Kitkoilla pääsi sohjomuusissa ihan hyvin, mitä nyt 245/40R18 ei ehkä ihan optimikoko ole 15cm paksun sohjopatjan kyntämiseen. Ne paikat joista sohjo oli ehditty auraamaan pois, olivatkin sitten aivan kaljamolla jossa ei 30km/h vauhdista saanut korttelin matkalla autoa pysähtymään vaan pitoa piti aina hakea keskipolanteesta tai kanttikiven juuresta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Missä q-kelit?
Collapse
X
-
Aamulla työpaikan pihalla, jossa ajolinjat vähän sinne päin, oli pikkasen jännä paikka. Kulman takaa tuli auto, jota piti väistää, mutta edes Hakkis 8:t eivät juuri purreet märkään jäähän melko alhaisella nopeudella. Auto meni kuin pulkka jarrutuksesta ja ohjauksesta riippumatta. Lopulta 3-kirjaiminen kääntöjarru tais pikkasen nykäistä autoa vinoon ja pois törmäyskurssilta.
Comment
-
Täällä on. Kekä meillä on koskaan käynyt niin tietää millainen pihatie tuosta kadulta pihaan nousee. Ei kovin pitkä eikä kovin jyrkkä mutta mutkainen ja voi pojat on se nyt liukas. Jäi ensi yrityksellä kitkoilla nousematta kun pysähdyin pihatien juureen. Oli pakko rullailla takaperin ja ottaa uusi yritys pienen alkuvauhdin kanssa, kokemus sinänsä kun jarrun kevytkin painaminen poisti kaiken vähänkin pidon renkaista ja auto lähti aina tangentin suuntaan.
Näitä kelejä sattuu muutama päivä talveen jolloin kitkarenkailla täytyy kuulemma ennakoida vähän enemmän, varsinkin noilla 245 leveillä. No joo, jos on jotain oikeasti pakollista kiireellistä niin pitää lähteä toisella autolla jossa on nastat.
Comment
-
Vähäsen viime viikonlopusta liikkuvaa kuvaa :)
https://youtu.be/A4SPLiC2M40
Nyt sitten odotetaan kunnes rata taas jäätyy..
Comment
-
Onko videon jäärata Sipoossa? Pääsisikö tuonne korvausta vastaan, mikäli talvi tulee vielä uudestaan?Alkuperäinen kirjoittaja rat_013 Näytä viestiVähäsen viime viikonlopusta liikkuvaa kuvaa :)
https://youtu.be/A4SPLiC2M40
Nyt sitten odotetaan kunnes rata taas jäätyy..
Comment
-
Justiinsa tää Sipoon rata, tos fesen ACF keskusteluryhmässä annoin tietoa miten saa ajoluvan radalle (voin toki jakaa tota infoa tässäkin pikaviestillä, mulla on radan haltijalta lupa acf porukalle jakaa tota infoa). Meen ite lauantaina kattoo mikä meininki on kans, että miten on säilynyt rata, voin sit jakaa tietoa miltä näyttää.
Ens vuonna olis suunnittelmissa jo ihan yleiskäytettävä rata lupineen ja juttuineen, tällä hetkellää vaan suljetussa piirissä harrastelukäytössä, mut ainakin 2 ihmistä oon tänä talvena jo siellä opettanu käyttää quattroa :)
Comment
-
Mä taas tein just toistepäin vajaa vuosi sitten. :P Se E91:sen luistonesto on muuten raivostuttava talvikelissä...Alkuperäinen kirjoittaja Monster Näytä viestiMuistin juuri aamuruuhkan lumikelissä miksi 4wd on hyvä. Viime viikolla B8 Quattrosta luopuneena nyt ensimmäistä kertaa talvella alla BMW:n takaveto :(
Comment
-
Mulla yhtä aikaa Torsen 4wd ja celica GT4 (ikä 25v). Vaikka olen Torsenin kannattaja niin hämmästyin ekassa kotipiirin mutkassa: GT4 ei puske niin kuin Torsen. Tällä kerralla pisteet GT4:lle !
GT4 ajettavuus kuin 90-luvulta, mutta hauska surffata sohjoisella tiellä..
Toisaalta TT Haldexin kanssa oli pettymys. Hädin tuskin uskalsin ajaa normivauhtia sohjolla. Saako TT:hen vaihdettua Haldexin tilalle Torsenin ? Sit voi olla kiinnostava yhdistelmä.
Comment
-
Aika hankalaa voi olla, kun Haldexissa ei ole keskitasauspyörästöä ollenkaan. Ja Haldexin paikalle sijoitettuna tartteis 2 kardaania :DAlkuperäinen kirjoittaja audicpe Näytä viestiSaako TT:hen vaihdettua Haldexin tilalle Torsenin ? Sit voi olla kiinnostava yhdistelmä.
