Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Eco Up! Kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eco Up! Kokemuksia?

    Muistan lukeneeni että täälläkin joku tälläisen omistaa. Olisiko heittää käytännön kokemuksia?

    Melutaso motarilla ilmeisesti kova ja melko puhditon peli. Mutta se olikin tiedossa.

    Tulisi kakkosautoksi ja ajot käytännössä yksin. Työmatka 17km suuntaansa kaupunkiajoa 50km/h rajoitusalueella. Vuodessa noin 15000km.

    Onko näissä tullut vielä tietoon mitään fataaleja vikoja? Esim jotain öljynsyöntiä tai muuta.

    #2
    Mulla ollut nyt pari kuukautta ja olen oikein tyytyväinen hankintaan. Keskikulutus ollut vastaavassa espoo-vallila duuniajossa 2.9kg/100. Halusin vähän käytetyn mutta ei löytynyt vakkarilla varustettua kuin 84tkm ajettuna joten sen hain. Mukana tekniikkapaketissa tuli takatutka, navi/ajotietokone ja törmäsytunnistin hiljasiin nopeuksiin ja toi toimii kun kerran yks jalankulkija pomppi eteen niin auto pysähty? Saa sen pois päältä toki.

    Ei näissä mitään vikoja ole ollut paitsi ettei toi navi tunnista Suomen kaasuasemia ajotietokoneelle joten herjaa ettei ole kantaman sisällä tankkauspaikkaa. TUosta olen maahantuojalle tehnyt tiketin kun ei vaadi kuin yhden filen naviin ja jostain syystä sitä ei ole suomalaisille tehty vaikka muut euroopan maat löytyy. Hihnanvaihtoväli joku järjetön 300tkm tai vastaava, mutta kannattanee vaihtaa alle 200tkm.

    Ei ole mun mielestä edes äänekäs hakka7 alla mut ehkä mun S4bitukka oli normaalia äänekkäämpi joten en ole tottunut hiirenhiljaisiin vehkeisiin. Ajomukavuus on mulle hyvä mutta penkissä ei ole säätöjä kuin korkeus. Sekin silti mulle riittänyt. Eli tankillisella kaasua olen semmoset 370-410km ajellut duuniajossa ja tahkon reissulla sai 430 km tankillisella. Välillä sinne lurahtaa lähes 14 kiloa 11 kilon tankkiin? Ilmeisesti aseman paineista kiinni. Toki 200 kilsaa pääsee vielä bensalla joka kytkeytyy automaattisesti kun kaasu loppuu. Tais miinus10 pakkasilla käynnistyä bensalla ensin ja sit kytkeä kaasun kun lämmennyt hieman.

    Kokeilin ripeempiä kiihdytyksiä tankillisen ja kulutti selkeesti enemmän kuin jos vaihdot 2000rpm eli alaväännöllä paras kulutus. Silläkin pysyy normaalissa liikennerytmissä kun kevyt auto. Myös vauhti vaikuttaa kulutukseen paljon. 5kmph lisää on 10% kulutusta lisää satasen lähistöllä eli toi kannattaa motarilla huomioida jos haluaa säästää maksimaalisesti. 80kmph pitkää matkaa menee alle 2.8 ja joku 60kmph tasasta vois olla optimi 2.5kg/100

    Spritsmonitorissa on hyvä seuranta kulutukselle vaikka noi parhaat laskeekin väärin unohtamalla bensakilsat mutta tuon mukaan 2.8 keskikulutus on kesällä mahdollista ilman kikkailuja. https://www.spritmonitor.de/en/overv...tml?fueltype=4

    Vakuutukset laajakaskolla täyspinnoilla jotain 400eur, pelkkä liikennevakuutus n. 200. Mulla eka vuosi 300eur laajakaskon kanssa kun rahoitus vaatii laajan. Käyttöverot 306eur.

    Tossa hyvin speksit:
    https://www.netcarshow.com/volkswagen/2013-up/

    Vantaalla yks aika näppärä peli myynnissä, mutta taitaa olla ilman vakkaria?
    https://www.nettiauto.com/volkswagen/up/9393672
    Viimeksi muokannut ola; 5.2.2018, 09:27.

    Comment


    • #3
      Tuo että menee 14kg kaasua 11kg tankiin on iso ero, mutta johtuu pääosin siitä että kaasua mahtuu huomattavasti isompi massa samaan tilavuuteen kylmässä säässä kuin lämpimässä, jos paine on sama (200 bar).

