluttaja-asiamies. No tänää laitto s-postia:

Hei

Keskustelin hetki sitten asiastanne Kärkkäisen Kari Lehtisen kanssa. Hän ei enää muistanut teidän tapaustanne mutta oli lähtökohtaisesti sitä mieltä, että tämäntapaisissa tapauksissa ongelmat johtuvat useimmiten siitä, että kuluttaja / tankkaaja on toiminut pumpulla väärin. Koska elinkeinonharjoittaja kiistää, että pumpussa olisi ollut vikaa tai että sinulta olisi jäänyt polttoaineet saamatta, on sinulla vielä mahdollisuus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi voi antaa asiassa ratkaisusuosituksen asiassa. Mikäli asian selvittäminen vaatii suullisen todistelun kuulemista niin silloin lautakunta voi todeta että se ei voi antaa asiassa ratkaisusuositusta. Lisätietoa lautakuntaan valittamisesta ja valituslomakkeita löytyy osoitteesta http://www.kuluttajariita.fi

Nii eli taas vetosivat siihen että pumpussa ei oo muka ollu vikaa ja taas huoltofirma sanoo että siinä on ollu vikaa. Pitääki alkaa soittelee taas sinne huolto firmaan ja toivoa et siel olis jokin merkintä tallessa et on ollu vikaa ja korjaaja käyny huputtaa sen automaatin (jonka jälkeen joku on sen hupun poistanut muun kuin huoltomiehen toimesta)

Kameran valvontakuvassa kyllä pitäisi näkyä ihan selvästi jos olet siihen jotain laittanut ja mennyt normaalisti tankkaamaan , eli vaadi nähdä se tallenne mikäli he ovat sen tajunneet edes tehdä.

Kyllä minäkin 50e takia löisin vaikka kirvestä pöytään tarvittaessa jos ei muu auta:)

Comment

• Ei tuo oikeasti voi mennä niin, että asiakas on oletusarvoisesti väärässä ja että kaikki todistusaineisto on vain jakeluaseman ylläpitäjää varten ja hyödyksi.

Comment

• Valvontakameroista näkyy et ollaa oltu tankkaamassa eli on todistusaineistoa, silti kiistävät että olta siis tankattu, nyt siis yrittäät vedota et oltas väärin toimittu pumpulla. Alkuun väittivät ettei rahaa olsi ees mittariin pistetty. Koneen mukaan 10e on ollu "ylimääräistä" rahaa eli joku muukin on vissii menettäny rahansa sinä viikonloppuna mutta mystisesti mun 50e seteli on kadonnut. Kysymys vaa herää onko tota nauhaa enää ees tallessa eli jos ei oo nii paha inttää vastaan vain? Tosin mulla on kirjallinen lausunto kärkkäiseltä jossa sanovat kylläkin että näymme kameralla ei muuta mainintaa tankkaamsiesta tai rahan laittamisesta

Comment

• Pakko postaa tää vaikkakin on pitkä, tämä on alkupäinen juttu minkä kirjoitin taannoin, muistaakseni tännekkin sen postasin ja varoitin kärkkäisellä tankkavia:

tekijä: Monica Köngäs päivä: 12. heinäkuuta 2011 kello 22:24

su 19.6 n. klo 22.50 kävin lahdessa tankkaamassa audiani kärkkäisellä lahdessa. Kihlattuni oli mukana. Laitoimmme automaattiin 50e setelin ( ja varmennetaan vielä että setelin laittoi kihlattuni ettei vaan tule epäselvää niin kuin tuli kärkkäisellä, ja kyseessä oli minun auto ja rahani, sekä kihlattuni seisoi pistooli kädessä tankilla ja itse pyörin siinä ympärillä)

Hän aloittaa tankkaamisen ja mittari surisee eli pumppu lähtee päälle mutta mitään se ei anna ja numerot ei lähde edes pyörimään. Mittari jumittuu ja näyttöön jää teksti "aloita tankkaus 3 min kuluessa. Tämä teksti siihen jää myös palamaan silloin kun lähdemme. Ja tämä episodi kesti löhes 10min.

Soitan vikapalvelu numeroon joka on siinä tolpassa kiinni ja puhelu ohjautuu Lassila&Tikanoja:lle. Mies siellä neuvoo ensin kokeilla laittaa pistooli takaisin ja nostaa se uudestaa, toistamme tämän useampaan otteeseen ei vaikutusta. Samalla myös kokeilen painella nappeja jospa mittari heräisi, ei mitään.