Comment
-
Comment
-
-
Ajoin viime viikonloppuna kaverin 2.8 golfilla jääradalla. Kyseinen yksilö on tuolla controllerilla varustettu. Oli oikeastaan tosi hauska ajettava. Renkaat tosin parhaat päivänsä nähneet. Tuntui tarjoavan melkeimpä herkemmin perää sivulle kuin tuo oma A4. Ajoittain tosin oli niitä hetkiä että vasen etupyörä sutaisee eikä taakse välity voimaa, mutta ne kesti vain hetken eikä aiheuttanut mitään sydämentykytyksiä.
Comment
-
Mulla on kahden vakiokuntoisen haldexin (Gen 1 ja Gen 4) ja yhden torsenin jälkeen sellainen tuntuma että Haldex on yhtä tukeva ajettava lumisilla teillä. Perääkin tarjoaa leikkiessä sivulle jopa paremmin kuin torsen. TT:llä en ole kyllä ajanut, tiedä sitten onko sen alustassa jotain eroa joka voi tehdä siitä kiikkerämmän tuntuisen kuin A3.
Aiheeseen liittyen harmillisen heikot q-kelit pääkaupunkiseudulla vaikka lunta/räntää on satanut koko päivän.
Comment
-
No ei TT nyt ainakaan kiikkerämpi ole kuin A3.
Ja mikäli TT suttailee eturenkailla tai ei lähde kaasulla q-keleillä poikittain niin ei siellä taatusti kaikki kunnossa ole.
Ainakin tuo oma tarjoaa kuskin niin halutessa perän sivulle varsin helposti pelkällä kaasulla ja on hemmetin hauska ajettava q-keleillä ilman ESP:tä.
Comment
-
Perskeles kun vähän myöhässä bongasin, Sipoossa kun tulee muutenkin pyörittyä viikoittain. Saisikohan tuonne tulevana talvena järkättyä jotain eteläisempää klubitapahtumaakin? Tahko kun on jossain pohjoisnavalla (pk-seutulaisen näkökulmasta).. ;)Alkuperäinen kirjoittaja rat_013Justiinsa tää Sipoon rata, tos fesen ACF keskusteluryhmässä annoin tietoa miten saa ajoluvan radalle (voin toki jakaa tota infoa tässäkin pikaviestillä, mulla on radan haltijalta lupa acf porukalle jakaa tota infoa). Meen ite lauantaina kattoo mikä meininki on kans, että miten on säilynyt rata, voin sit jakaa tietoa miltä näyttää.
Ens vuonna olis suunnittelmissa jo ihan yleiskäytettävä rata lupineen ja juttuineen, tällä hetkellää vaan suljetussa piirissä harrastelukäytössä, mut ainakin 2 ihmistä oon tänä talvena jo siellä opettanu käyttää quattroa :)
Comment
-
"No ei TT nyt ainakaan kiikkerämpi ole kuin A3.
Ja mikäli TT suttailee eturenkailla tai ei lähde kaasulla q-keleillä poikittain niin ei siellä taatusti kaikki kunnossa ole.
Ainakin tuo oma tarjoaa kuskin niin halutessa perän sivulle varsin helposti pelkällä kaasulla ja on hemmetin hauska ajettava q-keleillä ilman ESP:tä."
Juu, kyllä se talven mutkissa menee ja sen saa taittumaan vaikka puskeekin.
Suurin TT haldexin pettymys oli reippaasti lumisella motarilla, kun surffaat lumen päällä (ei ajourissa) tuollaista reipasta 90-100 vauhtia, siinä kun toiset vetää 60-70. Etupyörät pakkaavat suttaamaan ja takafillarit ei reagoi heti siihen - siitä seuraa vikurointia. Siinä kaikkoaa ohitusinto heti. Torsen surffaa hienosti tuollaisessa lumessa. Samoin Celica GT4 !
Comment
-
Joopajoo, ei ainakaan mulla ole mitään tuollaista ollut havaittavissa. Ei se haldex sulla kunnossa ole ollut jos se tuollaista on tehnyt. Tai sit tää on torsen-miehen trollailua. Ei mulla koskaan etupyörät suttaile yhtään ilman takapäätä, siten että sen tuntisi ajossa.Suurin TT haldexin pettymys oli reippaasti lumisella motarilla, kun surffaat lumen päällä (ei ajourissa) tuollaista reipasta 90-100 vauhtia, siinä kun toiset vetää 60-70. Etupyörät pakkaavat suttaamaan ja takafillarit ei reagoi heti siihen - siitä seuraa vikurointia. Siinä kaikkoaa ohitusinto heti. Torsen surffaa hienosti tuollaisessa lumessa. Samoin Celica GT4 !Viimeksi muokannut Eemeli82; 16.2.2016, 23:08.
Comment

Comment