      Tankkausasema voi myös olla "puhditon", jos on ollut monta tankkausta putkeen, ja kompressori ei ole ehtinyt nostaa aseman paineita takaisin.

      Tuo tankkaus muutamassa minuutissa 10 bar -> 200 bar on tiukka temppu. Muutaman hevosvoiman kompuralla saa 12 litran sukelluspullon 50->200 bar noin tunnissa...

      Comment


      • #4
        Mobile:de about 70tkm ajettuja vastaavia saa hintaan (pyyntihinnat) 5,5keur:lla. Verot noihin lienee 1-1,5keur.

        Comment


        • #5
          Ei Eco Up!:sta, mutta 8-10v ikäisten kaasuautojen kaasutankeista on melkoinen "pommi" tiedossa. Esim. Mobilessa näkee vanhempien kaasupassatien myynti-ilmoituksissa 6000-8000 EUR kuitteja kaasutankkien huolloista/uusimisesta.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Monster Näytä viesti
            Mobile:de about 70tkm ajettuja vastaavia saa hintaan (pyyntihinnat) 5,5keur:lla. Verot noihin lienee 1-1,5keur.
            Eikös noista saa vielä sitten jonkun 1,5 tai 2 tonnia takaisin kun rekisteröi suomeen? Miksi minulla on sellainen muistikuva.

            Comment


            • #7
              Kaasuautot räjähtää ja sähköautot hyytyy.

              Vanhemmissa Passateissa ja Touraneissa on käytetty huonoja tankkeja, joita valmistaja on sitten vaihdellut kampanjana takuuseen.

              Kaasutankin arvo on satasia, vaikka marmorilla siihen laitetaan nolla perään. Asiallisen tankin pitää kestää 20 vuotta ilman mitään huoltoa.

              Comment


                #8
                No niin ola olikin laittanut juuri sellaista tietoa mitä kaivattiin! Tosiaan kaasuasema löytyy työpaikan vierestä joten siltäkään osin ei tulisi ylimääräistä ajoa.

                En itsekään ole huolissani melutasosta kun ei nuo tämänhetkisetkään kaikkein hiljaisempia ole. Ja tosiaan motari ajoa tulisi vain satunnaisesti.

                Täytyypä lähteä seuraavaksi koeajolle. [emoji3]

                Comment


                  #9
                  Tuli haettua eilen tuo olan linkkaama uppi perheen kakkosautoksi. Tosiaan tuota oli tullut kytättyä nettiautosta jo jonkin aikaa.

                  Tuo WEBASTO on kyllä erittäin iso plussa! Taitaa olla näissä aika harvinainen varuste... Työpaikalla auto ulkona eikä mahdollisuutta saada piuhaan! Tosiaan vakkaria ei ole mutta ilmankin pärjää. Tähän ei taida vakkaria saada pelkällä viiksipaketin vaihdolla. Käsittääkseni joutuu johtotehtäviin jos sen meinaa retrofitata...

                  Auto on hiljaisempi kuin mitä voisi kuvitella! Satasen vauhdissa ei mitenkään häiritsevä! Eipä tuo samalla tavalla vedä suupieliä hymyyn kuin quattrolla ajaessa mutta ei se ole tarkoituskaan. Suupielet nousee hymyyn tankatessa kun viidellätoista eurolla saa tankin tyhjästä täyteen. [emoji16]

                  Erittäin asialliselta peliltä vaikuttaa! Laittelen enemmän kokemuksia kunhan niitä kertyy.

                  Comment


                  • #10
                    Mekin katottiin uppia, mutta oli liian pieni lapsia ajatellen. Se kaatui sitten siihen. Ehkä sitten myöhemmin kun eivät enää tarvitse erillisiä istuimia.

                    Comment


                      #11
                      Kesärenkailla mun keskikulutus on ollut 2.5kg/100km. Sain nyt vielä hankituksi halavalla magnesium vanteet kesäksi uusilla ecopia renkailla ja talveksi käytetyillä kitkoilla, joten katotaan miten vaikuttaa. Kesällä tuskin paljoakaan mutta talvella reilusti kun vaihtuu leveät nastat kapeisiin kitkoihin. Nastat saa jäädä sydäntalveen jos tulee pito-ongelmia.

