Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä q-kelit?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sprinterin tuulilasin alullaan olleeseen halkeamaan tuli parikymmentä senttiä kerralla lisää, kun koetin saada edes piendä aukkoa pysymään auki.
    Sprinterissä on harvinaisen huonosti suunniteltu ilmanvirtaus tuulilasille, ei pysy jäätävällä tihkulla millään auki ja motarilla on joskus ollut vaikeuksia kun levähdyspaikkoja on niin harvassa. On muuten tuossa Sprinterissä mitä joskus lainaan vuoden vanha lasi ihan samalla tavalla halki.

    Moon tupannu pyörittelemään metrin pari pissapojan letkua ylävesiletkun tms ympärille, niin notta tulloopi lämmintä pissiä aina.
    Hyvä idea mutta tuppaa tuo suutin silti jäätymään, taitaa se alkoholi haihtua loppupäästä niin että vesi jäätyy suuttimeen jos ei koko ajan ruikkaile.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja sami Näytä viesti
      Hyvä idea mutta tuppaa tuo suutin silti jäätymään, taitaa se alkoholi haihtua loppupäästä niin että vesi jäätyy suuttimeen jos ei koko ajan ruikkaile.
      Mut kohtuu suuressa osassa diudeja taitaa olla lämmitetyt suuttimet :)

      Comment


        Kivasti satoi tänään voimaa taivaalta. Huomenna voisi testata "Getaway från Marielundia" :P

        Comment


        • Juuri kun pääsi taas välillä vähän maistelemaan pitkittäisiä g-voimia kuivissa urissa vaihtui tienpinta jäiseksi, piti olla tosi tarkkana että pysyi kouruissa. Kaikki eivät muiden kalustosta niinkään välitä, Kehä Kolmosella jonot menivät ihan rapsakasti yhdeksääkymppiä jääkaukalossa mutta silti oli moni ihan tappituntumalla kolmen metrin päässä.

          Tikkurilan kohdilla takaa tuli joku maailman kuningas joka halusi näyttää miten tosi äijä vetää, V70 AWD tuli reilusti yli satasta käyttäen autoja pujottelukeppeinä muiden elämää halveksuen. Sen verran rankat oli ohjausliikkeet että taisi olla ihan uudet nastakummit alla tai iso reikä päässä.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Smooth Näytä viesti
            Meikän q onni jatkuu, nyt mun Kasia voi ihailla paasikiventieltä, edesmenneen kesoilin pihassa/ojassa.
            Eli te ketkä kuljette kaupungista lielahteen päin niin onpahan ainakin naurunaihetta aamusta kun näette sen raukan hangessa..

            Huoh.. millähän mä saan sen pois sieltä? Oliskohan foorumilaisilla kalustoa nyppäämään sitä? mutta vähä epäilen, ettei Q enään auta siihen :)

            http://img257.imageshack.us/i/joulu2010211.jpg/ Tuossa nyt vielä kuva. Taidanpa ottaa ny pienen konupaukun ja laittaa nukkumaan. Huomenna sitte julkisilla töihin :)

            Edit2: Älkää muuten kysykö, miten sen tuonne sain. Sain vaan! :)
            Ihmettelinkin tuota.
            Erehdyitkö liittymästä?

            Veljelläni on hinausfirma jos vielä apua tarvitset.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viesti
              Kolmostiellä piti toppuutella parin liittymän välein rapsut- ja sulattelemaan. Varsin viheliäinen keli. Sprinterin tuulilasin alullaan olleeseen halkeamaan tuli parikymmentä senttiä kerralla lisää, kun koetin saada edes piendä aukkoa pysymään auki.
              Oli kyllä melkoinen "voortimiehen" -keli tosiaan kolmostiellä. Mondeon lämmitettävää tuulilasia tuli hieman ikävä.

              Comment


                Pitihän sitä vähän käydä kylkimyyryä harrastamassa ennen töihin tuloa, kun tuota lunta tuli sen verta taas eilis illan aikana, ainakin täällä etelässä.


                Oli kyllä melkoinen "voortimiehen" -keli tosiaan kolmostiellä. Mondeon lämmitettävää tuulilasia tuli hieman ikävä.
                Tuo on kyllä sellanen, joka sais yleistyä kaikkiin merkkeihin. Ei tarvis pitää puhallusta täysillä lasille että pysyy auki, jos on autossa vaikka neljäkin henkeä. Onkos Foortilla tuohon yksinoikeus, kun en itse ainakaan ole lämmitettävään tuulilasiin törmännyt muissa autoissa?