Seuraava neuvo on että ma aamuna kärkkäisen infoon, sieltä saa rahat takaisin. Puhelu alkoi sillä kun ilmoitin että mittari vei rahat, osasi huoltomies kysyä samantien oliko mittari 1 vai 3. Ja niitä mittareita on 1-4. Mies ilmoittaa että niissä kahdessa on ollut vikaa aikaisemmin, minkä kärkkäisen myymälä päällikkö kiistää. Mittarissa 1 ei kuulemma ole ollut vikaa ja L&T:lle uusi soitto taas tänään vahvistaa asiani. Mittari 1 on ollut huputettuna aikaisemmin. Minkä myös mies puhelimessa silloin illalla kertoi.

Asiasta olen laittanut reklamaatiota kuluttuja-asiamiehelle. Hän käski hakea kirjallisena päätös miksi rahaa ei makseta takaisin. Tästä ollaan väännetty kättä jo pitkään. Monta eri syytä olen saanut ja tänään viimeinkin sain kirjallisen selvityksen jossa lukee että mitään tapahtumaa ei heidän koneelta näy että siihen aikaan on mitään rahaa koneeseen tungettu.

Tätä lappua en heti hyväksynyt vaan vaadin saada lapun jossa on myös maininta että heidän turvakameroissa näkyy koko episodi. Tämä nainen joka asiasta keskusteli kärkkäisellä tempaisee lapun kädestäni ja oikein vihaisesti lähes huutaa että pitääkö siihen jotain vielä kirjoittaa.? No uusi lappu tulee ja lähtiessäni ilmoitan lapun lähettäväni kuluttuja-asiamiehelle ja jätän asian hoidettavaksi virallisia teitä.

Pääsemme parkkipaikalle kun perääni ampaisee siviilipukuinen vartia kyselemään että mikäs tämä uhkailu juttu oli??? Tämä nainen oli siis käynyt ilmoittamassa vartialle että häntä uhkailtiin??? No onneksi kyseessä oli ns. puoli tuttu jolle kerroimme koko tarinan ja hän ehkä ainoana tuntui edes osan siitä ymmärtävän.

Eli lopputulos on siis kärkkäisen puolesta se että raha on jonnekkin kadonnut tai siis se ei ole kadonnut koska sinne ei ole koskaan mitään rahaa laitettu. He eivät suostu kommentoimaan puhelua vikapalveluun eikä valvonta nauhaa. Ja jos jotain haluaa kirjallisena saat huudot päällesi ja vartiat perään koska "olet uhkaillut heitä"

Comment

• Jos väki ei ole tehnyt tallenteita , siis tämä vahtimestari , niin voi pahassa tapauksessa olla , ettei kukaan enää valvontanauhoista näe/pysty todistamaan mitään.

Toivon siis , että ko. vahtimestari olisi ollut oma-aloitteinen ja tehnyt tallenteen kaiken varalta.

Tuota uhkailua mietin , että se on myyjä varmaan sanonu et uhkasi tehdä jotain , mutta on jättänyt osan kertomatta ja sai näin vahtimestarin sitten hieman varpailleen:)

Comment

• En nyt tässä tapauksessa ole kauppiaan puolella. Ymmärrän kyllä jossain määrin kauppiaan kantaa, jos koneet kerran näyttää että rahaa ei ole laitettu. Noita rahan pyytelijöitä saattaa olla ~pari + n * 5 vuoden aikana.
                                              Videotallenteistakaan ei huonolla tuurilla näy muuta kuin että joku tökkii kädellä automaattia. Toivotaan kuitenkin että oikeus voittaa.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viesti
                                                Seuraava neuvo on että ma aamuna kärkkäisen infoon, sieltä saa rahat takaisin. Puhelu alkoi sillä kun ilmoitin että mittari vei rahat, osasi huoltomies kysyä samantien oliko mittari 1 vai 3. Ja niitä mittareita on 1-4. Mies ilmoittaa että niissä kahdessa on ollut vikaa aikaisemmin, minkä kärkkäisen myymälä päällikkö kiistää. Mittarissa 1 ei kuulemma ole ollut vikaa ja L&T:lle uusi soitto taas tänään vahvistaa asiani. Mittari 1 on ollut huputettuna aikaisemmin. Minkä myös mies puhelimessa silloin illalla kertoi.
                                                Jep, samaa mieltä Jusabergin kanssa mutta siellä Kärkkäisen bensiksellä on kylläkin mittareita 1-6 kappaletta (tai kolme, miten ton nyt haluaa laskea).

