Lukkoseppää tilasin paikalle. Katsotaas kohta saavatko auki. vajaalla 300e kevenee kukkaro näin sunnuntaina.
Tuossa automallissa kannattaa tarkastaa vielä ikkunan kautta ettei takapenkit ole lukittuna, onnekseni itsellä ei ole. Joten penkit kaatamalla pääsee konttiin käsiksi.
Coupen ollessa kyseessa, on karmittomat ikkunat. Siita valista oikeanlaisella koukulla vaantaa vaan sisakahvasta oven auki. Sisalla on sitten tietenkin takakontin aukaisunappi josta kontti auki. Enempaa murtautumisohjeita tuskin kannattanee julkisesti huudella... Minulla kavi lukkoseppa kyseisella tavalla avaamassa ovet kun oli akku mennyt tyhjiin.
En jaksa uskoa että noin helposti kävisi. Edellinen A6 C5 meni kyllä sellaiseenkin takalukkoon että ihan sama mistä kahvasta veti tai nappia paineli. Avain/kaukosäädin oli ainut millä ovet sai auki.
Että tuskin on A6 C6 tai uudempi A5 ainakaan helpommin aukeava.
Joo ei aukea sisältä kahvasta eikä napeista, siksi on turha lasin välistä sorkkia.
Lukkosepällä oli oikeat välineet avaamaan lukko. Perustiirikalla ei pääse lukonkaan kautta, joten turha edes itse yrittää.
Viimeksi muokannut kolomonen; 11.12.2017, 13:59.
Perustelu: Virheitä
Ja Risu ei, joten sinällään neuvo ja kommentti oli valideja. Hänen oli ehkä vaikea tietää, että Suomessa ko. toiminto on päällä ja kommentti vain täsmenti, että täällä on.
Näin ohimennen vinkkinä, jos autoon ei tunnu pääsevän millään tiirikalla sisään ja alkaa harkitsemaan ikkunan rikkomista, niin tuulilasi on monta kertaa edullisin ruutu laittaa uusiksi. Samalla rahalla/vaivalla saa uuden tuulilasin myötä näkymän taas kirkastumaan eteenpäin.
Itse en kyllä tuulilasiin koskisi
-se on laminoitu eli pirun vaikea päästä läpi
-kojelauta ottaa herkästi osumaa
-ei tarvi olla kuin sadetunnistin niin se onkin äkkiä kalleimpia laseja autossa.
-Se on liimalasi ja osa kantavaa rakennetta, vaihtokin maksaa.
Ovilasi on tuossa autossa helpoin vaihtaa ja luultavasti edullisin jos perusmallia. Oletan kyllä että lukkoseppä pääsee kyllä sisään ilman särkemistä.
Andre: Nimenomaan perustiirikalla ei autoon päässyt ja se kokeiltiin kyllä. Piti olla jollain tavalla spesiaalimmat vehkeet jotka onneksi löytyi Oulusta (näin minulle kerrottiin)
Miccomus, alpi ja pulla totesivat ettei aukea sisältä. Juuri näin, ei aukea eikä turhaan alettu sitä onneksi edes yrittämään. Risu sanoikin että karmiton ikkuna, ja tätäkin lukkoseppä pelkäsi koska tyyny voi rikkoa helposti lasin.
Jokatapauksessa lopputulemaksi todettiin, että helpoin on yrittää lukon kautta. Jos se EI olisi onnistunut olisi pitänyt tiputtaa jokin laseista alas.
Miettikääpä tilanne toisinpäin. Jos joku jättää sinut autoon ja lyö lukot kiinni, kuinka pääset sieltä ulos?
Lasien rikkominen sisältäpäin voi olla yllättävän hankalaa. Ulos toki pääsee, mutta varsinkaan lapsi ei kyllä tietään pois löydä.
Miccomus, alpi ja minä todettiin että ei auke sisältä. Siksi ihmettelin miksi Risun kommenttiin Killeri ja hopsis tarttui kun aihe on eri autosta.
Aivan, kommenttini oli oikeasti +Risulle, ja siihen myös hopsis tarttui, toki vähän offarina.
Ugemi kuitenkin ymmärsi paremmin ajatusjuoksua koko keskustelussa, kun hopsis ja minä tiesimme että on eri auton versiosta kyse. Pahoittelut sekaannuksesta!
Jaa kehveli, onko tosiaan niin etta autoon voi vaikka jattaa jonkun vangiksi, kun lyo ovet lukkoon kakella?
Ja tosiaan, pahoittelut sekaannuksesta, enhan mina arvannut etta siella on tuommonen toiminto kaytossa joka estaa ovien avaamisen sisapuolelta.
Comment