                Comment


                • Ajoin tänään pitkästä aikaa etuvetoisella pikku henkilöautolla, jossa on vapaastihengittävä 1.6-litrainen bensakone ja automaattivaihteisto.
                  Minäkin ajelin Audin huollon ajan vanhalla Primeralla. Oli riemussa pitelemistä, kun liityin pikkutieltä isommalla. "Miksi tämä ei kiihdy!" oli ensireaktio. Samalla kopilla jäin kaksi kertaa jumiin ihan tasaiselle. 200m sisään kotiparkkipaikalta molemmat kerrat. Hieman nosti verenpainetta ja opetti uuden "ennakoivamman" ajotyylin. Tuolla ei saanut mielellään pysähtyä, varsinkaan ylämäkeen. Osaapahan nyt asettua paremmin muiden tielläliikkujien asemaan :)

                  Comment


                    Täytyy nokittaa sen verran, että itse ajelin tiistaina Laakkosen sijaisautolla, uudenkarhea VW Polo 1.2 - 3-pyttyinen bensakone siis. Käyntiääni varsinkin kylmällä koneella on todella riemastuttava ;) Työmatkan varrella oleviin loiviin mäkiin sai tiputtaa pykälää pienemmän vaihteen, jotta vauhti ei hyydy. Hämmästys oli suuri, kun tuolla sai kuitenkin ESP:n valon vilkkumaan kolmosella kaasua painaessa. Kummasti osaa taas arvostaa q:ta tuon jälkeen.

                    Lahdessa taas samaa ongelmaa kuin viime talvena, älyttömät polanteet ja urat. Yritä sitten ylittää tuota Saimaankatua poikittain, valo ehtii vaihtua punaiselle kun ryömii vielä tien puolivälissä.

                    Comment


                      Nokitan vielä. Ensiautona toimi aikanaan -86 Daihatsu Charade 1.0, 3-mukinen ja kaasarilla luonnollisesti. Miksi joku oli ko. autoon keksinyt 5-lovisen laatikon, en tiedä. Vitosella puutui alamäessäkin.

                      Nooh, minä kun rikastuin sen verran että sain oman ekan oikean auton niin hutsu jäi odottamaan parempia päiviä siihen asti että 3 vuotta nuorempi sisko sai aikanaan kortin. Autoon ei kukaan ollut tehnyt vissiin mitään huoltoa koko aikana ja kerran sisko sit soitti että "ei tää mee enää mihinkään". Huvittuneena 2-litraisen taunuksen kuskina totesin että "ei sen kuulukaan mennä".

                      Poikkesin sitten kuitenkin katsomaan ja tulppahan siellä oli sökö, kävi alle 2500rpm koko ajan 2 pytyllä. Voi pojat sitä pörinää kun kolmemukinen litran isolohko käy vajaalla :)

                      Comment


                        Ei mulla ollut mitään ongelmia litrasen alton (53hv) kanssa joka oli mulla kolme vuotta ton S:n kanssa yhtäaikaa. Perheenkin kanssa käytiin sillä alastarossa ja ohi pääs kun oli tarve. Toimi hyvänä kalibroijana jos alkoi audin tehot tuntua köykäsiltä. Vuos sitten tosin myin sen kun alko mätäneen.

                        Avainsana noilla ajamiseen on todellakin ennakointi.

                        Comment


                        • Osaapahan nyt asettua paremmin muiden tielläliikkujien asemaan :)
                          Tällä voisin tarkoitttaa, että mäkilähtöjen harjoittelu Viidennellä Linjalla on paikallaan, jos takana on esim. taksi mErsu :D. Ennen Kallion kirjastoa Linjalla onkin suojatie juuri sopivassa paikassa. Mukulakivinen, jäinen ylämäki on oiva paikka pysähtyä vaikka jalankulkijoita ei ihan lähellä näkyisikään.

                          Comment


                            Tulihan tuota eilen illalla ja yöllä ihan mukavasti mutta perkele ku se pitää niin aikasin joka paikka käydä auraamassa kalustolla että ei varmana oo semmosia kunnon möyrimiskelejä ;D

                            Comment


                            • Onkohan sitä tulossa vanhaksi kun ei vielä kertaakaan ole tullut heitettyä parkkiksella donitseja tai möyrittyä hangessa kasilla vaikka kelit onkin ja lähistöllä hyviä paikkoja?


                              Tänään tapahtunutta: Ajelin aamulla töihin ja edellä meni joku pienehkö normi henkilöauto, joka motarille liityttyään ei lähtenytkään heti hänen edellään hiljaa ajaneesta autosta ohi vasenta kaistaa. Oli ollut ohitus mielessä jo siinä ramppia madellessa kolmantena jonossa, mutta vartosin pari sekkaa että jääkö se vasen vilkku edeltävässä autossa päälle vai ei. Eipä jäänyt joten puikkasin sitten vasemmalle. Samassa edellä oleva pyrkikin kaistalleni mutta havaitessaan minut jarrutti kuten minäkin. Mentiin kotva samaa vauhtia "kulmittain" mutta koska hän ei sieltä tullut niin niittasin kaasun pohjaan.