Comment

• Toisessa ketjussa mainitsin etten ollut ihan tyytyväinen Flextronin (lue: SPL Dynamics) jälkihoitoon erään virhevastuuasian hoidossa. Eilen myös ohimennen mainitsin asiasta yhdelle toiselle autohifituotteiden tavarantoimitajalle joka lupasi myös vinkata Flextronin suuntaan että voisivat laittaa pyörät pyörimään vähän nopeammin. Tiedä sitten oliko em toimilla jotain vai mitään merkitystä mutta tänään sieltä soitettiin ja luvattiin hyvittää rikkoontunut tuote.

Hyvitys tapahtuu tässä tapauksessa niin että saan rikkoontuneen tuotteen tilalle pränikän, uudempaa mallia olevan vastaavan. 100% korvausta ei tule mutta uuden saan alle 1/3 normaalihinnasta johon olen kyllä tyytyväinen. Perun siis aiemmat puheeni ja uskallan jatkossakin suositella ja myydä kotimaisen valmistajan tuotteita.

Comment

• Kummalliselta kyllä kuulostaa tuo kärkkäisen toiminta monican tapauksessa... Ymmärrän tietysti jos heidän järjestelmissään tuota 50e ei näy, mutta omastakin kokemuksesta tiedän että ennemmin yrityksen kannattaa kärsiä vaikka omasta pussistaan tuo 50e kuin lähteä tappelemaan asiakkaan kanssa. Säästää kaikkien aikaa, vaivaa ja loppujen lopuksi kuluja sekä maineenkin menetys voidaan välttää.

Mutta asiaan, kiitokset Iisalmen kumikimmolle ja ammattitaitoiselle henkilökunnalle kaikissa rengasasioissa mitä on tullut eteen. Loistavaa palvelua!

Comment

• Oululaisessa "Ad jatkaa auton matkaa" tarvikemyymälässä ei tänään haluttu myydä mitään. Peräöljyjä metsästäessä kysyivät auton rekkaria --> ei ole vielä Suomen kilvissä. Mallia ei kuulemma hakemistosta löydy 99 vuosimallin B5 quattrolle. Seuraavq kysymys oli: onko se TFSI? Epätoivo iski ja oli pakko jo tässä vaiheessa luovuttaa. Eivät paljoa vaivautuneet tietoa etsimään muualta, kun jostain omasta järjestelmästä. Runkonumero tai muut koodit eivät huoltokirjasa kiinnostaneet. Pitää näköjään tuotteen viivakoodi suunnilleen tietää, että sais tarvittavat öljyt jne.. Näki heti asenteesta, että ei vähääkään ollut kiinnostusta myydä mitään ylimääristä ainakaan. Monenlaista tarviketta piti ostaa mutta jatkossa haen muualta.

Comment

• Heh, DNA:n asiakaspalvelu. Oma viesti:

Hei,

kävin eilen hakemassa Oulusta Arkistokadun DNA-kaupasta 4G-Mokkulan Liikkuva laajakaista L -liittymällä. Kotona yhteyttä testaillessa, mokkula pomputteli yhteyttä vähän väliä 2G:n ja 3G:n välillä.
                                                        DNA suosittelee ulkoisen lisäantennin käyttämistä. Olisiko tällaista antennia (ulos asennettavaa) mahdollista saada koekäyttöön tai ostettua hieman edullisemmin? Kyseessä on kuitenkin 75€:n arvoinen tuote, jota ei viitsisi turhaan ostaa, jos se ei tuokaan ongelmaan mitään apua.

Ja raksi ruutuun: Ottakaa minuun yhteyttä puhelimella. No, vastaushan tipahti sähköpostiin.

Hei!
                                                        Kiitos viestistäsi! Kerroit viestissäsi että tarvitset lisäantennin.
                                                        Mokkuloiden lisäantenneja myyvät kaikki DNA Kaupat. Lisätietoa: https://www.dna.fi/yksityisille/liik...t/Default.aspx
                                                        Mokkula-antenni M on oikea valinta, jos asut kuuluvuusalueen reunalla tai juuri sen ulkopuolella. Paras hyöty antennista saavutetaan asettamalla antenni ikkunan ulkopuolelle metalliselle ikkunalaudalle.
                                                        Mokkula-antenni L on oikea valinta, jos asut jopa muutaman kilometrin kuuluvuusalueen ulkopuolella. Antenni pitää asentaa asunnon ulkoseinään ja suunnata kohti tukisemaa.
                                                        Katso myös kuuluvuutta DNA:n kuuluvuuskartalla: http://www.dna.fi/yksityisille/puhe/...t/Default.aspx

Niin? Missä se vastaus mun kysymykseen on? Saman diipadaapan voi lukea tuolta DNA:n sivuilta. Ja lisäksi halusin, että minuun otetaan yhteyttä puhelimitse. Ei kai se soittaminen voi niin hankalaa olla?