                      Comment


                        #12
                        Onko tuo laskennallinen vai ajotietokoneen näyttämä kulutus? Pienellä on mennyt!

                        Itselläni vaikuttaa eniten kulutukseen nuo hirveät kesärenkaat 195/40-17 ja ei todella ole mitkään pienen vierintävastuksen kumit! [emoji38] Täytyy ostaa uusi rengas/vanne paketti jossain vaiheessa. Bensaa ei ole mennyt enää ollenkaan kun Webasto kausi loppui.

                        Pari pientä vikaa ollut. Ensin lakkasi pesunesteen pumppu toimimasta mutta siitä selvittiin sulakkeen vaihdolla. Tällä viikolla korjasin toisen ärsyttävän vian, nimittäin pakoputken lämpösuojan mikä rämisi ikävästi tietyillä kierroksilla.

                        Tossa omia kulutus tilastoja kuvien muodossa.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 23.5.2018, 20:45. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                        Comment


                          #13
                          Laskennallinen, mutta tuo on ajettu pihistellen ruuhkien ulkopuolella. Keha ykkösen kautta pääsis 2.3 kiloon mutta se on pitempi matka. Fis näyttä aika samaa kuin todellinen näin kesärenkailla. Motarilla 110 on 3.5 ja 120 4kg/100km. Multa voi jäädä noi orkkisvanteet michelin energyillä vapaaksi kunhan magnesium vanteet tulee. On jo ollut kolme toimitusyritystä ja joka kerran jälkeen olen tullut tuntia aiemmin kotiin niin eiköhän se kuski ole myös tullut tuntia aiemmin seuraavalla kerralla joten joka kerta käyny 10 minuuttia mun tuloa ennen! Tänään jo ennen kahta 13.48 kun itse tulin 13.58. Soitin sinne ja jotenkin niillä ei ollut mun numeroa. Huomenna vielä yksi toimitus ties mihin aikaan.

                          Comment


                            #14
                            Laita yv:tä sitten jos/kun olet myymässä orkkis vanteita. Kiinnostaa kyllä!
                            Viimeksi muokannut Killeri; 23.5.2018, 20:46. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu. Poista se myös sovelluksesta.

                            Comment


                              #15
                              Päivitetääs tätäkin kun kohta neljä vuotta ajellu eco-UP:lla. Kolme vuotta merkkasin kaikki tankkaukset spritmonitoriin ja ajelin tarkasti. Keskikulutus 2.65 kg/100 km ja polttoainekustannukset 3.31 € /100 km. Paras tankillinen yli 500 km kesähelteillä. Pelkällä kaasulla pääs Kemiin ja takas kun Oulussa on ylin asema tällähetkellä. Muksulle ajatin ajokortinkin tällä ja osittain siitä syystä lopetin tankkausten kirjaamisen kun alkoihan se kulutus reilusti nousemaan. Jos ois tullut pikkuautotarjous webaan tai eberiin niin oisin tarttunut. Nyt pärjäillyt pelkällä lohkolla ja sisälämppärillä. Yhdet magnesium vanteet semperin KE kitkoilla ois vapaana kun ei enää ajele varpaillaan.
                              Viimeksi muokannut ola; 2.9.2021, 08:36.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                Mekin katottiin uppia, mutta oli liian pieni lapsia ajatellen. Se kaatui sitten siihen. Ehkä sitten myöhemmin kun eivät enää tarvitse erillisiä istuimia.
                                Hauskasti oli pompannut tämä topikki pinnalle. Niin se vaan maailma muuttuu, lapset ei ole enää kaukalossa tms, vaan matkustavat korokkeella naama menosuuntaan. Ja meillä on nyt kaksi Miitä ihan ykkösautoina. Tila on suht vähillä kompromisseillä riittänyt. Meidän miit vaan on sähköisiä. Olisi aikoinaan varmaan kaasuauto tullut, jos olisi kuopion asema valmistunut silloin kun piti, eikä noin 2 vuotta myöhässä.

                                Comment


                                  #17
                                  Tän huoltokin ollut tolkuttoman halpaa kun itte tehnyt. Kerran vuoteen 3 L ölppää ja suodatin ja nyt 160tkm vaihdoin kaikki jarruosat kerralla n. 300 € sparetolta zimmerman/bosch. Vain etusatulat jäi vaihtamatta. Mitään vikoja ei ole ollut myöskään.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X