                              Lounastunnilla töissä kävi ilmi, että tuttu työkaverihan se siinä edellä oli ollut, pyrki tilanteessa kuulemma kiihdyttämään mutta rengas veti tyhjää vielä 80 vauhdissa. Omasta näkövinkkelistä vaikutti siltä että nopeus lähinnä laskee :)

                              Comment


                              • On kyllä ollut oikea vuosi 2010 alkaa Quattro-kuskiksi. Puolen tusinaa on jo sattunut kertoja, että aiemmin reissu olisi kärsinyt toivottoman aurausvallin tai muuten vaan mahdottoman ajokelin vuoksi, mutta ei kasilla.

                                Tänään nauratti erittäin liukkaalla Lahden ohituspätkällä valoissa "haastanut" 1.6 V50. Itseäni ei pahemmin kisaaminen kiinnosta, varsinkin kun lopputulos olisi tässä jotain King Kongin ja Mikki Hiiren häkkiottelun tapaista. Kokeilin nyt kuitenkin kuinka pitkälle se Volle tulee vieressä - no, nastojen ropinasta päätellen suti vielä 3-4 vaihteella ja meni sitten ylinopeutta menojaan. Kukaan kyydissä ei kyllä tainnut huomata kyseessä olevan top fuel finaali. Koirakin vaihtoi kylkeä kesken kisan takapenkillä ja piereskeli.

                                Comment


                                  Kokeilin nyt kuitenkin kuinka pitkälle se Volle tulee vieressä - no, nastojen ropinasta päätellen suti vielä 3-4 vaihteella ja meni sitten ylinopeutta menojaan.
                                  Tuo on kyllä huvittavaa. Monesti itsekin havainnut sen, että kisaamaan lähtenyt vajaavetoinen ajaa lopulta miljoona ohi, kunhan vaan saa kerättyä sitä nopeutta. Näitä näkee itseasiassa aika usein, varsinkin kun itsellä on usein tapana tehdä valoista/risteyksestä lähdettäessä ns. quattrokiihdytys sallittuun nopeuteen. Se ilmeisesti suuttuttaa kanssa autoilijoita, jotka sitten esittävät oman mielenilmaisunsa lennokkailla ohituksilla ja muilla veretseisauttavilla ajosuoritteilla.

                                  Comment


                                    Heh, Vollella koettanu eelle. Tai no kyllähän sitä ylinopeutta pääsee.

                                    Itellä oli eilen mielenkiintoista erään kakssatasen taksi eemelin kanssa. Tuli valoissa viereen. Kiihdytin valojen vaihduttua neljäänkymppiin ennen kuin se ehti edes lähteä liikkeelle. Seuraavissa valoissa eemeli tulee viereen taas. Normi kiihdytys, nyt kuuteenkymppiin. Mese jää valoihin, ja kunnes saa kelattua tarpeeksi vauhtia, ajaa viereistä kaistaa reiluhkoa ylinopeutta edelle.

                                    Comment


                                    • Korostan vielä kiihdyttäneeni itse vain sen verran, että pysyi rinnalla nopeusrajoitukseen asti, mikä tarkoitti liukkaudesta ja lievästä ylämäestä johtuen noin >20s 0-70km/h kiihdytystä.

                                      Tosta sais varmaan hyvän kummeli-pätkän, kun leikkais aina muutaman sekunnin välein tunnelmia volvosta ja audista.

                                      Kaveri lyö uutta vaihdetta otsasuoni sykkien - monoa, oijoi kun on 1.6:ssa tehoa, DTSC vilkkuu... kyllä nyt lähtee! Adrenaliini nousee - lisää monoa, keula vetelee uran reunasta toiseen karmivan tehon vääntäessä asfalttia rullalle - ja audi jää jo 70km/h kohdalla, melkein minuutin kiihdytyskisan päätteeksi. Voittaja!

                                      Naapurikaistalla on tällä välin säädetty penkinlämmitystä pienemmälle ja haukoteltu. Takapenkillä perus-joogalentoasennossa nukkuvan koiran REM-uni on saavuttanut parasympaattisen hermoston rentoutumispisteen, joka aiheuttaa akuuttia nassen tarvetta etupenkillä. Noin - 70km/h, voi laittaa vakkarin päälle.

                                      Comment


                                        Koko talven olen ajellut tuolla A6 2.6q:lla, eikä mun mielestä tänään ollut mitenkään erityisen liukasta, mutta huh huh kun kokeilin etuvetoista äsken (toyota yaris). Jo alko tuntuu liukkaalta... :)

                                        Comment


                                        • Yhtä liukasta se molemmille on, sä et vaan osaa :(
                                          Sit ihmetellään ku on kuatroja pitkin penkkoja...