Ei huonoa, etteikö jotain hyvääkin. DNA Kaupasta soitettiin eilen (ei siis yhteydenottoani koskien). Kaveri halusi kuulemma vain kysellä, että miten on ko. yhteys toiminut. Kertoilin sitten, että uppikaista aina alle megan ja pingi aina yli 200ms. Lupasi sitten lähettää ilmaiseksi pari kappaletta antenneja. Propsit ko. kaverille ja katotaan, miten alkaa yhteys futaamaan noiden vapojen kanssa.
                                                        Viimeksi muokannut mstr; 9.10.2012, 08:38.

Comment

• Niin? Missä se vastaus mun kysymykseen on? Saman diipadaapan voi lukea tuolta DNA:n sivuilta. Ja lisäksi halusin, että minuun otetaan yhteyttä puhelimitse. Ei kai se soittaminen voi niin hankalaa olla?
                                                          Olen joskus vähän epäillyt, että onko isoilla firmoilla joku botti vastaamassa sähköposteihin? Sitten jos kone ei ymmärrä mitä pitää vastata, niin se ohjataan jollekin harjottelijalle, joka näppää muutaman kriteerin perusteella listasta valmiin vastauksen.

Comment

• Ainakin Soneran asiakas palvelussa on botti vastaamassa. Omasta soneran wifi mokkulasta katkesi yhteys verkkoon keskiviikkona. Mokkula kyllä näytti että verkkoa on ja kaikki näytti toimivan ok. Mutta internet yhdistys ei vaan toiminut. Mokkulan boottikaan ei auttanut ja ohjekirjaa ei tietenkään ole tallessa. No eipä kun soittamaan asiakaspalveluun:

Numero puhelimeen ja soitto. Asiakaspalvelusta vastaa botti/nauhoitus, joka pyytää kuvailemaan ongelmaa muutamalla sanalla.
                                                            Kerron "mokkulassa yhteysongelma".
                                                            Botti vastaa "asianne koskee siis nettitikkua?".
                                                            Vastaan kyllä.
                                                            Botti pyytää kuvailemaan muutamalla sanalla nettitikun ongelmaa.
                                                            Vastaan "yhteysongelma"
                                                            Botti vastaa "asianne koskee siis yhteys ongelmaa"
                                                            Vastaan kyllä.
                                                            Botti pyytää tarkentamaan että mitä laitetta yhteysongelma koskee "nettitikkua, matkapuhelinta, laajakaistaa...."
                                                            Vastaan nettitikkua.
                                                            Botti kertoo että yhdistää minut matkapuhelin asioista vastaavalle asiakaspalvelijalle. "...odotusaikamme on tällä hetkellä 34 minuuttia"

...Just...Kiitos tyhjästä.

Onneksi mokkula lähti sitten pelaamaan kun nappeja sopivasti paineli.

Aikaisemmin oli DNA:n yhteydet ja heillä oli jonotusaika 10 minuutin molemmin puolin (liikaa tämäkin), sai puhua ihmisille ja muutaman "yhdistän..." osaston vaihdon jälkeen ongelmakin tuli heti, tai ainakin kohta, korjattua.

Pitäs varmaan testata sitä Tele:äkin. Vastataanko niin pian kuin mainos lupaa?

Comment

• Soneran puheentunnistuksen sai muistaakseni ohitettua kun painelee puhelimen numeronappeja niin kääntyy heti näppäinvalikkoon. Minusta se puhebotti toimii nykyään jo ihan hyvin, sillehän ei asiakas mitään voi jos botin toisella puolella ei ole tarpeeksi väkeä hoitamassa niitä asioita.

Viran puolesta kun aika paljon joudun näihin soittelemaan niin olen jo pitkän aikaa tehnyt niin että jos asia ei ole aivan 100% kiireellinen niin jätän operaattorin nettisivujen kautta soittopyynnön jolloin ei tarvi linjalla roikkua odottamassa ainakaan työaikana.

Comment

Working...
                                                              X