                                          Comment


                                          • Siin yariksessa on vaan nii paljon tehoo. Tuli itellekki tänää työkalu (ford transit) ja kyl on tehoo tohon audiin verrattuna. Sutii meinaa ihan joka paikassa.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Maastomato Näytä viesti
                                              Siin yariksessa on vaan nii paljon tehoo. Tuli itellekki tänää työkalu (ford transit) ja kyl on tehoo tohon audiin verrattuna. Sutii meinaa ihan joka paikassa.
                                              Veikkaan viel et transu sutii tuttuun tyyliin sillä yhdellä pyörällä :)

                                              Comment


                                              • Tuo on kyllä huvittavaa. Monesti itsekin havainnut sen, että kisaamaan lähtenyt vajaavetoinen ajaa lopulta miljoona ohi, kunhan vaan saa kerättyä sitä nopeutta. Näitä näkee itseasiassa aika usein, varsinkin kun itsellä on usein tapana tehdä valoista/risteyksestä lähdettäessä ns. quattrokiihdytys sallittuun nopeuteen. Se ilmeisesti suuttuttaa kanssa autoilijoita, jotka sitten esittävät oman mielenilmaisunsa lennokkailla ohituksilla ja muilla veretseisauttavilla ajosuoritteilla.
                                                Minulle vilkuteltiin eilen pitkiä pariin otteeseen, kun eivät ikinä päässeet rinnallekaan :D Jäivät meinaa seuraaviin punaisiin, kun kesti niin kauan kiihdyttää sallittuun nopeuteen. Kai se quattro -kiihdytys on rinnastettavissa punaisia päin ajamiseen tms.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Smooth Näytä viesti
                                                  Edit2: Älkää muuten kysykö, miten sen tuonne sain. Sain vaan! :)
                                                  quattromies AJAA sinne.. Ei aina kuitenkin ajaa takaisin xD

                                                  Mulla selvisi joulun jälkeen että pihasiivoojat vihaa minua oikeesti :D:D

                                                  Olin joku 4 päivää jo parkeerannut noin 2-3 paikalla ovesta lukien (se oli vapaa joka päivä niin laitoin aina sinne auton), en mä tässä lumimyrskyjen välissä mitään muuta tehny siellä kun parin lasin siivous, muut lumet heitin pois ju vähän etäämmällä (ettei lumi joutuis lapiohenkilöiden siivottavaksi). Joka päivä kuitenkun muut kaiveli autojensa ympäri koko ajan :D:D Sit kun tulin töistä viime keskiviikolla tms oli se mun käytetty paikka putsattu lumesta, mutta lumi olikin laitettu polvenkorkeudeksi viivaksi parkkipaikan eteen pitkin "ajolinjan" reunaa.. Repesimme kaverin kanssa ihan oikeesti, kun vähän meni naurut pois sitten ajeltiin sen lävitse ja samaan paikkaan vaan.. Nyt ne enää ei rakentele koko ajan, mutta kuitenkin jos mun auto on lähempänä kun iso lumikasa sitten ne ei viitti tonne asti vetää lunta vaan heittä sen maahan mun auton ympärille. Varmaan on hoksannu että se toimii hyvin ja säästää voimia, kunnes jokin muu sinne parkeeraa ja putsaa sen paikan.

                                                  En mä sinne mitään voi jos mulla ei oo lapiota ja mä en oo puutarhurihenkinen :P
                                                  Viimeksi muokannut rat_013; 4.1.2011, 20:17.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja rat_013 Näytä viesti
                                                    quattromies AJAA sinne.. Ei aina kuitenkin ajaa takaisin xD


                                                    En mä sinne mitään voi jos mulla ei oo lapiota ja mä en oo puutarhurihenkinen :P
                                                    Meinas mennä kokikset väärään kurkkuun =D

                                                    Comment


                                                    • Aijuu, eikös ollu tiedoissa toi vitsi? Meilläpäin aika usein käytetyt jutut - puutarhurit ja arheologit sitten jos kaivaa enemmän :P

                                                      Comment


                                                        Tekninen huomio tältä päivaltä:quattro ei auta,jos tie on aurattu puol metriä 2 metriä syvän ojan päälle.....

                                                        Comment


                                                        • :(

                                                          Kuullostaa siltä, että auraaja on ollu joku wanha patu takalanallaan tai sit joku on leventäny auravalleja, mut ei oo muistanu/jaksanu/viittiny tehrä "rajavallia" osoittamaan tien reunoja...

                                                          Comment


                                                            Mahanalus lana+levike siipi+muualla asuva kuski...

                                                            Comment


                                                            • Eli normaali kiireapulainen :)

                                                              Sama se on itelläki, ku pitää lähtee vieraille kohteille auraamaan, niin on kyl kaikki pihakivetykset ja muut nätisti sielä lumikasassa ja sit jonku mamman alahuuli väpättää :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X